За качеството и надеждността на японските автомобили от 90-те години на миналия век може да се говори дълго. Именно през това десетилетие компаниите от Страната на изгряващото слънце успяха окончателно да надскочат имиджа си на производители на скучновата, но евтина конфекция и да се превърнат в еталон за здравина, модерен инженеринг и технологична рафинираност.
Заслуга за този обрат несъмнено имаха новосъздадените в края на 80-те луксозни марки като Lexus, Infiniti и Acura, а това купе Legend LS от 1994-а показва нагледно защо е така. След 26 години колата изглежда отлично за възрастта и най-вече пробега си.
Собственикът на "акюрата" я купил през 2003 г. на 95 000 мили (152 855 км) и от тогава не е слизал от нея. Колата изкарала две сурови зими в северна Юта и скоро километражът ще "чукне" 1 млн. км, но въпреки това по каросерията се забелязват само дребни драскотини от камъчета по предницата, а по интериора няма забележки.
Най-забележително обаче състоянието на механиката. Макар да не е ремонтиран никога, 3.2-литровият V6 работи като часовник, а съединителят е оригиналният, с който колата е слязла от конвейера преди 921 555 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бензино наполони
Коментиран от #64, #83, #106
11:35 14.04.2020
2 Haha
Коментиран от #19
11:35 14.04.2020
3 Гост
Коментиран от #6, #46, #80
11:35 14.04.2020
4 автомобилен инженер
Коментиран от #17, #66
11:41 14.04.2020
5 Коmapak🆘️
Коментиран от #14
11:44 14.04.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 8001
11:46 14.04.2020
8 Хойо
11:48 14.04.2020
9 Kolata e
11:48 14.04.2020
10 8001
11:49 14.04.2020
11 Пена
Коментиран от #21, #51
11:54 14.04.2020
12 фейк
Коментиран от #15, #36, #53
11:59 14.04.2020
13 Blackthorn
12:01 14.04.2020
14 нафто
До коментар #5 от "Коmapak🆘️":
Ръчни скорости в Америка! Рядко,но ги има.12:03 14.04.2020
15 Ккккк
До коментар #12 от "фейк":
Да.Точно заради теб е сменил интерора и волана,дал е сума пари да те метне!12:04 14.04.2020
16 Гост
Коментиран от #34
12:04 14.04.2020
17 Шекспир
До коментар #4 от "автомобилен инженер":
И на мен не ми се вярва.За тези километри си отива мАтора а какво остава за феродоКоментиран от #22
12:06 14.04.2020
18 Айхман
12:08 14.04.2020
19 Пендо
До коментар #2 от "Haha":
От ръждата нема спасение през годините,независимо каква е колата.Зависи и как е съхранявана.12:13 14.04.2020
20 jар
12:17 14.04.2020
21 Рон Джереми
До коментар #11 от "Пена":
Како Пено, едно уточнение - японките са още по-мили, повярвай ми!Коментиран от #24, #119
12:25 14.04.2020
22 Стефко
До коментар #17 от "Шекспир":
В клипа се казва, че сменя масло на 3200 мили. Може и да е възможно. Приятел кара хонда джаз от 2006 и за сега е на 400к км без ремонт на двигател.Коментиран от #107
12:25 14.04.2020
23 дърт шофьор
12:27 14.04.2020
24 Пена
До коментар #21 от "Рон Джереми":
Така е приятел.Като казвам японци,включвам и двата пола.12:31 14.04.2020
25 Бай Тошо
Коментиран от #30
12:38 14.04.2020
26 авто
13:26 14.04.2020
27 Бай Кольо
Коментиран от #31, #117
13:26 14.04.2020
28 8888
Коментиран от #47, #63
13:49 14.04.2020
29 БГ реалност
14:22 14.04.2020
30 Ей колега
До коментар #25 от "Бай Тошо":
Купил си го 99та-2000та година. Как знаеш че от 91ва до 99та не е сменян. Специално си свалял кутията за да надникнеш ли? Не се заяждам! Само питам че ми е интересно?Коментиран от #48
14:29 14.04.2020
31 Пиниза
До коментар #27 от "Бай Кольо":
Бай Кольо,тури си по силните очила и виж трите педала.Виж и скоростния лост направен за ръчна употреба.Нема нищо общо с автоматика.Коментиран от #35
14:33 14.04.2020
32 honda
Коментиран от #33
14:38 14.04.2020
33 japancho
До коментар #32 от "honda":
Не са на по 100-200 хиляди километра, а 100-200 хиляди по 5 !14:48 14.04.2020
34 Коmapak🆘️
До коментар #16 от "Гост":
При моето каране и преди всичко градско, съединителя ми изкарва 40000 макс. Изкарваше, по точно в момента съм с автомати а буса ми е на 300000км с първи съединител.14:57 14.04.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Ха ха ха
До коментар #12 от "фейк":
Мятат те на Горубляне17:13 14.04.2020
37 Винету
Коментиран от #101
17:13 14.04.2020
38 То лада минава 450000
Коментиран от #39
17:21 14.04.2020
39 Коmapak🆘️
До коментар #38 от "То лада минава 450000":
Е те това беше вица на деня. 😂17:23 14.04.2020
40 Бачка
17:43 14.04.2020
41 авто
Коментиран от #58
17:46 14.04.2020
42 До 28
17:46 14.04.2020
43 До 28
17:48 14.04.2020
44 До 28
17:50 14.04.2020
45 Неразбиращ
18:02 14.04.2020
46 Хайл
До коментар #3 от "Гост":
Навлек ти не стига че си проЗ ами и не можеш да смяташ-човека е КУПИЛ КОЛАТА ПРЕДИ 17 Г. Керливата ти тесла 1/10 от пробега не може да мине без да я рестартират а да не говорим колко горива течни и твърди са употребени за да я зареди човек това недоразумение18:09 14.04.2020
47 Бива
До коментар #28 от "8888":
да преглеждаш какво си написал.19:21 14.04.2020
48 Бай Тошо
До коментар #30 от "Ей колега":
Немците си водят сервизна история, сменях семеринг на вала и се видя че всичко е заводско както и е описано19:48 14.04.2020
49 Dokata
Коментиран от #65, #103
20:06 14.04.2020
50 гост
20:14 14.04.2020
51 Miron
До коментар #11 от "Пена":
Явно японец не си срещал никога. Първо мил японец много ме съмнява да съществува. Второ ако наречеш някой японец мил, определено ще го обидиш.20:33 14.04.2020
52 Гринго
Коментиран от #62
20:38 14.04.2020
53 Иванов
До коментар #12 от "фейк":
Нищо не ни мята. Брато,ти си свикнал на VAG -ена да сменяш съединител на 100 000 и за тва така мислиш. Ама има един друг свят - на японските коли - там е друго. Ела в този свят- ще се преродиш.Коментиран от #57
20:45 14.04.2020
54 Plameni
20:54 14.04.2020
55 filo
21:01 14.04.2020
56 filo
21:05 14.04.2020
57 filo
До коментар #53 от "Иванов":
Брато, ако беше както казваш всички японско щяха да карат, нали.Коментиран от #60, #92
21:14 14.04.2020
58 Kirumo
До коментар #41 от "авто":
Явно ти не си карал истински автомобил, нормално е да имаш такива разбирания и очаквания ако не си карал японски автомобил от 90-те. Аз имах БМВ 530d и смеси маслото с водата малко след 370 000км. Имах и Форд Кугар 2.5 V6 (прекрасна кола, която прави уникален кеф), но на 237 хиляди километра двигателя реши да си пробие дупка в картера и от нея изпаднаха на части буталата, биелите и куп други съставни части на мотора. В същото време Lexus LS400 си работят безпроблемно и след милион километра, даже в САЩ има един такъв на милион мили (милион и 600 хиляди километра) в много добро състояние и без никакви проблеми.21:21 14.04.2020
59 Ироничен
Снимките може и да са "илюстративни".
На мен съединителите ми също много издържат, но почти не карам градско. Често 150 -200 километра не изключвам от пета.
Но нямам такава кола дето два пъти да сменя съединител и да знам в кой клас колко точно ме кара.
Коментиран от #61
21:29 14.04.2020
60 Kirumo
До коментар #57 от "filo":
Не карат защото не вярват. Примерно както на мен не ми вярват, че СААБите са супер надеждни коли и части се намират лесно ако знаеш къде да търсиш. Също не ми вярват, че Алфа Ромео 166 2.4 JTD е адски здрава и безпроблемна кола, която в сравнение с колите в нейния клас е лесна и евтина за обслужване и поддръжка. Хората не ми вярват за тези неща, а в същото време вярват, като прочетат някаква статия, че електронните цигари съдържали антифриз и ми казват, че било по-добре да пуша цигари!? Не обичам да обиждам хората, но нямам нито една дума за човек, който не вярва във факти, а вярва в измислени статии, в които се твърдят невероятни неща без никакъв достоверен източник.21:30 14.04.2020
61 Kirumo
До коментар #59 от "Ироничен":
На снимката просто не се виждат както трябва. Виж видеото, там на 6:18 се виждат и са си три.21:34 14.04.2020
62 ДФ1
До коментар #52 от "Гринго":
Лъжеш като дрът циганинКоментиран от #67
21:39 14.04.2020
63 Бай ганьо
До коментар #28 от "8888":
Какъв амбалаж бе. човек21:39 14.04.2020
64 бай Благой
До коментар #1 от "бензино наполони":
Не само по качество на автомобили!21:43 14.04.2020
65 Какви
До коментар #49 от "Dokata":
Наркотици взимаш. Вземи ги смени защото са ти повредили мозъка. Само гладни шпинги карат японски пластмасарки. Всеки човек с пари и положение кара немски премиум. И така е не само в България а в цяла свят. Хондата не е лоша но няма как да мине толкова км с един съединител.Коментиран от #68, #70, #115
21:49 14.04.2020
66 бай Шиле
До коментар #4 от "автомобилен инженер":
Щом си автомобилен инженер,пиши ми дали вярваш,че не съм сменил свещи 133х. километра?И няма признаци ,че трябва да ги сменя.Коментиран от #75, #110, #120
22:24 14.04.2020
67 Гринго
До коментар #62 от "ДФ1":
Истина става въпрос за дизелче,4литра на 100 гори ,всеки ден по 300км извънградско22:25 14.04.2020
68 Тома Неверни
До коментар #65 от "Какви":
Тия коментари за немските премиуми ми идват повече. За последните 10 години не съм падал под 100 хиляди на година , но си купувам коли които ти определяш като японски пластмасарки. Нови. След 5- 6 години зарадвам някой с по скромни въззможности. Ако почна да правя по 500 хиляди на година , ще си купя премиум.от куртоазия , иначе сегашната ми Мазда 6 споделя доста с Мерцедес. Въпроса е ти колко вадиш годишно , та препоръчваш премиуми ?Коментиран от #71, #111
22:29 14.04.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Хайл
До коментар #65 от "Какви":
Какъв немски "премиум" бълнуваш??? Ауди ли? Бмв ли? Мерцедес ли? Няма ден да не видя някъв такъв "премиум" да не е с вдигнат капак и някой да го обикаля като голям камък или да не е качен на пътна помощ на гърба и...сигурно да не износва гумите...НЕМСКИ ПРЕМИУМИ...23:19 14.04.2020
71 Хайл
До коментар #68 от "Тома Неверни":
А дали изобщо има книжка тоя разбирател...23:21 14.04.2020
72 Великите немски
01:12 15.04.2020
73 хххххх
..но стартера е още по проблемен
Коментиран от #78
01:25 15.04.2020
74 vasik atanasova
нищо не можеш да и кажеш
02:31 15.04.2020
75 Добърден
До коментар #66 от "бай Шиле":
На моята тойота ярис на 250000 смених свещи и то защото зимата започна по трудно да пали.Коментиран от #77
02:43 15.04.2020
76 Знаещия
03:05 15.04.2020
77 До неграмотния
До коментар #75 от "Добърден":
Ако мислиш, че си попаднал на уникални свещи с 250 хил. пробег много се лъжеш. Такова животно нема! 😆03:08 15.04.2020
78 Според теб
До коментар #73 от "хххххх":
Според теб излиза горе долу, че при всяка смяна на маслото на двигателя си сменял и съединителя!!!?????04:02 15.04.2020
79 Динко
Коментиран от #90, #112
07:45 15.04.2020
80 наблюдател26год
До коментар #3 от "Гост":
26тод.07:58 15.04.2020
81 гого
08:29 15.04.2020
82 Гост
08:29 15.04.2020
83 Магарето
До коментар #1 от "бензино наполони":
Беше!Коментиран от #84
09:08 15.04.2020
84 герон
До коментар #83 от "Магарето":
А ти, преди,сега и в бъдеще,ще си останеш магаре.10:03 15.04.2020
85 Иво
10:06 15.04.2020
86 Бръм
Като ви чете човек ще рече, че сте най-умните на света и че цяла европа са по тъпи и бедни от вас! :)
Коментиран от #91, #94
10:06 15.04.2020
87 Супер
10:31 15.04.2020
88 WRC
Булгаристан
10:33 15.04.2020
89 Мод
Не вярвам да са ми сменили съединителя преди да ми я продадат. 255к още съм с нея,не ми приплъзва на 5-та,но ака е паркирана под голям наклон,скоростите не държат достатъчно,може би му идва времето на съединителя.Колата се кара основно градско,и обичам да си пазя нещата.
10:40 15.04.2020
90 Хайл
До коментар #79 от "Динко":
По-скъп защото е по-качествен,не като немския 40 лв и издържа 2 смени на маслото10:41 15.04.2020
91 Danny
До коментар #86 от "Бръм":
Еми доста ама ти си явно некав мн голям разбирач и знаяч ТАПАНАР първо прочети а после свети точно една като от снимките я гледам пред нас всеки ден а у UK е пълно
Коментиран от #95, #98, #99
10:47 15.04.2020
92 Автомобилист
До коментар #57 от "filo":
На запад от нас по принцип колите се сменят щом мине гаранцията. Дълговечноста на една кола просто там не е необходима. Нуждата от здрави коли втора ръка е в бг, където се карат докато се разкапят.Коментиран от #109
10:48 15.04.2020
93 Узунов
10:59 15.04.2020
94 Свиня
До коментар #86 от "Бръм":
Твоята немска кола от какво е направена бре балък.Пластмасови водни помпи,съединения на охл.течност от пластмаса и още куп изгъзици на немското качество,кожух на термостата от пластмаса.Нали ви гледам лятото по магистралата с изтекли води.По добре пластмасово тъбло от колкото пластмаса при двигателя.Коментиран от #97
11:11 15.04.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 незнайко
11:15 15.04.2020
97 Бръм
До коментар #94 от "Свиня":
Балък ще викаш на сина на майка ти! От хартия и картон са направени даже (имам ДВЕ немски)!Като падна градушката на паркинга пред работата ми имаше тойота корола, хюндай елантра, форд фокус и ауди а6. Айде сега познай на коя ламарините приличаха на юфка!?
11:21 15.04.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Бръм
До коментар #91 от "Danny":
Хаха... Ще пробвам пак... Че нещо ИСТИНАТА ви боде на "жълтите"... В УК има заводи на Нисан, Хонда и Тойота. Айде сега ми обяснете защо в топ десет на най продаваните модели за 2019г има само една "японска" - нисан кашкавал то на 5-то място?! Упс!!!11:36 15.04.2020
100 Бръм
11:37 15.04.2020
101 Страхил
До коментар #37 от "Винету":
Хондата е страхотен автомобил!12:06 15.04.2020
102 Страхил
12:07 15.04.2020
103 Страхил
До коментар #49 от "Dokata":
Абсолютно, японците са номер едно!!12:08 15.04.2020
104 Потник
Българските циганчета искат само това
14:08 15.04.2020
105 Бадева
20:08 15.04.2020
106 Куку
До коментар #1 от "бензино наполони":
Това е така, но най - голям принос за този рекорд има задкормилното устройство.20:10 15.04.2020
107 qwerty
До коментар #22 от "Стефко":
имах мерцедес в щатите и на всяка смяна на маслото - Мобил1 при дилъра ми залепяха стикер горе в ляво с надпис за следваща смяна на масло след 3500мили. това си е политика на самите дилъри според мен?20:20 15.04.2020
108 емо
21:43 15.04.2020
109 filo
До коментар #92 от "Автомобилист":
Не вярно това. И на запад има стари коли. Тия на Горубляне на ли оттам идват.22:14 15.04.2020
110 filo
До коментар #66 от "бай Шиле":
Може, ако с иридиеви.22:16 15.04.2020
111 filo
До коментар #68 от "Тома Неверни":
Някои коли неслучайно се наричат премиум, а други не.22:18 15.04.2020
112 filo
До коментар #79 от "Динко":
Това е повече от ясно.22:21 15.04.2020
113 Алчен джамбазин
22:24 15.04.2020
114 type-R
22:35 15.04.2020
115 Рос
До коментар #65 от "Какви":
Премиумите гледам много ги карат ромите по махалите,дали защото са заможни или премиумите не държат цена....защо ли?Премиум значи едно-редовни премии за дилъра.Факти,наи бързо обезценяващи се и наи голям процент от цената като нова само за емблемата.Механика и надеждност минимални.От премиумите единствените стойностни коли останаха Панамера г класата и 2,3 БМВ та за цвят.22:41 15.04.2020
116 Рос
22:48 15.04.2020
117 Погледни пак! Три са!
До коментар #27 от "Бай Кольо":
Виж, по добре!01:13 16.04.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Ендженер
До коментар #66 от "бай Шиле":
С иридиеви съм и пак си ги сменям на време. Просто вие сте си мърляци...20:26 17.04.2020
121 Този коментар е премахнат от модератор.