Last news in Fakti

16 Юли, 2005 18:24 1 203 0

Italian Style

  • lamborghini-
  • concept s-
  • lamborghini concept s

Все още по света дрехите с надпис на етикета “Italian Style” продължават да събуждат асоциация за качество, изисканост и уникалност. Същото важи и за спортните возила. Произведените на Апенините пистарки от десетилетия разиграват всяко мъжко сърце, а буквално преди дни от Санта Агата изтече новината, че в изключително ограничена серия ще се появи нова “отрова” за заклетите почитатели на откритите спортни автомобили. Все още не е ясно какво ще бъде окончателното название на четириколесното, под което ще се предлага на пазара, но пък повечето от детайлите са известни, тъй като шампионът

дебютира

по време на тазгодишното моторшоу в Женева под кодовото название Concept S. Изключителният интерес към него от страна на публиката пък е подтикнал фирменото ръководство да планира реализирането на лимитирана серия от 80 до 90 екземпляра от расовия автомобил. А последният определено разполага с потенциал да се хареса на заможната част от човечеството, тъй като при него шефът на дизайна в Lamborghini Люк Донкерволке надминава себе си. Захващайки се с разработката на Lamborghini Concept S белгиецът се стреми да създаде открита, екстравагантна и още по-спортна версия на актуалния към момента Gallardo. И докато при Murcielago Roadster, например, водещата концепция е “пилотът да бъде в центъра на събитията”, то при новака се залага на спортните усещания и при водача, и при неговия спътник. За целта се грижи специалната конструкция на суперкара, която изглежда така, сякаш се състои от два отделни модула. С това обаче изненадите не се изчерпават.

Така например, колкото и да търсите странични огледала и огледало за задно виждане, няма да ги намерите, тъй като просто липсват. Функцията им е поета от едно универсално такова, което се “материализира” в ляво от водача само при необходимост и след натискането на съответния бутон. В

дизайнерско

отношение приликата с Gallardo е почти напълно запазена, каквато е целта на компанията. Единствено мощният въздухозаборник, разположен ниско долу в предната част на пистарката, е новостта, която придава на Lamborghini Concept S ярка идентичност и уникалност. Задницата на атлета пък в по-голямата си част остава непроменена. Специфичната форма на светлините и групата спойлери, познати от Gallardo, се запазват и тук. Разбира се, настъпват някои дребни изменения, също така се появавят и някои нови детайли, но в общи линии това е продиктувано единствено от специфичните особености на модела. Изключително удачна се оказва и конструкцията на каросерията като цяло, защото специфичното разделение на пилота от спътника му позволява въздушната струя, преминаваща между тях, да се “прихваща” от специални колектори и да се използва както за подобряването на динамиката, така и за охлаждане на огромното сърце, движещо атлета.

Безспорно атракцията при Lamborghini Concept S обаче остава салонът и неговата сложна конструкция. При разработването му Люк Донкерволке заявява, че е черпил вдъхновение от монопост-концепциите от Формула 1 и тъй като Gallardo разполага с изключително голямо пространство във вътрешността, при Lamborghini Concept S се появяват два почти напълно самостотялни монокока. Предимството - всеки от пътуващите разполага с усещането за пътуване в собствен автомобил, има отделно ветроупорно стъкло, като водачът е зает преди всичко с високите скорости и пътя, а не с изучаването на физиката на спътницата до него...

Засега се очаква серийната версия на Lamborghini Concept S да бъде официално представена на изложението във Франкфурт, а продажбите да стартират веднага след това. Липсва обаче информация за цената, срещу която отбраните клиенти ще могат да се сдобият с новата гордост от Санта Агата.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА