15 Октомври, 2005 21:51 1 480 0

Пазителят на традициите

  • nissan-
  • foria

Дори и в днешно време, когато част от италианската автомобилна индустрия изпитва известни затруднения, на горещите Апенини все още се раждат четириколесни, които с пълно право биха могли да се впишат в списъка на ЮНЕСКО като защитени паметници със световно значение. В този смисъл в никакъв случай не е изненада фактът, че други големи имена в бранша също черпят вдъхновение от апенинските си колеги и едновременно с това се стремят към позицията на пазител на най-добрите традиции в автомобилостроенето.Типичен пример за това е японският концерн

Nissan

който все повече се налага като производител, напълно задоволяващ капризния вкус и на най-взискателните клиенти. Именно за този вид заклети привърженици на маниашките четириколесни, за които имена като Джуджаро, Пининфарина и Гандини са също толкова легендарни, колкото и тези на Ото, Дизел и Ванкел, азиатският гранд ще покаже в Токио концепткара Foria. Въпреки че последният няма да бъде оборудван с двигател, неговата външност силно наподобяваща расова италианка от 60-те на миналия век, също заслужава подобаващо внимание.Всъщност подобна карта на неокласицизма и почти идентични дизайнерски щрихи съвсем успешно преди време разиграха от Lancia с концепта Fulvia във Франкфурт през 2003. Въпреки положителните реакции на публиката обаче аристократичната италианска марка, настоящето на която би могло да се опише като бавна и мъчителна, но все пак красива смърт, реши да не пристъпва към серийно производство на красивото возило.

За разлика от апенинската си посестрима обаче Foria е замислена изцяло като

сериен

автомобил, като конструкторите твърдят, че проектът е максимално изчистен от нереалистични елементи, които биха забавили внедряването му в реално производство. Иначе външността на Foria е повече от впечатляваща. Екстериорът е доминиран от правилните и хармонични линии, които не само придават силна доза елегантност на автомобила, но и солидна порция спортно и агресивно излъчване. Профилът е подчертано предизвикателен, а множеството хромирани и алуминиеви апликации определено свидетелстват за майсторството на японския гранд при направата на подобен род возила. Принципът на отваряне на вратите е заимстван от Mazda RX 8, което освен всичко друго предполага отсъствието на странични колонки и гарантира максимално улеснен достъп до интериора на Foria.Що се отнася до салона, то там същи има с какво да си напълните очите. Арматурното табло е подредено изключително функционално, а и е доста стилно изработено. Преобладават топлите цветове, което също би се понравило на повечето клиенти, особено на по-младото поколение. Мултифункционалният дисплей, както и спортният волан пък предполагат лесна навигация и управление на четириколесното.

Засега японците отказват да разкрият допълнителни технически подробности за своя любимец, като единствената информация, изтекла от кухнята на гиганта свидетелства за това, че самураите възнамеряват да монтират двигател с работен обем между 2.0 и 3.5 литра, а задвижването ще бъде поверено на задните колела. Все още няма и конкретни данни за цената, срещу която евентуално бъдещите клиенти биха могли да се сдобият с Foria.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА