Чехите от Skoda представиха официално своя нов модел - компактният кросоувър Karoq. Моделът, който предварително бе спряган като пряк наследник на Yeti всъщност е доста по-различен. Освен това Yeti ще остане още известно време в производствената гама на чехите.
Името Karoq е образувано от две думи, заимствани от езика на ескимоско племе населяващо южното крайбрежие на Аляска. Думата "RUQ" означава стрела, а "KAAʼROQ" - автомобил. Габаритната дължина на новата Skoda е 4 382 мм, широчината и е 1 841 мм, а височината - 1 605 мм. Междуосието е 2 638 мм за версията с предно предаване и 2 630 мм за 4х4 варианта.
Що се отнася до салона, то иновацията се открива в задната пасажерска част. Там седалките се движат независимо една от друга и могат напълно да се демонтират. При това положение товарното пространство нараства до впечатляващите 1 810 литра. При нормално разположение на втория ред седалки багажникът е с капацитет 521 литра.
Компактният кросоувър разполага с диодни предни светлини и с електронен приборен панел. построен е на модулната платформа MQB и има като опция адаптивно окачване с четири режима на работа. Интересното е, че при по-продължителна активна езда, колата автоматично превключва на т.нар. спортен режим.
Skoda Karoq ще се предлага с пет двигателя - два бензинови и три дизелови. Бензиновите са трицилиндров еднолитров мотор с мощност 115 к.с. и новият 1.5-литров четирицилиндров агрегат с мощност 150 коня и с възможност за изключване на част от цилиндрите при по-малки натоварвания. С базовия трицилиндров мотор Karoq ускорява до 100 км/ч. за 10.6 секунди, а с по-мощният - за 8.4 секунди.
Дизеловата моторна линия включва 1.6 и 2.0 литрови двигатели с мощност 115 (250 Нм), 150 (340 Нм) и 190 (400 Нм) конски сили. С топ агрегата Karoq ускорява до 100 за 7.8 секунди. Скоростните кутии са две - шестстепенна механична и седемстепенна роботизирана с два съединителя.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
11:29 19.05.2017
2 суперб 1
11:32 19.05.2017
3 Киро
Защо ли?
Шкода се купува изключително за служебни нужди, като по-евтинка, но достатъчна за служебна кола.
СУВ за служебна кола се купува малко, а тези, които се купуват са висок клас. Тоест - греда за Шкода.
Същото ще е и при физическите лица - за какво ми е да купя СУВ или в случая ЦУВ (кросоувър), който няма 4х4, няма марка, няма история, нито престиж? Нито е здрава, нито е луксозна, нито евтина, нито пък има опит с СУВ?
Ако имам лимитиран бюджет за СУВ - нещо японско.
Ако пък имам повече за даване - Мерцедес, Лексъс, Инфинити, Рейндж...избор има!
Шкода изобщо не влиза там.
Коментиран от #4, #6, #18
11:36 19.05.2017
4 Андре
До коментар #3 от "Киро":
Киро, дръж се брато. Ще бъде точно толкова проходим колкото и всички шосейни джипове като Порше,БМВ X всички, Мерцедес, Санта Фета и тем подобни. Иначе колко бързо им предопредели съдбата...убиваш ме от смях 😂11:49 19.05.2017
5 MSux
Коментиран от #9
11:49 19.05.2017
6 Жико
До коментар #3 от "Киро":
Интересно как фирма с неограничен бюджет под шапката на VAG и мениджърски състав сигурно към 50 човека не е преценил глупостта която си написал. България не е Европа, и ти не си много умен. Средния европеец ще купи за година около 100к бройки, което за тях е добър резултат. При цена около 45-50 хил. лв ще се продава доста прилично.Българския пазар никой не го интересува, защото сумарно се продават към 15 хил. нови автомобила за година, което е доста мизерен резултат отнесен към средноевропейския ;)
11:49 19.05.2017
7 Тапа
11:58 19.05.2017
8 Ловеца на поршета
11:58 19.05.2017
9 Андре
До коментар #5 от "MSux":
да не те е разревала някоя Шкода РС по Хемус, нещо долавям тънка нотка омраза в теб...Коментиран от #10
12:13 19.05.2017
10 Msux
До коментар #9 от "Андре":
Явно не четеш казах, че харесвам някои шкоди, октавия преди отвратителния фейслифт, Superb. Просто джиповете им са отвратителни като дизайн и аз харесвам по консервативен дизайн, но това минава всички граници. Ама ти да си напишеш как някоя RSка ме била разревала, от всичко което написах за това ли се хвана?:)12:21 19.05.2017
11 Julio
Иначе специално в България, вече има трайна тенденция Шкода да е автомобила на трайно комплексираният чийпър-хулиган, който умре да докаже че Шкодето върви повече от всичко на света...
12:48 19.05.2017
12 THE Black Cat
12:50 19.05.2017
13 Тойота
Коментиран от #16
13:08 19.05.2017
14 Гост
После ..еее видя ли комшията каква Шкода Каруца е взел?!!):):):)
13:30 19.05.2017
15 Ловеца на ВАГ
Коментиран от #17
14:19 19.05.2017
16 Първан
До коментар #13 от "Тойота":
Трябва да направят опреснителни курсове по български език за такива тапети като тебе, и всички други каращи тойота. В изречение от пет думи имаш безброй грешки!14:22 19.05.2017
17 Радко
До коментар #15 от "Ловеца на ВАГ":
Ей го още един професор механик. А ти Ганчо какво можеш повече от това да си хвърлиш чорапите под леглото???14:24 19.05.2017
18 123
До коментар #3 от "Киро":
Роки, няма да изпадам в подробности, вече са ти отговорили на тъпия коментар. Само искам да ти кажа, че Кодиак ще е хит в Европа. Даже в България вече е. Представителя не смогва с поръчките, както и завода впрочем...16:27 19.05.2017
19 Школа или шкода
19:51 19.05.2017
20 Киро
Смях в залата.
СУВ на Шкода е същото нещо, като мотоциклет на Дачия.
23:34 19.05.2017
21 Shmeker
00:04 20.05.2017
22 Жожо
Всичко в групата на vw е с изключително скучен дизайн...
Може в техническо отношените да е хубава кола (в което силно се съмнявам) обаче от към дизайн не ме докосва изобщо.
11:17 20.05.2017
23 Марто
10:07 22.05.2017