Last news in Fakti

23 Април, 2020 10:46 12 028 49

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли

  • нови автомобили-
  • динамика-
  • ускорение
Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли - 1

Неведнъж сме ви разказвали за най-мощните, най-бързите и въобще най-най след автомобилите, но сега темата е съвсем различна. Ще си говорим за леки коли, но по-конкретно за най-бавните нови леки автомобили, които се предлагат на пазара. И ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, то нашият съвет е: Не си купувайте тези коли. Ето и кои са те.

Fiat 500L 1.3 Multijet

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


Тази "италианка" има немалко достойнства, но динамиката определено не е сред тях. 1.3 Multijet мотора е с мощност от 95 конски сили и ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 15.5 секунди.

Volkswagen eco up!

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


Това е единственият автомобил в нашата класация, който работи на природен газ (метан). Безспорно е икономичен, но трицилиндровото му моторче с мощ от 68 конски сили ускорява колата до 100 за 16.3 секунди.

Skoda Fabia 1.0

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


Тази модификация на Fabia е най-маломощната от моделното семейство. Разполага с трицилиндров двигател с мощност от едва 60 конски сили и ускорява от място до 100 км/ч за 16.4 секунди.

Mitsubishi Space Star 1.0

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


Този малък японец не е много познат у нас. Продажбите му в Европа са слаби заради огромната конкуренция. Базовият вариант се захранва от еднолитров мотор с мощност 71 коня, а ускорението до 100 е 16.7 секунди.

Hyundai i10 1.0

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


Корейският субкомпактен хечбек е интересен и предпочитан от мнозина градски автомобил, но версията с трицилиндров мотор с 67 к.с. определено е бавна - много бавна. От 0 до 100 км/ч - за 16.8 секунди.

Renault Clio 1.0

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


През февруари именно Clio се превърна в бестселърът на Европа, но модела разполага с модификация, която има само 65 коня. Сравнително високата маса на новото Clio прави динамиката на тази версия потресаващо слаба. От 0 до 100 - за 17.1 сек.

Dacia Duster 1.0 LPG

Ако не искате да сте сред най-бавните на пътя, не си купувайте тези коли


Първото място в списъка е за "джипка на газ" - вариант за който си мечтаят много от българите. Този в случая обаче е бавен. Еднолитров мотор, тежко купе и допълнително тежка газова уредба. Резултатът е трагичен - 18.8 секунди до 100.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    88 8 Отговор
    Готина класация. С други думи видите ли трицилиндров еднолитров мотор - бегайте далеч

    Коментиран от #38

  • 2 трееес

    60 3 Отговор
    Еиии убихте го "сектанта" ;)
  • 3 Възхитен

    37 6 Отговор
    Много “подходяща” статия след катастрофата!

    Коментиран от #18

  • 4 РЕАЛИСТ

    15 32 Отговор
    Стар номер за реклама. Пръв го въведе БМВ преди 30 години." Не си купувайте БМВ, то ще Ви надживее"

    Коментиран от #19, #41

  • 5 Аноним

    15 1 Отговор
    След кризата ще видим кой какво ще кара колвла
  • 6 Напредък

    24 7 Отговор
    Дъстарът е брЪз, колкото Москвич 2140 ;)))
  • 7 Tutmanik

    43 5 Отговор
    За града си е добре една такава.Ако ги изхвърляте дайте ми е една такава.Нищо че са бавни.
  • 8 Критикар

    23 4 Отговор
    Е в града има ограничение тва да не ви е Льо Ман.А тула сте изредили градски коли и един джип
  • 9 Ве 6

    39 5 Отговор
    Дъстъра не го жаля през черни пътища и камънак , товаря въдиците и багажа , двигателя 1,6 16v 115к.с ми е достатъчен
    Фабрично газ ми дава 8.5 литра на 100 км.
    Карам за да стигна , а не за да се състезавам
  • 10 Митко

    28 3 Отговор
    За Фиат-а не съм съгласен,че е бавен.Преди 2 години имах Опел Астра със същия двигател и динамиката и беше повече от прилична.Когато возех някой приятел за пръв път никога не вярваше,че обема на двигателя е 1.3.
  • 11 JAPCARS4EVER

    12 6 Отговор
    Къде е сектанта да разбие тия легенди за Дачиата :D
  • 12 ПШНЛХПДРС

