Last news in Fakti

29 Октомври, 2005 20:35 9 610 2

Audi Coupe/Cabriolet

  • audi coupe/cabriolet-
  • coupe-
  • cabriolet

Възрастта обикновено се смята за основен фактор, когато се заговори за класически автомобили. Миналото обаче познава и модели, които се сдобиват със статута на класики още с появата си на бял свят. Типичен пример за такава щастлива съдба са спортните купета на базата на Audi 80 и най-вече кабриолетът от Инголщад, произвеждан без практически никакви изменения от 1991 до 1999 г. Феноменалните успехи на Quattro в началото на 80-те позволяват на германците да се включат в борбата за клиенти в по-престижните класове, а след появата на "Яйцето" и реномето, с което се сдобива, става само въпрос на време да посегнат и към още по-свития пазар на открити автомобили.

Макар вече да не са първа младост, купето и кабриолетът на Audi продължават да се търсят и съответно да държат цена. През 1988 г., когато от поточната линия слиза първата "двувратка" на скъсената база на 80, повечето от детските болести на напълно поцинкования шампион вече са излекувани. След дебюта на платформата В4 пък списъкът с недостатъците на модела става съвсем кратък и за новото кабрио остава само да се възползва от безупречната репутация на "донора" си. Това обяснава защо толкова много европейци се припичат под слънцето зад волан с четири преплетени кръга в центъра, а в Audi изобщо не намериха за необходимо да разработват открита версия на А4.

Наред със суперлативите, с които обикновено са оценявани всички представители на семейство 80, Coupe и Cabriolet страдат от някои типични за класовете им недостатъци. Дори за неспециалиста е ясно, че практичността далеч не е водещ мотив при покупката на подобен автомобил. Скъсената база на двата модела в сравнение със седана и комбито означава по-тясно и неудобно купе. Багажното отделение също не може да се похвали с достатъчен обем - едва 295 литра. Повечето почитатели на купето и кабриолета наблягат на факта, че те са сред малкото представители на категорията си с четири пълноценни места. В действителност обаче на задния ред седалки далеч не е чак толкова удобно, макар това да не е от първостепенна важност за купувачите на такива коли.

Що се отнася до чисто техническите достойнства на Coupe и Cabriolet, дори най-педантичните критикари ще трябва да замълчат. Сглобката и качеството на материалите са безупречни. Само подобната на вана конструкция на кабриолета притежава някои дребни особености като неудовлетворителна геометрия на предпазните колани. В първите две години на производството много клиенти на Audi недоволстват от бедното базово оборудване и в Инголщад си вземат поука. След 1991 и 1992 г. в серийната комплектация са включени еърбег и ABS. Именно спасителната въздушна възглавница обаче става причина за един от малкото сериозни проблеми с кабриолета. През 1995-1996 г. са отбелязани случаи на самоволно сработване на еърбега след освобождаване на статичен заряд, когато водачът слиза от колата и докосва с крак земята. В Audi вземат всички необходими мерки и отзовават застрашените автомобили. Друг недостатък обаче продължава да се среща при някои по-стари кабриолети - протичащите и износени гумени уплътнители. Дефектът се дължи на атмосферните влияния и остаряването на материала. За сметка на това неточните показания за количеството на горивото в резервоара са си конструктивен проблем.

Двигателите, с които се комплектоват купето и кабриолетът на Audi, са добре познати на българските автомобилисти. Четири, пет-и шестцилиндровите агрегати предлагат внушителен диапазон от мощности - от 113 к.с. за базовия двулитров мотор до 230-те турбоконя под капака на спринтьора S2. През 1995 г. кабриолетът започва да се оборудва с прочутия 1.9-литров турбодизел на инголщадци с директно впръскване, което го прави може би единствения автомобил за отдих и развлечения, работещ с нафта по това време.

Изборът на моторизация зависи изцяло от предпочитанията на купувача и по правило не може да бъде грешен. Изключение прави най-големият шестцилиндров агрегат с обем 2.8 литра, който според статистиките е най-податлив на дефекти, поддържа се трудно и лапа като змей. Всички останали мотори се отличават с фантастична издръжливост, отлични динамични характеристики и приемлив разход на гориво. За по-силни изживявания естествено се препоръчват култовият петцилиндров двигател с обем 2.3 литра и мощност 133, 136 или 170 (в двайсетклапановата версия) и особено 2.6-литровият шестак със 150 кончета. Заради цената си топверсията S2 се среща рядко, пък и не е за препоръчване. Обслужването на такъв автомобил не е по джоба на всеки, а много от употребяваните екземпляри са останали без душа от юркане по магистралите.След 1989-90 година и особено след модернизацията на Audi 80 през 1991-ва сериозни проблеми със силовата част са практически изключени. Разбира се, дребни неизправности винаги могат да се появят - незначителни течове на масло, "просълзили" маркучи на охлаждането, дефектирал температурен датчик на радиатора и все повреди, които всеки що-годе опитен водач би забелязал веднага и не би позволил да се превърнат в по-сериозна опасност. Обикновено навременната смяна на масло и ангренажен ремък е напълно достатъчна за здравето на мотора.

До 1991 г. известни грижи създават скоростните кутии на купето, а в първите две години от производството на В4 са отчетени немалко случаи на повишена амортизация на съединителя. С това проблемите по трансмисията се изчерпват. Притеснения не бива да предизвикват модификациите с двойно предаване Quattro. Механиката им е усъваршенствана дълги години и от трансмисията от интегрален тип с вискомуфи рядко се чуват оплаквания.

По-дразнещи са недостатъците на спирачната система. Заради изобилието на мощност и съотвения маниер на каране двата модела често страдат от бързо износване на дисковете. Има и случаи на корозия. Както при почти всеки автомобил, ако ръчната спирачка не се използва поне от време на време, скобите на жилото започват да заяждат.

Откъдето и да се погледе, Audi Coupe и Cabriolet си остават култови модели. Това съвсем естествено се отразява на цените на употребяваните екземпляри, които са сред най-скъпите в съотвения клас и често стряскат предвид възрастта и поколението, от което е автомобилът. Сред малкото недостатъци на инголщадския класик са именно цените и сравнително скъпата поддръжка. Някои удоволствия обаче си струват парите...

Справка за модела
Audi Coupe/Cabriolet (89)
История
Февруари 1988 Audi представя пред публика новото спортно купе на базата на седана 80. Новата серия носи иднекса 89. За задвижване се предлагат двулитров четирицилиндров двигател с мощност 113 к.с. и петцилиндров 2.3-литров мотор със 136 и 170 к.с.
Януари 1990 Мощността на базовия двулитров агрегат се повишава на 115 коня, а на 2.3-литровия намалява съответно на 133 и 167 к.с.
Септември 1990 Дебютира топверсията Quattro S2 с 2.2-литров петцилиндров турбодвигател с мощност 220 к.с.
Юни 1991 Представен е Cabriolet на новата платформа В4. Отначало моделът се оборудва само с 2.3-литровия мотор.
Август 1991 Започва комплектоването на Coupe с 2.8-литров V6 със 174 к.с.
Май 1992 Моторната гама се обогатява и с 2.6-литров V6 (150 к.с.)
Септември 1992 Мощността на топмодела Quattro S2 нараства на 230 к.с.
Януари 1993 Започва монтирането на шестцилиндровите двигатели на Cabriolet.
Май 1995 Производството на Coupe e преустановено.
Юни 1995 Cabriolet започва да се комплектова с 1.9-литров турбодизел с директно впръскване.

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател, окомплектован
2 335 EUR
Скоростна кутия (механична)
2 500 EUR
Динамо
547 EUR
Стартер
276 EUR
Водна помпа
100 EUR
Ауспух (без катализатор)
603 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
76 EUR
Накладки (предни дискови)
96 EUR
Фар (комплект)
179 EUR
Калник
156 EUR
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Audi Coupe 2.0 /115 к. с./, произведен 1995 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА Audi Coupe/Cabriolet (89)
Модел
Врати
кВ/к.с.
Нов
1997
1996
1995
1994
1993
Audi Coupe
2
85/115
23 801
-
-
4 400
3 650
3 150
Audi Coupe Colour Edition
2
85/115
25 079
-
-
4 600
3 800
3 300
Audi Coupe 2.0
2
85/115
20 349
-
-
4 450
-
-
Audi Coupe 2.3 E
2
98/133
26 306
-
-
-
3 700
3 150
Audi Coupe quattro
2
98/133
29 118
-
-
-
3 900
3 300
Audi Coupe Colour Edition
2
98/133
27 175
-
-
-
3 800
3 200
Audi Coupe quattro Colour Edition
2
98/133
29 987
-
-
-
4 000
3 400
Audi Coupe 16V Sport Edition
2
103/140
25 358
-
-
-
3 600
-
Audi Coupe 2.6 E
2
110/150
27 993
-
-
4 700
3 950
3 250
Audi Coupe quattro
2
110/150
30 678
-
-
4 900
4 100
3 400
Audi Coupe Colour Edition
2
110/150
28 862
-
-
4 900
4 100
3 400
Audi Coupe quattro Colour Edition
2
110/150
31 547
-
-
5 100
4 300
3 550
Audi Coupe 2.6
2
110/150
24 798
-
-
5 000
-
-
Audi Coupe 2.8 E
2
128/174
29 859
-
-
4 900
4 150
3 350
Audi Coupe quattro
2
128/174
32 544
-
-
5 150
4 250
3 500
Audi Coupe 2.8 quattro
2
128/174
29 144
-
-
5 200
-
-
Audi Coupe S2 quattro
2
169/230
41 159
-
-
7 000
5 750
4 750
Audi Coupe S2
2
169/230
38 347
-
-
7 150
-
-
Audi Cabriolet 2.0
2
85/115
26 332
-
8 200
7 000
6 150
5 150
Audi Cabriolet 2.0 Akoya
2
85/115
29 588
-
9 100
-
-
-
Audi Cabriolet 2.0
2
85/115
25 012
9 750
-
-
-
-
Audi Cabriolet 1.8
2
92/125
25 529
9 800
-
-
-
-
Audi Cabriolet
2
98/133
30 371
-
-
-
-
5 950
Audi Cabriolet Sunset Edition
2
98/133
32 697
-
-
-
-
6 300
Audi Cabriolet 2.6 (E)
2
110/150
29 343
10 650
9 100
7 850
6 900
5 850
Audi Cabriolet Sunset Edition
2
110/150
32 932
-
-
-
7 300
6 100
Audi Cabriolet 2.6 Akoya
2
110/150
32 385
-
10 000
-
-
-
Audi Cabriolet 2.8 (E)
2
128/174
32 748
11 550
10 000
8 500
7 450
6 050
Audi Cabriolet Sunset Edition
2
128/174
35 509
-
-
-
7 700
6 300
Audi Cabriolet 2.8 Akoya
2
128/174
35 683
-
11 000
-
-
-
Audi Cabriolet 1.9 TDi
2
66/90
26 352
10 000
8 450
7 300
-
-
Audi Cabriolet 1.9 TDi Akoya
2
66/90
29 895
-
9 400
-
-
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
Audi Coupe/Cabriolet (89)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Audi Coupe
Работен обем
1 781-2 771 куб. см
Мощност

113-230 к. с.

Максимална скорост
196-248 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
10.4-5.9 сек.
BMW 3 Coupe
Работен обем
1 596-3 201 куб. см
Мощност

102-321 к. с.

Максимална скорост
190-250/273 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
12.7-5.9 сек.
Honda Prelude
Работен обем
1 997-2 259 куб. см
Мощност

133-185 к. с.

Максимална скорост
201-231 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
9.8-7.3 сек.
Toyota Celica
Работен обем
1 587-1 998 куб. см
Мощност

105-204 к. с.

Максимална скорост
188-236 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
11.0-6.9 сек.


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    1 0 Отговор
    Ауди кабриолет е вечната класика.
    Тя просто не остарява.И днес още хваща окото.
  • 2 Радо

    0 0 Отговор
    Как от швакето сте извадили цена за динамо като колата е с алтернатор?