Last news in Fakti

4 Октомври, 2008 14:21 8 267 2

Mercedes S 600 Pullman Guard

  • mercedes-benz-
  • mercedes s 600-
  • mercedes s 600 pullman guard

Визията му е помпозна. Бляскаво черният цвят, фините хромирани детайли, потресаващо огромните размери биха предизвикали доволна усмивка дори у най-задоволените държавни ръководители. Серийната S-класа също е със сериозни габарити. При S 600 Pullman Guard обаче инженерите са увеличили междуосието с 1.15 метра, до внушителните 4.32 м.

6.36-метровата лимузина тежи повече от 4.8 тона и е снабдена не само с всевъзможен лукс, а и с тежка бронировка от степен B6/B7. Специална стомана, арамид и кевлар превръщат този четириколесен гигант в непробиваема крепост. Mercedes-ът издържа на атаки с автомати, пистолети и взривни устройства. Купето разполага с отделна система за снабдяване с чист въздух, както и с авариен изход.

При волана са предвидени две места - за водача и бодигарда. Отзад са монтирани два луксозни фотьойла с електрическо регулиране, отопление, вентилация и сгъваеми писалища. В средната конзола са разположени управляващите елементи за климатичната инсталация, телевизорът, телефонът и факсът. На срещуположната страна, с гръб към водача, са разположени две малки седалки за протоколчици или преводачи.

“При оформлението на интериора и допълнителното оборудване има много богат избор”, споделя Райнер Гертнер, отговарящ за продажбите на бронираните автомобили. По този начин цената на лимузината е неограничена нагоре. Базовата бронирана модификация се продава за близо един милион евро.

Единичната цена обаче е почти без никакво значение. “Много от лимузините се поръчват заедно с други придружаващи автомобили”, признава Йозеф Шумахер, отговорен за желанията на клиентите. Правителствата, кралските семейства или други особи, които се чувстват застрашени, поръчват и допълнителните автомобили със съответната бронировка. Много популярни са G-класата и обикновената S-класа.

Годишните продажби на Mercedes S 600 Pullman Guard не се особено голяма цифра. “За новия модел вече имаме повече от дузина запитвания”, обяснява Гертнер. “Средно са необходими четири месеца за сключване на сделка. Преговорите често включват финансови министерства и съветници по сигурността. При разработката на модела сме работили в тясна връзка с държавни служители.”

Първият клиент щял да бъде Владимир Путин, който в последните години използва бронирани лимузини само с марката Mercedes-Benz. Основните му превозни средства са два Pullman-а от старото поколение W140 и две S-класи W220 с удължена база. Конвоят на Путин из московските улици се допълва от бронирани черни G-класи.

В Pullman е помислено за всеки каприз на собственика. За тези, които обичат да се возят с шапка или корона например, покривът в задната част е повдигнат с шест сантиметра. Това улеснява значително качването. Освен това нивото на цялата каросерия може да бъде свалено или повдигнато. Посредством електрически щори на всички стъкла пътникът може да определи дали да запази в тайна личното си пространство, или да се покаже на публиката.

Историята на бронираните автомобили с марката Mercedes-Benz започва преди 80 години. Първият официално защитен модел е Mercedes 460 Nurburg, с осемцилиндров мотор. Японският император Хирохито, управлявал от 1929 до 1989 година, се вози в червено-черен брониран Mercedes 770. Едва по-късно удължените версии на моделите получават обозначението Pullman. Преди това името носят пътнически вагони, обзаведени с луксозни мебели. Производител е американската фирма Pullman Palace Car Company.

600 Pullman с мощност от 250 к.с. е най-луксозната държавна лимузина през 60-те, 70-те и 80-те години. В Азия и САЩ е много популярен и като частен автомобил. Характерни за него са черният цвят, дългата база и огромното вътрешно пространство. Както и в новия модел, кабината на шофьора е отделена със стена от купето.

Новият Pullman предлага не само изключителен лукс, но и съответното модерно моторизиране. Нищо общо със слабия двигател на първия модел със 110 к.с. Новото поколение разполага с 5.5-литров 12-цилиндорв мотор с двойно турбопълнене. Мощността му е 517 к.с. и максимален въртящ момент от 830 Нм. Максималната скорост е ограничена до 210 км/ч, заради бронираните гуми.

Петър Иванов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VW&Mercedes

    2 3 Отговор
    Snimkata otvutre ne e na poslednata s-klasse a na w220
  • 2 AMG

    1 0 Отговор
    moga da kaja samo 4e mercedesa e unikalen !