    43 1 Отговор
    купувайте си големи и тежки аудита за да сте гъзари и да карате спокойно надрусани по пътя
  • 13 Су Пер

    24 2 Отговор
    Имам такова Клио, но и Хюндайчето ми хареса.А Клиото си върви и пее.В града, извън града, все тая, добре си е.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 инж Химик

    22 6 Отговор
    Колата ти трябва да е според нуждата и възможностите. Когато тези два фактора се разминават драстично си става ганьовска мъка, особено ако има и . Тази мъка, която преживяват собствениците на тези 15-20 годишни премиум автомобили. Защото премиум автомобил, и на 5 и на 10 години, поддръжката му е същата. Ако е дизел на 300-400хил км - още повече.

    Коментиран от #30

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 сектант

    26 14 Отговор
    Дачията веднага да я махате от статията. Информацията ви е грешна. Знам от личен опит. BMWтата ги късам по светофарите на село.

    Коментиран от #20

  • 18 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Възхитен":

    И аз за това се замислих. Тия нормални ли са?

    Коментиран от #25

  • 19 Гост

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "РЕАЛИСТ":

    Рекламата на волво 144 бе - тази кола ще я кара и сина ви - и снимка баща и малък син. Преди близо 50 години.

    Коментиран от #29

  • 20 АА1

    22 7 Отговор

    До коментар #17 от "сектант":

    Стига де...на светофарите в селото. Кое ще да е това село,сещам се само за едно такова в България: Ахелой! Но едва ли си оттам. И после-помня как веднъж се изхвърли как щял си да дърпаш закъсали премиуми на Банско и Пампорово с твоя така велик Дъстър. Ако питаш мен-на теб завода на Дачия в Румъния трябва да направи паметник като на най-заклетия и верен фен на марката. Добре,че си ти,та да ни усмихваш тук в сайта.
  • 21 viki

    19 3 Отговор
    Интересно ми е кой е съчинил това творение 2020 година 60 коня налични чак на 5600 об и 150 Нм. и то след 4000 об ??? Това нещо като се качат четирима човека по 75-78 кг. и включи климатика ...как изкачва баири???

    Коментиран от #28, #31, #32, #33

  • 22 Оффф

    13 4 Отговор
    Имам стария модел Мицубиши с 75кс. Само мога да кажа, че гори мн малко, колата е безпроблемна и се кара до умръзване, а не до изгниване или до 200 000, 300 000 и тн.
  • 23 Ввв

    13 6 Отговор
    Коли силно казано,по-скоро модерни рикши....
  • 24 СоСоС

    8 4 Отговор
    Ако искате да сте бързи, нямате място на пътя, а има специализирани отсечки за това. Ако не ми вярвате, питайте Милен Цветков! През 2019г. са загинали 628 и са ранени 8499, от които 6562 леко и 1937 тежко.
  • 25 type-R

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    На запад се карат и малки коли, макар аз специално също да не съм им фен. За родната България обаче най-добре: Танк. В буквален смисъл. +това не само малките размери, но и малката мощност е опасна.

    Коментиран от #27, #43

  • 26 Алфа Ромео

    10 1 Отговор
    Как можаха на Дъстър такъв мотор да сложат, тва е върха на глупостта. Даже се учудвам със тия мотори как успяват и за това време да вдигнат 100, то е със пълна заварка това, интересно след колко време ще иде мотора в кофата...

    Коментиран от #48

  • 27 Алфа Ромео

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "type-R":

    След екзекуцията на Милен Цветков лека му пръст се оказва че не е лоша идеята, неговата кола въобще не може да се каже че беше малка!
  • 28 dovolen

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "viki":

    също като ЗАЗ много трудно и бааааавно
  • 29 Коmapak🆘️

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Старото Волво, да. Новото клъц!
  • 30 dovolen

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "инж Химик":

    за нормален дизел 300 400000км са нищо не говоря за "модерните" 3 цилиндров 150 200коня
  • 31 qwerty

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "viki":

    такива трябва да карат през първите 5 години след получаване на СУМПС, след това Q7+кило дрога
  • 32 Наблюдател

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "viki":

    С молитви брато. С много молитви.
  • 33 Алфа Ромео

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "viki":

    Кой мотор от тези ще развие според теб 150 нм, кво говориш, най много дизела може би, екотек 1.6 16V 101 коня развива 150 нм!
  • 34 Сосо лосо

    1 5 Отговор
    Не съм карал колите от статията, но искрено ви хваля 3 цилиндрови те (Пежо 108, СитроенС1 и Тойота(те са еднакви под капака). С четирима мъже вътре не чувствах никаква липса на динамика в града. Ситроена беше автомат и с планки на волана за ръчно превключване +задна камера за паркиране. Супер коли за в града. Не им знам и цените де, бяха под наем. Сигурно и те са супер. Карал съм и Шевролет същият клас, той вярно се бута по баира и харчи много повече. 3 цилиндъра не означава автоматично лоша динамика. Има други неща, които не ми харесват в тези коли, но не и динамиката.
  • 35 Николай

    4 1 Отговор
    Икономията на гориво е пряко свързана с мощността, обема на двигателя и времето за ускорение.

    Коментиран от #39, #46

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Да де

    2 0 Отговор
    Повечето от тези паркетници са за градска експоатация и да ви претъркалят от единия до следващия светофар, за това не се иска кой знае какво. Иначе, като цяло компаниите подържат тези двигатели за да им свалят общия коефициент на емисии.
  • 38 сектант

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Аз с дъстъра редовно наказвам Амг-та, па вие си пишете.
  • 39 Алфа Ромео

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Николай":

    Разликата в разхода на един мотор 1.4 и 1.8 примерно е до 1 литър, според мен не си заслужава, имам приятел които караше преди Шкода Фабия 1.2 три цилиндъра и казваше че му думка 8.5-9.0, друг Фиат Пунто 1.2 караше известно време каза същото.

    Коментиран от #40

  • 40 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Алфа Ромео":

    ...градско разход...
  • 41 рендето

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "РЕАЛИСТ":

    не си познал приятел, рекламата беше за волво, разбирам те че си фен на баварските кошници ама сорка..
  • 42 един от стадото

    2 1 Отговор
    тия ''бавноходни'' коли са чудесни. Не мислете конструкторите им за лаици, повечето правят и зверове. 100 за 16, ама 60 за 4сек. Конструктивно обмислено, градска кола, може и да те скъса на светофара ако я подцениш.
  • 43 Глупак 13

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "type-R":

    Кои запад?(Белград).В Германия са около 15%тия куцобаики.Дали има и толкова
  • 44 Грета 69

    4 0 Отговор
    ще дойдете на мойта, макар и бавно ... а тия дето са по-бързи интересно за къде са тръгнали ...

    Коментиран от #45

  • 45 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Грета 69":

    по някога се качвам на бавноходната на жена ми. Голям кеф е, особено на старт, че и после. Сама си я избра, не подценявайте жените..
  • 46 Обикновен драйвер

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Николай":

    Глупости на търкалета, имам 2.0 бмв 2008ма което ускорява за под 7 сек до 100… харчи в града 8 извън 5, и vw 1.2 което ускорява за 15 сек до 100… в града харчи 10+/100… извън 7. Всичко е въпрос на технология и за съжаление цена на автомобила.
  • 47 КУРнинов

    5 0 Отговор
    Аз пък карам МОСКВИЧ 408 без АГУ карам го и си питам дедовия в градски условия максимум до 3-та скорост един път месечно ходя на лозето с него и чак тогава включвам 4-та скорост за 5-та не съм сигурен дали има ! Харчи ми нормално като МЕРЦЕДЕС АКТРОС 1844 с пълно полуремарке ама пак ви казвам не ми пука щото аз обичам Русия и карам руски автомобил ! в къщи гледам телевизор рубин слушам радио ВЕФ 206 пера с пералня ВЯТКА без центрофуга и мразя ЕС щото там е експлоатация и не дават пари на търтеи и лентяи като мен които нищо не правят а по цял ден дават акъл по форумите!
  • 48 Zzz

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Алфа Ромео":

    Не, знам возил съм се на мото-фреза грубо 200кубика с 7 кончета и 2 скорости та на 2ра спокойно вдига 30-35кмч
  • 49 МПС

    2 0 Отговор
    Наакани лигльовци,едно време жигулата с какъв двигател беше и какво "ускорение"имаше