ТЕМА: Тест драйв

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

Първи тестове на обновените Skoda Octavia RS и Octavia Scout

Публикувана: 24 Април, 2017 09:59
54 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 28622

Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

В средата на февруари тази година чехите проведоха първите тестове на обновения си бестселър Octavia. Тогава изпробвахме качествата и се запознахме отблизо с визията на стандартната фейслифт версия. Два месеца по-късно специалистите от Млада Болеслав ни дадоха възможност да изпробваме и разновидностите на рестайлинг версията.

Става дума за най-наточените модели RS, както и на Octavia-та с повишена проходимост, която традиционно получава моделната приставка Scout. Тестът включваше както градско, така и извънградско шофиране, но по-интересната част от него се състоя на полигона Driving Camp Pachfurth, край Виена, където успяхме доста подробно да изпитаме качествата на RS и Scout.

Octavia RS
Чехите ни показаха и двете версии на RS - бензинова и дизелова, като при дизеловата е налична и 4х4 система. И двете RS-ки се предлагат както във вариант комби, така и в традиционния за Octavia лифтбек.

Нафтовата наточена Octavia разполага с двулитров TDI мотор с мощност 184 конски сили. Този мотор работи и с механична, и с автоматична DSG трансмисия, като и с двете се справя еднакво добре с ускорението. Колата е много стабилна в завои, а четирите задвижващи колела определено се усещат при излизане от завои с по-висока скорост.

Те обаче, наред с дизеловия мотор, не могат да мерят сили с бензиновата RS-ка. Въпреки че е само с предно предаване, тя се представя значително по-добре при динамична езда. Бензиновата наточена Octavia разполага с още по-форсиран двулитров турбомотор с 245 конски сили. Максималният въртящ момент също е увеличен от 350 на 370 Нм.

Всичко това води и до по-добри динамични характеристики. Ускорението от 0 до 100 км/ч на RS 245 е равно на 6.6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Бензиновата Octavia RS не може да претендира за рекорди на писта, но определено доставя огромно удоволствие от динамично шофиране.

Тя е изключително отзивчива, лесна за управление и много бърза. За това усещане важна роля играят и някои други компоненти. Колата е снабдена със самоблокиращ диференциал, клиренсът и намален с 18 мм, а джантите, обути с нископрофилни високоскоростни гуми, са с размер 19 цола.

С други думи и двете версии на новата Octavia RS - бензин и дизел - са отлични както за ежедневна употреба, така и за удоволствие на шофирането, но бензиновата определено е по-добра, въпреки че е само с предно предаване. Иначе екстериорно и интериорно разликите не са големи, но са достатъчно забележими, за да се знае, че управлявате най-бързите варианти на Octavia. Ето и основните характеристики на обновените RS-ки.


Octavia Scout

Тази версия се предлага с един бензинов и с два дизелови мотора. Основното за нея е, че разполага с по-висок клиренс, налична е само във вариант комби и е оборудвана с най-новото поколение на Haldex системата. За 4х4 задвижването трябва да кажем, че въпреки отсъствието на междуосев диференциал с механична блокировка, разпределението на въртящия момент между колелата е оптимално.

Това съотношение се постига чрез сложна система от датчици и електроника, която при нужда избирателно задейства и спирачните механизми. Иначе въртящият момент се предава както преди на четирите колела с предимство на предния мост, а разпределението се променя според конкретната пътна ситуация.

За да ни демонстрират на какво е способна новата Octavia Scout чехите бяха избрали изкачване и спускане по изключително стръмни терени със 100% наклон на пътя. Това означава денивелация от 100 метра за 100-метров участък, което като ъгъл на наклона е 45 градуса. По подобни маршрути новият Scout се чувства отлично и се справя с лекота.

Това е кола, предназначена за леки офроуд терени. Няма да ви изневери нито в разкаляни пътища, нито на заснежени настилки. С други думи това един от оптималните варианти за хора с активен начин на живот - комфортна возия, сравнително добра проходимост, функционалност и много пространство. Ето и ТТ данните на обновената Octavia Scout.


Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка