Last news in Fakti

4 Април, 2016 07:15 10 077 54

Tesla Model 3 с над 250 хиляди поръчани автомобила

  • tesla model 3-
  • рекорд-
  • продажби

За първите два дни от представянето на най-бюджетния модел на компанията за електромобили вече са регистрирани над 250 хиляди заявки, като през първите 24 часа те достигнаха цели 100 хиляди. Автомобилите на марката неслучайно биват обвързвани с продуктите на Apple поради истерията, която възниква покрай тях.

Създателят на компанията Илон Мъск естествено е активен в социалните мрежи и не пропуска да информира за цифрите в наплива за Model 3. Можем да ви припомним, че още преди отварянето на вратите на шоурумите пред тях чакаха тълпи от хора. Има и една интересна уловка в случая и тя е, че заявилите модела ще трябва да изчакат поне година и половина, за да го получат.

Със сигурност Мъск е във възторг от това, което се случва и факта, че с прости изчисления можем да сметнем, че заявените автомобили са на стойност 10 милиарда долара при единична цена от 40 хиляди долара. Друга интересна информация е, че производството на 250 хиляди автомобила значи запълване на производствените мощности за близо 3 години, но коя компания не иска да й се случи нещо подобно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Саксофоний

    4 3 Отговор
    Ауууу, моля ви не пишете такива работи, феновете на немските коли ще получат инфаркт!
    250хил. заявки по 1000$ е 250млн. свежа пара СЕГА!

    Кой до сега е продавал 250хил. коли, 2години предварително!
    За няколко дни 250хил., а за следващите 2години, колко ли ще продадат!
  • 2 незнайко

    5 4 Отговор
    Човекът от бъдещето. Това е Елън Мъск. Разказа играта на всички фирми, тъпчещи на едно място. Единствено той, вярва безрезервно в електромобилите.

    Коментиран от #8

  • 3 Опа

    5 0 Отговор
    Ами всъщност вече са над 276000 резервации, но днес или до края на седмицата ще станат 300 хиляди. Определено Тесла трябва да започне по-прано производство от предвиденото в края на 2017г.
    Не съм очаквал чак такъв ненормален интерес и по 500 човека да чакат пред магазин още преди да е отворил.
  • 4 укиоп

    3 1 Отговор
    Бравооо, радвам се от сърце за чайниците, които си купуват тостери! Тогава цените на големите ревящи AMG И М-ките ще паднат, а също така и цената на бензина. Познайте няма ли да е кеф да се чудя коя марка кой ден да карам!

    Коментиран от #6

  • 5 гост

    2 1 Отговор
    Всъщност най-важното е ,че това вече окончателно ще накара и другите производители ( които са в състояние естествено) да пуснат свои електрически модели , още повече ,че Тесла освободи своите патенти за всички . Епъл също изтегля напред плановете с една или даже две години (2018), така че след две години ще наблюдаваме истинска революция , а след 5-6 вече на ДВГ ще се гледа като на проказа .
  • 6 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "укиоп":

    За твое съжаление любимите ти "ревящи AMG И М-ките" ще можеш само да лъскаш в гаража , може и друго да лъскаш пред тях , защото на улицата скоро ще са забранени

    Коментиран от #7

  • 7 укиоп

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    хахахааа, те май първо ще забранят игрите в които се вживяваш!
  • 8 Кларитон

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Това е истината колега"всички фирми тъпчещи на едно място"!
    С малки изключения като Приус, Кларити и др. хибриди!

    А укиоп, много се радва за амг и м, просто колега няма да може да си ги купиш, цената ще скочи яко!Данъците също!

    Коментиран от #9

  • 9 укиоп

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Кларитон":

    Понеже БГ е с около 30 г. назад, ще имам предостатъно време да им се насладя, а и сам казваш че повечето тъпчат на едно място. Радвайте се на мощните бензинки и си носете новите дрехи!
  • 10 Тесла е бъдещето

    3 1 Отговор
    Мисля, че паниката в щабовете на мерцедес, бмв и ваг е голяма!
    Съществуването на фирмите е поставено в огромен риск, особенно ваг!

    Ако не въведат веднага хибридна технология или не "убият" икономически Мъск, са пътници в историята на автомобилостроенето!

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Тесла е бъдещето":

    Никой не може да убие икономически фирма в която основни акционери са собствениците на Гугъл и се подкрепя от правителството на САЩ, по-скоро тя ще убие икономически някои самовлюбени и самодоволни динозаври . И никаква "хибридна" технология няма да въвеждат , а чисти електромобили , не лъжете от реклами , хибридите са измама .
  • 12 гост

    2 0 Отговор
    Вече има прогнози за над 1 милион заявки до края на месеца , абсолютен прецедент в автомобилната история . А някои съобщават за преговори от Тесла за закупуване или наемане на допълнителни производствени мощности за увеличаване на производството
  • 13 Иван

    1 0 Отговор
    Няма лошо.Колкото повече навлизат ел. автомобилите ,толкова повече цените ще им падат.Както и на колите с ДВГ.Но все пак остава въпроса как ще ги зареждат обикновенните хора.Примерно ако живееш в жилищен блок ще опъваш 100-200 м. кабел до колата ли или какво........

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Иван":

    Не се притеснявай 5-6 години са достатъчно време да се изградят места за зареждане , всички големи хипермаркети и молове на запад вече имат зарядни и то безплатни за клиенти , Тесла също много бързо разширява Суперчарджърите ,също безплатни , а и зарядното за блока , ако се разбирате със съседите разбира се е по евтино от примерно ремонта на парното от обща към индивидуална инсталация

    Коментиран от #15, #16, #17, #20

  • 15 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Живея в Германия и мога да ти кажа ,че подобна инфраструктура (стоянки за зареждане и т.н. ) са повече екзотика отколкото реалност.Не е вярно също така,че всички маркети и др. имат безплатни зарядни....Всичко все още е в сферата на пожеланията и бъдещето.И повярвай ми не живея на село а във Франкфурт.Освен това не съм го смятал,но тук примерно плащам 25 е.цента на KW колко по евтино ще излезе пр. за 100 км. пробег,а данъка на колата ми(на бензин) не е много по различен от този в България.

    Коментиран от #27

  • 16 Бай Мангау

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    И аз бате чакам за на Супера чараджерите. И у нашта маала сме ора, искаме и ний да сме иеко и зимата на миеко. Нямам вече търпение да сложат пред блока на комшиите! Който обещае на изборите са на супера чарджарите, за него ша гладува...гласува маалата!
  • 17 укиоп

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    ей тогава ще падне крадене на ток.....какво ще ти каже съседа, като не може да тръгне на работа?.....Някой ми изпразнил през ноща акумулаторите...ма..ка му! Най голям майтап ще е при режим на тока- на всеки два часа задръствания на пътя и на стоянките.хаха
  • 18 Electric

    1 0 Отговор
    Не се палете хора дори и тези които харесваме ел.коли сме наясно с недостатъците им.
    Някой ще спомене и чакането на зарядна станция. Аз вчера си почаках 15 мин на бензиностанция във Варна, за да оставя 50лв за гориво. Много странно преди горивото като беше над 2лв литъра опашки нямаше, а сега се редят все едно, че горивото е безплатно. Ако зареждането беше безплатно сигурно щяха да спят по бензиностанциите.
    В БГ е ясно че докато няма няколко супер мощни зарядни станции използването на ел. автомобили ще е ограничено.
    След 5-6 години когато имаме възможност да доближим употребяван Модел 3 нещата ще са различни.
    Ако има супер мощна зарядна станция в централна България ще предпочета употребяван Модел 3 за 35-40000лв вместо 4 годишно БМВ 3 за 26-30000лв.
    Инвестицията в гориво си е чиста загуба и предпочитам да ги дам за ел.двигател и батерия които ще имат няколко години гаранция което ще повиши цената на автомобила, ако реша да го продавам.
  • 19 Никито Иванов

    1 1 Отговор
    Партенки, партенки ........ когато ги видим тези 1/4 млн. коли, тогава ще говорим ! Нали им взеха капарото на шапшалите !? Боли ги шмайзера :)
  • 20 даамане

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Кажи какво пушиш, че и аз да го видя туи светло бъдеще. Едно време и комунистите казваха, че ще има безплатни банани, ама не!

    Коментиран от #23

  • 21 Този

    1 0 Отговор
    едно е колата служеща предимно за транспортно средство да харчи 2-3лв на 100км и друго 10-20лв/100км
  • 22 гост

    1 0 Отговор
    Докато си пишете глупостите , заявките растат тик-так ,тик-так .
  • 23 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "даамане":

    Спомни си преди 15 години какъв телевизор ,телефон и компютър имаше ти и повечето тук и тогава си представи какви автомобили ще имате след 10-15 години , а и това не са "комунистите" ,а хора които от 300 години диктуват световната икономика

    Коментиран от #26, #35

  • 24 Гост

    2 0 Отговор
    Наречете ме фантазьор, но няма ли да бъде чудесно ако поради затруднение да се справят с поръчките отворят и една фабрика у нас все пак предлагаме евтина работна ръка и приличен инженерен капацитет, а и сме член на ЕС (каква ли полза за нас) и автомобилите ще бъдат произведени в еврозоната и няма да се налагат вносни такси за да се експортират в останалите страни от ЕС. Сега само някой трябва да се размърда за да оползотворим шанс или после пак да се чудим защо предпочетоха някоя друга страна
  • 25 Иван

    1 1 Отговор
    Да не забравяме и фактора реклама.Един вид вижте вижте колко хора си купуват ,вие какво чакате.Помня,че преди точно 10 год. в иначе сериозният в.Капитал четох обширна статия,че петрола свършва до 2012-2015г.А вижте сега какво става петрола......
  • 26 Бай

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Да де, същите, които диктуват(ха) на комунистите...за същото говорим. Че-е, те, същите, досега потулваха проектите за електромобил, а сега, "изведнъж" нещо взеха да лансират продукта си, че и правителството на САЩ - ясна е играта - мирише на мърша чак при нас...че използват и името на великия гений Никола Тесла, да опетняват името му с мръсотията си. Ми той човека преди 100 години си е представил изобретения за безжично електричество и безплатна енергия, а не за смешни батерийки...ама тея, дето ги наричаш хора, дето диктуват икономиката, даже и след 100 години не искат да дадат тази технология на обществото, а замазват очите със батерийки...ама тоз дето даваше баницата ли беше виновен, или оня, дето я взима...

    Тея смешни батерийки са също толкова голяма отживелица, колкото и ДВГ-то, ама трябва да се правят големите пари на гърба на робите, демек обикновения човек...на него му дай да е роб и да бачка, а не да ползва безплатна енергия...на промития мозък му е къде-къде по-лесно да се радва на рева и пушека от ДВГ, или на смешните батерийки с смешен пробег и да си въобразява, че техниката напредва...

    Коментиран от #29

  • 27 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Иван":

    То и аз се подвизавам по немско. За зарядните станции по супермаркетите сте прав - екзотика са. Там където ги има са с карти. НО!Но съвсем по друг начин стоят нещата със суперчарджърите на Тесла. В Германия в момента са над 500 функциониращи с тенденция за изграждане по над 100 на година през следващите няколко год. Та собствениците на Тесла не ги бърка това, че няма толкова обикновени станции. Иначе доста често засичам зелени и сини контакти по паркинги на офиси и хотели. Зареждането на суперчарджър е доста бързо и лесно, не е необходимо да "пълниш догоре", а само за 200-300 км. , понеже там пак ще има друга станция. А зареждането за 250 км. например при p85D отнема 16-17 мин. Имам колега с една p85D, ами благинка си е, човека няма проблем да си пътува навсякъде из Германия с нея, пътува без пари, паркира без пари, няма данък, колата практически няма обслужване Всъщност има , но облужването е през 100 000км, като първте две са безплатни, като сложим и 7г. или 450 000 км пълна гаранция ...

    Коментиран от #28

  • 28 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Иван":

    Скептичен съм да ти кажа.Аз не се подвизавам а живея и работя в Германия от години.Не вярвам,че с магическа пръчка за 2-3 год. нещата ще се променят защото познавам системата им.Тук на административно ниво всичко става много бавно,ама много.Пък и 500 станции за 80 мил. германци ако мислиш че са много.......Да не говорим,че Европа не е само Германия.Има много други страни и те не са с толкова развита инфраструктура.Въобще е по сложно отколкото изглежда.........

    Коментиран от #30

  • 29 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Бай":

    Само да припомня ,че разбирачите като теб преди половин година се кълняха ,че електромобилите няма да пробият още 50-100 години , а сега спорим дали ще е след 5 или след 10 и дали петролните ще могат въобще да се движат или не

    Коментиран от #48

  • 30 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Иван":

    За твое съжаление Германия въобще не е най-развитата в Европа за електромобили , Холандия и скандинавските страни са в пъти по-напред , но това е въпрос най-вече на стимул , а той вече е налице . Ако не си чул именно Германия от 1.07.2016 въвежда 5000 евро субсидия за електромобил , и ще влага милиарди за инфраструктура . Е няма да е за 2-3 г. , но след 5-6 да ,а след 10 със сигурност

    Коментиран от #31

  • 31 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Явно не сме се разбрали.Аз не говорих само за ел..станции,а въобще за икономика,пък и за пазар.В ФРГ живеят 80 мил. а в Холандия 16,Норвегия 9,Швеция 6.Да не говорим за пътната мрежа в км. и т.н.А както казах тук бюрокрацията е голяма и тромава.5000 евро субсидия не са толкова много,много премиум производители правят изгодни отстъпки......

    Коментиран от #34

  • 32 Иван

    1 2 Отговор
    И не съм против ел.автомобилите ,те са бъдещето.Но според мен рибата е още в морето.Миналата година си спомням на една автомивка един опел ампера след миенето не можа да потегли и викаха пътна помощ.Сигурно е станало късо от водата.....

    Коментиран от #33

  • 33 Опа

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Иван":

    то и аз преди година и нещо стана си карах а до мен в кръстовището се беше засилило някво голямо ауди, но като мина през локвата в мое ляво се закова вътре защото изгасна явно от засмукване на вода.
    Малко неприятно дал 40-50 000лв за употребявана кола и 2-3 кофи вода го събориха.
  • 34 не се учудвам

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Иван":

    Норвегия 9 млн. това е плюс Дания :Д да не се изказваме ,като крайни инстанции,каквото и бъдеще да дойде мен живота ме иска :П
  • 35 mediator37

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Чак триста години?
    "Световна" почва да става икономиката преди 70-80 години, доста след ПСВ. Казвам почва да става. До тогава има отделни независими една от друга икономики, малко на брой. Другото е "Сей земеделецо!"
    Самите САЩ са на 200 години и един дядо от село Гиген беше казал "Клозетът в двора ми е по-стар от държавата им".
  • 36 Jack Bauer

    3 0 Отговор
    Как няма да продадат 300 000 автомобила за 3 дни като са единствените предлагащи електрически автомобил който на 90% е конкурентен на бензиновите от неговия клас.

    Коментиран от #42

  • 37 некойси

    3 0 Отговор
    Четох някъде за планове за производство на Тесла в Холандия.
    Ако това стане, бизнеса на европейските производители на конвенционални автомобили ще бъде сериозно подкопан и тук (както вече стана в щатите).
    Ще се принудят да зарежат така дълго експлоатираната ДВГ технология и да започнат да работят в правилна посока, макар и като догонващи.

    Коментиран от #44

  • 38 укиоп

    0 4 Отговор
    ееее, вие заради една ютия оправихте световната икономика! Айде дайте едно рамо сега и на българската, кажета на управляващите какво и как да правят!

    Коментиран от #43

  • 39 Shmeker

    3 0 Отговор
    Така е в САЩ. Там е друг свят.
  • 40 Simeon

    1 1 Отговор
    Вече имат 280.000 поръчки. BYD се надяваха на 150.000 за годината с техния EV300, но ще видим, може и да успеят, защото цената е едва 10.000 долара и пробега е подобен - около 300км.

    Иначе Модел 3 е вече офоциално най-продавания американски автомобил. Форд Ф-серия имат около 180.000 продажби от началото на 2016-та
  • 41 гост

    2 0 Отговор
    Поръчките не са само от САЩ ,а от целия свят , което естествено не значи ,че от Щатите няма да се съберат 400-500000 до края на годината
  • 42 Ниемец

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Jack Bauer":

    Aми любимите ти немски премиум са заспали, дълбок и непробуден сън и си мислят още как да напомпят още коне, без смисъл, като не могат да стигнат нито един рекорд!
  • 43 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "укиоп":

    Някой скоро обещаваше ,че ще си посипе главата с пепел когато Тесла стане най-продавана при масовите модели , или сега ще чакаме кога ще стане и при бюджетните , не че и това няма да стане , ама ще има още две три години за шикалкавене
  • 44 Ей много непросветени тук

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "некойси":

    НИЩО НЕ СИ ЧЕЛ!
    "Американският производител на електромобили Tesla откри своя първи завод на територията на Стария континент на 29.09.2016г.
    Предприятието се намира в град Тилбург, Холандия и има възможност д а произвежда до 23 хиляди коли годишно с възможност да увеличи капацитетът си до 52 хиляди автомобила.

    Коментиран от #45

  • 45 Саксофоний

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Ей много непросветени тук":

    29.09.2015г. е открит завода в Холандия.
    Свери си часовника!
    Немските бангии и 1000к.с. да ги направят няма да ги купува никой, щото не могат да бият дори серийна кола, ЯПОНСКА от 2007, NISSAN GTR!!!

    Коментиран от #51

  • 46 Минувач

    1 2 Отговор
    Само че тези акумулатори на Тесла имат живот максимум 5 години. След това трябва да ги смениш, А ТЕ СТРУВАТ КОЛКОТО половин кола... Това е проблемът...

    Коментиран от #47, #49

  • 47 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Минувач":

    Гаранцията на батериите е 8 год или около 170к км.
    А само да те питам, на теб като ти изтече 3-те години гаранция, сменяш ли си двигателя? На мен тъкмо ми изтече гаранцията на колата, но не съм ходил да сменям двигател.
    Тези батерии на теория може да изкарат 20 години, като след 6-тата ще са загубили около 20% от капацитета си.
    Защо си мислиш, че всички ще се юрнат да сменят батериите след гаранцията, много хора я ползват само за градски автомобил и дори и 50% от капацитета да загуби след 10-тина год., пак ще я ползват.
    И при двг част от конете почват да бягат след известно време, ама сменяш ли двигатела?
  • 48 Бай

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Само да ти припомня, че много се бъркаш, като ме сравняваш с някакви, които се кълняли за щяло и нещяло...ама бързаш да пишеш без да мислиш...спори си с който си искаш твърдоглавец за някакви си 5-10 години, щом за теб това е от жизнено-важно значение...той плана за батериите си е задействан доста по-отдавна, а това с използването на името на Тесла за тази примитивна технология, си е чиста гавра...след някоя друга година може и да почнеш да се сещаш с какво заробват потребителите...няма да излезе толкова безплатно и евтино, ама като са се хванали на въдицата...Само ако можеш да си отговориш защо толкова фирми по света за толкова години не направиха такъв автомобил, а в един момент- хоп, готово и то в САЩ...миризмата вече е нетърпима, но на повечето не им пречи- нали нямат обоняние....
  • 49 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Минувач":

    Всъщност гаранцията е 8 години за 80% от капацитета или 420000 км и вече има стотици коли които са ги минали без проблем , а и след това батерията се изкупува за над 50% от цената , защото се използва за стационарни захранвания и като вземеш предвид и предстоящото поевтиняване , смяната след 8-10 години ще струва максимум 3-4 хиляди ,ако въобще се стигне до нея .

    Коментиран от #50

  • 50 укиопЦяяял

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    Ей, гост , колко човека пишете там...от сутринта се пениш за някаква ютия....и си написал толкова глупости, че за момент си мисля че живея в Утопия.....на гугала и уикито му разказхте играта днес....мнооого умни. И аз мога да те залея с научна инф. и есета, ама ме мързи, а и работя пък и трябва да си карам ревящия бензинов осмак....тук сте като вегани,мнооого акъл , ама още ядете бананите и лаете като кучета! Цяяял ден пишеш едно и също!
  • 51 расде

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Саксофоний":

    Аиде лапай еската и си мисли за истински немски вурст!
  • 52 некойси

    0 0 Отговор
    Момчета и момичета ... преди повече от 10 години се размечтах за електромобил. Потърсих познати капацитети (инжинери) от които да почерпя информация кое как и т.н. общо взето ми казаха да не се занимавам с глупости.
    В момента работя по собствен проект, някой ден надявам че някой ден ще го завърша.
    Не можах да дочакам това, което направиха от Тесла, беше въпрос на време да се случи.
    Но още тогава бях сигурен, че това ще е следващото голямо нещо.
  • 53 гост

    0 0 Отговор
    Вече е продадено всичко за 5 (пет) години напред , а заявките продължават . Това и Лада едно време не можеше да го направи
  • 54 гост на госта

    0 0 Отговор
    Нали се сещаш,че никой не си поръчва кола която ще е при него след 5 години.Тия си ги вярвай но не го пиши.