За първите два дни от представянето на най-бюджетния модел на компанията за електромобили вече са регистрирани над 250 хиляди заявки, като през първите 24 часа те достигнаха цели 100 хиляди. Автомобилите на марката неслучайно биват обвързвани с продуктите на Apple поради истерията, която възниква покрай тях.
Създателят на компанията Илон Мъск естествено е активен в социалните мрежи и не пропуска да информира за цифрите в наплива за Model 3. Можем да ви припомним, че още преди отварянето на вратите на шоурумите пред тях чакаха тълпи от хора. Има и една интересна уловка в случая и тя е, че заявилите модела ще трябва да изчакат поне година и половина, за да го получат.
Със сигурност Мъск е във възторг от това, което се случва и факта, че с прости изчисления можем да сметнем, че заявените автомобили са на стойност 10 милиарда долара при единична цена от 40 хиляди долара. Друга интересна информация е, че производството на 250 хиляди автомобила значи запълване на производствените мощности за близо 3 години, но коя компания не иска да й се случи нещо подобно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Саксофоний
250хил. заявки по 1000$ е 250млн. свежа пара СЕГА!
Кой до сега е продавал 250хил. коли, 2години предварително!
За няколко дни 250хил., а за следващите 2години, колко ли ще продадат!
08:52 04.04.2016
2 незнайко
Коментиран от #8
09:11 04.04.2016
3 Опа
Не съм очаквал чак такъв ненормален интерес и по 500 човека да чакат пред магазин още преди да е отворил.
09:18 04.04.2016
4 укиоп
Коментиран от #6
10:33 04.04.2016
5 гост
10:35 04.04.2016
6 гост
До коментар #4 от "укиоп":
За твое съжаление любимите ти "ревящи AMG И М-ките" ще можеш само да лъскаш в гаража , може и друго да лъскаш пред тях , защото на улицата скоро ще са забранениКоментиран от #7
10:41 04.04.2016
7 укиоп
До коментар #6 от "гост":
хахахааа, те май първо ще забранят игрите в които се вживяваш!10:47 04.04.2016
8 Кларитон
До коментар #2 от "незнайко":
Това е истината колега"всички фирми тъпчещи на едно място"!С малки изключения като Приус, Кларити и др. хибриди!
А укиоп, много се радва за амг и м, просто колега няма да може да си ги купиш, цената ще скочи яко!Данъците също!
Коментиран от #9
10:51 04.04.2016
9 укиоп
До коментар #8 от "Кларитон":
Понеже БГ е с около 30 г. назад, ще имам предостатъно време да им се насладя, а и сам казваш че повечето тъпчат на едно място. Радвайте се на мощните бензинки и си носете новите дрехи!11:00 04.04.2016
10 Тесла е бъдещето
Съществуването на фирмите е поставено в огромен риск, особенно ваг!
Ако не въведат веднага хибридна технология или не "убият" икономически Мъск, са пътници в историята на автомобилостроенето!
Коментиран от #11
11:06 04.04.2016
11 гост
До коментар #10 от "Тесла е бъдещето":
Никой не може да убие икономически фирма в която основни акционери са собствениците на Гугъл и се подкрепя от правителството на САЩ, по-скоро тя ще убие икономически някои самовлюбени и самодоволни динозаври . И никаква "хибридна" технология няма да въвеждат , а чисти електромобили , не лъжете от реклами , хибридите са измама .11:16 04.04.2016
12 гост
11:32 04.04.2016
13 Иван
Коментиран от #14
11:33 04.04.2016
14 гост
До коментар #13 от "Иван":
Не се притеснявай 5-6 години са достатъчно време да се изградят места за зареждане , всички големи хипермаркети и молове на запад вече имат зарядни и то безплатни за клиенти , Тесла също много бързо разширява Суперчарджърите ,също безплатни , а и зарядното за блока , ако се разбирате със съседите разбира се е по евтино от примерно ремонта на парното от обща към индивидуална инсталацияКоментиран от #15, #16, #17, #20
11:58 04.04.2016
15 Иван
До коментар #14 от "гост":
Живея в Германия и мога да ти кажа ,че подобна инфраструктура (стоянки за зареждане и т.н. ) са повече екзотика отколкото реалност.Не е вярно също така,че всички маркети и др. имат безплатни зарядни....Всичко все още е в сферата на пожеланията и бъдещето.И повярвай ми не живея на село а във Франкфурт.Освен това не съм го смятал,но тук примерно плащам 25 е.цента на KW колко по евтино ще излезе пр. за 100 км. пробег,а данъка на колата ми(на бензин) не е много по различен от този в България.Коментиран от #27
12:16 04.04.2016
16 Бай Мангау
До коментар #14 от "гост":
И аз бате чакам за на Супера чараджерите. И у нашта маала сме ора, искаме и ний да сме иеко и зимата на миеко. Нямам вече търпение да сложат пред блока на комшиите! Който обещае на изборите са на супера чарджарите, за него ша гладува...гласува маалата!12:40 04.04.2016
17 укиоп
До коментар #14 от "гост":
ей тогава ще падне крадене на ток.....какво ще ти каже съседа, като не може да тръгне на работа?.....Някой ми изпразнил през ноща акумулаторите...ма..ка му! Най голям майтап ще е при режим на тока- на всеки два часа задръствания на пътя и на стоянките.хаха12:51 04.04.2016
18 Electric
Някой ще спомене и чакането на зарядна станция. Аз вчера си почаках 15 мин на бензиностанция във Варна, за да оставя 50лв за гориво. Много странно преди горивото като беше над 2лв литъра опашки нямаше, а сега се редят все едно, че горивото е безплатно. Ако зареждането беше безплатно сигурно щяха да спят по бензиностанциите.
В БГ е ясно че докато няма няколко супер мощни зарядни станции използването на ел. автомобили ще е ограничено.
След 5-6 години когато имаме възможност да доближим употребяван Модел 3 нещата ще са различни.
Ако има супер мощна зарядна станция в централна България ще предпочета употребяван Модел 3 за 35-40000лв вместо 4 годишно БМВ 3 за 26-30000лв.
Инвестицията в гориво си е чиста загуба и предпочитам да ги дам за ел.двигател и батерия които ще имат няколко години гаранция което ще повиши цената на автомобила, ако реша да го продавам.
12:52 04.04.2016
19 Никито Иванов
12:56 04.04.2016
20 даамане
До коментар #14 от "гост":
Кажи какво пушиш, че и аз да го видя туи светло бъдеще. Едно време и комунистите казваха, че ще има безплатни банани, ама не!Коментиран от #23
13:03 04.04.2016
21 Този
13:05 04.04.2016
22 гост
13:53 04.04.2016
23 гост
До коментар #20 от "даамане":
Спомни си преди 15 години какъв телевизор ,телефон и компютър имаше ти и повечето тук и тогава си представи какви автомобили ще имате след 10-15 години , а и това не са "комунистите" ,а хора които от 300 години диктуват световната икономикаКоментиран от #26, #35
14:09 04.04.2016
24 Гост
14:32 04.04.2016
25 Иван
14:40 04.04.2016
26 Бай
До коментар #23 от "гост":
Да де, същите, които диктуват(ха) на комунистите...за същото говорим. Че-е, те, същите, досега потулваха проектите за електромобил, а сега, "изведнъж" нещо взеха да лансират продукта си, че и правителството на САЩ - ясна е играта - мирише на мърша чак при нас...че използват и името на великия гений Никола Тесла, да опетняват името му с мръсотията си. Ми той човека преди 100 години си е представил изобретения за безжично електричество и безплатна енергия, а не за смешни батерийки...ама тея, дето ги наричаш хора, дето диктуват икономиката, даже и след 100 години не искат да дадат тази технология на обществото, а замазват очите със батерийки...ама тоз дето даваше баницата ли беше виновен, или оня, дето я взима...Тея смешни батерийки са също толкова голяма отживелица, колкото и ДВГ-то, ама трябва да се правят големите пари на гърба на робите, демек обикновения човек...на него му дай да е роб и да бачка, а не да ползва безплатна енергия...на промития мозък му е къде-къде по-лесно да се радва на рева и пушека от ДВГ, или на смешните батерийки с смешен пробег и да си въобразява, че техниката напредва...
Коментиран от #29
14:41 04.04.2016
27 Иван
До коментар #15 от "Иван":
То и аз се подвизавам по немско. За зарядните станции по супермаркетите сте прав - екзотика са. Там където ги има са с карти. НО!Но съвсем по друг начин стоят нещата със суперчарджърите на Тесла. В Германия в момента са над 500 функциониращи с тенденция за изграждане по над 100 на година през следващите няколко год. Та собствениците на Тесла не ги бърка това, че няма толкова обикновени станции. Иначе доста често засичам зелени и сини контакти по паркинги на офиси и хотели. Зареждането на суперчарджър е доста бързо и лесно, не е необходимо да "пълниш догоре", а само за 200-300 км. , понеже там пак ще има друга станция. А зареждането за 250 км. например при p85D отнема 16-17 мин. Имам колега с една p85D, ами благинка си е, човека няма проблем да си пътува навсякъде из Германия с нея, пътува без пари, паркира без пари, няма данък, колата практически няма обслужване Всъщност има , но облужването е през 100 000км, като първте две са безплатни, като сложим и 7г. или 450 000 км пълна гаранция ...Коментиран от #28
14:46 04.04.2016
28 Иван
До коментар #27 от "Иван":
Скептичен съм да ти кажа.Аз не се подвизавам а живея и работя в Германия от години.Не вярвам,че с магическа пръчка за 2-3 год. нещата ще се променят защото познавам системата им.Тук на административно ниво всичко става много бавно,ама много.Пък и 500 станции за 80 мил. германци ако мислиш че са много.......Да не говорим,че Европа не е само Германия.Има много други страни и те не са с толкова развита инфраструктура.Въобще е по сложно отколкото изглежда.........Коментиран от #30
15:01 04.04.2016
29 гост
До коментар #26 от "Бай":
Само да припомня ,че разбирачите като теб преди половин година се кълняха ,че електромобилите няма да пробият още 50-100 години , а сега спорим дали ще е след 5 или след 10 и дали петролните ще могат въобще да се движат или неКоментиран от #48
15:05 04.04.2016
30 гост
До коментар #28 от "Иван":
За твое съжаление Германия въобще не е най-развитата в Европа за електромобили , Холандия и скандинавските страни са в пъти по-напред , но това е въпрос най-вече на стимул , а той вече е налице . Ако не си чул именно Германия от 1.07.2016 въвежда 5000 евро субсидия за електромобил , и ще влага милиарди за инфраструктура . Е няма да е за 2-3 г. , но след 5-6 да ,а след 10 със сигурностКоментиран от #31
15:13 04.04.2016
31 Иван
До коментар #30 от "гост":
Явно не сме се разбрали.Аз не говорих само за ел..станции,а въобще за икономика,пък и за пазар.В ФРГ живеят 80 мил. а в Холандия 16,Норвегия 9,Швеция 6.Да не говорим за пътната мрежа в км. и т.н.А както казах тук бюрокрацията е голяма и тромава.5000 евро субсидия не са толкова много,много премиум производители правят изгодни отстъпки......Коментиран от #34
15:27 04.04.2016
32 Иван
Коментиран от #33
15:36 04.04.2016
33 Опа
До коментар #32 от "Иван":
то и аз преди година и нещо стана си карах а до мен в кръстовището се беше засилило някво голямо ауди, но като мина през локвата в мое ляво се закова вътре защото изгасна явно от засмукване на вода.Малко неприятно дал 40-50 000лв за употребявана кола и 2-3 кофи вода го събориха.
15:52 04.04.2016
34 не се учудвам
До коментар #31 от "Иван":
Норвегия 9 млн. това е плюс Дания :Д да не се изказваме ,като крайни инстанции,каквото и бъдеще да дойде мен живота ме иска :П15:53 04.04.2016
35 mediator37
До коментар #23 от "гост":
Чак триста години?"Световна" почва да става икономиката преди 70-80 години, доста след ПСВ. Казвам почва да става. До тогава има отделни независими една от друга икономики, малко на брой. Другото е "Сей земеделецо!"
Самите САЩ са на 200 години и един дядо от село Гиген беше казал "Клозетът в двора ми е по-стар от държавата им".
16:10 04.04.2016
36 Jack Bauer
Коментиран от #42
16:37 04.04.2016
37 некойси
Ако това стане, бизнеса на европейските производители на конвенционални автомобили ще бъде сериозно подкопан и тук (както вече стана в щатите).
Ще се принудят да зарежат така дълго експлоатираната ДВГ технология и да започнат да работят в правилна посока, макар и като догонващи.
Коментиран от #44
16:50 04.04.2016
38 укиоп
Коментиран от #43
17:37 04.04.2016
39 Shmeker
18:54 04.04.2016
40 Simeon
Иначе Модел 3 е вече офоциално най-продавания американски автомобил. Форд Ф-серия имат около 180.000 продажби от началото на 2016-та
19:50 04.04.2016
41 гост
21:30 04.04.2016
42 Ниемец
До коментар #36 от "Jack Bauer":
Aми любимите ти немски премиум са заспали, дълбок и непробуден сън и си мислят още как да напомпят още коне, без смисъл, като не могат да стигнат нито един рекорд!21:50 04.04.2016
43 гост
До коментар #38 от "укиоп":
Някой скоро обещаваше ,че ще си посипе главата с пепел когато Тесла стане най-продавана при масовите модели , или сега ще чакаме кога ще стане и при бюджетните , не че и това няма да стане , ама ще има още две три години за шикалкавене21:55 04.04.2016
44 Ей много непросветени тук
До коментар #37 от "некойси":
НИЩО НЕ СИ ЧЕЛ!"Американският производител на електромобили Tesla откри своя първи завод на територията на Стария континент на 29.09.2016г.
Предприятието се намира в град Тилбург, Холандия и има възможност д а произвежда до 23 хиляди коли годишно с възможност да увеличи капацитетът си до 52 хиляди автомобила.
Коментиран от #45
21:55 04.04.2016
45 Саксофоний
До коментар #44 от "Ей много непросветени тук":
29.09.2015г. е открит завода в Холандия.Свери си часовника!
Немските бангии и 1000к.с. да ги направят няма да ги купува никой, щото не могат да бият дори серийна кола, ЯПОНСКА от 2007, NISSAN GTR!!!
Коментиран от #51
21:58 04.04.2016
46 Минувач
Коментиран от #47, #49
22:53 04.04.2016
47 Гост
До коментар #46 от "Минувач":
Гаранцията на батериите е 8 год или около 170к км.А само да те питам, на теб като ти изтече 3-те години гаранция, сменяш ли си двигателя? На мен тъкмо ми изтече гаранцията на колата, но не съм ходил да сменям двигател.
Тези батерии на теория може да изкарат 20 години, като след 6-тата ще са загубили около 20% от капацитета си.
Защо си мислиш, че всички ще се юрнат да сменят батериите след гаранцията, много хора я ползват само за градски автомобил и дори и 50% от капацитета да загуби след 10-тина год., пак ще я ползват.
И при двг част от конете почват да бягат след известно време, ама сменяш ли двигатела?
23:04 04.04.2016
48 Бай
До коментар #29 от "гост":
Само да ти припомня, че много се бъркаш, като ме сравняваш с някакви, които се кълняли за щяло и нещяло...ама бързаш да пишеш без да мислиш...спори си с който си искаш твърдоглавец за някакви си 5-10 години, щом за теб това е от жизнено-важно значение...той плана за батериите си е задействан доста по-отдавна, а това с използването на името на Тесла за тази примитивна технология, си е чиста гавра...след някоя друга година може и да почнеш да се сещаш с какво заробват потребителите...няма да излезе толкова безплатно и евтино, ама като са се хванали на въдицата...Само ако можеш да си отговориш защо толкова фирми по света за толкова години не направиха такъв автомобил, а в един момент- хоп, готово и то в САЩ...миризмата вече е нетърпима, но на повечето не им пречи- нали нямат обоняние....23:22 04.04.2016
49 гост
До коментар #46 от "Минувач":
Всъщност гаранцията е 8 години за 80% от капацитета или 420000 км и вече има стотици коли които са ги минали без проблем , а и след това батерията се изкупува за над 50% от цената , защото се използва за стационарни захранвания и като вземеш предвид и предстоящото поевтиняване , смяната след 8-10 години ще струва максимум 3-4 хиляди ,ако въобще се стигне до нея .Коментиран от #50
00:44 05.04.2016
50 укиопЦяяял
До коментар #49 от "гост":
Ей, гост , колко човека пишете там...от сутринта се пениш за някаква ютия....и си написал толкова глупости, че за момент си мисля че живея в Утопия.....на гугала и уикито му разказхте играта днес....мнооого умни. И аз мога да те залея с научна инф. и есета, ама ме мързи, а и работя пък и трябва да си карам ревящия бензинов осмак....тук сте като вегани,мнооого акъл , ама още ядете бананите и лаете като кучета! Цяяял ден пишеш едно и също!01:01 05.04.2016
51 расде
До коментар #45 от "Саксофоний":
Аиде лапай еската и си мисли за истински немски вурст!01:15 05.04.2016
52 некойси
В момента работя по собствен проект, някой ден надявам че някой ден ще го завърша.
Не можах да дочакам това, което направиха от Тесла, беше въпрос на време да се случи.
Но още тогава бях сигурен, че това ще е следващото голямо нещо.
01:28 05.04.2016
53 гост
18:22 06.04.2016
54 гост на госта
10:18 08.04.2016