От 22 декември зарядните станции Supercharger няма да обслужват безплатно електромобили Tesla, закупени след 15 декември. Зареждането без пари приключва също за таксита, коли за доставки и правителствени автомобили, съобщава Forbes.
От компанията на Илон Мъск изтъкват, че станциите Supercharger вече не се справят с все по-големия брой коли на ток, а частните клиенти все по-трудно успяват да заредят заради таксита и други електромобили, използвани за търговска дейност.
От Tesla уточняват, че в случай на нарушаване на забраната достъпът на автомобили до Supercharger ще бъде блокиран в цялата мрежа от зарядни. В момента по света работят 1 043 станции за бързо зареждане, които могат да обслужват едновременно 7 496 електромобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #17
17:02 20.12.2017
2 Дедо Мъди
МислимЪ, магарето от Марко да си го прекръстим на Мъск!
17:11 20.12.2017
3 гост
Коментиран от #5
17:16 20.12.2017
4 Да ви немам акъла
Коментиран от #6
17:18 20.12.2017
5 Driving pleasure
До коментар #3 от "гост":
да де... ма те и те са си платили ония високите цени като да зареждат а сега нъкишКоментиран от #8
17:32 20.12.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гост
До коментар #5 от "Driving pleasure":
На своята правна интернет страница компанията пише, че всички Tesla коли купени след горната дата и използвани за търговски цели не могат да използват Tesla Supercharger никъде по света.Ето кои дейности определят като търговски:
Такси услуги;
Преотдадени или споделени коли (през Uber, Lyft или други подобни услуги);
Транспортни дейности и доставки;
Правителствени коли; или
Всяка друга търговска употреба.
Последното реално обезсмисля изброяването на първите, но не пречи да ги има ясно упоменати.
По света вече доста хора и фирми използват Tesla електромобили за подобни услуги и това ще се отрази на дейността им при добавяне на нови коли.
Интересно е, че забраната няма да важи за колите купени преди 15 декември, което иначе би засегнало голям брой електромобили
. Както казах , "небрежен" превод ! Отнася се за оттук нататък !
http://www.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/2360-tesla-supercharger-fair-use-pravila-zarezhdane
Коментиран от #9, #10
18:42 20.12.2017
9 Spy
До коментар #8 от "гост":
Какво ти е интерсно, явно че от правна гледна точка няма как да стане от задна дата понеже ще бъдат съдени. Явно ще има клауза в договорът за покупка.По интересно е как ще става контролът, да не се окаже че биг брадър знае всичко и на Майкрософт и Апъл да им увяхне бизнесът за продажба на данни.
Коментиран от #11
18:57 20.12.2017
10 гост
До коментар #8 от "гост":
Абе така е по-интересно19:00 20.12.2017
11 гост
До коментар #9 от "Spy":
Контролът е елементарен и безотказен , явно не си наясно с Тесла ! Всяка колонка е свързана 24/7 онлайн с централата на Тесла и зарежда само ако оттам има потвърждение за конкретната кола , с която е свързана , а при опит за хакване на колата , тя се блокира в цялата система ! Да не си мислиш , че пъхаш там кабела и тока потича ?? А за интересното беше част от цитата който дадох и си в голяма грешка , че не могат да го направят със задна дата , просто не искат да си развалят имиджа , досегашните скоро ще са малка част от всичките , да влачат аванта .Коментиран от #13, #14
19:11 20.12.2017
12 НМЖ
---------
Всяка чардж станция е вързана към интернет (без изключение). В момента, в който включиш щепсела Свети Илон Мъск знае коя е колата. И ако си тарикат - шъ има power off.
Но усещам, че братята руснаци ще му наперят цаката. Ще хакнат нещо в софтуера и фирмена кола ще рапортува, че е частна. И в момента в Русия има хакери, които модифицират компютъра на Тесла, която е събрана части на няколко катастрофирали. По принцип компютрите на катастрофиралите Тесли са деактивирани от разстояние, но руснаците са им намерили цаката.
Коментиран от #15
19:18 20.12.2017
13 НМЖ
До коментар #11 от "гост":
Писали сме заедноКоментиран от #23
19:19 20.12.2017
14 Spy
До коментар #11 от "гост":
Еми могат да пробват ама адвокатите само това чакат.Това да не ти е България да си правиш каквото искаш.Незнам ти какво си разбрал ама по просто казано под лъскавият интерфейс дето виждаш се крие тотален контрол и събиране на метаданни.
