В Детройт концернът Nissan отново триумфира с подобаващ брой атрактивни предложения на четири колела. Сред тях обаче в безспорен фаворит се превърна моделът Azeal - последното и най-младо попълнение на азиатците. Студията разкрива идеите на самураите в сегмента на компактните возила. Azeal впечталява със спортното си излъчване, както и със своята подчертана функционалност. В салона се гарантира комфортен превоз на четирима пасажери. Azeal до голяма степен следва традициите, налагани от компанията-производител през последните години. Основната разлика е, че тук японците са наблегнали на функционалността. Едновременно с това той отчита и предназначението на автомобила, ориентиран към хората, които си падат по габаритите на компактните автомобили, които се паркират лесно, но пък и едновременно с това не са склонни да се откажат от динамиката и емоцията на пътя.
Голяма прилика, например, се открива с модела Micra, както и с някои от последните концептуални разработки на компанията. Въпреки това обаче Nissan Azeal се отличава с ярка индивидуалност и характерен външен дизайн. Специфичните LED-светлини отзад определено свидетелстват за донорството на представената през месец март миналата година в Женева студия - Qashqai. Запомнящата се предна радиаторна решетка пък, заедно с четирите вертикално разположени въздухозаборници, ясно кореспондира със “символите” на Nissan Murano. До голяма степен от него са заимствани и масивните арки на калниците, както и внушителните деветнадесетцолови джанти, изработени от алуминиеви сплави.
Както вече споменахме, във вътрешността акцентът се поставя на многофункционалността. Седалките се отличават с доста прилична ергономичност, както и с много добре изразена латерална поддръжка. Последното се оказва особено полезно при навлизането в остър завой с висока скорост. Като цяло интериорът предлага голяма доза спортно усещане.
Триспицовият малък спортен волан, както и двата кръгли циферблата, разположени непосредствено зад него определено също въздействат в тази насока. В средата на арматурното табло пък акцентът е поставен върху конзолата, на която са разположени екранът на навигационната система и копчетата за регулиране на климатика. Функционалността е гарантирана от множеството отделения, джобове и поставки, където бихте могли да поберете различни дребни предмети. Багажникът предлага достатъчно пространство за товари, а с прибирането на седалките до първия ред товарният отсек става още по-внушителен.
Засега от компанията-производител отказват да разкрият по-значителни технически подробности около своя най-нов любимец, включително и за двигателя, който в момента задвижва атрактивната студия. Единственото известно за него до момента е, че той е редови четирицилиндров бензинов агрегат, чийто работен обем е 2.5 литра. Със сигурност обаче евентуалното влизане на концепткара в серийно производство ще доведе до публикуването на повече детайли.
Станислав Гавазов
5 Февруари, 2005 22:23 1 035 0
Голям дух в малко тяло
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА