През тази година френският автомобилен производител Citroen чества своя 100-годишен юбилей. Марката е създадена през 1919 година от Андре Гюстав Ситроен и още от самото начало започва да се занимава с производство на автомобили за масова употреба.
15 години по-късно Citroen завинаги променя автомобилния свят. Тогава френската фирма пуска на пазара модела 7CV, който става родоначалник на обширното семейство Traction Avant. Предното предаване за първи път намира място в сериен автомобил, за да се превърне в най-масово прилаганата компоновка и днес.
През 1935 година Андре Ситроен умира, но фирмата продължава своята дейност. Основни действащи лица стават две личности, които по-късно създават и шедьовъра, наречен DS. Двамата мъже от Citroen и техните екипи са в основата на това автомобилно “произведение на изкуството” - инженер Андре Льофевр и гениалния художник и скулптор Фламинио Бертони.
През целия си живот шедьовърът DS се асоциира и с големите културни събития през годините: DS е избран в Лондон в края на 1999 от международно жури, в чийто състав е елитът в тази област, за “Най-добър предмет на световния дизайн през XX в.”. Освен с иновационни и луксозни модели, Citroen винаги е имал в гамата си по един световен бестселър.
От 2CV до настоящото поколение на C3 марката винаги е сред тези, които успяват да продават най-много на Стария континент. Настоящият C3 е един от лидерите на европейския пазар за последната година. Интересен факт е, че през 2019 година френската група PSA е на второ място по продажби в Европа, което се дължи основно на Citroen, който е във възход с цели 14.7% спрямо предходната година.
У нас юбилеят се отбелязва от фирмата вносител на марката за България в рамките на протичащото в момента автомобилно изложение в София, което ще продължи до 20 октомври. Щандът на марката, който се намира в зала 1 и е под номер 1, е вдъхновен от концепцията за съвременен градски шоурум - La Maison Citroën, който напомня на комфортна зона за живеене. Начело на гамата е новият флагмански кросоувър Citroën C5 Aircross, както и бестселърът Citroen C3.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Методи
13:26 14.10.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 VW Golf
Коментиран от #27, #32
13:32 14.10.2019
4 Радо
13:33 14.10.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Немец
Коментиран от #10
13:36 14.10.2019
7 Емил
13:40 14.10.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Марио
14:22 14.10.2019
10 Марко
До коментар #6 от "Немец":
По-скоро на немците колите приличат на немкините, ама холан, не е болка за умиране. Имал съм и немски, и френски коли. Не мога да кажа нищо лошо за френските. А немските са просто добри, не кефят, но стават. И те така!14:37 14.10.2019
11 Тодоров
Коментиран от #18, #29
15:07 14.10.2019
12 Дъ Клаш
15:18 14.10.2019
13 Петър
Коментиран от #22, #30
16:43 14.10.2019
14 Трошката
Коментиран от #15, #16
16:58 14.10.2019
15 Факт
До коментар #14 от "Трошката":
Потвъждавам, карам най-вече френски коли и най-големите бели ми е правила немската електроника на БОШ, иначе другото е доволно здраво.17:37 14.10.2019
16 Random
До коментар #14 от "Трошката":
Немеца го прави както си го поръча французина. А и французина като си го навре в ауспуха оди му кажи че електрониката е чувствителна към температура и влагаКоментиран от #23
20:15 14.10.2019
17 селянин 1
20:25 14.10.2019
18 filo
До коментар #11 от "Тодоров":
Странно разсъждение. Пежо купува Опел, защото има пари, а Опел явно се продава вероятно по икономически причини. Освен това, коя кола няма електроника, а френската механика не е по-лоша в никакъв случай от немската.Коментиран от #20
20:48 14.10.2019
19 Գեւորգ Գ.
Миналата година чества 99-годишния, а догодина ще чества 101-годишния си юбилей!
Коментиран от #31
20:58 14.10.2019
20 Komapak
До коментар #18 от "filo":
Купих си немски амортисьори и ги бракувах на втория ден! С гаранция били..... Заврете си ги де слънце не огрява... Предложи ми друг доставчик френски. Предубеден ги купих, но бракувах колата 3г. след това, по други причини и 150000 км със същите. Не съм фен на френската техника, но издържах много повече от оригиналните немски ч..... кии. Съвсем малко им трябва на французите за да са наистина добри. В една друга тема писах за строен, че клемите на фаровете определено не са изчислени за нашия идиотски закон! Визирам Берлинго и С3. По-лошото е че даже се палят. Нищо лично! Препатил съм😉23:26 14.10.2019
21 БАРС
07:41 15.10.2019
22 159
До коментар #13 от "Петър":
Най-важното им откритие за световната автоиндустрия се "крие" в емблемата: шевронните зъбчатки на диференциала!09:32 15.10.2019
23 Язе
До коментар #16 от "Random":
За 12 години само с френски коли..два датчика на 20 годишната вече и никакъв на 8 годишната.Каква била електрониката?За здравина на окачването няма да говоря,че що цимент,плочки и пясък е изнесла и още влачи старата не е истина.Сменявайте си алуминиевите окачвания на немските на цената на хидравличното на и си карайте.11:17 15.10.2019
24 Ооо не
12:21 15.10.2019
25 Техник един
18:53 15.10.2019
26 Вальоо
01:04 16.10.2019
27 The Guest
До коментар #3 от "VW Golf":
Имал съм три френски коли, две от тях Ситроен и на окачването им винаги му трябва повечко грижа. Миналата година имах възможност да попътувам из Франция и като видях по какви пътища карат, ми стана ясно защо тук колите им се развалят.06:55 16.10.2019
28 wrc
17:09 16.10.2019
29 Опел
До коментар #11 от "Тодоров":
С покупката на Опел PSA не печели нищо като нови технологии.Да си чул Опел някаква иновация да са измислили ?
Взимат една западаща немска марка, да я подобрят и от губеща, да стане печеливша.
19:45 16.10.2019
30 Ситроен
До коментар #13 от "Петър":
Няма да изброявам какво са измислили Ситроен, защото списъка е много дълъг. Има го на сайта им. Разбира се че са го написали с рекламна цел, но никой автопроизводител ме им оспорва постиженията им, само разни родни ЕНжЕнери спИцИлИсти без диплома.19:50 16.10.2019
31 Юбилей
До коментар #19 от "Գեւորգ Գ.":
Юбилей е 50 годишнина, но се ползва и за други кръгли годишнини. Източник Уикипедия.Т.е. 100 години са двоен юбилей.
99 и 101 години са просто много опит и история и няма защо да се крият.
20:05 16.10.2019
32 безпартиен
До коментар #3 от "VW Golf":
Вече 380 хиляди Ситроен С4 гранд Пикасо закупен в България 2008 г.и поддържан само в оторизиран сервиз!Маслото се сменя на 20 хил.км. и не се долива!!!Сменяни са накладки,дискове и биелетки!!!Проблеми имаше единствено с климатроника,но беше спукан радиатора.Железен автомобил и само който не е карал нов такъв не знае какво е.Частите не са по- скъпи от на други от този клас!22:49 16.10.2019
33 Фен Шевронов
13:50 17.10.2019