Появата на модела 307 на автомобилния пазар през 2001 година определено предизвика сериозни катаклизми и размествания на пластовете в т.нар. голфов клас. У нас тези промени бяха още по-силно изразени. Факт е, че от тогава до сега 307-цата се превърна в лидер по продажби в класа си. В последно време обаче преките конкуренти на “компактното лъвче” извадиха изцяло нови модели, а от френската компания все още не бързат с наследник. Така хегемонията на модела 307 започна да избледнява, но реакцията на франсетата не закъсня. Те доста успешно промениха дизайна на автомобила и изчистиха т.нар. детски болести. Дали това обаче ще е достатъчно на Peugeot, за да се пребори с конкуренцията и отново да излезе на върха е рано да се каже. От съвсем скоро обновеният модел е на нашия пазар и естествено екипът ни имаше възможността пряко да се увери в качествата на новата 307-ца.
Екстериор
На пръв поглед “компактният лъв” изглежда типичен представител на своя клас. Все пак веднага става ясно, че моделът носи част от френския авангардизъм. При него Peugeot са си позволили да внесат нотки от все по-популярните ванове. В резултат на това 307 е по-висок, със силно скосен двигателен капак, преминаващ почти без чупка в огромно ветроупорно стъкло. Погледнат от другата страна автомобилът не е толкова екстравагантен, въпреки иновационните промени особено в предната част.
В задницата няма промени освен при светлините, които имитират диодно осветление, докато предната е с нов дизайн, който се характеризира с естетическо равновесие между сила и сигурност. Предната броня е прецизно третирана и променена в новаторския дух, на модела 407. В основата и се намира единична решетка за приток на въздух, в чиято долна част са разположени фаровете за мъгла с хромирани основи. Предният капак е алуминиев и скъсен. Отстрани той оформя частично калника и достига под фаровете. В средата му е разположена стилизираната емблема на марката. Новите фарове са изтеглени нагоре. От стъклото им започва линия, която продължава назад, преминавайки през пластмасовите калници. Радиаторната решетка е леко изпъкнала и се характеризира с черни или хромирани хоризонтални ребра, с които предната част изглежда едновременно изискана и спортна. Основните светлини са по-дълги с около десетина сантиметра, покрити са с гладко стъкло, под което ясно се вижда хромирана основа, обособена в три части в зависимост от различните функции. Това са т-нар. многосекторни светлини, които в последно време са на особена почит в автомобилната мода. Още една новост са страничните “кристални” мигачи, разположени върху пластмасовите предни калници, по подобие на всички нови модели на марката.
Интериор
Истинските достойнства се крият зад фасадата. Най-голямо от тях са вътрешните габарити на купето. Благодарение на високия таван и на сполучливото използване на мястото пасажерите могат да се наслаждават на огромно жизнено пространство.Не само вертикално, а и в четирите хоризонтални посоки за пътниците не съществуват притеснения. Това с пълна сила важи и за тези на задните седалки, които при други модели от класа са далеч по-малки. Похвала заслужават седалките на 307, които са подплатени сравнително стегнато и предлагат отлична странична опора. Предните са оборудвани с нови подглавници, чийто профил осигурява по-добра защита на тила. Те разполагат с предпазни втулки, а назъбените им водачи позволяват да запазят височината си при удар отзад. Освен за пасажерите, купето предлага доста място и за техните неодушевени придружители. Според вида, големината и честотата на употреба те могат да бъдат складирани в чекмеджетата под седалките, различните ниши във вратите или таблото, сравнително големия багажник или в жабката.
Арматурното табло е организирано без излишна фантазия. Всички компоненти по обслужването са на обичайните си места, включително дистанционното управление на радиото, разположено до лостчето за чистачките. Впечатление правят кръглите инструменти пред водача, които като че ли бягат малко от стила Peugeot. Основните уреди са стлистично модернизирани. Нов е и дизайнът на централната конзола, с по-прави линии, особено при панелите за управление на отоплението, климатика и радиото. Някои елементи, взети от 307 СС, придават динамика на бордното табло (бял фон на циферблатите, червени стрелки, ветрилообразно разграфяване, хромирани пръстени) и спортен волан с кожа, модерна кожена тапицерия на арматурното табло и панелите на вратите. С други думи, качеството е повишено и използваните материали са доста по-добри от тези на предшественика.
Двигател и ходови характеристики
Антиблокиращата спирачна система е снабдена с асистент за моментално подаване на налягането. В резултат 307 може да се похвали с отличен спирачен път.Останалите елементи от ходовата част също са на високо ниво. Комфортната возия е налице по подразбиране. По-хубавото обаче е, че 307 впечатлява с отлично пътно поведение. Независимо от траекторията на движение, стабилността е гарантирана.Също така е сигурно, че 1.6-литровата машина е сред лидерите по номинална мощност. На практика обаче това не се отразява кой знае колко на динамичните характеристики. Ускорението на 307 е на средно ниво, точно както и разходът на гориво. Не очаквайте чудеса, когато зареждате нафта, независимо дали се движите предимно в града или извън него (сравнено с алтернативите).
Двигателят с идентификационен номер DV6TED4 с обем 1 560 см3 е изцяло алуминиев. Той разполага с междинен охладител на въздуха и развива максимална мощност от 80 kW при 4 000 об./мин. На трите високи предавки въртящият момент може да достигне 260 Nm при 2 000 об./мин. благодарение на функцията overboost, което ще рече моментно обогатяване с въздух и гориво.
Цена
Конкурентна е на алтернативите, но въпреки нововъведенията, не трябва да се забравя поостарялата концепция. От друга страна, повечето основни дефекти вече са отстранени, така че обновената 307-ца си остава доста атрактивен вариант в компактния клас.
Peugeot 307 T6 X-LINE 1.6HDI
|
Плюсове
|
1. Екстериорът на новата 307-ца е промемен, като авангардните черти на марката отново са налице. |
Минуси
|
1. Въпреки отличния рестайлинг 307 е с поостаряла концепция - показател по който "компактното лъвче" отстъпва на далеч по-новите си алтернативи. 2. Прекалено скосеният преден капак е причина за недотам добрата ориентация относно габаритите на автомобила при маневриране. 3. Предвид цената на новата 307-ца базовото оборудване е по-бедно от това на конкурентите. |
Peugeot 307 T6 X-LINE 1.6HDI
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 560 куб. см
|
Максимална мощност
|
80 Kw/109 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
240 Нм при 1 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
12.1 кг/к.с. (16.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 211 1 746 1 514 |
Междуосие
|
2 608
|
Маса, кг
|
1 330 |
Допустимо натоварване, кг
|
480
|
Обем на багажника, л
|
341 - 1 328
|
Вместимост на резервоара, л
|
60
|
Разход на гориво: |
6.1 л/100км
4.3 л/100км 4.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.1
|
Максимална скорост
|
188 км/ч
|
Гуми
|
205/55 R16V
|
Спирачки:
отпред отзад |
отпред дискови, вентилирани отзад дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 28 045 |
Базово оборудване
|
ABS, Въздушни възглавници за водача и пътника, Радио/CD + шест високоговорителя + дистанционно + антена, Бордови компютър, Сервоусилиел на волана, Цвят металик, Автоматичен климатик (климатроник), Ел. Пакет Ниво 1 /предни електр. стъкла и електр.отопляеми външни огледала/, Тонирани стъкла, Волан, регулируем във височина и дълбочина, Покривало за багаж, Предни и задни регулируеми подглавници, Регулируема във височина седалка на водача, Асиметрично делима задна седалка в съотношение 40/60, Централно заключване, Оборотомер, Поставки за чаши, Мрежа в багажника и др.
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Peugeot 307 T6 X-LINE 1.6HDI
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN C4
|
|
Работен обем
|
1 560 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм
при об/мин 1 750 |
Габарити, мм
|
4273/1769/1458
|
Ускорение
|
11.2 сек
|
Максимална скорост
|
192 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.1 л/100 км 4.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
33 134 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
FORD FOCUS
|
|
Работен обем
|
1 560 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм
при об/мин 1 750 |
Габарити, мм
|
4342/1840/1447
|
Ускорение
|
11.1 сек
|
Максимална скорост
|
188 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.2 л/100 км 4.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
29 408 лв.
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 686 см3
|
Мощност
|
74 кВт/100 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм
при об/мин 2 300 |
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
12.3 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.4 л/100 км 4.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
30 120 лв.
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА