22 Октомври, 2009 10:49 893 0

MotoGP - Philip Island - Австралия Гранд При - анализ

  • австралия-
  • гранд при-
  • стоунър-
  • роси-
  • отбор-
  • писта-
  • кейси-
  • педроса

В средата на сезона мотоциклетната общественост се чудеше какво става с Кейси Стоунър, какво е причинило мистериозното му заболяване и последвалата слаба форма. Бившият световен шампион се озова в пълна безисходица и въпреки протестите на спонсори и фенове реши да се оттегли от светлината на прожекторите за девет седмици. Напълно изолиран от света, без телефон и телевизор у дома, Стоунър се пренесе в свой собствен свят и липсата на комуникация с медиите породи лавина от слухове, обхващащи целия спектър от възможното до безумното. Появиха се спекулации за евентуално отказване на Стоунър и спонсорите Марлборо поискаха публично извинение от звездата си. Специалистите казват, че в падока се помнят само последните резултати и наистина е забележително как отношението към един пилот може да се промени толкова бързо. След като завърши на страхотно второ място в Португалия, австралиецът разби конкуренцията у дома на пистата Филип Айлънд и медийните лешояди се скриха. След тях, сега идва ред на хвалбите и суперлативите по адрес на Кейси, който изрази изненада от липсата на изтощение в тренировките и състезанието. Така и не стана ясно защо той се уморяваше толкова бързо и какво помогна за подобряването на състоянието му. Това е притеснително с оглед на вероятността болестта да се завърне. Но по време този уикенд Стоунър бе с класа над останалите по време на тренировките и квалификацията и чак в състезателния ден бе притиснат от Валентино Роси. Кейси изостана при потеглянето, още във втората обиколка излезе начело, но не можеше да се откъсне от Роси, като и двамата решиха леко да отпуснат от газта за да запазят ресурса на гумите си за финалната част, а и преднината, която имаха пред Педроса им позволи да си играят на котка и мишка в рамките на няколко тура. Стоунър бе по-далеч от потенциала си и когато ускори темпото, Роси се затрудни да го следва и след неточност във втория завой разликата между двамата се увеличи чувствително и в крайна сметка Стоунър спечели първата си победа от Муджело насам и трета поредна на домашната писта Филип Айлънд. Ливио Супо, Филипо Прециози и компания могат да отдъхнат с облекчение, че звездата им се завърна. Защото ако не е Стоунър, италианската машина изглежда абсолютно посредствена. Кейси има уникалния талант да заобикаля и дори да експлоатира в своя ползва недостатъците на мотора, което го прави единственият пилот, укротил звяра Дукати. Но за да е още по-полезен на отбора си, бившият световен шампион трябва леко да промени подхода си. Това, че може да преодолее агресивността и нестабилността на байка е страхотно, но с натрупването на повече опит Кейси трябва поне отчасти да помогне за намирането на изход от проблемите. На практика един от големите недостатъци на Стоунър спрямо Роси е невъзможността на австралиеца да изпълнява функциите на тестпилот. В петия си сезон в кралския клас, от него вече ще се очаква и по-голяма ефективност в развиването на мотоциклета. Но за това ще се говори от тук нататък, сега Стоунър има право да празнува, защото преодоля най-трудния период в кариерата си и като капак на всичко изпревари Дани Педроса в генералното класиране. Два кръга преди финала Кейси има аванс от 6т.

Дори когато видя, че неговият конкурент за титлата е отпаднал, Валентино Роси не спря да притиска Кейси Стоунър и чак в последните няколко тура, когато Стоунър се оказа прекалено бърз, Роси прецени, че няма смисъл да рискува и предпочете да спечели 20т. Така преднината на Доктора в генералното класиране нарасна на 38т. Това стана факт след като Хорхе Лоренсо дори не можа да преодолее първия завой след старта. Всичко започна още в петък, когато Лоренсо усети влиянието на неприятен стомашен вирус и испанеца дори трябваше да приема огромно количество витамини и хранителни вещества, защото организмът му не приемаше истинска храна. Освен това Хорхе изпитваше огромни затруднения с настройките и почти във всеки един момент изоставаше със секунда на обиколка и в опита да компенсира недостатъците на машината претърпя падане в първата сесия. Нещата не се подобриха особено в събота и той завърши квалификацията четвърти. При потеглянето Лоренсо остана зад Мика Калио и Ники Хейдън, в подхода към първия завой испанецът се изтегли на ляво и без да иска докосна задницата на Ники Хейдън, който продължи напред в тревата и разби управлението си, а Лоренсо откри, че няма предни спирачки заради удара и въпреки това се опита да вземе виража Дуън, но скоростта бе прекалено висока и Хорхе падна тежко, като за щастие единствените наранявания бяха леки. Те се получиха след като визьора се откачи и промишлено количество чакъл с бясна скорост посипа лицето на испанеца и това доведе до употребата на левкопласт, като до по-лоши контузии не се стигна. Лоренсо се извини на Хейдън, обяснявайки, че не е преценил дистанцията до завоя и е бил изненадан от ранното натискане на спирачката от страна на американеца. Като цяло, Лоренсо подходи философски към ситуацията, признавайки вината си и осъзнавайки, че шампионската титла така или иначе беше много трудно достижима. Дори и да спечели следващите два старта, едва ли той ще успее да надвие Роси в генералното подреждане, така че в Малайзия и Валенсия Лоренсо ще кара без да има какво да губи. Зад кулисите продължи тихата схватка между Роси и Лоренсо и между техните екипажи. След като Валентино изказа недоволство от това, че развива машината на най-големия си конкурент, състезателният инженер на Хорхе - Рамон Фуркада каза, че през последните няколко състезания Валентино е започнал да копира настройките на Лоренсо, а от своя страна Роси контрира, че Фуркада е бил цитира неточно, а и по принцип настройките на всеки от четиримата пилоти на Ямаха са достъпни за всички в отбора. Това провокира поредната серия от слухове за евентуално преминаване на Валентино в Дукати, но Доктора отрече тази информация и обясни, че преговори за евентуално продължаване на настоящия договор ще започнат чак през следващия юни. Когато Лоренсо пристигна в Ямаха, той доведе със себе си Рамон Фуркада и това означаваше, че досегашният състезателен инженер на Колин Едуардс, Даниеле Романьоли, ще бъде повишен в отборен мениджър. Но както става в много подобни случай, Романьоли желае да работи в техническия отдел и мениджърската работа не му е по вкуса. Той не може да намери пълна реализация в Ямаха и затова обяви, че ще напусна отбора в края на сезона. Така двама от най-уважаваните състезателни инженери, Романьоли и Пийт Бенсън, ще бъдат свободни агенти в края на сезона и няма да се учудя ако италианецът замени Бенсън в щаба на Андреа Довициозо, особено имайки в предвид желанието на Дови да работи с италиански инженер. В сателитния тим на Ямаха проблемите на Джеймс Тоусланд продължиха. Британецът, който догодина ще кара в Супербайк, направи фалс старт, а Колин Едуардс, който за пето поредно състезание стартира пети, направи лошо потегляне и завърши първата обиколка на девета позиция. В рамките на тур и половина Едуардс задмина Довициозо, Де Анджелис, Калио и Елиас и със страхотно темпо във втората част на дистанцията грабна пето място.

За трета поредна надпревара Дани Педроса финишира трети след като отново направи най-добър старт от всички. Педроса падна тежко в квалификацията и определи изгубеното време като решаващо за недостатъчното състезателно темпо. Крайното изоставане на дребничкия испанец бе цели 22 секунди. Този уикенд най-бързата частна Хонда беше Алекс Де Анджелис, който все още е безработен за следващата година. В Индианаполис Де Анджелис финишира втори, а във Филип Айланд държа четвъртото място от първата до последната обиколка. От Германия насам, Алекс има четири влизания в първата петица и ще бъде чудесно ако намери място в кралския клас и догодина. През тази седмица ще се водят преговори между представители на Скот Хонда и спонсорите на Де Анджелис - Хонда Италия и туристическият борд на Сан Марино. Напълно реална е възможността Габор Талмаши да прекрати участията си в Moto GP през 2010г. и може би единствената му възможност да остане в шампионата ще бъде евентуалния втори мотоциклет на Чекилено Рейсинг. На стартовата решетка ще се появи нов отбор, собственост на Даниел Еп, чийто пилот ще е Хироши Ауяма. А Тони Елиас вероятно ще се върне с едно ниво надолу и ще бъде пилот в Moto 2. Ако слуховете са верни, Елиас ще кара за отбора на Сито Понс и с оглед на големия опит, който притежава, Елиас ще бъде сред фаворитите за титлата догодина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА