Last news in Fakti

13 Юли, 2018 19:54 14 457 45

Дизелгейт застигна и Opel

  • opel-
  • дизелгейт-
  • вредни емисии-
  • разследване

Федералната транспортна служба на Германия (KBA) разследва Opel за умишлено занижаване на вредните емисии на дизеловите двигатели, съобщава Bild am Sonntag. По информация на вестника през последните месеци KBA е открила солидни доказателства за наличието на манипулиращ софтуер в някои от колите на компанията.

Според Bild am Sonntag става дума за около 60 000 автомобила от моделите Cascada, Insigna и Zafira с екологичен стандарт Евро-6, 10 000 от които са продадени в Германия. Колите, които Opel произвежда в момента, са изключени от подозрение.

Според обвинението засегнатите автомобили изхвърляли 10 пъти повече азотни окиси от пределно допустимите норми. От KBA вече са уведомили Opel за разследването и очакват официално становище от ръководството на компанията до две седмици.

До този момент немският производител отричаше категорично обвиненията в манипулации на вредните емисии. "В Opel не използваме незаконен софтуер. Нашите двигатели отговарят на изискванията", декларираха от Рюселсхайм в средата на 2016 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майстора

    53 58 Отговор
    Нафтата в леките коли трябва да бъде ВЕДНАГА забранена. Такава СМРАД и сажди се отделят, че изобщо няма какво да се коментира!!!

    Коментиран от #5, #9, #10, #36

  • 2 Антиелектрика

    35 14 Отговор
    А как само ни убеждаваха какво "чудо" е дизела и как щедро го субсидираха с нашите пари - парите на всички държави по света плащащи за въглеродни емисии. А тези пари за субсидиите ще ги върне ли някой? Ами ако електричките се окажат и те поредния балон? Всъщност няма значение, вече харчат милиарди за субсидирането им и историята може да се повтори.

    Коментиран от #4, #8, #38

  • 3 852

    36 5 Отговор
    А бе това с еко нормите е такава пародия... Нека някой да ме убеди, че един 8 или 12 цилиндров изхвърля същото количество емисии като един двулитров или с по- малък литраж.

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Абе смешник...

    27 30 Отговор

    До коментар #1 от "Майстора":

    Карам дизел и съм сигурен че пуши по малко от твоя котур

    Коментиран от #16

  • 6 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "852":

    Осем цилиндровите двигатели са под 5% от всички произведени в света , а за 12 цилиндрови даже е смешно , не знам дали имат и 0,1 % !!!! Само си дай сметка , че за миналата година в САЩ са продадени под 2 милиона пикапа от големите и дори те са най-много 50 % с осемцилиндрови , другите са с 6 и то до 3,5-3,8 литра , не повече !! Извън тях бройките с осем цилиндъра са 1 на 1000 , че и по-малко даже !!! Общо за света са над 90 милиона броя продажбите и над 90% са до 4 цилиндъра , стига сте повтаряли като папагали за тия пикапи , даже в Америка са около 10% от всичките ! Ето ти по бройки 20 най-продавани модела и сам си направи сметка колко са над 6 цилиндъра !!!
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/33014-top-20-na-nai-prodavanite-koli-v-sasht-za-2017-g/
  • 7 Антиелектрика

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Гледах да съм по-тактичен, че все ме обвиняват как спирам прогреса - хахахахахахаха
  • 8 селянин

    15 4 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Колко години карахте на,,оловен,,бензин,чистичко без смрад,ама не знаеш колко народ ги,,изяде,,оловния червей,сега бензолът изобщо не е отровен..съдържа некакви ароматни въглероди,става за одеколон.
  • 9 Екотек

    8 9 Отговор

    До коментар #1 от "Майстора":

    Много си прост майсторе ,че не ти знам името!
  • 10 Екотек

    8 10 Отговор

    До коментар #1 от "Майстора":

    Много си прост майсторе ,че не ти знам името!

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #10 от "Екотек":

    Ти твоето име не си знаеш , че на другите искаш !! А в класациите за прости такива безименни са дъ бест !!!
  • 12 Марио

    12 8 Отговор
    Е това вече умишлено се прави.Как пък всички изведнъж излъгаха.Това са напразни обвинения и фалшиви твърдения, с цел да забраните дизела и държавите в Европа с пробутат тия скапани бятерий за електричките.

    Коментиран от #13

  • 13 Контрол

    19 2 Отговор

    До коментар #12 от "Марио":

    Не са излъгали всички наведнъж, лъгали са ни с години. Просто на веднъж ГИ ХВАНАХА.
  • 14 Sasho Aleksandrov

    8 2 Отговор
    Абе майсторе не ти знам името ама требва да забранят и печките що отделят повече вредни газове от дизела
  • 15 Ташко Мъдев

    13 4 Отговор
    Дизелът е малко по-икономичен, но много отделя сажди това е истината. А като се добави и че след като се запушат филтрите всеки ги премахва се получава нашенската картина-димящи печки.Само ги позагледайте какви пернишки пускат при форсиране.

    Коментиран от #19, #20

  • 16 разбирач

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Абе смешник...":

    Явно,си голям разбирач,дали пуши или не вредните емисии си ги има,ама от къде да знаеш нали нямаш КОТОР ,а най-новия модел на Мерцедес.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ВАГ

    5 7 Отговор
    Факт е ,че Тойота си плаща за да не влезе в дизелгейт ,а за корейските които са с немски мотори да не говорим.
    Дизелгейта е чиста американска политика.

    И един лек въпрос от любопитство: какви канцерогенни вещества повече при горенето изхвърля дизела от бензина ?!!

    Коментиран от #21, #34

  • 19 ВАГ

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ташко Мъдев":

    Махат ги в България , иди ги махни в Германия да видиш къде ще ти отиде колата.

    Коментиран от #22

  • 20 Абе 3й гаврош

    0 3 Отговор

    До коментар #15 от "Ташко Мъдев":

    Абе ей гаврош ти от кое село си бе
  • 21 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #18 от "ВАГ":

    То малко трябва да се мисли и чете. На бензинът горят парите, защото има двойно по-къса молекула. Дизелът не може да изгаря напълно като бензина и за това има сажди, а пък поради високата компресия се образува и азотни окиси.

    Коментиран от #28

  • 22 МАК

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "ВАГ":

    Къде ше отиде никъде ако без скапания катализатор е в нормите което не е невъзможно , едва ли ще направят проблем, а да не говоря какво са немските горива и какво са българските подобия на горива!!
  • 23 WAR

    12 0 Отговор
    Поредните лобации от страна на някакви си помияри. А защо никой не повдигна въпроса какви вредни емисии се изхвърлят във въздуха при една война, ами са се захапали като гладен циганин кисела джанка със това, че автомобилите са най големите замърсители, и защо като им е толкова на зор това замърсяване не започнат да ни продават качествено гориво та автомобилите да не изхвърлят тези вредни емисии във въздуха, един е отговорът на това - трябват им пари на тез гладни въшки, трябва да ни скубят.

    Коментиран от #24

  • 24 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "WAR":

    Съгласен!!
  • 25 Бг шофьор

    6 5 Отговор
    Стига с тия глупости.....стига сте плюли дизела,да ограничават големите заводи и фабрики, а не автомобилите АЗ ИМАМ БЕНЗИНОВА И ДИЗЕЛОВА КОЛА И ПОВЕЧЕ ХАРЕСВАМ ДИЗЕЛОВИЯ АВТОМОБИЛ ТОВА Е....
  • 26 Тодор

    5 5 Отговор
    Отивам при приятел, който има голям автосервиз, за съвет. Питам го: - Каква кола да си търся, среден клас-бензин или от големия клас - дизел. Отговорът му: - Ти кола ли ще си купуваш, иди дизел?!
  • 27 иеу

    4 3 Отговор
    Всички немски производители лъжат и са лъгали с години. Бойкот на немските автомобили. Пълни боклуци за и без това, нищо общо с качеството преди 2000г. Чупят се още в гаранционния период.

    Коментиран от #29, #37

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Миксер

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "иеу":

    Задавал ли си въпроса как един софтуер може да излъже един газ анализатор? Да точно така не може. Германците не лъжат те се възползват от глупавата система за измерване на вредните емисии. Не случайно европейците тихомълком я замениха с нова в реални условия RDE.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Sas

    2 2 Отговор
    Моито Навтово Беенве не го смеиам заништо на света.Ие ТДС_ка.
  • 32 Миксер

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Инжектор неграмотник Инжектор, това не ти е печка циганска мечта в колибата ти. И на дизела и на бензина горят парите, друг е въпроса при атмосферно налягане при каква температура се образуват. Хайде сега виж налягането при дизела?

    Коментиран от #33, #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Чавдар войвода

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "ВАГ":

    Би ли споделил, кога те осенИ прозрението, че Тойота си плаща и, че корейските автомобили са с немски двигатели?
  • 35 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Миксер":

    Значи твоите обиди за неграмотност може да стоят, а моите не - ок. Но няма какво да се занимавам със същество, което не може да прави разлика между изпарение и пулверизация. Жалка картинка!

    Коментиран от #41

  • 36 Даниел Иванов

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Майстора":

    Трябва да забранят ей такива Майстори като теб да коментират.Големи сте разбирачи на всичко в България за това сте на гова дередже . Тук в испания почти всички коли са дизел и какво МАЙСТОРЕ ????Ела са видиш пътища и стандарт на живот 🤔🤔🤔🤔
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Пич,

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    При дизелите проблем с СО2 няма - в пъти е по-малък от бензинките. Но, но! Препъни камъкът са оказаха азотните окиси, които са и по-опасните.
    С колко много иновации вкараха в дизелите всички фирми. Та Субару направиха боксерен дизел! Всички инвстираха много и наистина се получиха чудесни мотори кат показтели. Я си спомни колко пъти Ауди спечели
    Льо Ман с дизеляк.
    Изглежда проблемите са технологично нерешими.

    Коментиран от #39

  • 39 Антиелектрика

    7 0 Отговор

    До коментар #38 от "Пич,":

    Не си вникнал в контекста на това, което съм написал. Всъщност проблемът с СО2 е несъществуващ проблем. Та аз за 20 км градско каране с бензинова кола 250 к.с. в София, за денонощие изхвърлям толкова СО2, колкото изхвърлят две крави и един кон. То ако проблемът беше само въглеродния двуокис, да бяха контролирали животинското нарастване на населението на планетата ни. Никой не може да ме убеди, че е нормално да се раждат по 20-30 деца и както бях дал линк на една угандийка на 37 години с 38 деца! Ето това е проблемът на планетата ни, защото ако залесяваме и живеем разумно, ще я опазим. Всичко сега се прави за пари, не за екология!
  • 40 Зафира

    0 0 Отговор
    Защо най големия проблем са колите,самолетите толкова ли са екологични.
  • 41 Миксер

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Продължаваш с тъпизмите напред. Това да не ти е пулверизаторът на жена ти дето мие прозорците на щайгата ти с него???
    При дизелът налягането от инжектора стига до 2500 бара!!! От инжекторите горивото излиза като облак.
    Обаче вече съм убеден че ДВГто трябва да бъде спряно защото:
    1.Понеже си Андрешко си казваш абе новите коли са буклуци я дай да взема един 20 годишен Сивик за 2000лв. голяма бегачка е.
    2.Хубаво ама дай да махна "ЕКО БОКЛУЦИТЕ" в изпускателната система колата да диша по-добре.
    3.Японските инженери са големи балъци аз ще я дам Хондата на кварталният майстор да пренапише цялата горивно-въздушна таблица.
    4.Абе ще им плащам на петролната мафия я дай една нафтичка за 1.20лв.
    6. Абе ще си купувам хубаво масло я дай една Приста.
    А на никой не му идва на акъла че колата като излезе от завода има някакви технически характеристики, които не включват само коне и въртящ момент а също и разход и вредни емисии.
    И накрая коронният номер на слабо грамотни хора като теб пали колата слиза гледа отзаде ауспуха и вика еми тя не пуши супер :))
    Заради такива ниско образовани хора като теб дето псуват на майка с манталитет от Столипиново ДВГто ще умре скоро.

    Коментиран от #42

  • 42 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "Миксер":

    Човече, ходи се прегледай! Налягането не прави изпарения. Сивик и дизел са неща, които избягвам дори да гледам. Просто вземи се разкарай нанякъде, защото си пълен ненормалник, който твърди, че на нафтата горят изпаренията и не прави разлика между скоростта на горене на бензин и дизел!

    Коментиран от #43

  • 43 Миксер

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Ти на малоумен ли се правиш или ти идва от вътре??
    Пулверизаторът как работи, нали чрез създаване на налягане?
    Е тука говорим за огромно налягане.
    На дизела какво гори бе неграмотник, същото е като бензинз само параметрите са различни.
    Срам ме е като видя толкова необразовани хора като теб, вземи се засрами малко.
  • 44 Справедлив

    1 0 Отговор
    Като искат да махат дизелите, тогава да проверят и всички бензинови коли - стари и нови ,, аа и да проверят ТЕЦ -овете , че там емисиите са идеални. Всичкото това с цел се прави да се внедрят електричките !
  • 45 Иво

    1 0 Отговор
    Немските коли са боклуци