Last news in Fakti

7 Януари, 2006 08:42 31 444 7

Mercedes-Benz E-Klasse (W210)

  • mercedes-benz-
  • e-klasse-
  • mercedes-benz e-klasse
Mercedes-Benz E-Klasse (W210) - 1

За отличниците всеки следващ изпит е по-труден от предходния. Всички очакват от тях да се представят безпогрешно и дори най-незначителното колебание се наказва безмилостно. В Щутгарт имат какво да споделят като опит по темата. Още щом се появи нов модел на Mercedes-Benz, критиците изваждат големите лупи и започват да търсят пропуски. Като недостатък се определя всичко, което не се вписва представата за съвършенство.

Точно това се случи на новата E-Klasse преди осем години, когато мнозина бяха изненадани от радикалната промяна в дизайна на бестселъра. Голяма част от почитателите и клиентите на марката намираха автомобила за прекалено екстравагантен не само като външност, а и като конструкция. Успешната кариера на модела отдавна отхвърли опасенията им дали кардиналните изменения няма да се отразят на солидността и надеждността му. Наред с това W 210 се превърна в доказателство, че и най-добрите понякога допускат грешки.

Предположението, че по

купето

на Mercedes-Benz, при това от 1995 г., може да се появи ръжда например, вероятно звучи богохулно. По пътищата все още се движат три пъти по-стари автомобили на германската компания, по които няма и петънце. Фактите обаче са безкомпромисни. Много собственици на W 210 се оплакват от корозия по рамките на вратите. Почти онемели от изненада, германски журналисти се заемат да проверят с ендоскоп невидимите иначе кухини по каросерията на няколко E-класи с различни години на производство и резултатите потвърждават наличието на ръжда - най-вече под уплътненията и по някои заварки. Въпреки че корозията представлява по-скоро козметичен проблем и има повърхностен характер, феновете на трилъчната звезда са обезспокоени за реномето на марката.

Макар да остава Mercedes във всички отношения, W 210 търпи критики и по адрес на

салона

Всички достойнства на интериора са съхранени, но злите езици не пропускат да отбележат, че германският концерн бил икономисвал при проектирането и изработката. Факт е, че за салона са използвани 30% по-малко детайли, а себестойността на производството му е намаляла с 20 на сто. Когато припомнят това, педантите обичат да посочват качеството на пластмасата, от която е изработен капакът на жабката. За сметка на това изработката по традиция остава на непостижимо за 80% от съвременните автопроизводители ниво. Салонът на W 210 представлява еталон за ергономия и комфорт.

Една от чертите, които винаги са отличавали Mercedes-Benz от останалата сива маса по улиците, е невероятното разнообразие от модификации и възможността клиентът да се сдобие с практически уникален автомобил. За това се грижат трите нива на заводско оборудване, безбройните опции, които се предлагат срещу допълно заплащане, вариантите за задно или двойно предаване и най-вече богатата гама от

двигатели

През първите две години от кариерата си W 210 се оборудва с познати бензинови мотори с обем 1 998 см3 (136 к.с.), 2 295 см3 (150 к.с.) и 3 199 см3 (193 коня). Малко по-късно започва да се монтира 4.2-литровият V8 с 279 к.с. През 1997 г. Mercedes-Benz най-сетне се довери на V-образния 6-цилиндров агрегат вместо традиционния редови шестак. През Март същата година започва монтирането на 2.8- и 3.2-литрови мотори с мощност съответно 204 и 224 к.с., а през Септември обемът на най-големия двигател нараства на 4 266 см3 при същата мощност. Тунинг-модификациите на AMG Е 50 и Е 55 с 5.0 и 5.4-литрови V8 с мощност 347 и 354 к.с. допълват гамата, макар че се отнасят по-скоро към класа на бутиковите возила.

За много от верните почитатели на марката доста по-важни са дизеловите варианти. W 210 не разочарова и в това отношение. През Януари 1996 г. базовата модификация 220 D с 2.2-литровия OM 604 (95 к.с.) и трилитровия ОМ 606 (136 или 177 коня в турбоварианта) са допълнени от свръхикономичния OM 602 с обем 2.9 литра, а две години по-късно и от супермодерния 2.2-литров Common Rail с мощност 102 или 125 коня.

Зад всеки от тези двигатели се крие проверена през годините технология, която създава грижи крайно рядко. При спазването на елементарни условия за правилната експлоатация проблеми са практически невъзможни. От по-внимателно отношение се нуждаят само дизелите, чиято издръжливост отдавна се е превърнала в мит. Добре е да се знае, че ангренажната верига е разчетена за 150 000 км, след което се нуждае от смяна. Заради неизправности в управляващата елекроника понякога се появяват проблеми в системата за рецилкулация на газовете, а горивните помпи с високо налягане Lucas са чувствителни към качеството на горивото. Бъдещият собственик трябва да свикне с факта, че редовият 3.2-литров шестак М 104 разходва повечко масло, а сред модификациите, оборудвани с него до Февруари 1996 г., има серии с дефекти в задвижващите механизми на генератора, вентилатора и хидравликата на волана.

Както при всеки отличник, дори най-дребните недостатъци на W 210 правят впечатление. Ето защо специалистите не пропускат да отбележат познатите от по-стари модели на Mercedes-Benz проблеми с течовете на масло от диференциала и единичните случаи на дефекти в автоматичните трансмисии. Внимание се обръща и на незначителни и крайно редки неизправности по елекрическото оборудване. Въпреки завишените критерии и често неоснователните обвинения обаче W 210 напълно оправдава името, което носи. Свидетелство за това са цените на употребяваните екземпляри и рекордно ниското обезценяване на модела.

Справка за модела
Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
История
Май 1995 Дебютира новата E-Klasse (W 210) на Mercedes-Benz. Моделът се оборудва с три бензинови (2.0, 2.3 и 3.2 литра, 136, 150 и 220 к.с.) и два дизелови двигателя (2.2 и 3.0 литра, 95 и 136 к.с.).
Януари 1996 Започва монтирането на 2.8- и 4.2-литрови бензинови мотори (193 и 279 к.с.), както и на 2.9-литров турбодизел (129 к.с.).
Април 1996 Представена е комбиверсията T.
Декември 1996 Дебютира модификацията с четири задвижващи колела 4-Matic.
Март 1997 Е 280 и Е 320 получават ново поколение V-образни шестцилиндрови двигатели с мощност 204 и 224 к.с. съответно. В гамата е включена и турбоверсия на трилитровия дизел (177 к.с.).
Септември 1997 Модернизиран е V-осмакът на 4.3-литровата модификация. Изборът от мотори се обогатява с 2.4-литров V6 (170 к.с.).
Юли 1998 Започва монтирането на нов дизелов 2.2-литров двигател с мощност 102 или 125 к.с. (200 CDi и 220 CDi).
Юли 1999 Моделът е модернизиран, а гамата попълват 200 Kompressor (163 к.с.), Е 240 (170 к.с.), Е 270 CDi (170 к.с.) и 320 CDi (197 к.с.)

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател
6 464 EUR
Скоростна кутия (механична)
1 788 EUR
Динамо
506 EUR
Стартер
306 EUR
Водна помпа
160 EUR
Ауспух (без катализатор)
776 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
245 EUR
Накладки (предни дискови)
118 EUR
Фар (комплект)
197 EUR
Калник
142 EUR
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Mercedes-Benz E 230 /150 к. с./, произведен 1995 г.

ЦЕНИ НА СТАРО НА Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
Модел
Врати
кВ/к.с.
Нов
1999
1998
1997
1996
1995
Mercedes-Benz E 200 Classic
4
100/136
30 604
12 450
11 250
9 500
8 300
7 450
Mercedes-Benz E 200 Elegance
4
100/136
32 383
13 450
11 850
10 100
8 900
8 100
Mercedes-Benz E 200 Avantgarde
4
100/136
33 569
13 850
12 250
10 200
9 000
8 200
Mercedes-Benz E 230 Classic
4
110/150
31 163
-
-
10 550
9 300
8 600
Mercedes-Benz E 230 Elegance
4
110/150
32 927
-
-
10 900
10 150
9 300
Mercedes-Benz E 230 Avantgarde
4
110/150
34 103
-
-
11 250
10 450
9 600
Mercedes-Benz E 240 Classic
4
125/170
33 273
13 850
12 150
10 400
-
-
Mercedes-Benz E 240 Elegance
4
125/170
35 052
14 550
12 500
10 700
-
-
Mercedes-Benz E 240 Avantgarde
4
125/170
36 238
15 000
12 900
11 100
-
-
Mercedes-Benz E 280 Classic
4
142/193
34 456
-
-
10 650
9 900
-
Mercedes-Benz E 280 Elegance
4
142/193
36 220
-
-
11 700
10 850
-
Mercedes-Benz E 280 Avantgarde
4
142/193
37 396
-
-
12 250
11 350
-
Mercedes-Benz E 280 Classic
4
150/204
36 238
15 000
13 050
11 200
-
-
Mercedes-Benz E 280 Avantgarde
4
150/204
39 204
16 300
14 000
12 450
-
-
Mercedes-Benz E 320 Classic
4
162/220
39 807
-
-
12 100
11 250
8 950
Mercedes-Benz E 320 Avantgarde
4
162/220
42 747
-
-
13 100
12 150
9 750
Mercedes-Benz E 320 Classic
4
165/224
41 517
17 150
15 050
13 300
-
-
Mercedes-Benz E 320 Avantgarde
4
165/224
44 482
18 500
15 850
14 100
-
-
Mercedes-Benz E 320 4-Matic Classic
4
165/224
45 075
17 300
15 100
13 300
-
-
Mercedes-Benz E 320 4-Matic Avantgarde
4
165/224
48 041
18 650
16 000
14 100
-
-
Mercedes-Benz E 420 Classic
4
205/279
51 037
-
-
14 850
13 350
-
Mercedes-Benz E 420 Avantgarde
4
205/279
52 213
-
-
15 000
13 300
-
Mercedes-Benz E 430 Classic
4
205/279
51 481
19 750
16 800
15 150
-
-
Mercedes-Benz E 430 Avantgarde
4
205/279
52 667
20 500
17 650
15 650
-
-
Mercedes-Benz E 200 CDi Classic
4
75/102
29 062
13 400
11 850
-
-
-
Mercedes-Benz E 200 CDi Elegance
4
75/102
30 841
13 500
11 650
-
-
-
Mercedes-Benz E 200 CDi Avangarde
4
75/102
32 027
14 800
12 850
-
-
-
Mercedes-Benz E 220 D Classic
4
70/95
27 577
-
11 050
9 900
9 100
7 850
Mercedes-Benz E 220 D Avantgarde
4
70/95
30 516
-
12 350
10 950
10 050
8 850
Mercedes-Benz E 220 CDi Classic
4
92/125
31 434
14 650
13 000
-
-
-
Mercedes-Benz E 220 CDi Avantgarde
4
92/125
34 400
15 950
13 800
-
-
-
Mercedes-Benz E 290 TD Classic
4
95/129
32 680
14 900
13 050
11 250
10 250
-
Mercedes-Benz E 290 TD Elegance
4
95/129
34 459
15 850
13 550
11 850
10 750
-
Mercedes-Benz E 290 TD Avantgarde
4
95/129
35 645
16 400
14 050
12 300
11 100
-
Mercedes-Benz E 300 D Classic
4
100/136
31 898
-
-
10 650
9 500
8 100
Mercedes-Benz E 300 D Avantgarde
4
100/136
34 838
-
-
12 250
10 850
9 450
Mercedes-Benz E 300 TD Classic
4
130/177
36 357
15 050
13 350
11 250
-
-
Mercedes-Benz E 300 TD Avantgarde
4
130/177
39 322
16 550
14 250
12 350
-
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke


Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Mercedes-Benz E-Klasse (W210)
Работен обем
1 998-5 439 куб. см
Мощност

95-354 к. с.

Максимална скорост
180-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
17.0-5.7 сек.
BMW 5 (E39)
Работен обем
1 913-2 792 куб. см
Мощност

60-140 к. с.

Максимална скорост
135-174 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
27.0-13.7 сек.
Audi A6 (C4)
Работен обем
1 984-4 172 куб. см
Мощност

90-326 к. с.

Максимална скорост
177-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.9-5.6 сек.
Volvo 940
Работен обем
1 986-2 922 куб. см
Мощност

112-204 к. с.

Максимална скорост
172-210 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.7-9.1 сек.


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Anonymous.

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "AMG":

    BMW 5 (E39)
    Работен обем
  • 2 Дошо

    7 7 Отговор
    Е простотия е ама не е далеч от истината динамиката на Е39 е трагична.Няма такъв астматик като БМВ.Мерцедеса е същата история.Аудитата се набират доста по-добре и интериора им е по-добър ама.....от опит ще кажа, че Мерцедеса е много по-добрия вариант, защото Ауди са как да го кажа... боклук незнам дали е достатъчно да ги опише.
  • 3 paco

    7 0 Отговор
    Верно е ,че са боклуци.На сътезание ли ще ходиш с тази е класа. Да я направиш мурджо по нашите пътища.Очиларката е стилна кола и е направена за олегнал тип хора.Не всеки сулио пулио да си купи е класа.
  • 4 stanislav

    4 0 Отговор
    BMW 5 (E39)
    Работен обем

    1 913-2 792 куб. см
    Мощност


    60-140 к. с.
    Максимална скорост

    135-174 км/ч
    Ускорение до 100 км/ч

    xhahxahxha тука се изложихте наистина лично аз съм се возил с Е39 с над 230 !
  • 5 dankata

    14 2 Отговор
    Я вземете си оправете статията,че направо ме дразните!Лично аз съм се возил на бмв 530д е39 - 193 кс с 230 км/ч и съм засичал от 0 до 100 за малко над 7 секунди!!!
  • 6 галю жабата

    3 3 Отговор
    аз имам и е39 и CLK.BMW-to лично съм го карал с 230км.тромаво е много но за магистрала и дълък път се държи мн.добре.М В-е много по агресивен и маневрен но лично за мен е и по нестабилен на пътя!!!
    ай чао
  • 7 AMG

    2 0 Отговор
    za E - klasata ne e vqrno 4e rajdqsva i t.n. tva da ne opel we ? nie imame E - klasa i ne e rajdqsala nikade vozi mn dobre bratov4ed mi imat 525 i da vi kaja 4esno E - klasata vozi po dobre ot bmw-to! no otnosno rajdqsvaneto na E - klasata tova e laja!!!!

    Коментиран от #1