9 Юли, 2005 07:25 2 690 0

Новите дрехи на принца

  • vlokswagen-
  • polo-
  • vlokswagen polo 1.4 comfortline

Ако приемем, че моделът Golf е царят в своя клас, то би следвало по наследство “синът” Polo да е принц. Дали е така обаче? Автомобилите от т.нар. субкомпактен клас отдавна заемат стратегическо място в производствените гами на почти всички автопроизводители и конкуренцията в този сегмент е наистина жестока. През тази година “Волфсбургският замък” извади нови дрехи за “принца”, за да може да следва последните фирмени черти на компанията. Polo-то наистина изглежда доста добре, но все още е на старата платформа, а вътрешните изменения са минимални. Рестайлинг версията вече се продава у нас, а темата на материала ни третира версията с 1.4-литров бензинов двигател и ниво на оборудване Comfortline.

Екстериор

Дизайнерите са създали един красив и стилен силует, който още пръв поглед блести с авангардни форми. Като се замислим обаче, почти всички автомобили са привлекателни при своя дебют, но малко от тях си остават такива след няколко години. Компанията Volkswagen отдавна е доказала, че е способна да прави подобни дълголетни хитове. Според мнозина и новото Polo има шансове да преживее несекващите модни катаклизми. Германският автомобил не притежава прекалена елегантност, нито пък футуристичните форми на Citroёn, например, но предвид стилния си дизайн и перфектното качество на изработка може да се предвиди, че представянето му ще е повече от достойно. Трябва да се отбележи и фактът, че предните светлини вече не са разделени на четири самостоятелни сектора и подобно на новия хит Passat изразяват повече солидност и премерена доза агресия. Фирмената емблема е доста голяма, а радиаторната решетка блести, благодарение на щедро използвани хромирани лайсни. Стоп светлините също са променени, а V-образното задно стъкло завършва модерния и същевременно стилен екстериорен дизайн. Платформата, на която е построено новото Polo, носи индекса PQ24 и бе използвана за първи път при Skoda Fabia. Благодарение на нея външните габарити на малката народна кола почти не са променени. Нарастнала е единствено дължината, при това едва с 19 мм, което неминуемо се отразява на вътрешното пространство.

Интериор

Въпреки всичко казано дотук салонът не е тесен. Не е и от най-широките, но комфортът е налице. Той се дължи на значително промененото качество на детайлите. Пластмасата е далеч по-добра от тази, използвана в салона на предшественика. Разстоянието, предвидено за краката на водача и пасажера до него, е добро за автомобил от този клас.

Багажният обем също е доста приличен. Въпреки че светят в модерното за моделите на компанията синьо, уредите и бутоните, разположени на арматурното, табло изглеждат скучно и стандартно, но пък за сметка на това показват всичко необходимо и са доста информативни. Опциите, които предлага салонът, не са много, но всичко относно безопасност е предвидено. Още един недостатък е положението на задната облегалка спрямо седалката. Ъгълът е по-остър от нормалното, но това едва ли ще стане причина за дискомфорт на седящите отзад пасажери. За сметка на това предните седалки са с интегрирани лумбални гърбици и осигурени против ефекта “гмуркане”. Твърди са, но не неудобни. Тесни са, но това би създало предпоставки за дискомфорт само на по-едри дами и господа. Автомобилът е изолиран отдолу със специална облицовка, която допълнително подобрява звукоизолацията на купето.

Двигател и ходови характеристики

1.4-литровият агрегат предлага прилична динамика. Звукът му на високи обороти наподобява този на шевна машина, но може да мине за приемливо безшумен. Ускорението и разходът на гориво са в нормите за автомобил от този клас. Петстепенната, механична скоростна кутия пасва перфектно на 16-клапановия мотор. Предавателните є числа са добре подбрани, което в случая е определящо за добрата динамика на автомобила. Като цяло двигателят е здрав, надежден и сравнително лесен за поддръжка. Окачването обаче е доста твърдо, което е един от малкото съществени минуси на Polo.

Интерес представлява структурата на шасито, заради която устойчивостта на деформации при челен и страничен удар е значително подобрена. Педалите са конструирани така, че да потъват нагоре и назад при челен удар, а кормилната колона се отдалечава от шофьора. Колата е конструирана за движение със скорост до 200 км/ч, като стабилността и е гарантирана. За повишена сигурност, срещу допълнително заплащане, се предлага ABS и електронната стабилизираща система ESP. Като цяло може да се каже, че новото Polo е с много качествена и устойчива на деформации каросерия. Благодарение на поцинкованото купе, лазерните заварки между покрива и страничните панели, както и новата технология за свързване на ламарините, колата е здрава и изключително надеждна.

