Last news in Fakti

21 Февруари, 2019 19:36 31 458 62

Нов световен лидер по продажби

  • продажби-
  • статистика-
  • jato dynamics
Нов световен лидер по продажби - 1

През 2018 г. по света са продадени 86.01 млн. нови автомобили, сочи доклад на британската изследователска компания JATO Dynamics. Това означава спад от 0.5% в сравнение с 2017-а, когато са били купени 86.43 млн. коли.

Нов световен лидер по продажби

JATO Dynamics следи пазарите в 54 страни. От статистиката става ясно, че през миналата годна най-много коли отново са били купени в Китай. Въпреки спада от 2.8% с 28.08 млн. продажби на Поднебесната се падат над 30% от световния пазар.

Нов световен лидер по продажби

Голямата изненада обаче е новият лидер сред компаниите. С 8.09 млн. коли Toyota изпреварва Volkswagen (6.74 млн.) и Ford (почти 5 млн.). Най-продаваният автомобил обаче е именно на Синия овал. През 2018 г. са купени 1.07 млн. пикапа от F-серията на американския производител.

Нов световен лидер по продажби

Нов световен лидер по продажби

Нов световен лидер по продажби


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Джап

    106 67 Отговор
    Toyota е номер 1 не се притеснявайте напишете го ;)

    Коментиран от #28

  • 2 Borislav Popov

    89 140 Отговор
    Любиимия модел на тукашната русуфилня, Лада, даже я няма в класацията, с жалките 200- 300 хиляди коли, които са продали, жалка картинка са руските трошляци !

    Коментиран от #5, #42

  • 3 гост

    53 41 Отговор
    Догодина ще е Лада с новия модел ВАЗ 2107
    поне 12 милиона

    Коментиран от #27

  • 4 гост

    29 59 Отговор
    Специално за петролофилите , да обърнат специално внимание на ръста на електромобилите !! 2016-391 000 , 2017-727 000 , 2018-1 261 000 !!!! Даже ако само се запази тоя ръст , а всички очакват бум след 2020 , това значи 2019- 2 269 000 , 2020- 4 085 000 , 2021-7 354 000 , 2022- 13 237 000 , 2023- 23 827 000 , 2024- 42 889 000 !! Тоест след само 5 години те ще са над 50% от ВСИЧКИ продадени автомобили !!!

    Коментиран от #13, #40, #41, #48

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Бесен Язовец

    19 10 Отговор

    До коментар #5 от "дружно да те На се се рем":

    Кара - на тати си каручката с магарето ! Нали Коце ?
  • 7 Borislav Popov

    28 42 Отговор

    До коментар #5 от "дружно да те На се се рем":

    Слушай бе симпатяго, няма абсолютно никакво значение каква кола карам, дали ще е Дачия или Мерцедес, все е тая !! Това не отменя факта, че руските колои се продават лошо, даже и в сравнение с някой китайски марки, които за разлика от ладите са започнали да произвеждат автомобили от преди 9-10 години ! Така, че не разбирам защо ми задаваш тук такива тъпи въпроси ??

    Коментиран от #8, #22

  • 8 дружно да те На се се рем

    30 17 Отговор

    До коментар #7 от "Borislav Popov":

    Готин - да не си ватман ? Да караш трамвая ? То лошо няма . Цял ден се возиш без билет .
  • 9 Боян Доктора

    44 45 Отговор
    Естествено хората купуват което е най-здраво, най-практично и най- удобно, Тойота не са от вчера, както хонда, нисан..Немците да ходат пият студена водица..По-добро от японското, здраво нема младежиии

    Коментиран от #10

  • 10 Borislav Popov

    17 36 Отговор

    До коментар #9 от "Боян Доктора":

    Аз пък предпочитам Алфа ? Нещо на против ?

    Коментиран от #18

  • 11 АLFA Q 4

    2 14 Отговор
    АБЕЕЕЕ,, ТИЯ ЛАЯЧИ СЕГА УМРЯЛИ ЛИ СА,,, ТАМ, R, ръчна количка. на кюмур
    ТАМ разни плевели,,, ТО ката и той е болен... АМИ КЕНЕФА СИ Е КЕНЕФ
  • 12 АLFA Q 4

    3 11 Отговор
    ПОЯВИ СЕ НЯКОЙ ЗА НЯКОЙ И ДРУГ МИ УС ДА НАБЛЪСКА
    АМА СЕ Е ПО,,,,,,, Л,,, И Е В БАНЯТА
    , ДЕРЕ ПРЪЧА
    ПОКАЖЕТЕ СЕ БЕ МИЖИТУРКИ

    Коментиран от #37

  • 13 търтейчо

    8 20 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Темпа на продажби на електрички в следващите две години няма да се запази - около 2020 ще се появят на пазара новите батерии, които ще са с два пъти по-голям капацитет на сегашните пари. Едва тогава, ще има реален спад на цените електричките със сегашните батерии и ... всичко за двг-то ще свърши.

    Коментиран от #17

  • 14 Вова

    11 13 Отговор
    А аз помислих че Жигулките са No 1 по продажби,ама нещо не съм познал.Така ще си умра неук.

    Коментиран от #44

  • 15 Номер 1

    12 18 Отговор
    Субару
  • 16 Хахаха

    35 38 Отговор
    Vw + Skoda + Audi = 9.7 ае чао и у лево джапан рЪжда

    Коментиран от #21, #32

  • 17 гост

    6 8 Отговор

    До коментар #13 от "търтейчо":

    Ами батерии , цени , ама има закони !!! А тоя в Китай примерно казва , че тази (2019) година продажбите САМО в Китай трябва да са 12% от ВСИЧКИ !!!!! При обявените за МИНАЛАТА година 28 милиона , това значи САМО В КИТАЙ 3,36 (три милиона и триста и шестдесет хиляди) млн, електромобила !!!! Тоест само в Китай почти три ПЪТИ повече от всички световни продажби за миналата година !!! А китайците си спазват законите , хахах !! Плюс поне 600-700 000 в останалия свят, станаха 4 милиона още тая година !!! Така че не ръст , ами направо взрив ще има !!!

    Коментиран от #39

  • 18 Боян Доктора

    18 14 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Алфа ?? ХА ХА братоо ходи се наспи и пак ела...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 1245678

    28 20 Отговор
    TOYOTA,HONDA,HYUNDAI ..........ТОВА Е...
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ВАГ

    23 5 Отговор
    Изненадата е големите продажби на Сузуки ,иначе най-подценяваните марки са Опел и Форд (които не са никак лоши) .
  • 24 АLFA Q 4

    4 5 Отговор
    НЕКЪВ ЩЕ ГО ДУХА НАДЕСНО НА ДОКТОРА
    ИЗПОКРИХТЕ СЕ ПОД ЧУЖДИ НИКОВЕ
    МИЖИТУРКИ
  • 25 Ми тоо

    18 28 Отговор
    Само колхозници и шмиргели карат японски коли

    Коментиран от #26

  • 26 Боян Доктора

    23 14 Отговор

    До коментар #25 от "Ми тоо":

    А само скъсаняци, опърдяни гъ**ве и редки бради карат немски коли за 1299лв.
  • 27 Random

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    2107 не се произвежда от 2012.
  • 28 гощо

    17 25 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Тойота и Форд продават ефтино а WV скъпо и пак е в битка с тях! Сети ли се кВо ти пее радиото?!?!? Живял съм в Америка,там който иска устройство за предвижване от точка А до точка Б без никаква емоция и дух си копува Тойота или Хонда. Всеки с отношение към колите и себе си има друг избор,често пъти европейска кола!

    Коментиран от #33, #52

  • 29 123

    11 6 Отговор
    Корейците, Киа + Хюндай ще дойдат доста сериозни....
  • 30 Slovenia

    16 4 Отговор
    Това психофобите все руското им в .....Много ги боли.Тук въобще не става въпрос за руски коли.Няма ги в класацията,какво коментирате.Все едно да има мач между Левски и ЦСКА,а да коментираш играта на Химик Костинброд.Луд умора няма.

