Last news in Fakti

4 Юни, 2005 00:00 2 614 0

В надпревара за Стария континент

  • bmw-
  • bmw x3-
  • bmw x3 3.0i-
  • nissan-
  • murano-
  • nissan murano 3.5 v6

В последните няколко години съвсем очевидна е тенденцията европейците да се насочват към покупката на автомобили, които да служат еднакво добре както в града, така и при излет в планината през уикенда например. Двамата герои, с които ще ви срещнем в настоящия материал пък са специално създадени, за да удовлетворяват претенциите именно на тази категория клиенти. Кой обаче е по-подготвен да се справи със задачата си ще разберете от следващите редове.Отвъд Океана, в Страната на неограничените възможности, Nissan Murano 3.5 V6 вече се радва на изключително радушен прием и е на път да се превърне в тотален бестселър. Сега обаче на автомобила му предстои нелеката задача да завладее и сърцата и джобовете на европейските потребители. При това Nissan Murano 3.5 V6 ще трябва да се съобразява и със сериозните си конкуренти, един от които е и BMW X3 3.0i с мощност 231 к.с. Последният струва 42 350 евро при оборудване с автоматична скоростна кутия, което превръща бавареца на пръв поглед в относително по-изгодна алтернатива, доколкото японският кросоувър се харчи срещу 43 900 евро.

Когато започнете да разглеждате списъка с базовото оборудване обаче виждате, че

самураят

е всичко друго, но не и по-скъпа инвестиция в сравнение със своя мюнхенски колега. Азиатците са калкулирали в стартовата цена екстри като климатик, навигационна система с камера за задно виждане, шибидах, ксенонови фарове, кожен салон и електрически регулируеми педали.

Монтирането на комуникационна система също се очаква да бъде за сметка на фирмата. При това положение единствено ще се наложи да се охарчите допълнително със 790 евро, ако сте голям мераклия за металиково покритие.Срещу цялата тази плеяда от екстри баварецът в базовия си вид изглежда по-скоро като бедняшко жилище на четири колела. За да го докарате до положението на Murano, ще ви струва цяло състояние.

Като пространство в салона Nissan също са с едни гърди напред, особено що се отнася до пасажерите отзад. Седалките предлагат приличен комфорт при пътуване на дълги разстояния, но за съжаление страничната поддръжка почти отсъства. Тук BMW X3 3.0i е намерил значително по-удачно решение. Въпреки малко спестеното вътрешно пространство пасажерите в бавареца се разполагат в истински кресла. Освен че са удобни, те предполагат и силно изразена странична линия, почти като тази при местата за сядане в расов спортен автомобил. Като цяло всичко е позиционирано перфектно, дори и височината на триточковите предпазни колани.При превозите на повечко багаж Nissan отново печелят червена точка. Murano 3.5 V6 разполага с потенциал за превоз на товари до 554 кг, докато BMW X3 3.0i “издиша” при 455 кг. За сметка на това пък мюнхенчанинът предлага значително по-улеснен достъп до товарния отсек и е в състояние да тегли предмети, тежащи до два тона. Самураят определено не е на висота по този показател, тъй като взема на буксир предмети с тегло до 1.5 тона, което е доста слаб резултат за SUV от такава величина.

При динамиката BMW X3 3.0i отново доказва

класата

си, тъй като по-дългият с 200 мм Nissan, въпреки че разполага с мощност приблизително равна на тази бавареца, стои много по-тромаво на пътя, а двигателят му реагира малко вяло и неубедително. В сравнение с него редовият “шестак” на германците осигурява на Х3 динамиката и поведението почти като на спортен автомобил. Тягата му е повече от достатъчна, което в съчетание с прецизната работа на шестстепенната автоматична скоростна кутия гарантира наистина пълноценни усещания и емоции на пътя.

Иначе 3.5-литровият V6 на Nissan е познат от модела 350 Z като истинска спортна хала, но “благодарение” на модификацията, която е претърпял, за да пасне към тялото на модела Murano, е загубил най-ценните си качества като темперамент, острота и тяга. Освен това разходът на гориво, съотнесен към динамиката, предлагана от агрегата, също би могъл да се определи като неприемливо висок. В интерес на истината обаче, мюнхенският му съперник също е всичко друго, но не и икономичен автомобил. Средният разход и при двете возила е около 15.5 литра на 100 км смесен пробег.

По отношение на стабилността


на пътя BMW отново защитава имиджа си на надежден и безпроблемен автомобил. Високата скорост дори и в остри завои не е проблем. Возилото стабилно и сигурно следва траекторията на движение и няма шанс да ви изненада с неприятно поднасяне или пък с клатушкане на купето. Заслуга за това до голяма степен има твърдото спортно окачване, което предполага и не толкова голям комфорт на возията, особено по терен с доста неравности. При Nissan Murano 3.5 V6 всичко е огледално. Самураят определено не е пригоден за спортно каране в местност с повечко завои, тъй като леко поднася, каросерията му се накланя значително и всичко минава без сериозни инциденти най-вече благодарение на серийно монтираната електронно-стабилизираща система ESP. Когато се заговори за комфорт на возията обаче Nissan Murano 3.5 V6 е в стихията си. Мекото окачване гарантира наистина висок стандарт, сътветстващ на този при лимузина от най-горен клас.

Като цяло изборът между двата автомобила, представени в този материал, е въпрос изцяло на личен избор и зависи най-вече от това какъв тип возила предпочитате. Ако например сте склонни да поставите акцента върху динамиката и спортните усещания, то тогава логичният избор е BMW X3 3.0i, тъй като той предлага отличен двигател и много емоция на пътя. Трябва обаче и да приемете не толкова комфортната возия, произтичаща от твърдото окачване, а също и почти спартанското базово оборудване. При положение пък, че се блазните от удобствата и солидното серийно окомплектоване с всички всевъзможни екстри, то тогава би следвало да заложите на Nissan Murano 3.5 V6. Естествено приемате и слабостите като скъпата поддръжка, вялата динамика и неоправдано високия разход на гориво.

Технически характеристики
 

BMW Х 3 3.0I
Nissan Murano 3.5 V6

Мощност

170 kW (231 к.с.)
172 kW (234 к.с.)
Ускорение
от 0 до 100 км/ч
8.8 сек.
9.3 сек.
Максимална скорост
210 км/ч
200км/ч
Среден разход на гориво
15.2 л/100 км
15.6 л/100км
Спирачен път
от 100 км/ч
40.2 м
39.4 м
Базова цена за страни от ЕС
42 350 евро
43 900 евро


Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА