Last news in Fakti

5 Ноември, 2005 18:31 1 459 0

Битката продължава...

  • volkswagen-
  • оpel-
  • zafira-
  • touran

Приблизително две години и половина изминаха от първата среща между съперниците в настоящия материал, а битката между тях продължава с пълна сила. Дори нещо повече - специалистите от Рюселсхайм смятат да атакуват още по-настоятелно с помощта на второто поколение на своя семеен ван. От Volkswagen също са на мнение, че имат какво да предложат, а за клиентите остава въпросът кой от двата автомобила е по-разумната и изгодна инвестиция.

Ако сте от хората, които често пътувате с повече от два куфара или тъщата обича честичко да ви навестява, като в отговорностите ви се включва посрещането й и превозът на “малкото багаж”, който е събрала, значи отдавна сте разбрали, че обикновен Golf или Astra в никакъв случай не ви вършат работа. За щастие на почти същата техническа база, но с понараснали габарити и междуосие се предлагат вановете Touran и Zafira, които с готовност се справят с именно такива проблеми - превоз до седем пътници и значителни по обем товари. При отрочето на Volkswagen обаче трябва да държите сметка за това, че двете седалки от третия ред, които при необходимост услужливо се скриват в пода, ще ви костват още 650 евро отгоре върху базисната цена.

Философията

на изработката на салона при двата автомобила е коренно различна. Така например и второто поколение Zafira се придържа към концепцията Flex7 при местата за сядане, което само по себе си изключва възможността за демонтиране на отделни седалки от втория ред. При Тouran това не е проблем, като волфсбургските инженери са се потрудили доста и в резултат на това, само за секунди бихте могли да демонтирате, която и да е седалка от втория ред - изключително удобна екстра при превозването на специфични товари. Всъщност с прибирането на последните успешно се справят и двамата конкуренти, макар и да подхождат към проблема по различен начин. Общото се изчерпва с това, че първо изчезват места за сядане 6 и 7. След това при Zafira трябва да се спуснете облегалката на втория ред седалки (изцяло или частично в зависимост от товара, който превозвате), след което по дължина бихте могли да поберете шкаф, няколко саксии на съпругата си и ще остане място и за каса бира. При Touran също не би било проблем да поберете цялата тази покъщнина, просто ще трябва да вложите малко идея при наместването им поради малко по-стесненото пространство.

Иначе що се отнася до максимален обем на товарния отсек, то със своите 1 913 литра Touran определено излиза с едни гърди пред Zafira (обемът при нея е с около 100 литра по-малко). При положение обаче, че вторият ред седалки е на мястото си, то тогава знакът е обратен - Zafira превъзхожда своя противник (645 срещу 600 литра). При демонтирането на седалките пък, Opel предлага идеално плосък и равен под, докато при Тouran се образува специфичен “подиум”, което отчасти би могло да затрудни натоварването на определени предмети. Като

позиция

при шофиране водачът в Touran стои една идея по-комфортно и практично. При Zafira се оказва, че седалката е малко твърдичка и тясна, освен това масивните предни колонки в известна степен затрудняват видимостта. В този смисъл заемането на максимално удобно положение за управление на автомобила се оказва доста продължителен и сложен проблем. Дори копчето за регулиране на облегалката е разположено прекалено назад и определено затруднява шофоьора. За сметка на това пък пътуващите на втория ред седалки могат да се похвалят с меки и удобни кресла, като при това е налице и достатъчно пространство за долните крайници. По този показател Zafira изпреварва Touran, където седящите отзад пътници са доста “свити” и ограничени откъм свободно пространство. Третият ред седалки и при двамата конкуренти очевидно е разработван на принципа “само при спешни случаи”, тъй като там пътуването би могло да бъде определено по-най-различни начини, но не и като комфортно. Пасажерите не разполагат с нито простор, нито със свобода на движенията. В Zafira дори пътуващите отзад са обречени да гледат единствено гърбовете на спътниците си отпред, тъй като седалките не са изведени на нужната височина.

По отношение на возията Zafira едва ли има с какво да ви впечатли. Ако все пак решите да похарчите допълнително 615 евро и се сдобиете със системата за активно окачване IDS-plus, то все пак разполагате с някакви шансове да пренебрегнете прекалено твърдата возия и усещането на всяка неравност по пътя. При по-значително натоварване с багаж и при по-висока скорост проблемът малко избледнява, но все пак комфортът на возията на Zafira не би могъл да се сравнява с рафинираното поведение на Touran на пътя.

Tворението на Оpel обаче в голяма степен компенсира този недостатък с впечатляваща динамика и лекота на управлението в сравнение с малко мудния и тромав Тouran. Спирачната система на рюселсхаймското возило също е много по-убедителна. Електромеханичното кормилно управление при Touran също отстъпва на електрохидравликата на Opel. 1.9-литровият дизел на Opel с мощност от 150 к.с. изключително успешно се противопоставя на двулитровия агрегат на VW, който е и с по-малка мощност.

Като цяло би могло да се каже, че изборът между двата автомобила е доста трудна задача, но онези, които държат на по-атрактивния дизайн и комфортната возия би следвало да се насочат към покупката на Volkswagen Touran. За клиентите, които преди всичко залагат на традицията и класиката, както и на по-динамичното шофиране за сметка на комфорта, Zafira се оказва по-добрият избор.

   


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА