Last news in Fakti

30 Септември, 2009 17:36 2 776 2

Бъдещи възможности за Opel

  • агнец-
  • opel-
  • завод

Opel постигна важен момент от пътя, който ще я доведе до състоянието на нова и по-независима компания. На срещата си в средата на месеца Бордът на директорите на GM реши да препоръча канадско-австрийската групировка Magna да бъде новия инвеститор и мажоритарен собственик на автомобилния производител.

Тръстът на Opel, състоящ се от представители на GM и германското правителство, обяви своята подкрепа. Окончателното прилагане на това решение все още изисква значителни усилия от всички страни за подписването на задължаващите договори.

“Доволни сме, че това споразумение бе взето след интензивни разговори и с нетърпение очакваме тази колаборация,” заяви председателят на Надзорния съвет на Opel Карл-Петер Форстер. “В лицето на Magna ние имаме партньор, който познава автомобилния бизнес и, който предлага на нашата компания отлични перпективи в бъдеще. В частност връзката с руските партньори GAZ и Сбербанк предлага на Opel нови възможности за пазарите в Източна Европа.”

 

Председателят на Надзорния съвет на Opel Форстер благодари на политиците

 

Карл-Петер Форстер отново подчерта специалната ситуация, в която се намира Opel като 100-процентен филиал на американската групировка General Motors. Въпреки обещаващото си продуктово портфолио, тази марка с дълга традиция се нуждае от помощ поради банкрута на компанията-майка. “Знаем, че това беше специален и сложен случай. Ще докажем, че тази подкрепа си струва и ще върнем временния заем, както и всички правителствени гаранции по ясно определен план за обратно изплащане.”

 

Това, което беше особено окуражаващо е фактът, че клиентите в Германия останаха верни на Opel през това критично време и марката увеличи продажбите си с близо 30 процента през първата половина на годината. Opel затвърди позицията си на втора по продажби марка на пазара с пазарен дял 8.7 процента.

Форстер благодари на участващите в процеса политици за подкрепата им, “Знаем, че тази подкрепа е решаваща за оживяването на нашата компания. Затова аз им благодаря от името на хилядите служители на Opel, нашите дилъри, доставчици и бизнес партньори. След месеци на неизвестност ние вече можем да погледнем бъдещето. Това е възможност, която с гордост ще използваме.”

 

Технологичната обвързаност с GM ще продължи да бъде използвана

 

Председателят на Надзорния съвет на Opel много ясно подчерта, че обвързаността с  General Motors по отношение на глобалните технологии ще продължи. Тази колаборация се е доказала и осигурява важни икономии на ресурси и средства за Opel. Opel ще продължи да се възползва и от глобалната организация на снабдяването на GM. Автомобили като Opel Ampera – революционния електромобил с удължен автономен пробег до 500 километра, чиято пазарна премиера е планирана за 2011 – може да бъде произведен само със съвместни усилия.

Форстер подчертава необходимостта от реализъм наред с ентусиазма относно новия път, който компанията е поела. “Ние сме уверени не само, защото имаме точните продукти, но и защото имаме нашите служители, които са напълно отдадени на това да направят Opel успешен. Въпреки това ние не трябва да забравяме, че ни очакват още мерки за преструктуриране. Те са необходими за постигането на работна основа за създаване на печеливша организация на Opel за дълъг период от време.”

Заводът в Антверпен е жертвеният агнец

След като стана ясно, че Magna купува Opel, страстите в Белгия покачиха градуса на напрежение. Една от жертвите на тази сделка ще бъде заводът на германската марка в гр. Антверпен. Белгийците са хора, които реагират моментално на всякаква несправедливост (според тях). И в случая не останаха равнодушни. Вече втора седмица продължават протестите пред завода. Медиите изнасят сведения, които опровергават официално изнесените доклади от Германия. От централата на Opel се оправдават, че затварят завода в Антверпен, защото е губещ. Това категорично не отговаря на истината, твърдят белгийците и изнасят доказателства, че въпреки повсеместната икономическа криза, заводът бележи положителни финансови резултати, по-добри дори от миналогодишните.

За сметка на белгийското предприятие, в Германия няма да бъде закрит нито един завод. Фабриката в Лутън, Великобритания, остава под въпрос, но за нейното бъдеще са „оптимисти”. Част от продукцията, която се сглобява в Испания, ще бъде пренасочена към германските предприятия. In Duitsland zouden er geen fabrieken worden gesloten.

Ако заводът в Антверпен се закрие,  Het Amerikaanse bedrijf heeft geen plannen om later opnieuw de meerderheid in Opel te nemen, klonk het.2 231 служители ще загубят работата си. Синдикатите продължават да се надяват на алтернативен сценарий.

MerkelGM hoopt de transactie tegen eind november af te ronden.GM очаква сделката да бъде финализирана до края на ноември т.г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 анонимен

    3 1 Отговор
    Накрая превода е много добър.
  • 2 PazzO

    0 0 Отговор
    За мен опел умря когато пуснаха екотек под капаците !