Известно е, че азиатският гигант Hyundai вече има достатъчен опит в разработката на автомобили със задвижване и на четирите колела. Преди доста време хитът Galloper, който бе точно копие на Pajero, даде добър старт в това начинание. Големият всъдеход предаде щафетата на Terracan, а корейците започнаха да правят собствени разработки, като наблегнаха на т.нар. “паркетни всъдеходи”. Така се появи моделът Santa Fe. През лятото на по-миналата година компанията пусна на пазара нов малък автомобил с повишена проходимост, наречен Tucson, като въпреки това обнови доказалия се вече Santa Fe. Лифтираната версия обаче не предизвика желания ефект и ръководството взе решение да инвестира в изграждането на нов модел. Разработката на новото Santa Fe струваше на компанията $155 млн. и отне около две години. Името, което е название на град в Щатите, е запазено, тъй като компанията залага много на америкнския пазар. Сега вече втората серия на “Американски прелести” е факт, продава се у нас и впечатлява с качество, интересен екстериор и икономичен дизелов агрегат.
Екстериор
За малко по-запознатите с темата автомобили е видна приликата на новото Santa Fe с модела на Infiniti, обозначен като FX. Въпреки значителните сходства с този SUV, особено отпред, се долавят и черти от други автомобили. Предните и задни светлини са вдигнати нагоре, като тези отпред са изтеглени максимално далеч една от друга. Плавните линии на светотехниката са конструирани така с цел привличане, най-вече на американски купувачи, защото именно зад Океана компанията има сериозен пазарен дял. Като цяло екстериорът е доста различен от досегашната 4х4 продукция на фирмата и въпреки заимстването на елементи от други марки изглежда добре. Автомобилът вече е по-спортен и динамичен, като впечатлява и с изтънчени линии.
Интериор
На пръв поглед салонът също изглежда впечатляващо. Същите заоблени форми, имитация на дърво (която между другото не е успешна) и хромирани елементи имат за цел да предизвикат усещане за лукс и комфорт. Отвътре Santa Fe прилича повече на автомобил от SUV-сегмента, но недостатъци не липсват. Седалките, например, са твърди и не добре изчислени в лумбалната област, като и страничната им подръжка не е на ниво. Задните също не впечатляват със супер комфорт, като се доближават по удобство до този на водача и пасажера до него. Въпреки това причиняват дискомфорт едва при доста продължително пътуване. Не съвсем така стои въпросът с третия ред седалки. Те не се изваждат на необходимата височина - факт, който е сериозна предпоставка за дискомфорт. Хубавото на този трети ред е, че благодарение на него можете да намалите крайната цена на автомобила с 20%. Това би могло да се осъществи само ако имате фирма регистрирана по ДДС. Освен това децата ще се чувстват добре там. Иначе просторът в салона ще задоволи и най-претенциозните. Голямото ветроупорно стъкло е главният “виновник” за това усещане. Оборудването е на ниво, като не липсва нищо.
Двигател и ходови характеристики
Според нас от предлаганите двигатели турбодизелът е най-интересен. Впръскването на горивото става след повишаване на налягането, което, най-общо казано, представлява системата Common rail. Динамиката е отлична, но след като оборотомерът премине отметката 2 000. Именно тогава се включва нагнетателят. Останалите възли и агрегати също заслужават уважение. Спирачната система е високонадеждна, главна заслуга за което има перфектната работа на ABS-а в критични ситуации. Наличието на тракшън контрол и система за стабилизиране също са без забележки. Окачването е твърдо, но не повече от нормалното за подобен род автомобили, а кренът в завои е много добър, като се има предвид височината на купето. Като цяло новото Santa Fe ще задоволи и най-капризните по отношение на активна и пасивна безопасност. Проходимостта на всъдехода не е от най-добрите, но ако ви трябва автомобил с който да отидете до ски пистата или на риба например, новото попълнение на Hyundai е перфектно.
Цена
В този сегмент конкуренцията е много голяма, така че няма как цената да е много по-ниска или по-висока. Качеството обаче е на ниво, и като се има предвид интересният иновационен екстериор и петгодишната гаранция на корейската продукция, Santa Fe определено заслужава внимание.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 16V
|
Плюсове
|
1. След Sonata и Grandeur, и новото “паркетно джипче” освен с качество впечатлява и с визия. 2. Качеството на материалите (с малки изключения) и самата сглобка на новото Santa Fe са на високо ниво. 3. Пасивната и активна безопасност са на изключително ниво. |
Минуси
|
1. Що се касае до проходимост новото Santa Fe не е на върхово ниво. 2. Интериорът впечатлява с лукс, но дървената декорация не е успешна. 3. Екстериорният дизайн е трудно да бъде определен като “авторски”. |
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 16V
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 188 куб. см.
|
Максимална мощност
|
110 Kw/150 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
335 Нм при 1 800 - 2 500 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.3:1
|
Маса на единица мощност
|
12.4 кг/к.с. (16.9 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 675 1 890 1 795 |
Междуосие
|
2 700
|
Маса, кг
|
1 863
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
774 - 1 582
|
Вместимост на резервоара, л
|
75
|
Разход на гориво: |
9.6 л/100км
6.0 л/100км 7.3 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.6
|
Максимална скорост
|
179 км/ч.
|
Гуми
|
235/65 R 17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 54 827 |
Базово оборудване
|
ABS, ESP, Оборотомер, Климатик, Серво усилител на волана, Регулируем по височина волан, Четири въздушни възглавници, Фарове за мъгла отпред, Борд-компютър, Круиз-контрол за поддържане на скорост, Кожен волан, Вътрешно светочувствително огледало с вграден компас, Насочени лампи втори и трети ред, Широкообразно вътрешно огледало за салона, Външни огледала с отопление, Широкообразно шофьорско огледало, Електрическа шофьорска седалка, Електрическа пасажерска седалка, Автоматично включване на чистачките, Подгряване на предното стъкло, Заден спойлер, Хладилна кутия в подлакътника, Кожен салон, Хромирани прагове, Външни хромирани дръжки, Соларни предни прозорци, Тонирани стъкла и др.
|
Гаранция
|
5 години или 150 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 16V
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW X3
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
330 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4565/1853/1674
|
Ускорение
|
10.2 сек
|
Максимална скорост
|
198 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.6 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
66 200 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
NISSAN X-TRAIL
|
|
Работен обем
|
2 184 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4510/1765/1665
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 262 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA RAV4
|
|
Работен обем
|
2 231 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
310 Нм при об/мин 1 000 - 2 800
|
Габарити, мм
|
4395/1815/1720
|
Ускорение
|
10.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.1 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 144 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 9 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав Славчев
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА