Last news in Fakti

14 Май, 2005 13:49 17 117 14

Москвич 407

  • москвич-
  • москвич 407

Предисторията на автомобилите с марка Москвич започва през 1930 година. Тогава е създаден завод за сглобка на автомобили наречен КИМ (Коммунистического Интернационала Молодежи). Производството започва с модела ГАЗ-АА, което е лицензно копие на Ford. След края на Втората световна война предприятието е прекръстено на МЗМА (Московский Завод Малолитражных Автомобилей). През 1947 г. от конвейера слиза първата кола с марка Москвич. С течение на времето московските возила се усъвършенстват, но така или иначе става ясно, че мощността им е малка. Тогава група конструктори начело с инженера Игор Окунев разработва нов двигател с горно разположени клапани. Моторът есетствено е на базата на Opel-ов агрегат, цилиндровата му глава вече е алуминиева и в крайна сметка прирастът на мощност е с цели 25%. Така се слага началото на производството на модела 407. Много от възлите и агрегатите са от предишната модификация 402, но въпреки това променената визия и по-мощният агрегат превръщат 407-цата в хит. Дизайнът също е заимстван (по-точно откраднат) от английския Standard Pennant (АВТОпазар бр. 196).

През 60-те години Москвич 407 навлиза в България, но днес са останали твърде малко екземпляри от тази съветска класика. Едно подобно возило е попаднало в ръцете на известния ретроколекционер Иван Мутафчиев. Автомобилът е изключително добре запазен и след лека, но професионална козметика сега изглежда като чисто нов. Километражът му показва 69 000 километра пробег и след проучване на историята на колата може да се твърди, че те са реални.Двигателят е редови четирицилиндров с горно разположени клапани. Работният му обем е 1 358 см3, а мощността е 45 к.с. при 4 500 об./мин. Комплектован е с механична четиристепенна скоростна кутия, като първа и задна предавки не са синхронизирани. Скоростният лост е разположен на кормилната колонка, а предната седалка е цяла с отделни облегалки. Салонът е “спретнат”. В него няма нищо излишно. Уредите са разположени пред водача и отчитат налягане на маслото, ниво на гориво в резервоара, температура на водата (охладителната течност) и ампермер. Единственият овален прибор е скоростомерът, в който е вграден и километражът. Интегрираното радио се намира пред пасажера и е с обхват само на дълги и средни вълни. Подобно на съвременните автомобили Land Rover, капакът на двигателя се отваря с лостче отдясно под арматурата. Също отдясно, но под задната седалка, се намира ръчката за отваряне на багажника. Само когато товарният отсек е отворен, водачът има достъп до резервоара.

Още една новост за времето си и за колите, произведени в СССР, е независимото предно окачване. То е пружинно, докато отзад конфигурацията е стандартна – твърд мост и два ресора. Спирачките са бабаранни и на четирите колела, а въртящият момент се предава чрез кардан на задната ос. Максималната скорост на Москвич-а е 115 км/ч, а средният разход на гориво е 10 литра на 100 километра. Интерес представлява сервизната книжка на автомобила, в която разходът е даден при скорост от 30 до 50 км/ч. Още една подробност е, че бензинът с който трябва да се кара 407-цата, не трябва да превишава 72 октана. Интересно къде ли ще бъде зареден!?

Технически характеристики
Москвич 407 (1963 г.)
Двигател
редови четирицилиндров
Работен обем
1 358 см3
Мощност
45 к.с. при 4 500 об./мин
Диаметър на цилиндъра и ход на буталото
76/75 мм.
Скоростна кутия
механична четиристепенна
Габарити (дължина/широчина/височина)
055/1540/1560 мм
Окачване отпред/отзад
независимо пружинно/твърд мост ресорно
Спирачки
барабанни и на четирите колела
Радиус на завой
6 м
Разход на гориво при скорост
30 – 50 км/ч.
6 литра
Максимална скорост
115 км/ч


РАДОСЛАВ СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ОСМАК

    38 6 Отговор
    Средният разход е 6 на сто, а не 10 - вижте данните.А иначе - чудесен автомобил за рационално настроени хора-елементарно устроен/под предния капак е полупразно пространството/,при това свръхкомпактен за кола с 4 врати.Елегантен малък ретро-седан,здрав евтин за поддръжка и икономичен дори според днешните критерии.Мен лично ме кефи много "шлюза" или "капандурата"пред предното стъкло,задвижван лостово! Има и още по-опростени решения от епохата на 60-те,например плъзгащите се стъкла на Рено 4,което е и основният конкурент на Мохчо.Но за Реното на друго място ще пиша. За Мохчо калните баири край реки и язовири не са пречка,а роден край! Няма друго МПС на цена 1000лв,което да има същата проходимост и икономичност както Космич-а!!!И затова го обичаме.
  • 2 Пацо