    Коментиран от #49

  • 31 Знайко

    4 5 Отговор
    От кога Тойота е Американски производител ?!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 чики рики

    10 5 Отговор

    До коментар #28 от "гощо":

    гощооо ако ти си живял в америка аз съм папата, не се чуваш кви ги бръщолевиш, колкото струва тойота или хонда толкова струва и фолвето не заблуждавай ората
  • 34 чики рики

    10 4 Отговор
    а гощо забраих да ти кажа че тойота е най-скъпия бранд с най-голяма пазарна капитализация можеш да провериш в нета точно колко струва всяка компания в цифри
  • 35 гост

    11 2 Отговор
    Един Форд Ф150 струва на ползвателя 250долара месечно, как няма да се купува като това е надница за два-три дена. Я ела у нас и кажи кой не може да си позволи кола за 120лв месечно, да не говорим, че е нова, мощна и голяма?
  • 36 123

    14 16 Отговор
    Никаква изненада няма журналистче. Освен да преписваш трябва да мислиш малко. Фолксваген отново продава най-много автомобили в света. Тази класация е по брандове. Действително концерна Тойота е продал най-много коли от бранда Тойота. Но Фолксваген е продал 6, 75 млн. Фолксвагена, но и 1,8 млн. Ауди, 1,243 Шкоди, Сеатите ги няма в първите 25, ама и там има едни 600-700 хил. Изобщо не броя останалите 5-6 бранда от концерна. Та Фолксваген са продали около 11 млн. автомобили. Та световния лидер по продажби продължава да е Фолксваген за поредна година.

    Коментиран от #53

  • 37 GOLF R

    2 6 Отговор

    До коментар #12 от "АLFA Q 4":

    не смея - миришеш на тоалетна

    Коментиран от #59

  • 38 VAGен

    12 11 Отговор
    Ако се събере Volkswagen + AUDI + SKODA стават 9 800 000 коли :) 1 800 000 над Тойота.
  • 39 Язе

    9 4 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Хухухахахаха.Чакай.Ще,Ще,Ще.Чудото Тесла къде е в класацията?хухухахаха.Нови батерии.Това го четем от 5-10год.По тази логика 2020 новите дизели с разход 0,5 не на 100 а на 200км.хухухахаха
  • 40 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    2030год ще стигнат към 30-40млрд.броя.Всеки човек на планетата ще има по две,,три електрички?хухухахаха.Кой ги произведе тези 1 261 000броя миксери? Гурото произвежда вече по 21 000бройки на седмица?????Уау.
  • 41 БатП

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Цъкнах ти +, разсмя ме.
  • 42 НалиТИ

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Нали ти се съмняваше, че 100 млн. коли годишно се продават (просто погледни картата и виж, че има изпуснати региони). Сега сам си отговори, че електрическите са 2% от новопродадените.
  • 43 Japbest

    7 2 Отговор
    Ха ха, Сузуки са продали повече от Мерцедес и БМВ, и са почти наравно с Шевролет, да не говорим за френските трошки, повече от двойно.
  • 44 Алфа Ромео

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Вова":

    Ами те си бяха номер 1 навремето, предимно в соц-страните, в доста страни са произвеждани и продавани под различни имена. Оригинала естествено е Фиат 124, в Турция са били Фиат Мурат, в Аржентина също са се правили и в някои други страни. Не че е била връх на техниката, но за парите си е предлагала доста здравина и надеждност.
  • 45 йогжг

    12 6 Отговор
    Реално като компании, най-голям производител е ФВ-ГРУП с близо 11млн. продажби, малко зад тях са Рено-Нисан-Мицубиши, Тойота е на трето място.

    Коментиран от #54, #58

  • 46 Сталин

    3 5 Отговор
    Абе хора! аз ли недовиждам или е истина? - верно ли Лада я няма в класацията? малиии, тез не разбират од коли.
  • 47 plovdiv 1912

    4 1 Отговор
    То сега е толкова мешена скара , че марката не значи нищо , всеки взима от всеки и продава на потребителя , те и затова са такива трошляци новите коли , Форда в САЩ излиза под 300 долара на месец как няма да го лапат 3 дена работа със застраховката , все едно тука да е 100 евро на месец , и ще са повече от хората...........
  • 48 Кирил

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    След 20г. автомобилния ДВГ ще е в музея. Ще има само продажби на full electric car.
  • 49 Borislav Popov

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Slovenia":

    Тук въобще не става въпрос за руски, американски, немски, китайски, японски, корейски и т.н.коли, тук става въпрос за кои производители са произвели и продали по вече коли и аз просто констатирам, че колите на на

    Коментиран от #50

  • 50 Borislav Popov

    2 4 Отговор

    До коментар #49 от "Borislav Popov":

    ... на най мощната и уж на най богатата в света държава, изобщо ги няма в класацията, драги ми каскете и само не ми говори, че класацията е наредена и бла, бла, бла..)
  • 51 бай Кольо

    3 0 Отговор
    най много продадени са рендетата - тва Дачия , тва Нисан , тва Инфинити , тва Мерцедес ,тва Лада тва сичкото с 1.5dci си е ренде... :) А вече са много ....не мож ги позна :)
  • 52 Ей лъолъо

    11 4 Отговор

    До коментар #28 от "гощо":

    Затова ли в САЩ никой не си купува Фолксваген,а са най-евтини!
    Всеки си купува Тойота заради здравината й, хубавия дизайн и леко управление и богато оборудване.

    Коментиран от #56

  • 53 Коментатор

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "123":

    Абе май е Рено- Нисан-Митсубиши,ако не включваш камионите!
  • 54 Коментатор

    8 1 Отговор

    До коментар #45 от "йогжг":

    Рено-Нисан-Митсубиши са първи по продажби,ако не се броят камионите.
  • 55 изпитател

    5 2 Отговор
    Смених много коли. Когато се качих на мерцедес разбрах, че има две марки - мерцедес и другите. Смених доста джипове, даже и руски. И разбрах, че и те са две марки - тойота и останалите. Съжалявам и се извинявам на феновете на другите и останалите марки, но открих това по трудния начин.
  • 56 Ботев

    5 2 Отговор

    До коментар #52 от "Ей лъолъо":

    Пич, още ли не си схванал манталитета на българина, за тях ТРЪПКА означава ровенето по моргите за евтини части и хвалбите в кръчмата как поредният ремонт му е излязъл много евтин. Аз съм живял до 2015 в Щатите и там на европейските коли им казват "eurotrash" или европейски боклук. А израза "BMW driver" е асоциирани с: нагъл комплексар. Honda, Toyota, Mazda, Mitsubishi са толкова популярни че повечето 20 годишни си нямат представа че не са американски коли.

    Коментиран от #57

  • 57 ВАГ

    1 4 Отговор

    До коментар #56 от "Ботев":

    В САЩ политиката е следната : на всеки автопроизводител му се казва , ти ще продаваш коли в САЩ ако се произвеждат в САЩ с американски части от американци и ще печелиш по 1000 долара от кола ,точка по въпроса . На другите се налага антиреклама и дизелгейтове ,няма как да произвеждаш в Мексико и да продаваш в САЩ . Така самите САЩ печелят повече от една Тойота отколкото от един субсидиран Шевролет.
  • 58 АLFA Q 4

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "йогжг":

    МАЙ СА ПОВВЧЕ,,, ЩОТО 11 000 000,,ИМ ВЪРНАХА,,, ТАКА ИЗЛИЗА ЧЕ КВОТО ПРОДАЛИ, ТОВА ИМ ВЪРНАХА
    В ТАКЪВ СЛУЧАЙ ЗАЩО ИЗОБЩО ГИ СЛАГАТЕ В КАКВАТО И ДА Е КЛАСАЦИЯ
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Гого

    0 1 Отговор
    Тойота не е номер 1 !! Не НЕ Е !!!! Волксваген заедно с АУди и Шкода имат повече продажби!!!!! Но тъпите журналисти нарочно разделят фирмите!!! Да не говорим, че има и други марки в компанията на Фолксваген!

    Коментиран от #61

  • 61 Африканец

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Гого":

    Брато,спокойно , не се вълнувай толкова-опасно е за здравето. Няма значение толкова ,кой е номер 1 и номер 2. Важното е ,че Тойота са сто пъти по-здрави и надеждни от тия трошки VAG.
    Едно време VAG имаха здрави коли, друг е въпроса ,че бяха най-дървените. Сега спадът в качеството и надеждността при VAG е огромно, а при Тойота- минимално.
    Да не говорим за високо-проходимите автомобили- от пустинята Сахара до северния полюс- всички избират Тойота-просто хората знаят какво им върши работа при тези екстремни условия.
  • 62 Трошков

    0 0 Отговор
    Много учен народ по тези автофоруми, веднага оправиха дизайн, надеждност, конструкция,маркетинг и пр. и пр. И от батерии и електрички разбират, а от екология пък съвсем. Ми кво чакат световните марки, а не ви наемат да им оправите бизнеса не разбирам.