За всеки, поне малко разбиращ от автомобили, е ясно, че сега ще стане дума за луксозен и доста скъп автомобил, който е привилегия за една малка част от обществото ни, незнайно защо наречена елит. Въпреки доста високата цена и имайки предвид икономическия статус на средностатистическия българин, луксозната лимузина на BMW се продава у нас и ние няма как да я подминем с лека ръка. Освен това интерес за нас, а и за хората интересуващи се от автомобили, представляват множеството иновации и супер модерни технологични решения, с които обновената седма серия на BMW впечатлява всеки. Гамата от двигатели на баварския флагман включва четири бензинови и два дизелови агрегата. Въпреки че човек, който си купува подобна кола, едва ли се вълнува от разхода на гориво, напоследък се забелязва тенденция на навлизане на дизеловите агрегати и в супер луксозните лимузини. Именно заради това избрахме версията, оборудвана с мотор, работещ с нафта, който е с обем три литра. Точно този вариант е и най-евтин, но и това едва ли има значение за хора, склонни да дадат толкова пари за истински класен автомобил. Очарование от стил мода и класа ни отвежда в недостижимото за мнозина “седмо измерение”.
Екстерирор
Първото, което се набива на очи, са новите предни светлини. Те следват линията, която започна да се налага от предишната седма серия, характеризират се с екстравагантни биоформи, но са доста “по-спокойни” от тези на предшественика. Те са смесица между традиционните за модела четири “очи” и иновативно гладко стъкло, което ги покрива и е изтеглено назад, но не нагоре. Между тях е разположена задължителната бъбрековидна радиаторна решетка. Предната броня се слива с тази решетка, като освен това впечатлява и с ефектен въздухозаборник. Задните светлини също са различни от тези на предшественика. Те са доста по-големи и не са “отсечени”. Освен това е изчезнал и демодираният оранжев цвят, който до преди покриваше пътепоказателите отпред и отздад. Като цяло измененията не са много. Предната част на автомобила е станала по-закръглена, резултат от разлатата радиаторна решетка. В резултат на измененията броните и светлините са с “по-строги” форми. Задницата изглежда по-тежкарска, благодарение на новите стопове, свързани с хромирана лайсна и видоизменената броня.
Интериор
Изключително качество, лукс и скъпи материали - така най-кратко може да се опише интериорът на новата седма серия. Иначе като цяло салонът не се различава много от този на предходната “седмица”. Усилията на инженерите са се средоточили върху подобряване на контрола на уредите и лека промяна на интерфейса на арматурното табло. Базовото оборудване също е значително обогатено. Ксеноновите светлини вече влизат в него, както и системата за навигация. Плазменият дисплей също е със значително подобрено качество, позволяващо да се види информация дори и при наличие на пряка слънчева светлина върху него.
Задният ред седалки се характеризира още с доста по-голямо пространство. То е вследствие на някои критики по отношение на предишната “седмица”. Отпред комфортът е налице с пълна сила. Удобни огромни седалки, информативни и иновационни прибори, многофункционален волан и т. н. Ясно е, че комфортът в салона е дори в излишък. Багажното пространство не е толкова голямо, но е напълно достатъчно дори и за автомобил с подобни размери.
Двигател и ходови характеристики
Независимо от многото предишни изявления за преимуществата на стоманената конструкция на купето, трябва да кажем, че смесицата от стомана и алуминий определено има своите положителни страни. По-голямата част от предницата на новата “седмица” е изработена от алуминиеви сплави. Съединението на олекотените материали с добре познатата ни стомана става в края на моторния отсек. Проблемите с различния коефициент на топлинно разширяване са решени кардинално. Луфтовете са изчислени до милиметър, като освен това за избягване на електрохимическа корозия са монтирани специални фланци, които много плътно изпълват изолационните пространства.
