Mercedes-Benz и McLaren спазиха обещанието си. В началото на месеца официално бе обявен стартът на серийното производство на роудстъра SLR, за който се говореше още при представянето на суперавтомобила през 2003 г.
Вече може да се твърди уверено, че откритата версия няма да се различава почти по нищо от купето по отношение на механиката. Роудстърът ще се произвежда в силно ограничена серия във фабриката на McLaren в Уокинг в Англия. Единствената по-съществена визуална разлика в сравнение със закритата версия се изчерпва с мекия сгъваем покрив. Най-запомнящата се отличителна черта на SLR - вратите тип “ножица” - се запазва. Така бяха опровергани слуховете за твърда конструкция, на която Mercedes-Benz залага при по-малките роудстъри SLK и SL. Нещо повече - покривът се задвижва автоматично, но “заключването” му за рамката на предното стъкло трябва да се извърши на ръка. За сметка на това според представители на Mercedes-Benz аероакустичните характеристики на каросерията, замервани в тунел, позволяват воденето на нормален разговор “на открито” при скорости до ри над 195 км/ч. Водачът и пътникът обаче по-скоро биха слушали вълшебния звук на осемцилиндровия компресорен змей под предния капак, отколкото да си чешат езиците в надвикване с вятъра.
Създателите на новия “убиец на Murcielago LP640” твърдят, че трансформацията към открита каросерия не е срещала особени технологични перипети заради изключителната устойчивост на усукване на шасито на SLR, изработено от въглеродни нишки. Леки модификации са се наложили само по А-образните колонки пред втатите, които са били усилени. Повече промени са предприети с цел побирането на сгъваемия покрив в багажното отделение. Въпреки това конструкторите са успели да спасят суперкара от значително увеличение на теглото. В резултат на това роудстърът достига едва 2 км/ч по-малко от максималната скорост на купето и ускорява до 100 км/ч за същите 3.8 секунди. Откритата версия на SLR обаче все пак отстъпва на най-върлия си конкурент Murcielago LP640 Roadster, който изпълнява въпросното упражнение за 0.4 по-малко и развива 339 км/ч, а отговорът на Ferrari се чака тепърва.
Първите поръчки за новия Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster ще бъдат изпълнани през септември тази година. Цените все още не са известни, но за радост на супербогаташите и рапърите едва ли ще бъдат по-ниски от 452 200 евро, колкото струва базовата версия на купето. Онези, на които това се струва евтино, могат да почакат официалната премиера на Bugatti EB16.4 Veyron догодина.
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен, осемцилиндров, SOHC, три клапана на цилиндър, ъгъл между блоковете 90°
|
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото
|
7.0/92.0 мм
|
Степен на сгъстяване
|
8.8:1
|
Работен обем
|
5 439 см3
|
Обем на цилиндъра
|
679.88 см3
|
Пълнене
|
принудително, механичен компресор
|
Максимална мощност
|
460 кВт/626 к.с. при 6 500 об./мин.
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 656 1 908 1 261 |
Максимален въртящ момент
|
780 Нм при 3 250 об./мин.
|
Литрова мощност
|
84.63 кВт/115.09 к.с. на литър работен обем |
Трансмисия
|
петстепенна, автоматична
|
Предна/задна колея
|
1 638/1 569 мм
|
Маса
|
1 768 кг
|
Разход на гориво: |
20.9 л/100км
10.8 л/100км 14.5 л/100км |
Разпределение на масата между предния и задния мост
|
49/51 %
|
Коефициент на въздушно съпротивление
|
Сх=0.37
|
Гуми отпред/отзад
|
245/40 ZR18 / 295/35 ZR18
|
Максимална скорост
|
332 км/ч
|
Ускорение от 0 до 100 км/ч
|
3.8 сек.
|
Четвърт миля (402 м) със старт от място
|
11.6 сек., крайна скорост 204 км/ч
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ivan_v
15:47 08.09.2011