12 Февруари, 2020 10:50 4 441 28

Печалбата на Daimler рухна с 60%

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • печалба-
  • оборот

Чистата печалба на Daimler за изминалата година е €2.7 млрд. или с 60% по-малко, отколкото през 2018-а, става ясно от публикувания финансов отчет на немския производител. Това е най-слабият резултат на концерна от 10 години насам, въпреки че през 2019-а оборотът е достигнал €172.7 млрд. или с 3% повече от предходната година.

От Daimler обясняват резкия срив в печалбите си със значителните инвестиции в електрифициране на съществуващата моделна гама, която вече трябва да покрива много по-строги екологични стандарти, и отделянето на сериозни средства в разработката на електромобили. Освен това миналата година концернът бе глобен с €4 млрд. по съдебно дело за дизеловия скандал.

Доста по-оптимистично изглежда положението на компанията Mercedes-Benz, която принадлежи на Daimler. Миналата година марката е запазила лидерските си позиции в луксозния клас с 2.34 млн. продадени автомобила или с 1.9% повече, отколкото през 2018-а. За Трилъчевата звезда това е деветата поредна година на растеж.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да фалират ега

    17 38 Отговор
    Нацистки кенефи

    Коментиран от #2, #12, #16

  • 2 Komapak

    13 13 Отговор

    До коментар #1 от "Да фалират ега":

    Да фалират ама не щат доброволно! 😂😂😂
  • 3 бръммммм

    11 20 Отговор
    Тежки времена!Нострадамус е предсказал фалита на германските боклуци!

    Коментиран от #15

  • 4 Random

    28 7 Отговор
    Щом оборота е по-голям, а печалбата ниска значи имат разходи, освен новата S-класа работят и по нещо друго значи. Не са тръгнали да фалират

    Коментиран от #5, #24

  • 5 Имат да

    16 2 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Имат разходи така е. Глоби имат да плащат.
  • 6 Driving pleasure

    22 8 Отговор
    Платили 4 милиарда глоба... ама имали платили. И пак им останали 3 милиарда печалба.
    Т'слата и без глоби а с подпиране и субсидии за каруците и пак не може да излезе на печалба

    Коментиран от #13, #18

  • 7 Алфа Вълкът

    9 1 Отговор
    Това като вчера дето обясняваха, че сме по-добре от Швейцария, Люксембург и не знам си кой още. Обаче хората викат загуба за печалбата която не са лапнали. А не, че имали пари и са ги дали. И тия си отчитат само нетна печалба, като са извадели пари за инвестиции.
  • 8 Специалисти

    5 11 Отговор
    Големите глоби все още не са започнали! Това за сега са малките глоби. Другата година от 95 гр на км. Всеки грам отгоре - 95 евро. Тези 4 милиарда, бял кахър сега.

    Коментиран от #10

  • 9 Plameni

    8 2 Отговор
    Както пише в статията, резкия спад на печалбата е за сметка на цялото електрифициране на съществуващите модели ,било то 48-волтова електрически системи EQ Boost, Plug-in Hybrid, чисто електрически или с горивни клетки .... и плащането на малко глоби.За фалит никой не говори ,все пак са на печалбата няколко милиарда.
  • 10 гост

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "Специалисти":

    Ти Мерцедес не ги мисли.Гледай си руските коптори,че от догодина няма да имат продажби в ЕС,не покриват никакви стандарти.Само в Раша
  • 11 Jack Bauer

    5 1 Отговор
    Нормално, след като вече S-Classe, най-добрата им лимузина не се предлага серийно с активно окачване, а трябва да си го поръчваш като екстра ...
  • 12 Brabus

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Да фалират ега":

    Ти от коли не разбираш и си злобен както виждам.И при жените ако е така.Може да се гръмнеж и света ще е доволен,че има 1 отрепка по малко.
  • 13 Borislav Popov

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Всичко е пределно просто ! Тесла не може засега да излезе на печалба, понеже влага огромни средства в строителството на нови заводи, инфрастуктура и разработката на нови технологии и т.н. Така, че доста е глупаво от твоя страна, да сравняваш компания с 15-20 годишна история, като Тесла с компания като Даймлер, която има заводи във всички части на света и която съществува повече от 130 години. Виж само с колко завода разплага Даймлер и колко модели произвежда и виж колко са заводите и моделите на Тесла и тогава ръси мозък.
  • 14 Гост

    0 0 Отговор
    Чудя се как гост не е избухнал още? Сигурно е припаднал от екстаз.
  • 15 Pokoloko

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "бръммммм":

    koito ne moze da si kupi6.
  • 16 Pokoloko

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Да фалират ега":

    koito i ti ne moze6 da si kupi6 kato drugi tuk pliuva4i

    Коментиран от #28

  • 17 Mercedes Benz 200-E W124

    5 4 Отговор
    Надали някой някога ще прави по здрави коли от мерцедес бенц говоря не само за старите бенцове като 124, 201,126,123, 140 но и новите така че не съм съгласен с колегите дето казват че са немски боклуцо и кенефи.
  • 18 Каква печалба била останала

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Чистата печалба за цялата година се е понижила до 2,71 милиарда евро в сравнение със 7,58 милиарда евро. През ЧЕТВЪРТОТО ТРИМЕСЕЧИЕ на годината Daimler, чиято централа се намира в Щутгарт, е ЗАГУБИЛ 11 МИЛИОНА евро спрямо печалба от 1,64 милиарда евро през същото тримесечие на предходната година.

    Както и през третото тримесечие, Tesla остава в зоната на печалбата с оперативен марж от 4,9 процента (предходно тримесечие: 5,7 процента) и оперативна ПЕЧАЛБА ОТ ОКОЛО 360 МЛН. ДОЛАРА.

    Глобите на Даймлер от тази година се увеличават, а Тесла от тази година ще има нов източник на доходи. Останалите производители ще ѝ плащат милиарди, за да си намалят глобите за вредни емисии.

    Освен това, производството и оборота на Тесла ще се удвои заради новите модели излизащи тази година.

    Коментиран от #19

  • 19 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Каква печалба била останала":

    Как по точно например Мерцедес ще плаща на Тесла ?Всички познати модели , ще имат едно ЕQ отпред и ще бъдат изцяло електрически дори S клас и G клас от догодина ще ги има електрически EQS, EQG EQC,EQE EQAи тн, дори AMG ще се електрифицират Плъгин хибриди вече се движат по улиците както и вече електрически Спринтер и Вито (Sprinter e,Vito e) като куриери на Хермес .Вече по улиците на Германия електрически камиони Мерцедес събират боклука(eActros)

    Коментиран от #20

  • 20 Производството не е = на продажби

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Plameni":

    Те хубаво ги произвеждат, ама нещо не щат да ги купуват.

    Коментиран от #21

  • 21 Plameni

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Производството не е = на продажби":

    Дори в статията е написано : девета година на растеж .В продължение на девет години Мерцедес реализират рекордни ПРОДАЖБИ ,което означава, че всяка следваща година е по-успешна от предходната година. Как ти си струва ,да ли не ги купуват ? За четвърта поредна година са лидер ,номер едно по продажби в премиум класа .

    Коментиран от #22

  • 22 Я си прочети мнението

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Plameni":

    Не говореше ли за продажби на електромобили и хибриди? Като си тръгнал да цитираш, защо не цитира това от предишна статия тук:Един от тях е Mercedes-Benz. Автоконцернът пусна първия си електрически кросоувър EQC. Любопитно е, че за момента той се продава изключително разочароващо в родината си Германия.



    Немското издание Welt съобщи, че въпреки мащабната маркетингова кампания, през ноември, когато моделът излезе на пазара, само 19 EQC-та са били регистрирани във Федералната република. През декември пък от Daimler са реализирали 36 продажби.


    За сравнение, конкурентите от Инголщат са отчели 478 регистрации на e-tron през март, когато той стартира. Още повече, според Федералната транспортна служба на Германия, през ноември Audi са продали 10 пъти повече електрически кросоувъра от Mercedes, а именно 192.

    Хайде да сметнеш с колко ще падне въглеродния отпечатък, ако разчитат на тези 50 продажби за два месеца? Ще купуват квоти от Тесла, та ушите ще им пращят. Защото са толкова умни. Притежаваха 10% от Тесла и си продадоха акциите за някакви 300 милиона, като сега същите тези акции струват 14 милиарда.
  • 23 Q4 00

    1 0 Отговор
    За какви квоти говориш ?VW на година продава над 10 милиона автомобили Tesla колко трябва да произведе ,и колко действително произвежда ,че и Mercedes да разчитат ,и BMW
  • 24 8332

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Разходи да купуват политици да си затварят очите за безумията им и да плащат обезщетения по дизелгейт. Да, и мерцедес ги удари дизелгейт.
  • 25 ВАГ

    1 1 Отговор
    Най-голямата грешка на Даймлер е дето купи акции на Тесла ...пари на вятъра.
  • 26 Qsh mi tura

    0 0 Отговор
    Kak shte falirat kato stroqt novi haleta s super moderna tehnika hh tezi ne sa za podcenqvane bqh tam predi 3 sedmici nqkade zavoda e ogromen
  • 27 некойси

    1 0 Отговор
    Може би защото една американска компания, която прави мобилни телефони на колела им изземва пазарен дял от известно време насам?
    Даже се каниха да я съсипят, ама нещо не успяха от първия път :)
  • 28 yorval

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Pokoloko":

    АЗ пък си мисля, че предвид последните тенденции на пазара, прословутата звезда, която още дяни някак си криво-ляво и вяло на дивиденти и потребителска реклама от миналия век вследствие на наличното ТОГАВА качество, вече малко-по-малко взе да позалязва и да поБЛЕДнява поради наличната висококачествена и на нивото на настоящия НОВ век прадакшън на ИЛОНА, ЛеХъса, Дженезиса и др.подобни премиум-машини, плюс наближаващата в най-скоро време РЕАЛна опасност от Чайна-таун производителите, които няма постоянно да стоят затворени в собствената си общност на далекоизточния континент, а тоже ще експандират и на запада...