9 Април, 2019 17:16 19 724 43

Продава се една от най-редките "газки"

  • газ-
  • газ-25-
  • газ м-1

75 години след създаването си един от най-загадъчните и редки модели на Горковския автомобилен завод си търси купувач срещу стряскащите $460 000 (€407 832). ГАЗ-25 е шестколесна версия на М1 (Ford Model B от 1932-ра), от която са произведени само два екземпляра. Единият от тях е реставриран до състояние "като нов" от петербургското конструкторското бюро "Смирнов".

Експерименталната "25-ица" е проектирана като щабен автомобил с повишена проходимост за армията. Предният мост е окачен на надлъжни ресори, а двата задни - на полуелиптични.

Задвижващи са само четирите задни колела. Под предния капак работи четирицилиндров двигател с обем 3.29 литра и мощност 50 к.с. при 2 800 об/мин, съчетан с четиристепенна механична предавателна кутия.

Шестколесната "газка" така и си остава прототип. Вместо нея в серийно производство влиза доста по-простият като конструкция ГАЗ-61 с двойно предаване и отлична проходимост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Приятел

    16 27 Отговор
    Пинко да я купи и да се върне в миналото с нея,за да не цапа ефира.
  • 2 Алфа Ромео

    40 13 Отговор
    Не дърпат ли и предните колела няма проходимост, иначе колата е готина и оригинална.

    Коментиран от #4

  • 3 Емил

    30 58 Отговор
    Публикувано във факти.бг: ГАЗ-25 е шестколесна версия на М1 (Ford Model B от 1932-ра) - поредната истина за "руското" автомобилостроене (и не само, а изобщо руската техническа мисъл).

    Коментиран от #33

  • 4 Емил

    15 45 Отговор

    До коментар #2 от "Алфа Ромео":

    И кое е оригиналното?!

    Коментиран от #6, #13, #29

  • 5 Даммммм

    36 7 Отговор
    Яка е...

    Коментиран от #8

  • 6 те това му оригиналното

    27 38 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Оригинално открадната от Форд
  • 7 Batushka

    18 19 Отговор
    Абе ,изпипана работа ...руска!
  • 8 Я па я

    22 9 Отговор

    До коментар #5 от "Даммммм":

    Вярно е яка. Цели 50 к.с.
  • 9 DBS

    24 30 Отговор
    Дали въобще има автомобил измислен от до... в Русия? Ако има някой запознат нека сподели ......

    Коментиран от #14, #27

  • 10 Петков

    7 15 Отговор
    Никога!!!
  • 11 ПЛАМЕН

    15 7 Отговор
    Хенри Форд по това време е в Москва и помага за построявянето и.
  • 12 Фолксваген

    16 6 Отговор
    Даже и по днешни показатели тази кола е актуална!!!!
  • 13 Алфа Ромео

    17 15 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Ясно е че копирана, те на братушките почти всички коли и камиони са им копирани от западни, въпреки това е оригинална щото има малко бройки, една копирана и Форд оригинала не се знае колко има запазени.
  • 14 Random

    36 18 Отговор

    До коментар #9 от "DBS":

    Единственото което са копирали е външният вид. Окачване, двигател, трансмисия са си тяхни. Вземи прочети малко, а не гледай само картинки.

    Коментиран от #15, #19

  • 15 Киро

    19 25 Отговор

    До коментар #14 от "Random":

    ти под всяка статия за руски реплики ли ще пропагандираш, че само дръжките, пантите и чистачките са били от оригинала, всичко останало руско, по всичките им коли. А да си чул, че путиновата лимузина е с агрегати разработени от порше( НЕ-СЪВМЕСТНО с руснаците), я кажи сега че били работили заедно и как руснаците са им казвали на тия от порше как се прави мотор и трансмисия, а германците само са мигали, щото те не знаят колкото пияните руснаци.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Random

    19 10 Отговор

    До коментар #15 от "Киро":

    Къде ги четеш тия глупости, като навсякъде пише че 8-цилиндровият двигател(V12 си е руски) е съвместна разработка? Руснаците много добре знаят как се прави блок, колянов вал, мотовилки и бутала. Куца им производството където стари машини изработват и обработват, и пияни зле платени работници работят. Вече цилиндровите глави яко им куцат, от там и ниската мощност на двигателите им. Работата е протекла по подобен начин - руснаците представят проект, немците го оптимизират за да работи тихо и равномерно и правят изцяло нови глави. И двете страни са участвали, като заслугата за мощността и тишината са на Порше.

    Коментиран от #18, #21, #26

  • 17 Random

    16 9 Отговор

    До коментар #15 от "Киро":

    "ти под всяка статия за руски реплики ли ще пропагандираш, че само дръжките, пантите и чистачките са били от оригинала, всичко останало руско, по всичките им коли. " Да, защото това е самата истина. Я ми обясни как уж са копирали, пък няма една част която да пасне от "оригинала" на "копието" или обратното? Как така се получава че всички размери са различни и двигателите нямат нищо общо като конструкция? Кое точно е копираното? "Ама си приличат" Еми приличат си на външен вид и толкоз. Нямали са въображение и са решили да копират вида.
  • 18 Гост

    16 17 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Руснаците знаели как да направят блок на двигател??? Ще ти дам конкретен пример че това не е вярно!!! Преди много години баща ми имаше ВАЗ 2101 - 1972г с блок разстъргван по италианска технология изкара без ремонт до около 400хил км! След това 1988 купи Ваз21013!!! С блок правен по нова подобрена руска технология!!!! На 90хил км гореше по 2!!! Литра масло на 1000 км. И това държа да подчертая при абсолютно нормална експлоатация! Стигна се съвсем естествено до основен ремонт,и о чудо. Износването на цилиндрите беше толкова голямо че излезе чак на трети ремонт!!! Та това което четеш в разни руски сайтове не означава че е вярно.

    Коментиран от #22

  • 19 DBS

    15 10 Отговор

    До коментар #14 от "Random":

    Не знам кой какво е чел ..... Обаче това е модификация на кола която се произвежда по лиценз на Форд . Всичко в нея.След това модифицират агрегати руснаците.
    Я виж и прочети къде отиват поточни линии и преси от заводите на Опел, в края на Войната . ОК ...война е било победители са ...взели ги.
    После удивително как руски приличат на американски коли.

    А кочкото до така нареченият автомобил на Путин ,за който също споменаваш- виж китайското копие на Rolls Royce и виж оригиналния Rolls ...... руското е нелеп мелез между тях.
    Може и да могат да правят пушки ама коли.....Копия или лицензни производства.
    Лада напоследък изглежда се опитват да са по оригинални ....на дизайн поне и не са лоши .

    Коментиран от #25, #31, #32

  • 20 Големия Хур

    13 16 Отговор
    Гламавите русофили слагат минус на всичко което е истина

    Коментиран от #30

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Random

    10 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Ти нататъка прочете ли като казах че им куца производството? Блокът е проектиран да издържа много повече, обаче като не могат да го произведат и обработят нормално, много ясно че няма да държи дълго.
  • 23 Манфред

    7 1 Отговор
    Независимо от цената,колата ще отиде в хангара на някой колекционер.
  • 24 Random

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Стоян":

    Не повече от тебе.
  • 25 Random

    8 1 Отговор

    До коментар #19 от "DBS":

    Говоря по принцип. И пак прочети че май не си видял че съм ти написал че външният вид не значи всичко.

    Коментиран от #40

  • 26 Киро

    9 12 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    ти знаеш ли двг технологията от коя година е, навлязла е във втория си век съществуване? До сега руснаците не са се научили да правят двг, нито пък скоростни кутии, всичко дето има повече от две зъбни колела им е трудно. Това с машините, не мисля, че ти е ясно, не са им стари машините, имат си модерни заводи и машини и поточни линии, просто са некадърни, знаят да го откраднат, но после идва трудното, как да го произведат като са неуки. Виж в разрухата и технологиите за самоунищожение са номер 1, почти няма руско оръжие да не е добро, ама танкове, автомати, пистолети, хеликоптери, изтребители, въобще всичко дето сее смърт им е присъщо. Как този талант не се пренасочи към подобряването на човешките стандарти на живот? Правят само оръжия,уж за защита, все едно на някой му е притрябвала тая скована от мраз и студ земя.
  • 27 Жуков

    10 3 Отговор

    До коментар #9 от "DBS":

    Т-34 !
  • 28 Abe

    6 0 Отговор
    Тва парно нема ли, за кво ми като ше загинем от студ зимата
  • 29 Русонефил

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Явно за русопоклонниците изкопирване на американски модел с нововъведения, които не функционират е "оригинално".
  • 30 Факт!

    3 8 Отговор

    До коментар #20 от "Големия Хур":

    Е то новите Лади са си Дачии с дизайнеф Андерсон и на Рено.Кое им е руското.

    Коментиран от #34

  • 31 Гост

    1 8 Отговор

    До коментар #19 от "DBS":

    Не спори с него! Безмислено е! За него има разлика даже и ако едно болтче се развива не с плоска ,ами с кръстата отвертка!
  • 32 Ъъъъ?!

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "DBS":

    Поточните линии и преси са тръгнали,както към ссср,така и към хамерика. Всеки разграбва това до което се е докопал

    Коментиран от #39

  • 33 Николай

    4 7 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Москвича е Опел има и с двигатели на БМВ, ЗАЗа е от НСУ, ГАЗ 21 беше някакъв Пакард или Плимут другия ГАЗ 24 е от ФОРД Фалкон да не ги изброявам. На братята автомобилостроенето не им е приоритет.

    Коментиран от #35

  • 34 Random

    6 3 Отговор

    До коментар #30 от "Факт!":

    Кое е дачия? Двигателят, платформата, интериора, окачването и всичко е руско. Единствено Ларгус е рено/дачия.
  • 35 Random

    7 4 Отговор

    До коментар #33 от "Николай":

    Уникално прост си.
  • 36 виждал

    2 3 Отговор
    Randomeee, много обичаш да се изказваш неподготвен. Напълно прав е № 18. Първите Жигули изминаваха без проблем 300 000 км. Само че дори и на болтовете пишеше FIAT. За твое сведение всеки лиценз има период на усвояване. Отначало всичко идва от завода /в случая фиат/ и само се сглобява. Постепенно производството се усвоява от по леко към по-сложно. Само че след като усвоиха производството колата стана курник. Аз не искам да кажа че братушките не могат. Щом ходят в космоса, значи могат. Само че тук има един МНОГО ВАЖЕН момент. На държавни цени Жигули стуваше 1 500 лв. В същото време ти правиш вноска от 1 500лв. и чакаш 10 години да ти излезе редът да си купиш кола. Е че кой е луд да ти се впряга да ти прави луксозна кола???? Тя отдавна е платена. Аз съм работил в Мототехника. Монтирахме български радиоапарати на колите защото те и това нямаха. Какво не сме намирали в купетата. Включително и отварячка за бира. Ти четеш това онова не знам от къде а пък моят живот е преминал вътре в центъра на събитията. И никой не може да ми пише глупости и да ме оборва за нещо на което съм очевидец. Като чета и останалите само си чешат езиците. Питайте бащите и дядовците си.

    Коментиран от #37

  • 37 Random

    4 1 Отговор

    До коментар #36 от "виждал":

    На болтовете няма значение какво и писало. Двигателят си е руски с напълно различна конструкция.
  • 38 aha

    1 0 Отговор
    За всички, които твърдят, че руснаците са ги "откраднали". Вземете почетете малко! Съвсем легално са произвеждани по програма наречена "land lease". Ограмотете се малко и тогава приказвайте. По този начин се произвеждат почти всички съветски автомобили от това време. Важното е да хейтите, вместо да прочетете малко.
  • 39 DBS

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Ъъъъ?!":

    Да тръгнали са сигурно . Но точно за коли едва ли ..Опел са GM доста преди войната.
    Иначе да ...ракетната програма на САЩ е ясно откъде идва,но не това е темата тук.
  • 40 DBS

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "Random":

    Както казах ...незнам кой какво е чел.Писал съм от....до.
    Ще рече от момента ,в който братушката хване молива да рисува (добре де ,да го измисли преди това) ,до момента в който е създаден готов за употреба автомобил.
  • 41 Танкист

    0 1 Отговор
    Май успяха да направят танкове през 40-те години и то успешни, от къде ли са откраднали?
    На времето дойдоха в ТИЦ-а и разглобиха IBM360 копираха всичко, изпиха спирта за почистване и си заминаха. След това започнаха да правят СМ-ки.
  • 42 виждал

    0 2 Отговор
    ИИИ Рандоме вярно бее сега се сетих заради болтовете изминаваха по 300 000 км. Вярно двигарелят на Фиат 124 е с разпределителен вал в блока а на Жигули в главата но това не значи че братушките са го конструирали. Да не мислиш че това става за един следобед. Кой е луд при готова кола да седне да прави нов двигател за който трябват месеци да не казвам година работа. Просто договорката с Фиат е такава - с по нов модел двигател заради е такива балъци като тебе да кажат не е вярно Жигулито е Руско. Да ама не.
  • 43 гост

    3 0 Отговор
    И защо да е стряскаща цената не можах да разбера , след като са произведени само две такива . Това е кола с колекционерска стойност и цената е съвсем резонна.