Last news in Fakti

7 Януари, 2019 13:14 5 523 26

Ще има Porsche Turbo, но без турбо

  • porsche-
  • taycan-
  • turbo
Ще има Porsche Turbo, но без турбо - 1

През тази година Porsche ще пусне в серия своя електромобил Taycan. Това обаче не е новост за редовно следящите автомобилните новини. по-интересното е, че новият електромобил ще има версия Turbo. По-конкретно индексът Turbo ще бъде съхранен, въпреки отсъствието на каквито и да било нагнетатели при чистите електромобили.

Стандартно, наименованията на модификациите показват характеристики и особености на силовия агрегат - мощност, наличие на турбокомпресори и т.н. Но с електромобилите всичко в тази насока е по-сложно. От Audi например, тръгнаха по друг път, интегрирайки индекси в семейството E-Tron, в която е шифрована мощността на мотора.

От Porsche обаче са решили да не изневеряват на традициите. Новият електромобил Porsche Taycan ще разполага със стандартните за марката модификации - Taycan, Taycan 4S и Taycan Turbo. Така за първи път индексът Turbo ще бъде използван за автомобил, който не разполага с турбокомпресор.

Що се отнася до цените на първото серийно електрическо Porsche, то от компанията заявиха, че базовият Taycan ще се предлага за $90 000 - $95 000. Следващият вариант Taycan 4S ще е малко по-скъп. Неговата цена ще е в диапазона $95 000 - $100 000, а изпълнението Taycan Turbo няма да може да се купи за под $130 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БББ

    23 21 Отговор
    ВАГ изглеждат толкова загубили посока, че не знаят как да си именуват колите вече. Няма нужда да слагате турбо, вече дизела не е на мода. Май не го разбират добре.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Този

    11 10 Отговор

    До коментар #1 от "БББ":

    Че кой ти говори за дизел бе колега, погледни по-добре, става въпрос за електричка. Иначе ужасна гпупост е това, то по тая логика не турбо ми с ракетен двигател я пишете да хваща окото.. :D
  • 3 тъпта

    3 2 Отговор
    На български се пише "Порше турбо"
  • 4 Антон

    10 8 Отговор

    До коментар #1 от "БББ":

    Какъв ваг, какъв дизел, какво турбо? Толкова сте неграмотни че дори не разбирате какво четете!

    Коментиран от #10

  • 5 Електрика

    9 8 Отговор
    Къде са редовните плювачи по електричките? И това ли е лош автомобил? Димов, харесва ли ти интериора? Сигурен съм, че ще заобичате електричките когато любимата ви марка започна да ги предлага. Сега май омразата ви, е повече към Тесла, отколкото към електромобилите.
  • 6 Мечта

    5 1 Отговор
    Бате Ради не е чувал за "ниво на оборудване" и пак пише някаква статийка ей така...а пък другите плюят ама и те не знаят защо
  • 7 ApoloN

    7 3 Отговор
    Тфа е малоумщина, да кръстиш модел '' турбо'' Без да съществува такова
  • 8 Асд

    2 8 Отговор
    Мне, мерси!
    Откъдето и да го погледна Ферари 488 е в пъти повече кола за кеф, за същите пари, отколкото Поршето.
    На последните 24 часа на Льо Ман бяха ограничили горивото на Ферарито, а на Порша не въведоха никакви ограничения за да има интрига е съревнованието.
  • 9 Валерката Божинофф

    4 0 Отговор
    Взех два милиона да измисля името!!!
  • 10 Hdhs

    2 5 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    По-добре ти се върни и прочети коментара отново. Поршето е ваг, турбото традиционно се свързва с дизеловите коли и е най-малкото странно да го сложиш на електромобил , което н свой ред показва объркването и неразбирането на ваг и като цяло невъзможността им да са актуални . Май неразбралия в случая сте вие! Неграмотността струи от вас! (умишлено с малка буква)

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Sport chrono

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Hdhs":

    По-смехотворен коментар от това няма накъде :D Турбото било нещо си на дизелите във ВАГ групата :D. Че и обиждаш други коментирали. Та за неуките: При Порше "Турбо" е обозначение на по-скъпа модификация (БЕНЗИНОВА!!, при дизелите не използват "Турбо" в името). Стандартните/базови/евтини модификации на даден модел нямат турбини. А се пишеш фен на вагина групата...Та за да разбереш по-правилно приеми, че "Турбо" на Порше е като "S" на Audi. Пример: Audi a8 = Panamera 4(4s), Audi s8 = Panamera Turbo (Turbo S).Komprende? А, до коментар #1 БББ, къв дизел и ти кви 5 лв, разбираш ли в статията за какво точно се пише?

    Коментиран от #16

  • 12 Брат

    5 0 Отговор
    Шок новина! Дъвките TURBO всъщност са дъвки!
  • 13 Антон

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Hdhs":

    Ти си за съжаление! Колегата в коментар 11 ти го е обяснил. Само е пропуснал версиите GTS , които са позиционирани над 4s и под турбо моделите. А ти ако искаш свързвай турбо освен с дизели и с астрофизика, ограничението си остава изцяло за теб

    Коментиран от #14

  • 14 Брат

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Антон":

    Здрасти колега. Вече е 08. I. ама все пак - ЧНГ. Следя коментарите под статиите и съм забелязал, че твоите са винаги обективни, адекватни, с конкретни факти по темата. Понякога дори съм се учудвал на търпението ти :) Да си жив и здрав. Успешна година.

    Коментиран от #25

  • 15 Кибик

    3 1 Отговор
    Най добре да го кръстят турбо-дизел, защото нито е турбо, нито е дизел.
  • 16 моник

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Sport chrono":

    Хаха човека два пъти ви го обясни и ти и тоя другия още не отбирате грам. В името на модела играе повече маркетинг отколкото реални отехнически обозначения. Отдавна като пише примерно C180 не означава, че двигателя е 1.8 непременно. Също така като пише турбо не става дума непременно за турбина, която нагнетява въздух. Имената на моделите са нещо абстраквно, НО все пак се следва някаква традиция. Турбо пише на дизеловите коли. В някакви по-редки случаи може и на някакви бензинови, но да го сложиш на кола без ДВГ е просто лош вкус. Ама сте бавни, трябва всичко да ви се СМЕЛИ БАВНО ЧЕ ДА ВЛЕЗЕ хахаха...

    Коментиран от #18

  • 17 б а ц о

    2 1 Отговор
    как ше сложите S и турбо на коли без двигател бе хахаха...Измислете си нови традиции хората ще си мислят , че има турбо смешна работа
  • 18 Sport chrono

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "моник":

    Разбирателю, запознай се с марката преди да ръсиш простотии... При Порше досега ВИНАГИ "турбо" модификация е означавала, че колата има НЕПРЕМЕННО турбина, която нагнетява въздух, същия като този в главата ти. Никое Порше няма модификация "турбо" на дизелов агрегат. Нафтовите им печки си имат турбинки, но това не значи, че са модификация "турбо". А относно коментара ти "може и на някакви бензинови", най смисленият отговор е просто хАаХха
  • 19 Гост

    2 2 Отговор
    Ще има Порше Турбо, ама без турбо! Хахахахаха! Влиза един в бара и си поръчва един чай. Сервитьорът го пита: - С коняк или без коняк? - Без чай! бил отговорът. Ама тука няма да има ни коняк, ни чай, само една батерия! И щяло да бъде турбо?!?
  • 20 Никой

    2 0 Отговор
    Не е толкова очудващо. "Турбо" при Порше отдавна вече загуби предисшното си значение и стана наречие за най-мощните версии на даден модел. Примерно при 991 и базовото 911 има вече турбо, но не се нарича 911 Турбо - това име е резервирано за по-мощните още от времето на 930, когато наистина само то тогава е имало турбо. Работата е там че времената се променят и за да задържиш моделната си гама смислена за хората трябва или напълно да смениш наименованията на всичко, както Ауди правят с техните означения за мощността на мотора, а не на кубатурата, или да продължиш по същия начин.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Зелено

    2 2 Отговор
    Така, до всички с умните изказвания, ако прочетете статията опе два три пъти, може да разберете, че ако наистина от порше са решили да ползват означението турбо, то това ще е свързано с традициите на марката. Винаги най- наточения модел е бил с означение турбо на задната ламарина. Така че и да е електрическа кола без турбо, почитателите на марката си знаят за какво става въпрос, а останалите само ще се възмущават на неграмотността и обърканите хора от порше.
  • 24 4х4

    0 0 Отговор
    Бисквити "катеричка"...
  • 25 Антон

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Брат":

    Чнг - живи и здрави, това е най-важното!
  • 26 оня с дроня

    3 0 Отговор
    Ами могат да сложат все пак турбокомпресор.Има електрически,много яки.Вярно,че ще хабят от тока,но пък може да духат към батериите и да ги охлаждат.Може да се ползват и вместо вентилатори за парното.