Японците от Nissan отдавна са известни с производството на всъдеходи. Именно в развитието на off-road возилата са насочени и техните най-големи усилия. Запознатите с материята са наясно, че прегради за автомобил с висока проходимост с марка Nissan почти няма. Сега ще ви разкажем за един нов модел, носещ името Pathfinder. Вседеходът съчетава в себе си комфорт функционалност, качество и не на последно място примамлива цена. В превод от английски Pathfinder означава следотърсач. Названието е доста удачно подбрано, тъй като колата притежава качествата на истински всъдеход от висок клас. Тестът, който направихме, бе на Pathfinder, оборудван с 2.5-литров Common Rail дизел, шестстепенна механична трансмисия и система за електронното включване на задвижването 4х4 All mode.
Екстериор
Визията е наистина впечатляваща. Груби и изсечени форми, подсказващи мускули, агресия и арогантност. Така най-кратко може да се опише външният вид на този всъдеход. Иначе, независимо от достатъчно “грозната” външност, идеята на всъдехода е да задоволи претенциите на хора с предпочитания към особено големи и достатъчно проходими возила. Основното, което придава “суровост” на Pathfinder, са неговите габарити, масивните брони и не по-малко внушителните надкалникови вежди. Хромираната част на радиаторната решетка придава необходимия лукс, а предните светлини и вътрешната част на решетката ясно показват, че и “Следотърсачът” е в час с модните тенденции в автомобилостроенето. Солидните лети джанти, изпъкналите прагове и “хищният” въздухозаборник в предната броня завършват тази картина, предназначена предимно за мъжкия вкус.
Интериор
Предното табло предлага три места, където можете да приберете вещите си. Жабката е на две нива. Отстрани на третия ред седалки ще откриете място, например за фотоапарат. Колкото до втория ред седалки, те съдържат скрити пространства за съхраняване на вашите вещи. Започваме разглиждането на салона именно с многобройните ниши, защото това е от особено значение за хората с афинитет към дълги преходи сред природата.
Иначе сълонът не може да се нарече луксозен, но в никакъв случай не е спартански. Функционален е може би най-точната дума. Няма прекалена екстравагантност. Уредите са на обичайното им място - съсредоточени пред водача, като представляват оптимална компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Матираният хром по таблото внася модернизъм, а екстрите предразполагат към комфорт. Интерес представлява тризоналният климатроник. Двузонов за двете предни седалки и отделен климатик за втори и трети ред осигурява винаги оптимална температура. Наличието на т.нар. интелигентен ключ дава уникална способност да откючите вратите на салона и багажното отделение, а също да стартирате автомобила, без да използвате конвенционален ключ. Просто малкото устройство трябва да е в джоба ви и автомобилът се привежда в действие посредством вграден бутон. Багажникът е огромен и функционален. Третият ред седалки направо “потъва” в напълно равния под, а стъклото на петата врата се отваря независимо от нея. Недостатъците по отношение на интериор се свеждат до по-малкия размер на предните седалки и недотам добре изразената им странична поддръжка. Маниаците на тема off-road ще бъдат впечатлени от вградения в средното огледало компас, който много точно и напълно автоматично показва посоката, в която се движите.
Двигател и ходови характеристики
Основното, което интересува запалените на тема 4х4, е задвижването. Вече споменахме, че то става благодарение на системата All mode. На практика това означава диференциали с ограничено приплъзване за двата моста и електронен висколамелен междинен диференциал. Един единствен бутон на централната конзола позволява да се избере режимът на шофиране: напълно автоматично разпределение на двигателната сила между четирите колела, блокаж 50:50 с възможност за бързи и бавни предавки. Препоръчителен за сух път е режимът на автоматично разпределение на двигателната сила между четирите колела - по този начин въртящият момент се предава на задните две колела, докато електрониката не прецени, че е време да включи и предния мост. На автоматичен режим мощността се разпределя, като от 100% на задните се прехвърля съответно до 50% на предните и 50% на задните, с цел да се оптимизира сцеплението. Режимът 4H (бързи) блокира предния мост в положение 50:50, което позволява преодоляване на препятствия в тежък терен. Предвиден за екстремни условия режимът 4L (бавни), който предлага сцепление, с помощта на което ще излезете от всяка деликатна ситуация, ще изкачите и най-стръмния склон, като използвате максимума от моторната спирачка. Върху трудни терени диференциалът с ограничено приплъзване прехвърля мощността върху колелата, които имат по-добро сцепление.
Що се касае да двигателя, той е 2.5-литров Common Rail дизел, последно поколение и се характеризира с мощност, динамика и оптимален въртящ момент. Шумен е едва след 3 000 об./мин. Освен това притежава достатъчно мощност, за да изкачи особено стръмни наклони и да предложи капацитет на теглене до три тона.
Недостатъците са свързани с по-високия общ център на тежестта, заради който кренът в по-остри завои е по-голям от нормите. За сметка на това пък спирачният път е доста по-малък в сравнение с този на алтернативите.
Цена
Доста атрактивна за автомобил от този клас, но иначе никак немалка за средностатистическия българин. Седемте места позволяват да спестите 20%, но само при положение, че имате фирма, регистрирана по ДДС. В обобщение трябва да кажем, че “Следотърсачът” е един от добрите варианти за истински всъдеход.
Nissan Pathfinder 2.5dCi LE
|
Плюсове
|
1. Предвид качеството цената е доста атрактивна. 2. Що се касае до проходимост превъзхожда доста от конкурентите си. 3. Функционалността и многото екстри са предпоставка за добър комфорт. 4. Двигателят е икономичен и предлага отлична динамика. |
Минуси
|
1. Центърът на тежестта е висок, което е предпоставка за крен в завоите. 2. Предните кресла са малки и без ясно изразена странична поддръжка. |
Nissan Pathfinder 2.5dCi LE
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндъ |
Работен обем
|
2 488 куб. см.
|
Максимална мощност
|
128 Kw/174 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
403 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
16.5 : 1
|
Маса на единица мощност
|
12.5 кг/к.с. (17.0 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 740 1 850 1 865 |
Междуосие
|
2 850
|
Маса, кг
|
2 182
|
Допустимо натоварване, кг
|
698
|
Обем на багажника,л.
|
335 / 515 / 2 091
|
Вместимост на резервоара, л
|
80
|
Разход на гориво: |
11.5 л/100км
7.6 л/100км 9.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.3
|
Максимална скорост
|
175 км/ч.
|
Гуми
|
235/65 R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 80 189 |
Базово оборудване
|
ABS+ EBD+ Brake Assist, хидравлично усилване на волана, регулируем по височина волан, централно заключване, дистанционно отваряне, имобилайзер, тризонов климатроник с поленов филтър, предни и задни електрически стъкла, нагревател и чистачка на задното стъкло, отваряемо стъкло на задната врата, високо монтиран трети стоп, 25% тонирани в зелено стъкла, ел. регулируеми огледала, полихроматично огледало за обр. виждане, ел. регулиране на фаровете по височина, радио + CD, 6 високоговорителя, подготовка за хендс фрий, активни подглавници, 6 въздушни възглавници, волан с 3 спици, 40/20/40 сгъваеми седалки 2-ри ред, 40/ - /40 сгъваеми седалки 3-ти ред, 17” алуминиеви джанти, резервна джанта - алуминиева, предна решетка- хромирана, VDC - система за контрол срещу поднасяне, круиз контрол - автопилот, кожен волан, борд компютър, автоматични чистачки - сензор за дъжд, автоматично регулиране нивото на фаровете, покривни лайсни, UV-филтър на стъклата, фарове за мъгла в бронята, миеща инсталация на фаровете, антена вградена в стъклото, мултифункционален волан, ел. шибедах, интелигентен ключ, Bi-xenon основни светлини (къси и дълги), кожен салон, ел. задвижвани и отпляеми предни седалки, памет на шоф. седалка и огледалата и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
3 години на лаковото покритие 12 години срещу корозия на купето |
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
Nissan Pathfinder 2.5dCi LE
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
ISUZU TROOPER
|
|
Работен обем
|
2 999 см3
|
Мощност
|
117 кВт/159 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
380 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4605/1835/1840
|
Ускорение
|
15.8 сек
|
Максимална скорост
|
145 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.4 л/100 км 7.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
93 000 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+EBD
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
LAND ROVER DISCOVERY
|
|
Работен обем
|
2 720 см3
|
Мощност
|
140 кВт/190 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
440Нм
при об/мин 1 900 |
Габарити, мм
|
4835/1915/1841
|
Ускорение
|
12.8 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.8 л/100 км 7.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
98 078 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+EBS
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA LAND CRUISER
|
|
Работен обем
|
2 982 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
343 Нм
при об/мин 1 600 |
Габарити, мм
|
4850/1820/1875
|
Ускорение
|
12.7 сек
|
Максимална скорост
|
165 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 8.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
75 104 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+EDB
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА