Last news in Fakti

11 Октомври, 2008 13:05 1 833 1

Peugeot предоставя удоволствие, сигурност и уважава околната среда

  • peugeot-
  • кристиян пежо

Кристиян Пежо е член на семейство Пежо. Осем поколения от фамилията са дали своя принос в индустрията, като шест от тях са в автомобилната промишленост. “През 1891 г. е построена първата кола Peugeot - това е годината на оснававане на Daimler и Panhard. Това са първите три автомобилни марки в света. Panhard вече не произвежда коли. Daimler е Mercedes-Benz. Само Peugeot проължава да съществува самостоятелно. Произвежда не само леки автомобили, а и скутери. Марката съществува вече в продължение на шест поколения. Имаме дългосрочни планове. Сега сме тук и ще бъдем занапред.” Това заяви в началото на нашия разговор Кристиян Пежо на Автомобилния салон в Париж.

- Г-н Пежо, Peugeot беше дългогодишен лидер в състезанията WRC. Прави впечатление, че в последно време отстъпвате тази роля на Citroёn. Защо?

- Peugeot продължава да бори предните позиции в две основни дисциплини - сериите “Льо Ман”. Така показваме възможностите на нашите автомобили да бъдат в перфектно състояние в продължение на 24-часово непрекъснато шофиране. Идеята е да бъдем бързи и да поддържаме тази скорост дълго време. Зрителите се убеждават сами в качествата на Peugeot - бързина и издръжливост за дълъг период от време. Това е и посланието на нашите автомобили. Ние победихме в състезанията на “Льо Ман” през 1992 г., 1993 г. и 1995 г. Това е чудесно рали, където возилата могат да покажат своите истински предимства и недостатъци. Да, ние напуснахме надпреварата WRC. Citroёn зае нашето място там. Peugeot обаче има представител в рали състезанието IRC, където възнамеряваме да станем шампиони тази година.

- По този начин групата PSA демонстрира своята сила и качества на автомобилите си във всички значими състезания...

- Разбира се. С участията в тези състезания PSA показва, че е достатъчно силна да гони първите места в света. Някои се дразнят, че марката ни непрекъснато е показвана по телевизии и печатни медии. Това е част от стратегията да не слизаме от първите страници и от водещите спортни новини.

- Как Peugeot преодолява установеното мнение, че италианските автомобили имат по-добър дизайн по презумпция?

- О, ние нямаме абсолютно никакъв проблем по отношение на дизайна. Убедени сме, че колите на Peugeot са широко и добре приемани по света именно заради външия си вид. Разбира се, не само заради него. Разполагаме с изследвания, които показват, че дизайнът на нашата марка е един от най-харесваните в много страни. Естествено, италианският дизайн има своите качества и предимства. Но френските компании и конкретно Peugeot (тук няма да коментирам Citroёn, който в последно време прогресира също в този план) се справят много добре в това отношение.

- Какъв акцент ще постави Peugeot в колите, които ще очакваме през следващите няколко години - екология, икономичност, комфорт?

- В близките няколко години сме си поставили задача да застъпим силно в един от пазарите, където все още не сме известни. Моделът Prologue ще бъде следващата ни семейна кола. Серийното є производство ще стартира в края на 2009 г. Тогава ще я предложим и на своите клиенти. С този автомобил покриваме напълно цялата гама, предлагана на пазара. Така сегментното ни покритие ще нарасне от 78% до 90%. Това е нашият начин на развитие и завладяване на нови пазари. Понякога сме пионери в някой сегмент, както например, с модела 308 CC. За него нямаше пазар, ние го създадохме. В друг случай, наш конкурент е застъпил сериозно в някоя ниша и ние го догонваме. Така или иначе, мобилизираме силите си да присъстваме конкурентно във всички сегменти. Понякога сме първи, а друг път - просто следваме еволюцията на пазара. На второ място, ние сме една от марките, която може да заяви: “Аз мога да ви дам удоволствие от шофирането и уважавам околната среда!” Ако вземем за пример европейския пазар, ще изтъкна факта, че всяка шеста кола е Peugeot. Това означава, че ние следваме и отговаряме адекватно на търсенето на екологични возила. Продали сме над 2 милиона дизелови коли.

- Ще се включите ли в надигащата се вълна от електрически автомобили?

- Предполагам, че знаете, че ние сме единственият производител, който е продал определено количество от електрически возила. Имаме модела 106, разработили сме концепта 107. 106 е най-продаваната електрическа кола в света. Първите разработки по тази тема ги направихме през 90-те години на миналия век. Тогава обаче клиентите не разбираха проблема и не приемаха отворено електрическите возила. Затова пазарът не беше наистина голям. Продадохме около 10 000 електрически коли. Тъй като търсенето беше слабо, спряхме да ги произвеждаме. Продължаваме обаче да изучаваме възможностите и в момента, в който пазарът поиска електрически коли - ние ще отговорим адектватно с модела 107.

- В този ред на мисли какво е горивото на бъдещето според Вас?

- То е микс от горива. Дизел и бензин ще съществуват. Ние не можем да произвеждаме автомобили, които да получават енергия само и единствено 100 процента от електричеството. Затова имаме и хибриди. Идеята е да комбинираме електрически двигател с дизел или бензин. От 2010-2011 година ще предлагаме широка гама от хибридни возила. Не мисля, че ще можем да избегнем използването на дизелово гориво и бензин през следващите 20 години.

- Каква кола карате?

- Аз карам 407 SW, черен, с черна кожа.

- Падате си по черния цвят?

- Невинаги, но жена ми хареса цвета, така че аз нямах избор.

- Какво е бъдещето на Peugeot?

- Бъдещето на марката е да присъства на световния пазар. Застъпваме стабилно и Централна и Източна Европа. Разширяваме позициите си извън Европа - в Южна Америка и Китай. Смятам, че Peugeot е една от марките, които ще увеличава своето присъствие на пазарите по цял свят. Ние ще предоставяме на своите клиенти удоволствие от шофирането, сигурност и опазване на околната среда.

Мария Минкова


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 totty

    5 0 Отговор
    unikalno vozilo