Двигателят е последна дума на технологията. Common-rail системата е на върхово ниво, а шум следствие от работата му почти не се чува. Характеризира се с по четири клапана на цилиндър, Common Rail от второ поколение и цифрова система на управление на впръскването на горивна смес. Интересното при трансмисията е, че продължението и (карданния вал) е изцяло изработен от алуминий. Между другото компанията BMW е единствената, която произвежда кардани от подобни сплави. Двигателят и скоростната кутия са идеално сработени, като осигуряват чудовищна мощ и завидна динамика на обемистото, но олекотено купе.От гледна точка на кинематиката окачването на новата седма серия повтаря вече отработени и доказали качествата си технологии. Използването на система за активно стабилизиране, наречена Dynamic Drive, която дебютира с предходната “седмица”, е на ниво и тук.
Цена
Доста висока за средностатистическия българин, но спрямо алтернативите е в “златната среда”. Така че ако можете да си го позволите и сте привърженик на баварската марка, не трябва да се замисляте - впуснете се в “седмото измерение”.
BMW 730d E65 LCI sedan
|
Плюсове
|
1. По-спокойният дизайн се счита за основен плюс при новата седма серия на баварците. 2. Информативността на уредите е значително подобрена, като има голям напредък и по отношение на по-добрата навигация на уредите. 3. Трилитровият дизелов common-rail агрегат се характеризира с много ниско ниво на шум. 4. Базовото оборудване на новата топ лимузина е доста по-богато в сравнение с това на предшественика. 5. Пасивната и активна безопасност са на високо ниво. 6. Стабилността на тежкия автомобил е отлична. |
Минуси
|
1. Заради цялостната аеродинамика на автомобила, багажният отсек е с намален отвор, което го прави недотам функционален. |
BMW 730d E65 LCI sedan
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Шестцилиндров, редови
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 993 куб. см.
|
Максимална мощност
|
170 Kw/231 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
520 Нм при 2 000 - 2 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.0 : 1
|
Маса на единица мощност
|
8.5 кг/к.с. (11.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
5 039 1 902 1 491 |
Междуосие
|
2 990
|
Маса, кг
|
1 975
|
Допустимо натоварване, кг
|
505
|
Обем на багажника,л.
|
500
|
Вместимост на резервоара, л
|
88
|
Разход на гориво: |
11.3 л/100км
6.4 л/100км 8.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
7.8
|
Максимална скорост
|
238 км/ч.
|
Гуми
|
245/55 R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 127 900 |
Базово оборудване
|
Електронна Програма за Стабилност (ESP), Антиблокираща система за спирачките (ABS), Система срещу боксуване при потегляне (ASR), Въздушни възглавници 8 бр, круиз контрол, ограничител на скоростта, Спирачен асистент, Променливо кормилно управление с обезопасена кормилна колона, Автоматична климатична система, прахов филтър, филтър с активен въглен, Централно заключване с дистанционно управление, отопляеми, ел. огледала сгъваеми с параболична повърхност, Индикация за външна температура, Индикатор за изнонсване на накладките, 6.5" цветен дисплей, Автоматична система за фарове, Ел. прозорци (4), Волан и скоростен лост в кожа, Алуминеви джанти, Многофункционален волан, Предни и задни светлини за мъгла, Чистачки със сензор за дъжд, Борд компютър, Отопление на дюзите на миещата течност на чистачките, Ергономични предни седалки с ел. настройка във всички посоки, Автоматичен стартер, Тонирани ламинирани стъкла, Електронен имобилайзер с заключваща система с инфрачервено дистанционно управление, Моторизиран капак на багажника с дистанционно управление и др .
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
BMW 730d E65 LCI sedan
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
AUDI A8 3.0 TDI
|
|
Работен обем
|
2 967 см3
|
Мощност
|
171 кВт/233 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
450 Нм
при об/мин 1 400 - 3 250 |
Габарити, мм
|
5051/1894/1444
|
Ускорение
|
7.8 сек
|
Максимална скорост
|
243 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.0 л/100 км
6.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
128 248 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ASR+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES-BENZ S 320 CDI
|
|
Работен обем
|
3 222 см3
|
Мощност
|
150 кВт/204 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
500 Нм
при об/мин 1 800 |
Габарити, мм
|
5045/1855/1450
|
Ускорение
|
8.2 сек
|
Максимална скорост
|
235 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.0 л/100 км 5.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
128 181 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ASR+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BMW Power
15:42 08.09.2011
2 w124
15:42 08.09.2011