Last news in Fakti

14 Май, 2005 13:44 839 0

Към нови хоризонти

  • lotus

Британската фирма за производство на спортни автомобили Lotus, която е и част от малайзийския концерн Proton, както по всичко личи се е устремила към нови хоризонти. Красноречиво свидетелство в подкрепа на подобно твърдение е фактът, че островитяните планират през следващите няколко години да пуснат на пазара два нови модела - суперспортен автомобил и купе, което ще се разработва на базата на Exige и Elise едновременно. Засега

новините

от кухнята на компанията подсказват, че мениджмънтът е решен на тази стъпка, тъй като никак не е удовлетворен от пазарния дял, завоюван до момента. Въпреки че продажбите на Lotus нарастват също толкова убедително, колкото и стрелката на скоростомера при натиск върху педала на газта при произвежданите от британците возила, островитяните не са доволни, тъй като явно считат, че разполагат с потенциал за много повече. Според анализаторите до голяма степен това се дължи и на факта, че заклетите привърженици на марката значително оредяха в последното десетилетие, а и предпочитанията на самите клиенти се насочиха към елементи, считани в миналото за ненужно разточителство и дори ерес при автомобил в такъв клас. Днес обаче са малцина тези, които са готови да се откажат от лукса и комфорта в интериора, приличен багажник и достатъчно пространство в салона...
Климатикът и електрическият пакет са също толкова желани, колкото и доброто ускорение - все неща, с които екземплярите на Lotus не могат кой знае колко да се похвалят.

Британците се надяват да обърнат окончателно ситуацията в своя полза, разчитайки на планираните нови попълнения в моделното семейство на компанията. Последните ще бъдат произвеждани в малки серии и ще съотвестват на новите пазарни повели. За целта се разработва нова платформа, наречена VVA (Versatile Vehicle Architecture), за направата на която са използвани предимно олекотени сплави. VVA се състои от отделни модули, което позволява на конструкторите да я използват като решение при автомобил с всякакви габарити.

Освен това тя позволява и доста свободен избор за позицинирането на двигателя, като той би могъл да бъде предно или средно разположен. За пръв път новата платформа ще се използва при

направата

на наследника на Esprit, който ще се появи в серийно производство през пролетта на 2007 година. Новакът освен всичко друго ще разполага и с ново название. Иначе ще се запази досегашното разположение на двигателя, но актуалният към момента V8 с два турбокомпресора и мощност 384 к.с. със сигурност ще бъде подменен с по-съвременна и мощна алтернатива. Очаква се новият мотор да предлага мощност от 450 к.с., като по този начин автомобилът ще има реален шанс да конкурира имена като Lamborghini, Ferrari и Porsche. Теглото на спринтьора ще бъде около 1 300 кг. По-сериозен ще бъде проблемът за избор на фирма, която да доставя двигатели за возилата Lotus, като естествено най-вероятният партньор отново е Toyota, но кооперацията на малайзииския Proton с VW определено предполага и възможност за сътрудничество с волфсбургци. Възможно е да се заложи и на мощен V-образен “осмак”, доставян от General Motors.

За да се запълни празнината между Elise/Exige и планувания нов суперспортист, британците най-вероятно ще стартират производството на ново купе още през пролетта на 2006 г. То ще се разполага на удължена и преработена платформа, позната иначе от Elise/Exige, и ще конкурира реално екземпляри като Audi TT и Nissan 350 Z. Очаква се цената му да бъде около 50 000 евро, но пък и возилата с емблемата на Lotus никога не са били евтино удоволствие. По всичко личи, че явно няма и да бъдат.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА