15 Октомври, 2005 22:12 3 094 0

Преобличане

  • peugeot-
  • peugeot 307-
  • peugeot 307 t6 x-line 1.6hdi

Появата на модела 307 на автомобилния пазар през 2001 година определено предизвика сериозни катаклизми и размествания на пластовете в т.нар. голфов клас. У нас тези промени бяха още по-силно изразени. Факт е, че от тогава до сега 307-цата се превърна в лидер по продажби в класа си. В последно време обаче преките конкуренти на “компактното лъвче” извадиха изцяло нови модели, а от френската компания все още не бързат с наследник. Така хегемонията на модела 307 започна да избледнява, но реакцията на франсетата не закъсня. Те доста успешно промениха дизайна на автомобила и изчистиха т.нар. детски болести. Дали това обаче ще е достатъчно на Peugeot, за да се пребори с конкуренцията и отново да излезе на върха е рано да се каже. От съвсем скоро обновеният модел е на нашия пазар и естествено екипът ни имаше възможността пряко да се увери в качествата на новата 307-ца.

Екстериор

На пръв поглед “компактният лъв” изглежда типичен представител на своя клас. Все пак веднага става ясно, че моделът носи част от френския авангардизъм. При него Peugeot са си позволили да внесат нотки от все по-популярните ванове. В резултат на това 307 е по-висок, със силно скосен двигателен капак, преминаващ почти без чупка в огромно ветроупорно стъкло. Погледнат от другата страна автомобилът не е толкова екстравагантен, въпреки иновационните промени особено в предната част.

В задницата няма промени освен при светлините, които имитират диодно осветление, докато предната е с нов дизайн, който се характеризира с естетическо равновесие между сила и сигурност. Предната броня е прецизно третирана и променена в новаторския дух, на модела 407. В основата и се намира единична решетка за приток на въздух, в чиято долна част са разположени фаровете за мъгла с хромирани основи. Предният капак е алуминиев и скъсен. Отстрани той оформя частично калника и достига под фаровете. В средата му е разположена стилизираната емблема на марката. Новите фарове са изтеглени нагоре. От стъклото им започва линия, която продължава назад, преминавайки през пластмасовите калници. Радиаторната решетка е леко изпъкнала и се характеризира с черни или хромирани хоризонтални ребра, с които предната част изглежда едновременно изискана и спортна. Основните светлини са по-дълги с около десетина сантиметра, покрити са с гладко стъкло, под което ясно се вижда хромирана основа, обособена в три части в зависимост от различните функции. Това са т-нар. многосекторни светлини, които в последно време са на особена почит в автомобилната мода. Още една новост са страничните “кристални” мигачи, разположени върху пластмасовите предни калници, по подобие на всички нови модели на марката.

Интериор

Истинските достойнства се крият зад фасадата. Най-голямо от тях са вътрешните габарити на купето. Благодарение на високия таван и на сполучливото използване на мястото пасажерите могат да се наслаждават на огромно жизнено пространство.Не само вертикално, а и в четирите хоризонтални посоки за пътниците не съществуват притеснения. Това с пълна сила важи и за тези на задните седалки, които при други модели от класа са далеч по-малки. Похвала заслужават седалките на 307, които са подплатени сравнително стегнато и предлагат отлична странична опора. Предните са оборудвани с нови подглавници, чийто профил осигурява по-добра защита на тила. Те разполагат с предпазни втулки, а назъбените им водачи позволяват да запазят височината си при удар отзад. Освен за пасажерите, купето предлага доста място и за техните неодушевени придружители. Според вида, големината и честотата на употреба те могат да бъдат складирани в чекмеджетата под седалките, различните ниши във вратите или таблото, сравнително големия багажник или в жабката.

Арматурното табло е организирано без излишна фантазия. Всички компоненти по обслужването са на обичайните си места, включително дистанционното управление на радиото, разположено до лостчето за чистачките. Впечатление правят кръглите инструменти пред водача, които като че ли бягат малко от стила Peugeot. Основните уреди са стлистично модернизирани. Нов е и дизайнът на централната конзола, с по-прави линии, особено при панелите за управление на отоплението, климатика и радиото. Някои елементи, взети от 307 СС, придават динамика на бордното табло (бял фон на циферблатите, червени стрелки, ветрилообразно разграфяване, хромирани пръстени) и спортен волан с кожа, модерна кожена тапицерия на арматурното табло и панелите на вратите. С други думи, качеството е повишено и използваните материали са доста по-добри от тези на предшественика.

Двигател и ходови характеристики

Антиблокиращата спирачна система е снабдена с асистент за моментално подаване на налягането. В резултат 307 може да се похвали с отличен спирачен път.Останалите елементи от ходовата част също са на високо ниво. Комфортната возия е налице по подразбиране. По-хубавото обаче е, че 307 впечатлява с отлично пътно поведение. Независимо от траекторията на движение, стабилността е гарантирана.Също така е сигурно, че 1.6-литровата машина е сред лидерите по номинална мощност. На практика обаче това не се отразява кой знае колко на динамичните характеристики. Ускорението на 307 е на средно ниво, точно както и разходът на гориво. Не очаквайте чудеса, когато зареждате нафта, независимо дали се движите предимно в града или извън него (сравнено с алтернативите).

Двигателят с идентификационен номер DV6TED4 с обем 1 560 см3 е изцяло алуминиев. Той разполага с междинен охладител на въздуха и развива максимална мощност от 80 kW при 4 000 об./мин. На трите високи предавки въртящият момент може да достигне 260 Nm при 2 000 об./мин. благодарение на функцията overboost, което ще рече моментно обогатяване с въздух и гориво.

Цена

Конкурентна е на алтернативите, но въпреки нововъведенията, не трябва да се забравя поостарялата концепция. От друга страна, повечето основни дефекти вече са отстранени, така че обновената 307-ца си остава доста атрактивен вариант в компактния клас.

Peugeot 307 T6 X-LINE 1.6HDI
Плюсове

1. Екстериорът на новата 307-ца е промемен, като авангардните черти на марката отново са налице.
2. Качеството на интериорните материали е доста по-добро от това на предшественика.
3. 1.6-литровият HDI двигател е безшумен и сравнително икономичен.
4. Вътрешният обем превъзхожда този при повечето алтернативи, най-вече заради височината на купето.
5. Системите за безопасност са значително подобрени
6. Повечето основни дефекти вече са отстранени.

Минуси
1. Въпреки отличния рестайлинг 307 е с поостаряла концепция - показател по който "компактното лъвче" отстъпва на далеч по-новите си алтернативи.
2. Прекалено скосеният преден капак е причина за недотам добрата ориентация относно габаритите на автомобила при маневриране.
3. Предвид цената на новата 307-ца базовото оборудване е по-бедно от това на конкурентите.

 

Peugeot 307 T6 X-LINE 1.6HDI
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 560 куб. см
Максимална мощност
80 Kw/109 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
240 Нм при 1 750 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
18.0:1
Маса на единица мощност
12.1 кг/к.с. (16.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 211
1 746
1 514
Междуосие
2 608
Маса, кг

1 330

Допустимо натоварване, кг
480
Обем на багажника, л
341 - 1 328
Вместимост на резервоара, л
60

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

6.1 л/100км
4.3 л/100км
4.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.1
Максимална скорост
188 км/ч
Гуми
205/55 R16V
Спирачки:
отпред
отзад

отпред дискови, вентилирани
отзад дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 28 045

 

Базово оборудване
ABS, Въздушни възглавници за водача и пътника, Радио/CD + шест високоговорителя + дистанционно + антена, Бордови компютър, Сервоусилиел на волана, Цвят металик, Автоматичен климатик (климатроник), Ел. Пакет Ниво 1 /предни електр. стъкла и електр.отопляеми външни огледала/, Тонирани стъкла, Волан, регулируем във височина и дълбочина, Покривало за багаж, Предни и задни регулируеми подглавници, Регулируема във височина седалка на водача, Асиметрично делима задна седалка в съотношение 40/60, Централно заключване, Оборотомер, Поставки за чаши, Мрежа в багажника и др.
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Peugeot 307 T6 X-LINE 1.6HDI
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C4
Работен обем
1 560 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
240 Нм
при об/мин 1 750
Габарити, мм
4273/1769/1458
Ускорение
11.2 сек
Максимална скорост
192 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.1 л/100 км
4.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
33 134 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 8 бр.

серийно
Климатроник
серийно
FORD FOCUS
Работен обем
1 560 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
240 Нм
при об/мин 1 750
Габарити, мм
4342/1840/1447
Ускорение
11.1 сек
Максимална скорост
188 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.2 л/100 км
4.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
29 408 лв.
ESP
няма
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатик
няма
OPEL ASTRA
Работен обем
1 686 см3
Мощност

74 кВт/100 к.с.
при об/мин 4 400

Максимален въртящ момент
240 Нм
при об/мин 2 300
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
12.3 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.4 л/100 км
4.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
30 120 лв.
ESP
няма
Еърбег, 2 бр.
серийно
Климатик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА