Last news in Fakti

7 Октомври, 2006 15:37 5 282 1

Реална фантазия

  • honda-
  • civic-
  • honda civic-
  • honda civic 1.4 i-dsi es

И така, новото, осмо поколение на Civic повече от половин година се продава у нас, но по пътищата ни тази авангардна кола не се среща често. Дали само по-високата цена е причина за това или прекалено авангардният облик не се харесва на нашенския вкус? Всъщност когато видите новия Civic за първи път ще си помислите, че това е концептуална разработка, незнайно как появила се на пътя. Досега повечето японски хитове като Mazda 3 и 5, Toyota Corolla, Nissan Primera и т.н. се придържаха стриктно към канализираните вече европейски догми за стил. Civic обаче е истинско творение на японския автомобилен дизайн и е далеч от определението конвенционален автомобил. Според създателите на модела идеята е тази кола да внесе нови стандарти в “Голфовия” клас, но дали ще успее това е друг въпрос. Реалност или фантазия или по-скоро реална фантазия, е новият Civic? Един автомобил, впечатляващ с доста авангарден екстериор, отлично качество, но и висока цена. Civic VIII се предлага у нас с три различни двигателя, като ние акцентираме на най-малкия 1.4 i-DSI.

Екстериор

Едва ли някой не би забелязал плоската издължена и доста различна предна част на компактното четириколесно. Тя в максимална степен изглежда агресивно и предизвикателно. При нея акцентът е поставен върху изработения от плексиглас пояс, в който са интегрирани фаровете със специфичи и доста остри форми. Впечатление прави и масивното лого на компанията. Погледната отстрани, новата Honda Civic буди възхишение със своя елегантен и грациозен силует, като трудно остава незабелязан и фактът, че структурата на автомобила доста наподобява тази на спортно купе. “Вина” за това до голяма степен има и плавно издигащата се нагоре странична линия, както и скритата дръжка на задната врата. Стоповете са интегрирани по същия начин, както и предните светлини, което в съчетание със спойлера, интегриран в задното стъкло (в него са разположени и светодиоди, които се задействат при натиск върху спирачката), формират динамичния и подчертано спортен облик на задницата. Допълнителен авангарден оттенък се добавя от ефектните окончания на ауспухната система, силно наподобяващи предните допълнителни фарове за мъгла. Те са разделечени едно от друго и са с триъгълна форма. Като цяло външният вид на Civic ще допадне на хора с по-различен от стандартния вкус. Иначе зад идеята на този футуристичен външен вид се крие и още една хитрина. Клиновидната каросерия, наречена от създателите си cab-forward, е проектирана с максимално нисък общ център на тежестта и впечатляващо междуосие. В сравнение с предшественика си новият Civic е по-къс с 35 мм, по-нисък също с 35 мм и по-широк с цели 65 мм. Така колеята отпред и отзад също нараства съответно с 34 и 45 мм.

Интериор

Тук отново са налице футуристичните форми. Големият аналогов оборотомер, разположен непосредствено зад триспицовия волан, е основен акцент в приборите. Всички останали уреди са дигитални и са разположени на “двуетажното” арматурно табло, наречено Dual Link. Тъмносиньото осветление е доста ярко и определено ефектно, но дразни очите и се явява един минусите в интериора на Civic. Седалките са удобни, доста твърди са, но за сметка на това са ергономични и с прилично изразена странична поддръжка.

Заради скъсените габарити и немалкото за автомобил от този клас багажно пространство, разстоянието за краката на пасажерите отзад не е достатъчно за абсолютен комфорт. Щедрото използване на алуминиеви детайли внася допълнителен колорит в салона и още по-силно подчертава спортното му и футуристично излъчване. Също както и при модела S2000, при новия Civic стартирането на двигателя се извършва с помощта на специалeн червен бутон, разположен отляво на волана.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума, че за осмото поколение на Civic са предвидени три двигателя. Най-слабият от тях - 1.4-литров i-DSI, е с мощност 83 к.с. и е заимстван от моела Jazz. Акцентът ни пада върху него, тъй като само той е най-близо в ценово отношение до алтернативите. Иначе агрегатът е слабичък за това купе, за което говори и ускорението от 0 до 100. То е над 14 секунди и каквито и да било спортни амбиции трябва да бъдат забравени. За сметка на това е икономичен.

Монтиран е напречно и разполага с по два клапана на цилиндър и с осем запалителни свещи. Окачването отпред е от типа МакФерсон, а отзад представлява H-образна схема и е полузависимо.

Цена

Радикалният стайлинг отблъсква хората с консервативно виждане по отношение на автомобилите, но пък е силен притегател за авангардно настроени клиенти. Последните обаче ще трябва да се бръкнат по-дълбоко, като за сметка на това ще получат различен автомобил, характеризиращ се с много добра сглобка, значително повече екстри. Интересен е въпросът как ще се развият продажбите в близко бъдеще, след като първоначалната вълна на интерес към необичайната кола отмине.

Honda Civic 1.4 i-DSI ES
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров
два клапана на цилиндър
Работен обем
1 339 куб. см.
Максимална мощност
61 Kw/83 к.с. при 5 700 об./мин.
Максимален въртящ момент
119 Нм при 2 800 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10.8:1
Маса на единица мощност
14.2 кг/к.с. (19.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 248
1 765
1 460
Междуосие
2 635
Маса, кг

1 180

Допустимо натоварване, кг
н.д.
Обем на багажника,л.
485 - 1 352
Вместимост на резервоара, л
50

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

7.6 л/100км
4.9 л/100км
5.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
14.6
Максимална скорост
170 км/ч.
Гуми
195/65R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 32 300

 

Базово оборудване
ABS + EBD (антиблокираща система на спирачките с разпределение на спирачното усилие), Brake-assist (система за подпомагане на спирането), Климатик, Предпазни въздушни възглавници за предните две места, Подглавници за всички места, Система за самодиагностика на електронните възли в автомобила, Странични предпазни въздушни възглавници за предните две места, Трети централен стоп, Допълнително обезопасяване във вратите срещу страничен удар, Фабрично вградена алармена система с контрол вграден в ключа, Имобилайзер вграден в централния компютър с контрол вграден в ключа, Предпазни колани за всички места - предни с пиротехнически механизъм, Четири високоговорителя, Радио CD с дублирано управление от волана, Микроантена с усилвател, Брони в цвета на купето, Заден горен спойлер, Параболични фарове регулируеми от шофьорското място, Допълнителни фарове за мъгла, Чистачка на задното стъкло, Джанти от алуминиева сплав, Спестяваща тегло и пространство резервна гума, Странични огледала с вградени мигачи, Огледала в цвета на купето, Странични лайсни в цвета на купето, Многостепенни предни чистачки, Дръжки на вратите в цвета на купето, Прагове в цвета на купето, Заден габарит за мъгла, оборотомер и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Honda Civic 1.4 i-DSI ES
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C4
Работен обем
1 361 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 5 250

Максимален въртящ момент
133 Нм при об/мин 3 250
Габарити, мм
4260/1773/1458
Ускорение
12.8 сек
Максимална скорост
182 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.7 л/100 км
5.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
24 638 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма
FORD FOCUS
Работен обем
1 388 см3
Мощност

59 кВт/80 к.с.
при об/мин 5 700

Максимален въртящ момент
123 Нм при об/мин 3 500
Габарити, мм
4342/1840/1447
Ускорение
14.1 сек
Максимална скорост
164 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.7 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
22 812 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
няма
TOYOTA COROLLA
Работен обем
1 398 см3
Мощност

71 кВт/97 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
130 Нм при об/мин 4 400
Габарити, мм
4180/1710/1449
Ускорение
12.0 сек
Максимална скорост
185 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.4 л/100 км
5.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
25 970 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    4 0 Отговор
    Това за сивик е наистина верно,но най-малкия двигател е 1.4(1,33) и то бензин и е 100 к.с.Аз имам такава.Двигателя е модел 2010.Колата е супер и е мнго икономична.В момента ми е на около 10000 км и на равен път до 120 гори 5/100 л.Наистина има голям багажник(Събира 2 големи сака един куфар с колелца но не от най-големите и отгоре детска количка чиполино комбинирана и няколко торби и има място под задната седалка за 2 сака.Вози сравнително меко,кото се има предвид че,е със спотрно окачване.АААА и е вече със 6 скорости напред и една задна:)))