Над 115 000 поръчки бяха направени само за часове след официалното представяне на чакания с нетърпение достъпен електромобил на Tesla Motors въпреки оскъдните технически подробности, съобщени по време на премиерата на Model 3. Така калифорнийският производител събра внушителните $115 млн. за колата, чието серийно производство започва чак в края на 2017 г.
Основен фактор за впечатляващия финансов дебют на Model 3 е базовата цена от $35 000 - двойно по-евтино от Model S 70D и практически колкото струва BMW 320i в Щатите. Новият американски електромобил ускорява от 0 до 96 км/ч за по-малко от 6 секунди и може да измине от 350 до 400 км с едно зареждане.
На първо време Model 3 ще се предлага само със задно предаване. Към тази базова версия на по-късен етап ще се присъедини по-мощна модификация с двойно предаване и батерии с по-голям капацитет, които ще осигуряват по-дълъг пробег от контакт до контакт.
Всички версии на новия електромобил ще се оборудват серийно със система за автономно управление, огромен мултимедиен екран в стила на Model S и панорамен покрив. Ако не се броят копчетата на стъклоповдигачите, в интериора няма нито един бутон.
Петместният Model 3 е построен на изцяло нова платформа, а не на модифицирано шаси от Model S, каквито бяха първоначалните планове на Tesla. Тестовете продължават, но от компанията вече се заканват, че новият им електромобил ще бъде най-безопасната кола в сегмента и ще спечели максималните пет звезди във всяка от категориите на Националната служба за пътна безопасност (NHTSA).
От Tesla Motors не крият, че възлагат огромни надежди на Model 3. Илон Мъск си е поставил амбициозната цел да продава по 500 000 екземпляра годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Julio
Коментиран от #3
14:24 01.04.2016
2 МоТо
15:25 01.04.2016
3 гост
До коментар #1 от "Julio":
И каква е идиотщината да имаш 13 инча навигация?Не ти трябва много информация, а ти трябва видима такава.
Тази кола ще убие всякаква конкуренция, няма спор. Ускорение под 6 сек е трудно постижимо за малки седани/хечове, само хот хеч с мощности над 250кс са способни да се мерят с такова постижение. Но цената им пък ще надхвърли тази на Телса.
Към това добавят два багажника, автопилот и безплатно зареждане навсякъде. Замислете се кой производител на автомобили с ДВГ би ти дал ваучер за гориво, камо ли до живот? Ауди произвеждат синтетично гориво от ветрогенератори, но дават ли го безплатно на клиентите си, дори на тези платили най-много за колите им, не!
Е Елън Мъск го направи.
15:30 01.04.2016
4 гост
Те генерират тока чрез солари, за тези които ще кажат, че при производството на ток се отделя Со2. Добре премислено, добре изпълнено. Браво.
15:36 01.04.2016
5 iii
Тук не виждам бъдеще, тук виждам една над 100 годишна технология която е леко подобрена.
Батериите са същите като тези в лаптопите.
Toyota GT86 е хиляди пъти по-добра в абсолютно всяко отношение от това малко американско електрическо копие на Aston Martin.
Ако става въпрос за екология, то с чиста съвест можем да продължим да си караме автомобилите с вътрешно горене, защото около 75% от електричеството идва от невъзобновияеми източници.
Относно батериите : Факт е, че те са токсични и имат навика да се самозапалват при по-тежки условия и неправилна употреба. Хората (които наистина обичаме автомобилите) не искаме поредната техника, ние искаме автомобил, а това не е дори близо до автомобил.
Потребител Краси в една друга статия за Тесла в този сайт е написал нещо много правилно и ще си позволя да го цитирам : "Признавам си, всеки път се изненадвам как една мода в комбинация с достатъчно медийна шумотевица успяват да генерират маса "последователи" и продажби."
Общо взето това е Тесла - Поредната мода.
Това, че Елън Мъск е казал, че неговите електромобили са много чисти, здрави и бързи, не означава, че казва истината.
Отворете си очите!
Коментиран от #6
17:12 01.04.2016
6 Симфони
До коментар #5 от "iii":
Като не сващаш, да ти купим въженце, да вържеш козичката?Тесла го наби на всички маркетингови кошници на беенве, мерцедес и алуди, взети заедно!
115млн. за дебют през 2017г. е добра събираемост.
А тоя измислен телевизор в средата е за заблуда на премиум боклуците накичени с ненужни екстри!
Коментиран от #12
17:44 01.04.2016
7 стоян георгиев
Коментиран от #15
19:05 01.04.2016
8 Кожо
Коментиран от #13
22:31 01.04.2016
9 Гост
Коментиран от #14
22:50 01.04.2016
10 Краси
Не за друго, а защото "демо" версиите винаги са доста далече от реалността в последствие, така че вяра на брошурки и реклами няма как да имам.
Защото то и
Коментиран от #21
22:56 01.04.2016
11 Маурчи IV
Нийде не видях сърп и чук!
23:15 01.04.2016
12 iii
До коментар #6 от "Симфони":
Електромобилите са технология на повече от 100 години. Аз обичам да говоря с аргументи и факти. Не ме вълнува кой на кого го е набил.23:18 01.04.2016
13 iii
До коментар #8 от "Кожо":
Само ускорението ли има значение според теб? А поведението на пътя? А теглото? Издръжливостта? А максималната скорост на този хладилник на колела колко му е? Предполагам, че ще е около 170-180км/ч. Abarth 595 competizione ускорява за около 6.4с. до 96км/ч. Ако въобще знаеш какво е това. За сметка на това Абартът ще е в пъти по-маневрен, бърз на писта. Всъщност най-важното в един автомобил е характерът и душата. Истинските авто ентусиасти биха ме разбрали, но тук май няма такива. Теслите нямат характер или душа.23:26 01.04.2016
14 iii
До коментар #9 от "Гост":
Знаеш ли от какво се правят около 75% от електричеството на целия свят? От изкопаеми горива като нефт и природен газ. Което по пътя на логиката означава, че ако искаш електричество ще ти трябва и нефт. Което означава, че тези шейхове, султани и президенти ще продължават с нещата които правят.Коментиран от #16
23:31 01.04.2016
15 iii
До коментар #7 от "стоян георгиев":
Ти ако харесваш Лада или Уаз, добре. Но аз нямам симпатия към руски автомобили. От друга страна харесвам добри, издръжливи и бързи автомобили като Mazda MX5 например. Усещам, че още живееш във времето на социализма и никога не си се качвал модерен спортен автомобил.Коментиран от #25, #31
23:37 01.04.2016
16 Киркук
До коментар #14 от "iii":
Ай лягай бе, стига си цапал с коментари!Карай си голфа и си трай, ще ти стане метана по-евтин, като си купят другите тесла!
23:37 01.04.2016
17 селенджър
23:43 01.04.2016
18 еко
00:27 02.04.2016
19 некойси
С това ще съсипят окончателно маркетинговите планове на авто призводителите.
Дано да започнат скоро производство и в Европа.
00:35 02.04.2016
20 дженев
Коментиран от #22
01:03 02.04.2016
21 D Boss
До коментар #10 от "Краси":
Веднага ти отговарям, новобранец:първите вече ги доставиха, тези ги купуваме за домочадието да са радва!
http://www.ecars.bg/blogs/870-12-novi-poruchki-tesla-model-s-region-dobrich
01:42 02.04.2016
22 D Boss
До коментар #20 от "дженев":
Ееех Дженкоо, ти се образовай моето момче, а не гледай само реклами. Тесла 90 с магистрална скорост под 300 км не падаhttps://www.teslamotors.com/blog/driving-range-model-s-family
А нова батерия СЕГА ми е 12 хил. долара без доставката. При мойто каране за три години съм я избил. А след 8-те години гаранция - ще е 2 хиляди. Кви ги говориш?!
Коментиран от #23, #26
01:50 02.04.2016
23 трррръ
До коментар #22 от "D Boss":
хахаххааааа ей още един плакатчик! Ти ако си бос , то аз съм DDDDDDDD BOSS---Чадо мило02:30 02.04.2016
24 укиоп
02:32 02.04.2016
25 MoTo
До коментар #15 от "iii":
iii,Какво пиеш,черпя:
"....добри, издръжливи и бързи автомобили като Mazda MX5 !",
как си го наредил красиво!
06:52 02.04.2016
26 МоТо
До коментар #22 от "D Boss":
Интересно - 12000$= 20530 Лева,ако караш 10000 км на година и колата ти харчи 8/100 л средно,за бензин ще дадеш около 15000 лева на година,демек за година и половина си избиваш батерията,хайде да речем 2 год. (като добавим доставката+сметката за тока за двете години) и си караш на кяр 6год.!Нямало далавера - да бе няма ,да четат негативно настроените!
Коментиран от #32
07:06 02.04.2016
27 Johny
Перничанин с Голф спира до Бентли на светофар и прави знак на собственика да свали стъклото. Бавно и тежко се отваря прозореца на бентлито и перничанина започва разговор:
- Как е, брато, хубава ли е тая кола? Върви ли?
- Да разбира се, това е Бентли?
- Бе гледам, че не ги карат много много тия.
10:13 02.04.2016
28 Дюлгерин един
Коментиран от #29
13:12 02.04.2016
29 Българин
До коментар #28 от "Дюлгерин един":
Българската простотия и невежество,нямат граници.Налягай си парцалите и работи, а не да ръсиш мозък по форумите.Коментиран от #30
13:57 02.04.2016
30 Дюлгерин един
До коментар #29 от "Българин":
Българинооо, нема да поумнееш. Ей тъй на сам държавата си развали и сега чакай да потече мед и масло. Чакай Елън Мъск кола за пролетариата да пусне, че и ракета някой ден ще пусне / така де успешна значи /. Преди да пишеш поогледай се поослушай се, па виж защо се не стряскат производителите на автомобили и тогава се радвай, че и съвети давай...16:39 02.04.2016
31 стоян георгиев
До коментар #15 от "iii":
сaрказам ,братле ,сaрказъм.не харесвам лади точно обратното,но сега феновете на уаз и московеца ,компетентно ще охрачат теслата!Коментиран от #35
23:26 02.04.2016
32 Carfen
До коментар #26 от "МоТо":
При 8/100 за 10000км ще изгориш 800 литра бензин. Колко плащаш за литър, че ги изкара 15000лв?Коментиран от #33
23:59 02.04.2016
33 МоТо
До коментар #32 от "Carfen":
Сори - 1500 - една нула съм хакнал в повече,стана тя за 10 години грубо ,много грубо:)!Не е розов филма,значи ще караме повече по 30000 км/год, та да се изплати за 4 год. :)!Има сметка за тези които карат много !
05:52 03.04.2016
34 stefan
18:55 03.04.2016
35 Монго
До коментар #31 от "стоян георгиев":
Десооо, к*во правиш тука ма? Откакто взе да са "списваш" с мъжки ник си въобрази и, че разбираш от коли...17:30 04.04.2016