24 Март, 2016 09:00 8 560 19

Тестдрайв на новото BMW X1

  • bmw x1-
  • 2016-
  • тестдрайв-
  • тест
Тестдрайв на новото BMW X1 - 1

Веднага след премиерата на новото поколение на най-малкия SAV на BMW - X1 във Франкфурт през есента имахме възможност да го видим от първо лице и на най-мащабния автосалон правен до момента провел се в столицата ни, а сега в част от европейското Generation X турне седнахме и зад волана му. Моделът е претърпял наистина много промени и използва изцяло нова платформа наречена UKL2, която, за разлика от по-големите модели на компанията е насочена повече към предното задвижване и се използва също и от 2-series Active Tourer и Mini Clubman. При първото поколение стандартния автомобил бе със задно предаване и бе по-близко до повдигнато комби, докато тук автомобилът стандартно е с предно предаване и е наблегнато значително повече на пространството, а системата на задвижване на четирите колела Xdrive присъства при по-големите двигатели, но и тя е в превес на предния мост. Това обаче по никакъв начин не значи, че автомобилът е загубил предаването на информацията от колелата към волана и типичните за BMW контрол, повратливост и баланс, който е 57:43 между двете оси. Имахме шанса наистина да принудим автомобила да недозавива, но дори и на мокра настилка това бе трудно постижимо.

Тестдрайв на новото BMW X1

Екстериорът е в линията на всички нови модели на компанията с по-големи бъбрековидни решетки, като предните светлини леко напомнят за 1-series. Автомобилът наистина е претърпял сериозни изменения в обема си и се доближава повече до по-големия BMW X3, но без да загубва идентичността си. Височината му е увеличена с 53 мм, широчината с 23 мм, но се е скъсил с 28 мм, като това е станало и с междуосието, което е намалено с цели 92 мм. Благодарение на новата платформа теглото на X1 също е намалено с общо 40 килограма. Ако трябваше да притежаваме такъв автомобил със сигурност бихме заложили на външния М пакет, защото наистина променя визията.

Тестдрайв на новото BMW X1

Нарастването на височината на X1 е довело до повече пространство в купето. Водачът и пътниците вече седят значително по-високо - с 36 мм отпред, и 64 мм отзад. Мястото за коленете отзад е увеличено с 37 мм при серийното оборудване и с до 66 мм при предлаганата като опция регулируема на дължина задна седалка. Вместимостта на багажника е увеличена до 505 литра или 85 литра повече спрямо предходния модел. Задната седалка може да се сгъва в съотношение 40:20:40, като се предлага и опция за регулируем наклон. При пълното сгъване на задната седалка обемът на багажника достига общо 1 550 литра. Салонът е семпъл и стилен - типично за немските производители и се използва също и в 2-series Active Tourer, като не можем да го определим за чисто младежки. Материалите и цветовете, от които може да бъде изработен естествено са с голям избор.

Тестдрайв на новото BMW X1

Изборът от двигатели вече изключва шестцилиндровите и се залага на четирицилиндрови с принудително пълнене, като се предлагат общо три дизелови и два бензинови. При бензиновите 20i е с мощност от 192 конски сили и 280 нютонметра, а 25i е с мощност от 231 конски сили и 350 нютонметра с ускорение от 0 до 100 за 6.5 секунди. При дизеловите 18d разполага със 150 конски сили и 330 нютонметра, 20d със 190 конски сили и 400 нютонметра, а 25d с 231 конски сили и 450 нютонметра, като при него ускорението от 0 до 100 отнема 6.6 секунди. Очакват се и трицилиндрови
агрегати за 18i и 18d. Стандартните скоростни кутии са шестстепенна ръчна и осемстепенна автоматична, на която се предлага и спортна версия. Производителността на новите двигатели е повишена с общо 17%. Версиите на задвижване са две - sDrive за тези с предно предаване и xDrive -
интелигентната система за задвижване на четирите колела, която има и система за контрол при спускане на настилка с ниски нива на сцепление, като тя важи и за задна скорост и се управлява от волана. На специално изградените за целта съоръжения успяхме да изпитаме възможностите и на
предела. Базовата цена започва от 60550 лева за 18i sDrive и достига до 83950 за 25i xDrive, но има голям избор от екстри, които лесно могат да я повишат значително.

Тестдрайв на новото BMW X1

Тестдрайв на новото BMW X1

Подробни технически характеристики и разход на гориво за всички модификации  -  ТУК

Сравнете моделите на BMW  с неговите конкуренти  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Опс

    0 0 Отговор
    Къде е сега опосума да започне да плюе яко това прекрасно БМВ?
  • 2 опсмопсус

    1 4 Отговор
    Конфекция, 1, 3, 5, всичко еднакво!
    Добре, че изкараха Х6, да има нещо различно!
    Интериора е прекрасен, няма спор!