19:28 20.12.2017
15 Spy
До коментар #12 от "НМЖ":
Това имам предвид че всичко се изпраща в централата дори и коя кола служи за търговска употреба. Чак такъв контрол от разстояние и да ми знае и кътните зъби айде няма нужда.19:36 20.12.2017
16 Електрика
Всъщност всичко е прекалено просто и няма нужда да ви следят. При покупката сами решавате дали колата да е на фирма или на частно лице.
19:54 20.12.2017
17 Геврекаджия
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Тоя па! Ако не пръдне по въпроса за тесла не може да живее! Чул-недочул, разбрал недоразбрал - о.ира с едни и същи празнодумия!ОКАЗАЛО СЕ Е, че геврекаджиите на таксикомпаниите с Tesla си оставят колите да нощуват на бързите зарядки, боли ги дедовия, те са само наемници. ЗАТОВА се спира тока за ТЪРГОВСКИ дейности с Tesla. Останалите собственици продължават да си зареждат БЕЗПЛАТНО като пичове. A Driving Pleasure цака, ли цака на колонката за КПД от 30% и 1 литър от 10 дето само се превръща в движение напред. Е нека цака щом го влече.
Коментиран от #18
20:21 20.12.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
Коментиран от #20
21:37 20.12.2017
20 Електрика
До коментар #19 от "гост":
Не забравяй, че всички нови автомобили Тесла закупени тази година вече си плащат токът на зарядните станции. Мерките които се взимат, ще са за новозакупени фирмени автомобили, които няма да имат право да зареждат на бързите зарядни станции дори да си плащат.Бързите зарядни станции са предвидени само за дълги пътувания на частни лица. Вероятно от Тесла ще направят зарядни станции и за бизнеса, на които ще зареждат и камионите. Това може да е по-добра алтернатива за корпорациите, защото Илон Мъск обеща цената за киловатчас на най мощните зарядни станции с които ще зареждат камионите да е 7 цента.
Другият вариант е, да стимулира фирмите да си закупят фирмени зарядни станции, с които да зареждат автомобилите си направо във фирмата, за да не заемат обществените зарядни станции.
Това разбира се са само мои предположения. И аз съм малко озадачен, как може да връща клиенти, които искат да му дадат парите си?
Коментиран от #21, #22
21:51 20.12.2017
21 гост
До коментар #20 от "Електрика":
Ако ще си плащат има достатъчно други места и фирми които ще им предложат да им направят станции , а може и да си договорят по-евтин ток или да си го произвеждат . А Мъск парите дето ще му ги дадат трябва да ги даде за станции и да се обяснява защо е задръстено . След време като станат достатъчно станциите може да им сложат някаква тарифа , ако не си намерят по-добър вариант . Според мен по-добро място от фирмената база няма , сега се натискат само защото е безплатно !22:00 20.12.2017
22 гост
До коментар #20 от "Електрика":
И къде го прочете това , че всички си плащат ? Това беше за Модел 3 и то ако не си доплатиш пакет , а за Ес и Ех имаше някакво безплатно количество ( от рода на 10-15 000 км) след което вече си плащат , за да намалеят задръстванията22:05 20.12.2017
23 гост
До коментар #13 от "НМЖ":
Не пречи , обаче за руснаците не съм съгласен ! Оригиналните номера на бракуваните коли Тесла ги знае много добре и ги е блокирала отдавна , а ако решат да изкопират някой действащ , трябва да се преместят да живеят до него , щото като ги засекат два пъти , че зареждат в един ден на 2-3 000 км разстояние и с един телефон до собственика всичко ще лъсне ! А пък и да са до него пък ще зареждат прекалено често и те по-принцип хакнатите нямат връзка с централата , щото ще ги усетят още като поискат да се свържат ! Те на руснаците още тока им е прекалено евтин за такива номера и не се напъват , просто искат да ги отблокират за каране , щото иначе не тръгват !22:14 20.12.2017
24 Електрика
http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Platenite-stantcii-shte-kachat-tcenata-na-starata-Tesla_20400.html
За всички, които са поръчали своя автомобил Tesla след 15 януари тази година, вече ще има такса за ползване на услугата.
...
Какво означава всичко това, обаче? Всички "стари" електромобили притежават правото за зареждане на скоростните станции безплатно до края на дните си, независимо кой е собственик. От Tesla потвърдиха, че правото за безплатно зареждане важи за автомобила, а не за ползвателя му. Това означава, че вероятно цената на същите тези автомобили не просто ще спре да пада, а може и да тръгне нагоре в случай на препродаване на следващ собственик.
...
Тук трябва да бъде внесено уточнение - плащането ще бъде само за скоростно зареждащите станции, кито в момента са 795 броя, разпръснат в страната така, че без притеснение да можете да достигнете от източния до западния бряг и обратно. При зареждане на всички останали малки станции пред ресторанти и кафенета например, остава безплатно.
Въпреки отлично развитата инфраструктура, от Tesla имат основателни притеснения, че с нарастване на продажбите ще има проблем със зареждането дори на бързите станции. Вече са получени оплаквания в райони с повече продадени автомобили за дълги опашки пред някои станции и чакане с часове. Затова компанията започна да насърчава своите клиенти да зареждат електромобилите си при всеки удобен случай у дома или пред офиса и да използват станциите
22:21 20.12.2017
25 ДДД
те и сега им е 10 пъти по евтино
от бензина ама ние се кефим че не е безплатно вече
на нас може да ни е 10 пъти по зле
ама и на вуте да му е зле
23:43 20.12.2017
26 Патриот
Добре, че пуснахте тази новина. Вече чувствах глад за новини около тези автомобили. Цели два дена без нищо ново по тях. Вече ги мислех за фалирали. Успокоих се!
00:41 21.12.2017
27 Аксел
08:27 21.12.2017
28 Бичето
Ето го нашия стар приятел
08:53 21.12.2017
29 Сектант
Скоро субсидиите за Тесла свършват, постепенно безплатният заряд ще бъде в историята(за всички нови автомобили), ще започне облагане с данъци понеже пътищата не искат чист въздух, така че всичко ще остане на пазара както и трябва да бъде.
Няма да му е лесно защото до сега единственото което е изкарал стойностно е Модел С и то за безбожна цена, само погледнете съседната статия за най-продаваните коли в Европа за да разберете хората какво търсят(какво могат да си позволят).
Кашона 3 не искам да го коментирам, един разтегнат трабант кола направена да се кара от безчувствени роботи не от хора.
Коментиран от #30
08:55 21.12.2017
30 smeh
До коментар #29 от "Сектант":
Ако още не ти се е изяснило вече има тролове не само на политическа тематика. Горното лице е типичен "корпоративен" трол със спуснати опорни точки за Тесла.Коментиран от #31
09:21 21.12.2017
31 Електрика
До коментар #30 от "smeh":
От твоя гледна точка сме тролове, а от наша вие сте такива!Аз си представям свят без монополи с децентрализирано енергийно производство. Свят в който всеки дом и предприятие произвежда на място повече енергия отколкото ползва и я ползва за бартер.
Един чист и тих свят в който енергията за транспорта идва от покрива и слънцето, а не от бензиноколонка, на която цената се определя от някоя алчна корпорация.
Това дава повече власт на хората и им дава повече независимост от монополисти, които на практика управляват държавите и пишат законите.
Заставам зад всеки, който има моите възгледи. Илон Мъск напълно се вписва в тези критерии, но фаворит са ми китайците.
Електромобилите са само малка, но необходима част от визията ми за бъдещето, заради възможността им за съхранение на огромно количество енергия, когато я има излишна и възможността да се ползва когато е необходима - нещо практически невъзможно за настоящата енергийна система.
10:25 21.12.2017
32 незнайко
10:33 21.12.2017
33 Електрика
"Всички "стари" електромобили притежават правото за зареждане на скоростните станции безплатно до края на дните си, независимо кой е собственик. От Tesla потвърдиха, че правото за безплатно зареждане важи за автомобила, а не за ползвателя му. Това означава, че вероятно цената на същите тези автомобили не просто ще спре да пада, а може и да тръгне нагоре в случай на препродаване на следващ собственик. "
10:50 21.12.2017