Чистата печалба на Daimler за изминалата година е €2.7 млрд. или с 60% по-малко, отколкото през 2018-а, става ясно от публикувания финансов отчет на немския производител. Това е най-слабият резултат на концерна от 10 години насам, въпреки че през 2019-а оборотът е достигнал €172.7 млрд. или с 3% повече от предходната година.
От Daimler обясняват резкия срив в печалбите си със значителните инвестиции в електрифициране на съществуващата моделна гама, която вече трябва да покрива много по-строги екологични стандарти, и отделянето на сериозни средства в разработката на електромобили. Освен това миналата година концернът бе глобен с €4 млрд. по съдебно дело за дизеловия скандал.
Доста по-оптимистично изглежда положението на компанията Mercedes-Benz, която принадлежи на Daimler. Миналата година марката е запазила лидерските си позиции в луксозния клас с 2.34 млн. продадени автомобила или с 1.9% повече, отколкото през 2018-а. За Трилъчевата звезда това е деветата поредна година на растеж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да фалират ега
Коментиран от #2, #12, #16
10:52 12.02.2020
2 Komapak
До коментар #1 от "Да фалират ега":
Да фалират ама не щат доброволно! 😂😂😂11:04 12.02.2020
3 бръммммм
Коментиран от #15
11:07 12.02.2020
4 Random
Коментиран от #5, #24
11:10 12.02.2020
5 Имат да
До коментар #4 от "Random":
Имат разходи така е. Глоби имат да плащат.11:15 12.02.2020
6 Driving pleasure
Т'слата и без глоби а с подпиране и субсидии за каруците и пак не може да излезе на печалба
Коментиран от #13, #18
11:38 12.02.2020
7 Алфа Вълкът
11:39 12.02.2020
8 Специалисти
Коментиран от #10
11:43 12.02.2020
9 Plameni
11:50 12.02.2020
10 гост
До коментар #8 от "Специалисти":
Ти Мерцедес не ги мисли.Гледай си руските коптори,че от догодина няма да имат продажби в ЕС,не покриват никакви стандарти.Само в Раша12:35 12.02.2020
11 Jack Bauer
12:48 12.02.2020
12 Brabus
До коментар #1 от "Да фалират ега":
Ти от коли не разбираш и си злобен както виждам.И при жените ако е така.Може да се гръмнеж и света ще е доволен,че има 1 отрепка по малко.13:24 12.02.2020
13 Borislav Popov
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Всичко е пределно просто ! Тесла не може засега да излезе на печалба, понеже влага огромни средства в строителството на нови заводи, инфрастуктура и разработката на нови технологии и т.н. Така, че доста е глупаво от твоя страна, да сравняваш компания с 15-20 годишна история, като Тесла с компания като Даймлер, която има заводи във всички части на света и която съществува повече от 130 години. Виж само с колко завода разплага Даймлер и колко модели произвежда и виж колко са заводите и моделите на Тесла и тогава ръси мозък.13:48 12.02.2020
14 Гост
18:06 12.02.2020
15 Pokoloko
До коментар #3 от "бръммммм":
koito ne moze da si kupi6.18:31 12.02.2020
16 Pokoloko
До коментар #1 от "Да фалират ега":
koito i ti ne moze6 da si kupi6 kato drugi tuk pliuva4iКоментиран от #28
18:35 12.02.2020
17 Mercedes Benz 200-E W124
20:33 12.02.2020
18 Каква печалба била останала
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Чистата печалба за цялата година се е понижила до 2,71 милиарда евро в сравнение със 7,58 милиарда евро. През ЧЕТВЪРТОТО ТРИМЕСЕЧИЕ на годината Daimler, чиято централа се намира в Щутгарт, е ЗАГУБИЛ 11 МИЛИОНА евро спрямо печалба от 1,64 милиарда евро през същото тримесечие на предходната година.Както и през третото тримесечие, Tesla остава в зоната на печалбата с оперативен марж от 4,9 процента (предходно тримесечие: 5,7 процента) и оперативна ПЕЧАЛБА ОТ ОКОЛО 360 МЛН. ДОЛАРА.
Глобите на Даймлер от тази година се увеличават, а Тесла от тази година ще има нов източник на доходи. Останалите производители ще ѝ плащат милиарди, за да си намалят глобите за вредни емисии.
Освен това, производството и оборота на Тесла ще се удвои заради новите модели излизащи тази година.
Коментиран от #19
00:51 13.02.2020
19 Plameni
До коментар #18 от "Каква печалба била останала":
Как по точно например Мерцедес ще плаща на Тесла ?Всички познати модели , ще имат едно ЕQ отпред и ще бъдат изцяло електрически дори S клас и G клас от догодина ще ги има електрически EQS, EQG EQC,EQE EQAи тн, дори AMG ще се електрифицират Плъгин хибриди вече се движат по улиците както и вече електрически Спринтер и Вито (Sprinter e,Vito e) като куриери на Хермес .Вече по улиците на Германия електрически камиони Мерцедес събират боклука(eActros)Коментиран от #20
08:47 13.02.2020
20 Производството не е = на продажби
До коментар #19 от "Plameni":
Те хубаво ги произвеждат, ама нещо не щат да ги купуват.Коментиран от #21
09:28 13.02.2020
21 Plameni
До коментар #20 от "Производството не е = на продажби":
Дори в статията е написано : девета година на растеж .В продължение на девет години Мерцедес реализират рекордни ПРОДАЖБИ ,което означава, че всяка следваща година е по-успешна от предходната година. Как ти си струва ,да ли не ги купуват ? За четвърта поредна година са лидер ,номер едно по продажби в премиум класа .Коментиран от #22
10:32 13.02.2020
22 Я си прочети мнението
До коментар #21 от "Plameni":
Не говореше ли за продажби на електромобили и хибриди? Като си тръгнал да цитираш, защо не цитира това от предишна статия тук:Един от тях е Mercedes-Benz. Автоконцернът пусна първия си електрически кросоувър EQC. Любопитно е, че за момента той се продава изключително разочароващо в родината си Германия.Немското издание Welt съобщи, че въпреки мащабната маркетингова кампания, през ноември, когато моделът излезе на пазара, само 19 EQC-та са били регистрирани във Федералната република. През декември пък от Daimler са реализирали 36 продажби.
За сравнение, конкурентите от Инголщат са отчели 478 регистрации на e-tron през март, когато той стартира. Още повече, според Федералната транспортна служба на Германия, през ноември Audi са продали 10 пъти повече електрически кросоувъра от Mercedes, а именно 192.
Хайде да сметнеш с колко ще падне въглеродния отпечатък, ако разчитат на тези 50 продажби за два месеца? Ще купуват квоти от Тесла, та ушите ще им пращят. Защото са толкова умни. Притежаваха 10% от Тесла и си продадоха акциите за някакви 300 милиона, като сега същите тези акции струват 14 милиарда.
12:14 13.02.2020
23 Q4 00
13:05 13.02.2020
24 8332
До коментар #4 от "Random":
Разходи да купуват политици да си затварят очите за безумията им и да плащат обезщетения по дизелгейт. Да, и мерцедес ги удари дизелгейт.19:54 13.02.2020
25 ВАГ
23:02 13.02.2020
26 Qsh mi tura
23:54 13.02.2020
27 некойси
Даже се каниха да я съсипят, ама нещо не успяха от първия път :)
11:31 14.02.2020
28 yorval
До коментар #16 от "Pokoloko":
АЗ пък си мисля, че предвид последните тенденции на пазара, прословутата звезда, която още дяни някак си криво-ляво и вяло на дивиденти и потребителска реклама от миналия век вследствие на наличното ТОГАВА качество, вече малко-по-малко взе да позалязва и да поБЛЕДнява поради наличната висококачествена и на нивото на настоящия НОВ век прадакшън на ИЛОНА, ЛеХъса, Дженезиса и др.подобни премиум-машини, плюс наближаващата в най-скоро време РЕАЛна опасност от Чайна-таун производителите, които няма постоянно да стоят затворени в собствената си общност на далекоизточния континент, а тоже ще експандират и на запада...11:53 14.02.2020