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Опс

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "опсмопсус":

    Хааааа, опосуме, ти не закъсня, отново, както подобава с мега хейтърски коментар.
    Браво, не изневеряваш на себе си и на тотално сгрешената ти позиция относно НЕМСКИЯ ПРЕМИУМ БРАНД!

    Коментиран от #8

  • 4 Julio

    0 2 Отговор
    Колата е хубава и е много умен избор като за България. И тук както при старият модел има един тъп недостатък - багажника е с кора а не с ролетка.

    Коментиран от #5

  • 5 Пари

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Julio":

    Да, така е, колата си е супер за България, стига да имаш пари да си я купиш чисто нова.........
  • 6 ромпс

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "опсмопсус":

    Ти нали писа, че нямаш собствена кола, а караш само служебни.
    Щом е така, какви мнения въобще можеш да даваш след като нямаш опит с поддръжката на автомобил? Или си поредния комплексар с налепени плакатчета по стените на детската.
  • 7 мм84

    1 0 Отговор
    Имах възможността да се кача в тази играчка в шоурума на БМВ. Вътре е доста просторно, материалите са от доста високо ниво. Има достатъчно пространство за пътниците на задните седалки. Багажника е малък, но напълно достатъчен. Изглежда доста по-добре от предшественика си.
  • 8 опсмопсус

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "Опс":

    Х6 е колата мечта на бмв!
    Всички останали Х са едни и същи с различни размери!
    И безумно скъпи!
    Пич, не мразя бенве, просто реалистично пресъздавам фенско-селският манталитет на някои каращите бенве!

    Коментиран от #9

  • 9 Опс

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "опсмопсус":

    Фанатизираната ти омраза не е само към БМВ, а и към Мерц и Ауди, защо?
    Това са прекрасни марки, със страхотни продукти, откъде тази омраза и хейтване?

    Коментиран от #12

  • 10 gost

    0 0 Отговор
    abe neshto ne me kefi toq skorosten lost....
  • 11 onq s konq

    0 0 Отговор
    Понеже имам идея да си купя джип БМВ/нов внос естествено/ ,задълбочено сравних Х-5 и Х-6 в ценовия диапазон 30-45 хил.лв.Заключение:АБСОЛЮТНО ЕДНАКВИ ДВИГАТЕЛИ И ТЕХ.ПОКАЗАТЕЛИ.РАЗЛИКАТА Е ЕДИНСТВЕНО ВЪВ ВЪНШНАТА ФОРМА И ...10ХИЛ ОТГОРЕ!А колкото до броя на цилиндрите в двигателната гама на БМВ-В МОМЕНТА КАРАМ 6 ЦИЛИНДЪРА И НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА СИ КУПЯ ЧЕТИРИЦИЛИНДРОВ МОТОР-ПРОСТО НЯМА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ.

    Коментиран от #14

  • 12 опсмопсус

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Опс":

    Прочети пак какво съм ти написал под твоя пост,
    ако толкова не можеш да го разбереш, питай, пак ще го обясня!
  • 13 Кобрата

    0 1 Отговор
    BMW-то е хубаво, само воланът ми прилича малко на този от предишното поколение на X3, но това не е никакъв проблем
  • 14 пой

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Братко, 4 цилиндъра не е бмв, а скопен мереноцедес!
  • 15 Fake

    1 1 Отговор
    Що не му направят бъбреците още по големи и без това е гълъбарник , може и мишлета да си завдиш вътре. Интериора скучен и еднотипен копи пейст , още му викат конфекция . Отвънка без коментар , предницата си е точно свинска зурла и ме гледа комично , другото е дървения , имат още много хляб да изядат докато стигнат Французите или която и да е от другите марки Роувър правят страхотни джипове , Jeep също , азиатските марки много дръпнаха . Бмв е Компромис

    Коментиран от #18

  • 16 Жребеца

    0 0 Отговор
    БМВ идеята е да прилича на акула.Тук обаче се вижда чистокръвна муцуна на свинкя.Вътре е демоде а за лоста нямам думи стар опел.За 60 бона ще си взема S класа от края на 2012г. и ще имам премиум автомобил.
  • 17 мм84

    0 0 Отговор
    До жребеца:
    Ако имам , ако нямам. Ако имаш купи си и ракета, ама с ако не става. Когато си купуваш нова кола, си купуваш спокойствие. Нормално кола на 4 години от по-висок клас да е на същата цена. Но, помисли малко на тази с-клас какви експлоатационни разходи ще имаш. Въздушно окачаване - струва колкото гарсониера ако се скапе, а то се скапва. Ама Ганьо си е ганьо, с класа да кара с два лева в джоба.
  • 18 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Fake":

    Кажи ми господин феИкалчо, колко бавареца си сменил и от колко серии, преди да стигнеш до тези изводи!

    Коментиран от #19

  • 19 Fake

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "тъй":

    Както казах , бмв е компромис ... Аз компромиси не правя ;)