ФАКТИ.БГ

Първата "цивилна" кола с Twincharger мотор

Публикувана: 3 Септември, 2018 10:38
15 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14564
Първата "цивилна" кола с Twincharger мотор
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.

Автомобилите с двигатели, разполагащи и с турбокомпресор, и с механичен нагнетател не са много. Такива обаче съществуват, като най-известните от тях в последните години са дело на Volkswagen. Заради сложната поддръжка обаче производителите почти изхвърлиха от поточните линии тази технология, но знаете ли коя е първата "цивилна" кола с Twincharger мотор?

Това Lancia Delta S4 - автомобил, разработен заради хомологирането на рали легендата S4 Stradale. Lancia пуска за първи път тази технология в рали колата си от WRC. По закон, за да участва рали колата в шампионата производителят трябва да произведе поне 200 цивилни екземпляра от нея. Lancia прави точно толкова, като те нямат нищо общо със стандартните модификации на Delta.

Естествено са и много скъпи, а моторът, разполагащ с Twincharger система е дефорсиран до 250 конски сили. Колата обаче лежи на пространствена рама, каросерийните панели са от стъклопласт, а пълноприводната система е с три диференциала. Lancia Delta S4 е струвала пет пъти повече от тогавашния топ вариант Delta HF Turbo. Днес цената ѝ е далеч по-висока, въпреки че Twincharger системата не е актуална към днешна дата.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
556
1 Отговор
Италианците са били ТОП строители на автомобили от края на 19в до средата на 20, когато немци и французи завладяват пазара

Оценка:
-7 +22

цистит
2 Отговор
абе факти, питайте ни кое е по яко мерцедес или бмв

Коментиран от #3, #6, #10


Оценка:
-18 +5

556
3 Отговор

До коментар #2 от "цистит":


По принцип ГЛУПАКА купува Мерцедес или Бмв, ТОЙ няма вкус и затова "залага на сигурно" - Lacoste, Adidas, Nike ...... инак има ПРЕКРАСНИ автомобили от други марки

Коментиран от #7


Оценка:
-10 +45

моторко
4 Отговор
Уникат

Оценка:
-2 +14

Borislav Popov
5 Отговор
Назрява и „бензингейт”: Милиони собственици на коли от Volkswagen, Audi и Porsche са супер прецакани! С програмите на автоматичните скоростни кутии можели да се манипулират данните за изгорелите газове
Автомобилният гигант Volkswagen може да е манипулирал данните за изгорелите газове не само на дизеловите си автомобили, но и на бензиновите в колите Volkswagen, Audi и Porsche. Това пише изданието Bild am Sonntag, като се позовава на материали на мюнхенската прокуратура.

Оценка:
-0 +8

Алфа Ромео
6 Отговор

До коментар #2 от "цистит":


Ферари, Алфа Ромео, Мазерати.....

Оценка:
-3 +16

Алфа Ромео
7 Отговор

До коментар #3 от "556":


Щях да ти сложа 150 плюса ама няма как

Оценка:
-4 +12

МАК
8 Отговор
Въпреки че съм скрит голфаджия няма как да отрека колите икони на италианците!!

Оценка:
-2 +15

липса на факти
9 Отговор
Към автора на статията, Радослав Славчев, пълно разминаване с реалността. Въобще някакви "ФАКти" прочели ли сте за този автомобил или са общи измишльотини от типа чул-недочул?
1. Lancia Delta S4 Stradale е цивилната версия на рали легендата Lancia Delta S4, а не обратното.
2. Хомологациата не е за WRC, а за група Б (Group B).
3. С въпросната технология от 2 турбокомпресора и суперчарджър вадят около 800 к.с, далеч повече от описаните в статията 250.
4. И още доста неща....

Практически автомобилът е създаден за да господства в група Б, но не успява, защото през 1986г. от FIA спират този шампионат като го обявяват за много рисков след поредната смърт в състезание. Точно през същата 1986г. първите 5 кръга от шампионата са спечелени от Хенри Тойвонен с Delta S4. Параметрите на автомобила са впечатляващи, а именно 2.0 сек. от 0 до 100 км/ч на асфалт и 2.3 сек. на фракция(макадам). И до ден днешен това си остава най-бързо ускоряващото многообемно шаси.
След забраната на група Б, от Lancia решават да "преправят" колата за WRC, като създават Lancia Delta Integrale. Но това е вече съвесм друг автомобил. Въпреки това, Интегралето печели 6 поседователни титли във WRC преди да бъде застигнато от конкуренцията. Резултат, който не е надминат и до днес. Въобще Ланча имат серизни победи в свтовния рали шампионат и до ден днешен са смятани за легенди.

Оценка:
-2 +58

Иван
10 Отговор

До коментар #2 от "цистит":


И 1.9tdi или 1.8t става

Оценка:
-2 +4

Гост
11 Отговор
Ало,автора поне елементарни знания се изискват за да пишеш по тази тема,от написаното си личи, че твоите са =0,00

Оценка:
-0 +3

Знаеш ли
12 Отговор
г- н Славчев ясно е че си гола вода ,за тая машина малцина могат да изразят компетентно мнение ,колата все още няма аналог , пиши за нещо което разбираш!

Оценка:
-0 +3

Турбото
13 Отговор
До 9 ти ! До колкото съм чел ford rs 200 държи рекорда за най бързо ускорение ! 1.9 до 100 км в час . Автомобила пак е в група Б .

Оценка:
-0 +1

batmiti
14 Отговор
Този автомобил е уникален. На пистата в Ещорил 86 г. Тойвонен завърта 2 обиколки и времето му достатъчно добро да стартира сред първите 10 в квалификацията от Ф - 1 същата година. Около 2 сек.по - слабо от полпозишана на Сена.

Оценка:
-0 +0

123
15 Отговор
произведени са 5001 бр. и съм имал удоволствието да карам такава.Lancia Delta HF 4WD

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Румен Радев
Президентът Румен Радев коментира нападките на предшественика си Росен Плевнелиев
Мисля, че всички трябва да пазим авторитета на бившия държавен глава дори когато той самият не знае как да си го опази"

Още бисери