На автомобилното изложение в Москва Renault представи компактния седан Symbol. Новият модел ще замени познатото у нас Clio Symbol, като отново се цели в развиващи се пазари на Централна и Източна Европа, и Близкия Изток.
Разработката на Renault Symbol е резултат от съвместните усилия на инженери на компанията от Франция, Турция и Румъния. Производството на новия седан ще се осъществява в завода на Renault в турския град Бурса.
Очаква се продажбите да стартират по различно време на различните пазари, но във всички случаи в периода между септември и ноември тази година.Автомобилът е с дължина 4.26 метра и височина 1.43 метра.
Предната част се характеризира с новия стил на фаровете, познат от други модели на марката, както и специфичната радиаторна решетка. Задната броня също е в цвета на купето, а стоповете са много по-изтеглени към купето, отколкото при предшественика. Хромираните елементи по предния и задния капак, както и на дръжките на вратите, трябва да осигурят повече елегантност и стойност на автомобила.
Багажното пространство е с вместимост 506 литра. Заден спойлер, както и 15-инчови алуминиеви джанти ще могат да бъдат поръчвани допълнително.
По арматурното табло могат да се видят всички необходими измервателни уреди - например оборотомер, борд-компютър - както и сигнални светлини. Воланът също е украсен с хромирани елементи, а седалката на водача може да се регулира във височина.
Моторите, с които ще се окомплектова Symbol, са два. Дизеловата машина е с работен обем 1.5 литра. Французите обещават среден разход от 4.3 литра на сто, което е еквивалентно на 116 грама CO2 на километър. Бензиновият двигател е по-малък, 1.2 литра, но е със среден разход 5.9 литра на сто километра, или 140 грама на километър емисии CO2.
Решението, новото Renault Symbol да се произвежда в Бурса е взето в много ранен етап от този проект. По този начин се разчита, че фабриката ще е най-близо до целевите пазари, което да намали разходите на производителя. Очаква се Русия, Турция, Румъния и Алжир да погълнат поне 80% от производството. Останалата част от автомобилите ще се предлага в другите страни от региона, както и Африка.
Цялата инвестиция на Renault за този модел, включително производствените мощности, възлиза на 100 милиона евро.
Петър Иванов
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА