През 1998 година автомобилният свят за пореден път стана свидетел на още едно изключително стилно и атрактивно возило с апенински адрес. Шедьовърът бе отроче на марката Alfa Romeo, а въпросният изкусител бе моделът 156, който именно тогава официално дебютира на международната сцена. Силните му гени съвсем не останаха незабелязани от анализаторите и автомобилните специалисти, поради което почти веднага след появата си Alfa Romeo 156 се сдоби с приза “Автомобил на годината в Европа”. В крайна сметка красивият седан, който по-скоро наподобява скоростно и динамично купе, бързо спечели почитатели на Стария континент и се превърна в един от най-популярните модели на италианската компания. През 2003 година апенинският гранд пристъпи към фейслифт на отличника, за да бъдат “въведени” при него новите стандарти в дизайнерската линия, възприета от Alfa Romeo.
През настоящата година почитателите на италианската фирма бяха зарадвани с още по-впечатляващо предложение - съвсем нов наследник на 156. Изцяло в духа на фирмените традиции новакът носи трицифрено обозначение - 159 - и е призван да доразвие успехите, наследени от своя предшественик.
В дизайнерско отношение Alfa Romeo 159 до голяма степен наподобява новото спортно купе на компанията - Brera, като този факт категорично се доказва от агресивната и мускулеста форма на предницата и цялостното динамично излъчване на купето.
В основни линии разликите се свеждат до по-ниско разположената радиаторна решетка с форма на щит и няколко по-дребни щрихи. Благодарение на това родовата
принадлежност
на автомобила би могла да бъде разпозната с лекота още на пръв поглед. Единствената причина за страдание на заклетите почитатели на 156 е фактът, че при наследника 159 дръжките на задните врати са изложени на показ, а не са “законспирирани” в рамката на стъклото, както при предходния модел. От това обаче дизайнът на новото возило ни най-малко не е загубил от очарованието си, а и едва ли би могло да бъде другояче, след като е дело на най-добрите в занаята - студиото Giugiaro и Alfa Romeo Styling Centre.
Вътрешността на новото апенинско возило обаче в много по-голяма степен отчита традициите, завещани от предшественика. В този смисъл акцентът отново е поставен върху спортното усещане и удобството, особено що се отнася до водача. Кръглите циферблати, в които е съсредоточена основната информация за състоянието на системите на автомобила, металните апликации и кръглите отвори на вентилационната система създават усещането за високи скорости и буен нрав... Иначе салонът е по-скоро скромен и лишен от излишна натруфеност. Въпреки това естетическите му качества са на висота. Пространството също е повече от достатъчно, което всъщност се предполага и от габаритите на “алфата”. Междуосието е 2 700 мм, дължината е 4 660 мм, широчината - 1 828 мм, височината - 1 417 мм.
Производителят планира възможността клиентите да разполагат с
избор
измежду три бензинови агрегата с директно впръскване на горивото. Или накратко казано ще бъдат монтирани двигатели, разполагащи със системата JTS (Jet Thrust Stoichiometrie). За любителите на голямата мощ и високите скорости най-удачен ще бъде V-образният шестцилиндров мотор с работен обем 3.2 литра и мощност 260 к.с. Със солиден потенциал разполага и 2.2-литровият четирицилиндров двигател, осигуряващ 185 к.с. Дори и най-”скромното” предложение на италианците обаче е достатъчно впечатляващо - 1.9-литров агрегат, предлагащ 160 к.с. Естествено помислено е и за любителите на дизелови двигатели. Лидерските позиции там се държат от петцилиндровия двадесетклапанов Multijet с работен обем 2.4 литра и турбокомпресор. Гарантираната от него мощност е 200 к.с., а пиковата стойност на въртящия момент е 400 Нм, които се достигат още при 2 000 об./мин. На разположение ще бъде още и 1.9-литров JTDM 16V с мощност 150 к.с., като ще се предлага и осемклапанова модификация на същия агрегат, при която конските сили ще бъдат само 120.
За разлика от 156, Alfa Romeo 159 ще разполага и с още един много силен коз - перманентно задвижване на четирите колела. Автомобилът ще бъде оборудван със системата Q4, която ще гарантира разпределението на въртящия момент в съотношение 57:43 в полза на задните колела. Освен това апенинската фирма е разработила и три изцяло нови скоростни кутии, от които клиентите ще могат да се възползват. Първата е усъвършенствана механична трансмисия с “кратък” спортен механизъм на превключване на предавките, втората е роботизиран Selespeed и последната е класически автоматик. Всички те са шестстепенни.Сериозни усилия са положени и в областта на пасивната безопасност. Така например, в базовото оборудване на автомобила са предвидени осем въздушни възглавници, а предницата на Alfa Romeo 159 е конструирана така, че да разполага с няколко надежни енергопоглъщащи зони при челен сблъсък.
Станислав Гавазов
[email protected]
4 Юни, 2005 11:07 3 165 4
Спортен нрав
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ALFA 155 2.5 v 6
15:43 08.09.2011
2 black devil alfa 155
15:43 08.09.2011
3 2222
15:43 08.09.2011
4 166 2.0 V6
15:43 08.09.2011