Онези от вас, които следят редовно футболните мачове от Световното първенство, са наясно, че става въпрос за култовия съдия Пиер Луиджи Колина и рекламата на новата Vectra. Всъщност не е нужно вие да взимате решенията за да се качите в отлично лифтирания седан. Просто трябва да искате да изглеждате така, а иначе на всички ни е ясно кой командва вкъщи. Но да се върнем на темата за новата Vectra. Седанът е претърпял основен фест лифт, повече в екстериорно и по-малко в интериорно отношение. Гамата от двигатели също е разширена, а интерес представлява 1.9-литровият турбо дизел, предлаган в три модификации - 100, 120 и 150 к.с. Тестът, който направихме засяга най-мощния вариант на този агрегат, а нивото на оборудване бе доста над стандартното, но не най-високото. След изпитанията впечатленията ни са, че обновеният седан изглежда значително по-актуално, динамично и стилно, а и мощният дизел също заслужава адмирации. Е, въпреки доработката върху модела не всички недостатъци са изчистени, но както знаем няма безгрешни, та било то немски автомобили или култови футболни съдии.
Екстериор
Преработената Vectra е построена на старата платформа, разработена от гиганта GM и наречена “епсилон”. На тази база се произвежда и Saab 9-3 Sport Sedan. Въпреки че не е нова конструкцията е надеждна и вече доказала се, а обновеното трето поколение на Vectra отново впечатлява с изискан дизайн. Според фирменото ръководство тази стъпка е повече от необходима, за да съживи продажбите в средния клас.
Оформена по изцяло нов начин предната част се придържа хармонично към новата модерна стилистична линия на марката. Целта е постигането на по-динамично и по-спортно цялостно излъчване на модела. Впечатление правят изразеният контур на типичния за Opel надлъжен ръб върху капака на двигателя, по-заострената форма на предната броня и преди всичко предните светлини, навлизащи дълбоко както в оформените по нов начин предни калници, така и в предния капак. Отлично видимите под прозрачните стъкла цилиндрични хромирани сектори поставят бляскав акцент в новата “физиономия” на модела, като му придават лека доза авангардизъм. Луксът е подсилен от дебели хромирани лайсни, разположени отпред и отзад и свързващи стилно линията, както между предните, така и между задните светлини. Отзад промените са минимални, като основната е, че е изчезнал оранжевият сектор от “стоповете”, който е заменен с прозрачен.
Интерирор
Основното, което е “пипнато” в салона, са воланът, отворите за въздух и част от уредите. Последните са обрамчени с хромирани пръстени и излъчват лека доза спорт, като вече са значително по-информативни. Това касае най-вече ел. дисплея, разположен в горната част на средната конзола, който при предшественика се характеризираше с много ситен шрифт и отвличаше вниманието на водача от пътната обстановка. Сега вече нещата са коригирани. Новият волан е триспицов и придава допълнителен колорит на салона, подчертавайки още спортното внушение. Като цяло общите контури са доизкусорени, позаоблените форми на вентилационните отвори и хромираните акценти върху част от тях внасят нужният за седан от този клас лукс и комфорт.
Проблем в салона са доста твърдите и може би дори неудобни предни седалки. Лумбалната им изпъкналост е недобре изразена за сметка на страничната поддръжка, която е малка. При по-дълги пътувания това изморява водача, особено в областта на кръста. В тази връзка е почти безполезна цялостно подобрената возия, защото ефектът се позагубва от тези меко казано твърди кресла. Иначе простор в купето не липсва. Разстоянието за краката, както отпред, така и отзад е повече от достатъчно, а багажното отделение е функционално и порядъчно голямо.
Двигател и ходови характеристики
Светофарът светва жълто, включваш на първа, натискаш смело педала на газта, но автомобилът потегля мудно. Точно когато решиш да разгънеш докрай десния си крак оборотите вече надхвърлят 2000 в минута, включва се турбокомпресорът и почти се залепваш за облегалката. С други думи, двигателят е доста мощен ако турбото работи, което от своя страна предполага, че ако искате да карате спортно, трябва да го държите непрекъснато в обороти. Освен това минус се явява силно изразената турбодупка, неприсъща за луксозни автомобили от този клас. Иначе стабилността е подобрена, спирачките са на познатото много високо ниво, като още един недостатък е прекалено информативният волан, който при рязък старт и леко завити на ляво или дясно колела, може да ви изиграе лоша шега.
Модернизираната система на ходовата част (Interactive Driving System) позволява още по-стабилен контрол върху поведението на автомобила и едновременно с това предлага чувствително подобрение на комфорта.
Новата настройка на окачването на предния, задния мост и електрохидравличната кормилна уредба внася значително подобрение по отношение на стабилността при движение по права отсечка и прави управлението още по-ефективно.
Цена
Като се имат предвид качеството на изработка, предлаганите екстри и иновационният дизайн, парите съвсем не са много. Е, материалите в салона не са от най-скъпите, но пък за сметка на това автомобилът е надежден, притежаващ достатъчно мощ и наред с това е доста икономичен. Дотук с аргументите, нали вие сте човекът, който решава...
Opel Vectra 1.9 16V CDTI Cosmo
|
Плюсове
|
1. В екстериорно отношение новата Vectra изглежда много добре, като са съчетани стил, динамика и лукс. 2. Шестстепенната механична трансмисия е добре калибрована спрямо мощния, но същевременно икономичен турбо дизел. 3. Сглобката е на познатото немско ниво. 4. Подобрена стабилност и много добра работа на ABS-системата. |
Минуси
|
1. Седалките са твърди, като освен това лумбалната опора и страничната поддръжка не са достатъчно добре пресметнати. 2. Повечето от интериорните материали не изглеждат скъпарски. 3. Преди да се задейства турбото (2 000 об/мин.) двигателят е муден. |
Opel Vectra 1.9 16V CDTI Cosmo
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 910 куб. см.
|
Максимална мощност
|
110 Kw/150 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
315 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.5:1
|
Маса на единица мощност
|
10.2 кг/к.с. (13.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 596 1 798 1 460 |
Междуосие
|
2 700
|
Маса, кг
|
1 523 |
Допустимо натоварване, кг
|
587
|
Обем на багажника,л.
|
500
|
Вместимост на резервоара, л
|
61
|
Разход на гориво:
|
7.5 л/100км
4.8 л/100км 5.8 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.8
|
Максимална скорост
|
217 км/ч.
|
Гуми
|
195/60 R 15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 45 864 |
Базово оборудване
|
ABS, електрохидравличен сервоусилител на волана, лети джанти, облицован с кожа волан и скоростен лост, черни контролни уреди с пръстени в матов хром и индикатор за сервизните прегледи, регулируеми по височина предни седалки регулируеми триточкови предпазни колани с предварително натягане, подготовка за детско столче Isofix, подлакътник с отвор за ски, централно осветление и осветление при влизане в автомобила, сигнализация за незакопчани колани, ел. стъкла, Вентилационни дюзи за задните седалки, електронна стабилизираща програма (ESP) с усъвършенстван тракшън контрол, управление на аудиосистемата от волана, сензор за дъжд, круиз контрол (темпомат), фарове за мъгла, голям многофункционален централен подлакътник с поставки за чаши, климатроник, бордкомпютър, ел. огледала с подгряване, централно заключване с дистанционно управление, тонирани стъкла, радио CD система, оборотомер и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Opel Vectra 1.9 16V CDTI Cosmo
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW 320d
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
340 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4520/1817/1421
|
Ускорение
|
8.3 сек
|
Максимална скорост
|
225 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.8 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
1 517 лв.
|
PEUGEOT 407
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4676/1811/1445
|
Ускорение
|
11.0 сек
|
Максимална скорост
|
208 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.7 л/100 км 4.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
47 079 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр.
|
серийно
|
Климатроник |
серийно
|
VOLKSWAGEN PASSAT
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 1 800 - 2 500
|
Габарити, мм
|
4765/1820/1472
|
Ускорение
|
9.8 сек
|
Максимална скорост
|
209 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.0 л/100 км 5.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
53 467 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dm
15:43 08.09.2011