Цена

Цената е сходна с тази на повечето алтернативи. Базовото оборудване обаче е значително по-бедно от това на конкурентите, а опциите са доста скъпи. Прецизното немско качество и имиджът на марката обаче си казват своето и са на път да затвърдят преимуществата на потомствения принц.

Vlokswagen Polo 1.4 Comfortline
Плюсове
1. Нарасналата на дължина каросерия се отразява благоприятно на вътрешното пространство.
2. Нов, модерен и стилен екстериор.
3. Много добра звукоизолация на купето.
Минуси
1. Возията е доста твърда и е предпоставка за дискомфорт.
2. Ъгълът между задните седалки и облегалките е по-остър от нормалното.

 

Vlokswagen Polo 1.4 Comfortline
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров, редови
два клапана на цилиндър
Работен обем
1 386 куб. см.
Максимална мощност
55 Kw/75 к.с. при 5 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
126 Нм при 3 800 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10.5 : 1
Маса на единица мощност
13.6 кг/к.с. (18.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 916
1 650
1 467
Междуосие
2 465
Маса, кг

1 020

Допустимо натоварване, кг
490
Обем на багажника,л.
270 - 1 030
Вместимост на резервоара, л
45

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.6 л/100км
5.2 л/100км
6.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.9
Максимална скорост
172 км/ч.
Гуми
165/70 R14
Спирачки:
отпред
отзад

дискови вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 22 501

 

Базово оборудване
Поцинкована каросерия с лазерни заварки, Декоративни тасове, Задни бели мигачи, странични мигачи интегрирани в страничните огледала, Странични огледала и дръжки на вратите в цвета на купето, Антена на покрива, Предни фарове с поликарбонатно стъкло, Брони
в цвета на купето, Тонирани стъкла, Кутии за вещи под седалката на шофьора и пътника до него, Заден подлакътник, Асиметрично делима задна седалка, Eл. отопляеми външни огледала (шофьорско асферично), Ел. предни стъкла, Електронен имобилайзер, Ел. регулиране височината на фаровете от мястото на водача,
Осветление в синьо на арматурното табло, червено осветени прекъсвачи, Индикатор за сервизно обслужване, Централно заключване с дистанционно управление, Регулируем волан в дълбочина и височина, Електро-хидравлично сервоуправление, Оборотомер, Трета стоп-светлина, Предупредителен сигнал при неизключени ел. консуматори, Оборудване за непушачи, Поленов филтър, Чистачки с програмируем интервал, 4-степенна система за отопление и вентилация, Задно отопляемо стъкло с интервална чистачка и дюза за почистване, Вътрешно осветление с функция "забавяне", Предупредителни светлоотражатели при качване във вратите, Извод за 12V в арматурното табло, Двутонален клаксон,
Две предни въздушни възглавници / на мястото до шофьора изключваема, Предни подглавници регулируеми по височина и дължина, Три подглавника на задната седалка, Предни предпазни колани с пиротехнически механизъм, Три триточкови колани на задната седалка, Заден фар за мъгла, Стандартна резервна гума и др.
Допълнително оборудване
Климатик ....................................1 652
Изпълнение пет врати ..................931
ABS ................................................772
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Три години на лаковото покритие
Дванайсет години срещу корозия
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС


Vlokswagen Polo 1.4 Comfortline
АЛТЕРНАТИВАТА
CITROЁN C3
Работен обем
1 360 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 400

Максимален въртящ момент
118 Нм
при об/мин 3 300
Габарити, мм
3850/1667/1519
Ускорение
14.2 сек
Максимална скорост
168 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.7 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
25 018 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма
NISSAN MICRA
Работен обем
1 386 см3
Мощност

65 кВт/88 к.с.
при об/мин 5 200

Максимален въртящ момент
128 Нм
при об/мин 3 200
Габарити, мм
3715/1660/1540
Ускорение
11.9 сек
Максимална скорост
172 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.9 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
23 861 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатик
няма
OPEL CORSA
Работен обем
1 389 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
125 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
3817/1646/1440
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.8 л/100 км
5.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
22 062 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Киматик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА