Миналата година Volvo S60 Polestar е поставил рекорд за серийно произвеждан седан на немската писта "Нюрбургринг", но постижението е пазено в тайна до този момент. Това става ясно от клипче, публикувано от състезателния партньор на шведската марка Cyan Racing.
През 2016-а напомпаната S60-ка е успяла да завърти обиколка на Северната дъга за 7:51.1 минути, изпреварвайки с почти четири секунди тогавашния първенец сред седаните BMW M5 F10 (7:55). Докато шведите са си траели за постижението обаче, времето им е победила първо Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde (7:39), след това Porsche Panamera Turbo (7:38), а после отново италианката (7:32), която държи и актуалния рекорд.
Във видеото от Cyan Racing твърдят, че най-доброто време за обиколка не е било приоритет при изпитанията на S60 Polestar на Ринга. В процеса на тестовете обаче се оказало, че Volvo-то има потенциала да стане най-бързият сериен седан.
За разлика от осемцилиндровата Panamera и въоръжената с V6 Alfa S60 Polestar разчита само на четири цилиндъра. Двигателят от семейството Drive-E има по-голяма турбина и механичен компресор, различен разпределителен вал, нови мотовилки и по-мощна горивна помпа.
Мощността от 367 к.с. и въртящият момент от 470 Нм позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди. Максималната скорост е ограничена принудително на 250 км/ч. Моделът се предлага и с каросерия комби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шведът
20:02 25.05.2017
2 Алфа Ромео
20:31 25.05.2017
3 РЕАЛИСТ
08:22 26.05.2017
4 АЛФА РОМЕО
Коментиран от #5
10:28 26.05.2017
5 Да поясним
До коментар #4 от "АЛФА РОМЕО":
Я по хубаво да прочетем заглавието "Най-бързият седан на Ринга БИЛ... Volvo", сиреч е БИЛ, не Е сега. Мен друго ми е чудно обаче, по какви критерии Панамерата се причислява кум седаните. Типа на цялата задна врата вместо по-малък капак за багажника както и двъобемната каросерия би трябвало да правят колата хечбек. Имам Citroen C5 2002 който си се води хечбек, а пък има повече вид на седан!11:35 29.05.2017