И така, новото, осмо поколение на Civic повече от половин година се продава у нас, но по пътищата ни тази авангардна кола не се среща често. Дали само по-високата цена е причина за това или прекалено авангардният облик не се харесва на нашенския вкус? Всъщност когато видите новия Civic за първи път ще си помислите, че това е концептуална разработка, незнайно как появила се на пътя. Досега повечето японски хитове като Mazda 3 и 5, Toyota Corolla, Nissan Primera и т.н. се придържаха стриктно към канализираните вече европейски догми за стил. Civic обаче е истинско творение на японския автомобилен дизайн и е далеч от определението конвенционален автомобил. Според създателите на модела идеята е тази кола да внесе нови стандарти в “Голфовия” клас, но дали ще успее това е друг въпрос. Реалност или фантазия или по-скоро реална фантазия, е новият Civic? Един автомобил, впечатляващ с доста авангарден екстериор, отлично качество, но и висока цена. Civic VIII се предлага у нас с три различни двигателя, като ние акцентираме на най-малкия 1.4 i-DSI.
Екстериор
Едва ли някой не би забелязал плоската издължена и доста различна предна част на компактното четириколесно. Тя в максимална степен изглежда агресивно и предизвикателно. При нея акцентът е поставен върху изработения от плексиглас пояс, в който са интегрирани фаровете със специфичи и доста остри форми. Впечатление прави и масивното лого на компанията. Погледната отстрани, новата Honda Civic буди възхишение със своя елегантен и грациозен силует, като трудно остава незабелязан и фактът, че структурата на автомобила доста наподобява тази на спортно купе. “Вина” за това до голяма степен има и плавно издигащата се нагоре странична линия, както и скритата дръжка на задната врата. Стоповете са интегрирани по същия начин, както и предните светлини, което в съчетание със спойлера, интегриран в задното стъкло (в него са разположени и светодиоди, които се задействат при натиск върху спирачката), формират динамичния и подчертано спортен облик на задницата. Допълнителен авангарден оттенък се добавя от ефектните окончания на ауспухната система, силно наподобяващи предните допълнителни фарове за мъгла. Те са разделечени едно от друго и са с триъгълна форма. Като цяло външният вид на Civic ще допадне на хора с по-различен от стандартния вкус. Иначе зад идеята на този футуристичен външен вид се крие и още една хитрина. Клиновидната каросерия, наречена от създателите си cab-forward, е проектирана с максимално нисък общ център на тежестта и впечатляващо междуосие. В сравнение с предшественика си новият Civic е по-къс с 35 мм, по-нисък също с 35 мм и по-широк с цели 65 мм. Така колеята отпред и отзад също нараства съответно с 34 и 45 мм.
Интериор
Тук отново са налице футуристичните форми. Големият аналогов оборотомер, разположен непосредствено зад триспицовия волан, е основен акцент в приборите. Всички останали уреди са дигитални и са разположени на “двуетажното” арматурно табло, наречено Dual Link. Тъмносиньото осветление е доста ярко и определено ефектно, но дразни очите и се явява един минусите в интериора на Civic. Седалките са удобни, доста твърди са, но за сметка на това са ергономични и с прилично изразена странична поддръжка.
Заради скъсените габарити и немалкото за автомобил от този клас багажно пространство, разстоянието за краката на пасажерите отзад не е достатъчно за абсолютен комфорт. Щедрото използване на алуминиеви детайли внася допълнителен колорит в салона и още по-силно подчертава спортното му и футуристично излъчване. Също както и при модела S2000, при новия Civic стартирането на двигателя се извършва с помощта на специалeн червен бутон, разположен отляво на волана.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че за осмото поколение на Civic са предвидени три двигателя. Най-слабият от тях - 1.4-литров i-DSI, е с мощност 83 к.с. и е заимстван от моела Jazz. Акцентът ни пада върху него, тъй като само той е най-близо в ценово отношение до алтернативите. Иначе агрегатът е слабичък за това купе, за което говори и ускорението от 0 до 100. То е над 14 секунди и каквито и да било спортни амбиции трябва да бъдат забравени. За сметка на това е икономичен.
Монтиран е напречно и разполага с по два клапана на цилиндър и с осем запалителни свещи. Окачването отпред е от типа МакФерсон, а отзад представлява H-образна схема и е полузависимо.
Цена
Радикалният стайлинг отблъсква хората с консервативно виждане по отношение на автомобилите, но пък е силен притегател за авангардно настроени клиенти. Последните обаче ще трябва да се бръкнат по-дълбоко, като за сметка на това ще получат различен автомобил, характеризиращ се с много добра сглобка, значително повече екстри. Интересен е въпросът как ще се развият продажбите в близко бъдеще, след като първоначалната вълна на интерес към необичайната кола отмине.
Honda Civic 1.4 i-DSI ES
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров
два клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 339 куб. см.
|
Максимална мощност
|
61 Kw/83 к.с. при 5 700 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
119 Нм при 2 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.8:1
|
Маса на единица мощност
|
14.2 кг/к.с. (19.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 248 1 765 1 460 |
Междуосие
|
2 635
|
Маса, кг
|
1 180 |
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
485 - 1 352
|
Вместимост на резервоара, л
|
50
|
Разход на гориво:
|
7.6 л/100км
4.9 л/100км 5.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
14.6
|
Максимална скорост
|
170 км/ч.
|
Гуми
|
195/65R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 32 300 |
Базово оборудване
|
ABS + EBD (антиблокираща система на спирачките с разпределение на спирачното усилие), Brake-assist (система за подпомагане на спирането), Климатик, Предпазни въздушни възглавници за предните две места, Подглавници за всички места, Система за самодиагностика на електронните възли в автомобила, Странични предпазни въздушни възглавници за предните две места, Трети централен стоп, Допълнително обезопасяване във вратите срещу страничен удар, Фабрично вградена алармена система с контрол вграден в ключа, Имобилайзер вграден в централния компютър с контрол вграден в ключа, Предпазни колани за всички места - предни с пиротехнически механизъм, Четири високоговорителя, Радио CD с дублирано управление от волана, Микроантена с усилвател, Брони в цвета на купето, Заден горен спойлер, Параболични фарове регулируеми от шофьорското място, Допълнителни фарове за мъгла, Чистачка на задното стъкло, Джанти от алуминиева сплав, Спестяваща тегло и пространство резервна гума, Странични огледала с вградени мигачи, Огледала в цвета на купето, Странични лайсни в цвета на купето, Многостепенни предни чистачки, Дръжки на вратите в цвета на купето, Прагове в цвета на купето, Заден габарит за мъгла, оборотомер и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Honda Civic 1.4 i-DSI ES
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN C4
|
|
Работен обем
|
1 361 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
133 Нм при об/мин 3 250
|
Габарити, мм
|
4260/1773/1458
|
Ускорение
|
12.8 сек
|
Максимална скорост
|
182 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.7 л/100 км 5.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
24 638 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
FORD FOCUS
|
|
Работен обем
|
1 388 см3
|
Мощност
|
59 кВт/80 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
123 Нм при об/мин 3 500
|
Габарити, мм
|
4342/1840/1447
|
Ускорение
|
14.1 сек
|
Максимална скорост
|
164 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.7 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
22 812 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
TOYOTA COROLLA
|
|
Работен обем
|
1 398 см3
|
Мощност
|
71 кВт/97 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
130 Нм при об/мин 4 400
|
Габарити, мм
|
4180/1710/1449
|
Ускорение
|
12.0 сек
|
Максимална скорост
|
185 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.4 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
25 970 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ники
15:43 08.09.2011