    12 3 Отговор
    Разход на гориво при скорост 30 – 50 км/ч. - 6 литра В статията пише среден разход на гориво 10, тъй като средният разход на съвременните автомобили се измерва като комбинация от градско каране, извънградско(с 90км/ч) и магистрално със 120. Разход при 30км/ч при днешните условия е нереално
  • 3 Москвич 412

    12 3 Отговор
    Искам да кажа на непросветения човек писал статията,да не клепа такива мръсни лъжи като това че Москвич 407 е взет от Standard Pennant,Москвич 407 е пряк наследник на Москвич 402 (1956-1958)и няма нищо общо с английското автомобилостроене.
  • 4 НЕреалност

    18 2 Отговор
    Защо да е нереален разход при 40 км/час при днешните условия, бе, Пацко? Като разкъртят афалта да го кърпят, ямите със седмици седят и всичко пълзи не с 40, а с 15 км/час, а и какво пречи да джиткаш по междуселски друм с 40? Много забързан стана светът, забрави законите на физиката и затова покрай пътищата е пълно с некролози...Ниската скорост е основен фактор за БЕЗОПАСТНОСТ най - малкото.
  • 5 miroslav bratanov

    14 4 Отговор
    mn qk avtomobil.1-mi kola moje dase kaje 4e be6e takava i si izdrapa dosta vreme dokato 1 den ne mu doliahme maslo i dvigatelq zakova.
  • 6 НИКЧО

    11 3 Отговор
    МОХЕРА Е ЯК БЕ ХОРА
  • 7 milen

    11 2 Отговор
    super e
  • 8 Ицо

    15 2 Отговор
    Тази серия "Москвичи" - 401, 403 и 407 се оказаха много по-надеждни и проходими от следващите 408, 412 и 21412. Бях дете, когато тези коли бяха в силата си. Половината от пътищата през 50-те и 60-те години бяха на макадамова настилка и паваж, но въпреки това не си спомням някъде да сме закъсвали. Нещо повече - с баща ми сме обикаляли цяла България - от морския бряг до планински махали по коларски пътища. Сигурен съм, че тези скромни наглед колици без проблем ще засрамят по проходимост повечето от прехвалените и скъпи мутренски джипове.
  • 9 narkoman

    15 2 Отговор
    напълно съм съгласен с Ицо ;]] тия, мутренските "джипове" - както ги наричаш, изобщо не бих ги нарекъл джипове, тва са просто високи коли дето са направени да се движат само по пътищата :D
  • 10 Цъцко

    14 2 Отговор
    Това е класика бе хора. На времето са мислили, как да си отремонтираш парното или карбуратора за 30 мин., без да се тровиш по автосервизи със седмици. Няма компютри, развалящи се АBS-и.... Ако маслото и кардана са си на мястото, значи всичко е наред :) Освен това, точно в такава кола, имаш усещането и удоволствието че се возиш.
  • 11 kyc kon

    3 15 Отговор
    miro bratanov kvo mi pyka kva ti e parvata kola
  • 12 Ненчо

    1 2 Отговор
    Москвича си е москвич.Кой каквото иска да говори.Я ми дайте един Москвич от магазина,пък вие си карайте западните стари боклуци.
  • 13 Al

    1 1 Отговор
    Moskvi4 12 fosrsiran dvigatel proizvejdan samo za SSSR s 4 karba ot yamaha R1 turbina Garett t3 i skorosti ot BMW 315 i posle hoi me stegni ako ot vurtene na gumite vobste uspeq da trugna s tiq 400 konq.
  • 14 Ангел Иванов

    0 0 Отговор
    Много неточности и очевидна незаинтересованост за историята на автомобилите в Бг! Ето и част от истината, за тези които се интересуват!!! Моят баща -Цветан Иванов - закупи от ЦУМ един от първите 5 Москвича, за първи път внесени в НРБ в средата на лятото на 1958 г. Имам смътен спомен от този ден в ЦУМ! Колата беше 3, подчертавам, 3(три) СКОРОСТНА!!!!!!!! Повече от година баща ми шофираше москвича из цяла Бг ... без да има шофьорска книжка, защото тогава нямаше нито КАТ нито изисквания по несъществуващ Закон за движение и т.н. От Соф до Варна например, срещахме 1, 2 коли и 3,4 камиона, това беше Бг!!!!!!!!!! Един ден в края на 59- та човека отиде в милицията да "вземе" книжка ... с москвича, който паркира пред самият вход на ул. Будапеща 1😁