Last news in Fakti

21 Април, 2007 15:12 998 0

Три от едно

  • heico sportive-
  • volvo-
  • c30-
  • evolve

Проектите и изпълнението на доработката на новото C30 засягат модификацията T5 AWD, но по-интересното е, че и при трите варианта тунинг ателиетата са работили в тясно сътрудничество с шведската марка.

Heico Sportive

Топстудията за доработки Heico Sportive този път представя проект, който е съвместен с друга една небезизвестна компания, само че специализирана в екипировка, за сноуборд. Названието и е Burton Snowboards и именно на база на нейната новата спортна линия тунигерите от Heico правят C30 специално за планина.

Стандартното турбо заменят с продукт от BorgWarner. Заради новата турбина се налага и цялостна пренастройка на електронния мозък на автомобила, както и нови инжектори и интеркулер. Последният е доста по-интелигентен от стандартния, като разполага с електронно програмируема система за контрол на охлаждащата течност. Инженерите работят доста и по самия блок на двигателя, а за капак заменят и стандартния въздушен филтър с доста по-ефективен, който е собствено производство. Резултатът - 300 к.с. при 5 500 об/мин. и въртящ момент от 420 Нм при 3 500 об/мин.

Благодарение на участието на Volvo и Haldex малкият компактен автомобил е снабден и със система за перманентно предаване на момента към четирите колела. Ауспухната система вече разполага в своя край с четири ефектни тръби, а новите 18-цолови джанти Volution, освен че придават страхотен ефект, вдигат и клиренса на автомобила. Туниг специалистите са се спрели на гуми Toyo Proxes R888 245б40R 18. Спирачките отзад остават стандартните, като за красота супортите са боядисани в синьо. Отпред обаче апаратите са четирибутални и притискат 320 милиметрови двойно вентилирани дискове.

Външният вид на колата е не по-малко интересен. Седемслойна боя с перлен ефект и различни нюанси представлява точно подобие на летен военен камуфлаж или по-скоро на супер модерните екипи за сноуборд. Интериорът не е променян коренно. Салонът обаче е изработен от естествена кожа Lugano и на креслата е извезано логото Burton - само за сноубордисти!

IPD

Американците, ветерани в доработката на Volvo, и този път не остават назад и показват своето виждане за C30. Максималната мощност която достигат е 384 к.с. при 7 200 об/мин, а въртящият момент - 553 при едва 2 200 об/мин. Основа за тези показатели е сложно инженерно решение, представляващо монтирането към стандартното турбо на допълнителен механичен компресор. До 2005 година подобна схема е използвана само веднъж на състезателната кола Lanci Delta S4. Миналата година VW извади 1.4 литров агрегат с мощност 170 коня, работещ на същия принцип.

Американците от IPD монтират на C30 агрегат Lysholm Twin Screw Super Charger, като модифицират малко и стандартната турбина. Всмукателната система е K&N, а изпускателната завършва с две тръби с диаметър 2.5 цола. В качеството си на финален акорд IPD монтират и нитро система с азотен окис. В трансмисията се появява диференциал с повишено триене Quaife, а предните спирачни супорти достигат до диаметър 355 мм. Окачването е доработено съвместно с KW и вече разполага с усилени пружини, допълнителни стабилизиращи щанги и нови амортисьори. 17-цоловите жълти лети джанти са обути с гуми Pirelli P-Zero (225/45) и са оборудвани със система за мониторинг на налягането.

Вратите се отварят нагоре, предните калници са доста пораздути, а ефектната радиаторна решетка и броня с в стил DTM. Целият оптичен тунинг е направен със съдействието на Yuvi-AB. Салонът е облечен изцяло в алкантара и ярки синьо-жълти елементи в тон с цвета на купето. Аудио системата е върхът на Hi-Fi технологиите и напълно отговаря на изискванията High End. В качествата є не трябва да се съмнявате.

Evolve

Третата звезда в съзвездието е от Калифорния. Ателието Evolve е най-младото, занимаващо се с автомобили Volvo. Идеята им е да превърнат градскта кола в истински състезателен болид. За целта монтират секвенциално туинтурбо, чрез което се достигат невероятните 507 к.с. при 6 100 об/мин и 634 Нм въртящ момент при 3 800 об/мин. Сложната електроника, управляваща нагнетателя е дело на Turbosmart. Проблемът е, че подобен двигател се кара само с гориво, предназначено за състезателни автомобили. Вместо стандартния интеркулер, Evolve монтират иновационна система, интегрирана в инсталацията на климатика. Така прииждащите с огромно налягане от турбото горещи въздушни маси са мълниеносно охлаждани от иновационната система и чрез специален метален всумателен колектор попадат в цилиндрите. Разположението на ауспусите съще е уникално. Те са два, като излизат не отзад, а отстрани, малко преди задните колела, като отправят газовете нагоре, точно както при болидите от Формула 1. Спирачките са подобаващи за мощността на подобен автомобил. Предните супорти са 14-бутални (!), а дисковете са с диаметър 386 мм. Амортисьорите са Koni, а пружините Eibach. Никакъв компромис и по отношение на колелата. 19-цолови ковани джанти с гуми Pirelli P-zero Rosso с размер 265/30 R19 отпред и 355/25 R19 отзад. Evolve не спират дотук. Въпреки умопомрачителния размер на колелата те ги закрепят към главините само с една централна гайка. Външността не е така ефектна, както при другите два екземпляра, но всички корекции са направени с цел подобряване на обтекаемостта на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА