Ако приемем, че моделът Golf е царят в своя клас, то би следвало по наследство “синът” Polo да е принц. Дали е така обаче? Автомобилите от т.нар. субкомпактен клас отдавна заемат стратегическо място в производствените гами на почти всички автопроизводители и конкуренцията в този сегмент е наистина жестока. През тази година “Волфсбургският замък” извади нови дрехи за “принца”, за да може да следва последните фирмени черти на компанията. Polo-то наистина изглежда доста добре, но все още е на старата платформа, а вътрешните изменения са минимални. Рестайлинг версията вече се продава у нас, а темата на материала ни третира версията с 1.4-литров бензинов двигател и ниво на оборудване Comfortline.
Екстериор
Дизайнерите са създали един красив и стилен силует, който още пръв поглед блести с авангардни форми. Като се замислим обаче, почти всички автомобили са привлекателни при своя дебют, но малко от тях си остават такива след няколко години. Компанията Volkswagen отдавна е доказала, че е способна да прави подобни дълголетни хитове. Според мнозина и новото Polo има шансове да преживее несекващите модни катаклизми. Германският автомобил не притежава прекалена елегантност, нито пък футуристичните форми на Citroёn, например, но предвид стилния си дизайн и перфектното качество на изработка може да се предвиди, че представянето му ще е повече от достойно. Трябва да се отбележи и фактът, че предните светлини вече не са разделени на четири самостоятелни сектора и подобно на новия хит Passat изразяват повече солидност и премерена доза агресия. Фирмената емблема е доста голяма, а радиаторната решетка блести, благодарение на щедро използвани хромирани лайсни. Стоп светлините също са променени, а V-образното задно стъкло завършва модерния и същевременно стилен екстериорен дизайн. Платформата, на която е построено новото Polo, носи индекса PQ24 и бе използвана за първи път при Skoda Fabia. Благодарение на нея външните габарити на малката народна кола почти не са променени. Нарастнала е единствено дължината, при това едва с 19 мм, което неминуемо се отразява на вътрешното пространство.
Интериор
Въпреки всичко казано дотук салонът не е тесен. Не е и от най-широките, но комфортът е налице. Той се дължи на значително промененото качество на детайлите. Пластмасата е далеч по-добра от тази, използвана в салона на предшественика. Разстоянието, предвидено за краката на водача и пасажера до него, е добро за автомобил от този клас.
Багажният обем също е доста приличен. Въпреки че светят в модерното за моделите на компанията синьо, уредите и бутоните, разположени на арматурното, табло изглеждат скучно и стандартно, но пък за сметка на това показват всичко необходимо и са доста информативни. Опциите, които предлага салонът, не са много, но всичко относно безопасност е предвидено. Още един недостатък е положението на задната облегалка спрямо седалката. Ъгълът е по-остър от нормалното, но това едва ли ще стане причина за дискомфорт на седящите отзад пасажери. За сметка на това предните седалки са с интегрирани лумбални гърбици и осигурени против ефекта “гмуркане”. Твърди са, но не неудобни. Тесни са, но това би създало предпоставки за дискомфорт само на по-едри дами и господа. Автомобилът е изолиран отдолу със специална облицовка, която допълнително подобрява звукоизолацията на купето.
Двигател и ходови характеристики
1.4-литровият агрегат предлага прилична динамика. Звукът му на високи обороти наподобява този на шевна машина, но може да мине за приемливо безшумен. Ускорението и разходът на гориво са в нормите за автомобил от този клас. Петстепенната, механична скоростна кутия пасва перфектно на 16-клапановия мотор. Предавателните є числа са добре подбрани, което в случая е определящо за добрата динамика на автомобила. Като цяло двигателят е здрав, надежден и сравнително лесен за поддръжка. Окачването обаче е доста твърдо, което е един от малкото съществени минуси на Polo.
Интерес представлява структурата на шасито, заради която устойчивостта на деформации при челен и страничен удар е значително подобрена. Педалите са конструирани така, че да потъват нагоре и назад при челен удар, а кормилната колона се отдалечава от шофьора. Колата е конструирана за движение със скорост до 200 км/ч, като стабилността и е гарантирана. За повишена сигурност, срещу допълнително заплащане, се предлага ABS и електронната стабилизираща система ESP. Като цяло може да се каже, че новото Polo е с много качествена и устойчива на деформации каросерия. Благодарение на поцинкованото купе, лазерните заварки между покрива и страничните панели, както и новата технология за свързване на ламарините, колата е здрава и изключително надеждна.
Цена
Цената е сходна с тази на повечето алтернативи. Базовото оборудване обаче е значително по-бедно от това на конкурентите, а опциите са доста скъпи. Прецизното немско качество и имиджът на марката обаче си казват своето и са на път да затвърдят преимуществата на потомствения принц.
Vlokswagen Polo 1.4 Comfortline
|
Плюсове
|
1. Нарасналата на дължина каросерия се отразява благоприятно на вътрешното пространство. 2. Нов, модерен и стилен екстериор. 3. Много добра звукоизолация на купето. |
Минуси
|
1. Возията е доста твърда и е предпоставка за дискомфорт. 2. Ъгълът между задните седалки и облегалките е по-остър от нормалното. |
Vlokswagen Polo 1.4 Comfortline
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров, редови
два клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 386 куб. см.
|
Максимална мощност
|
55 Kw/75 к.с. при 5 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
126 Нм при 3 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.5 : 1
|
Маса на единица мощност
|
13.6 кг/к.с. (18.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 916 1 650 1 467 |
Междуосие
|
2 465
|
Маса, кг
|
1 020
|
Допустимо натоварване, кг
|
490
|
Обем на багажника,л.
|
270 - 1 030
|
Вместимост на резервоара, л
|
45
|
Разход на гориво: |
8.6 л/100км
5.2 л/100км 6.4 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.9
|
Максимална скорост
|
172 км/ч.
|
Гуми
|
165/70 R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 22 501 |
Базово оборудване
|
Поцинкована каросерия с лазерни заварки, Декоративни тасове, Задни бели мигачи, странични мигачи интегрирани в страничните огледала, Странични огледала и дръжки на вратите в цвета на купето, Антена на покрива, Предни фарове с поликарбонатно стъкло, Брони
в цвета на купето, Тонирани стъкла, Кутии за вещи под седалката на шофьора и пътника до него, Заден подлакътник, Асиметрично делима задна седалка, Eл. отопляеми външни огледала (шофьорско асферично), Ел. предни стъкла, Електронен имобилайзер, Ел. регулиране височината на фаровете от мястото на водача, Осветление в синьо на арматурното табло, червено осветени прекъсвачи, Индикатор за сервизно обслужване, Централно заключване с дистанционно управление, Регулируем волан в дълбочина и височина, Електро-хидравлично сервоуправление, Оборотомер, Трета стоп-светлина, Предупредителен сигнал при неизключени ел. консуматори, Оборудване за непушачи, Поленов филтър, Чистачки с програмируем интервал, 4-степенна система за отопление и вентилация, Задно отопляемо стъкло с интервална чистачка и дюза за почистване, Вътрешно осветление с функция "забавяне", Предупредителни светлоотражатели при качване във вратите, Извод за 12V в арматурното табло, Двутонален клаксон, Две предни въздушни възглавници / на мястото до шофьора изключваема, Предни подглавници регулируеми по височина и дължина, Три подглавника на задната седалка, Предни предпазни колани с пиротехнически механизъм, Три триточкови колани на задната седалка, Заден фар за мъгла, Стандартна резервна гума и др. |
Допълнително оборудване
|
Климатик ....................................1 652
Изпълнение пет врати ..................931 ABS ................................................772 |
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
Три години на лаковото покритие Дванайсет години срещу корозия |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Vlokswagen Polo 1.4 Comfortline
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
CITROЁN C3
|
|
Работен обем
|
1 360 см3
|
Мощност
|
55 кВт/75 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
118 Нм
при об/мин 3 300 |
Габарити, мм
|
3850/1667/1519
|
Ускорение
|
14.2 сек
|
Максимална скорост
|
168 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.7 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
25 018 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
NISSAN MICRA
|
|
Работен обем
|
1 386 см3
|
Мощност
|
65 кВт/88 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
128 Нм
при об/мин 3 200 |
Габарити, мм
|
3715/1660/1540
|
Ускорение
|
11.9 сек
|
Максимална скорост
|
172 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.9 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
23 861 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
OPEL CORSA
|
|
Работен обем
|
1 389 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
3817/1646/1440
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.8 л/100 км 5.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
22 062 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Киматик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА