Дизеловите автомобили в Европа набират все повече популярност. По последни данни за 2012 година дизеловите коли вече са по-предпочитани от бензиновите. Над 50% (точният процент е 52) от продадените нови автомобили в Европа разполагат под капака си с дизелови мотори.
По думите на експерти този превес на дизеловите агрегати се дължи основно на все по-високите цени на горивата. Хората предпочитат дизелите, защото са значително по-икономични от аналогичните по обем и мощност бензинови двигатели.
В момента най-много автомобили, движещи се с нафта, се продават в Белгия. Там 76% от всички купени нови коли са дизелови. След Белгия в тази своеобразна класация се нарежда Норвегия, където става дума за продажба на 75% нови дизелови коли.
Страната от Европа, която е най-слаб любител на нафтата, е Германия. Немците все още предпочитат повече бензина, макар и там броят на продадени дизелови коли да продължава да расте. В момента обаче продадените дизелови автомобили в Германия са 42%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ддд
Коментиран от #4, #27
12:44 03.09.2012
2 ивелин иванов
Коментиран от #25
12:48 03.09.2012
3 LPG-Лесно Пълни Гърлото
13:22 03.09.2012
4 Тодор Нешев
До коментар #1 от "ддд":
Няма и по приятно усещане от това да смениш ,маховик и съединител за 3000лв.на няма и 40000км.Да хвърлиш турбина на 70000км.да запушиш филтъра за твърди частици и EGR клапана.Но така е няма по-хубаво и евтино от съвременния дизел.13:26 03.09.2012
5 Даниел Атанасов
13:40 03.09.2012
6 boрдер
14:10 03.09.2012
7 Goshicha
14:12 03.09.2012
8 Шофьор
Коментиран от #10, #12, #13, #16
14:14 03.09.2012
9 ххх
Турбини има и в бензиновите мотори и цената е почти същата и те се чупят, не е като да са по-здарви. Маховик не си заминава току така, а филтрите за твърди частици се лекуват.
Истината е, че всички нова автомобили се чупят на поразия. Просто вървим към консуматорско общество и с всичко вече ще е така занапред :(
Да си купуиш нова дизелова кола е супер- икономични и достатъчъно мощни, но пък уви е скъпа инвестиция.
Да се кара дизелов автомобил извънградско и да се изперварва и удоволствие, но пък сериозен проблем в Бг е качеството на дизеловото гориво. Колкото и да се опитват да ни убедят, че нафата отговаря на стандартите, то всеки който е зареждал от западната част на Европа знае, че разликата е съществена.
Не казвам, че бензина е лош, напротив.
за мен и двата вида гориво си имат предимство, но да робуваме на технологиите от миналото и да казваме "Абе печка е, трака, вибрира, скъпо за подръжка, дюзи се трошат и т.н." звучи несериозно за нов дизелов автомобил.
14:29 03.09.2012
10 хххххххххххх
До коментар #8 от "Шофьор":
Я като си толкова отворен на тема части, кажи ми каква е цената на съединител на Астра Г - Y20DTH (100к.с. - 2002г.), че ние под 2000лв. не можахме да го намерим. Много магазинери скачаха че за 400лв. ще го намерят, но като започнат да ровят и опааааа земе та изскочи зайче - 2000лв.+.15:06 03.09.2012
11 Mercedes-Benz
15:10 03.09.2012
12 Тодор Нешев
До коментар #8 от "Шофьор":
Колега,може да продаваш части но аз ти говоря за оригинални части от концесионера.Не от евро 07или от други фирми.Провери колко струва в Порше София комплект маховик и съединител за А6 2,0тди 2007г. и тогава ми разправяй тия 1700-1800лв за Авенсис.Явно не сте карали нови дизели,старите до 2002 година са в пъти по здрави.15:11 03.09.2012
13 хххххххххххх
До коментар #8 от "Шофьор":
А за това, че дизелите се чупели - ми чупят се като се карат. И бензин и дизел се чупи. Няма евтина кола с евтина поддръжка - особено нова. А по милите ни родни "пътища" с горивата на Лукойл, части куча марка, пишман сервизи, n стотин хиляди километра пробег (нов внос карани от пенсионери до банката да си земат пенсиите) и никаква поддръжка и танк да е ще се чупи.Затова по добра кола от служебната НЯМА.
15:12 03.09.2012
14 Fiko_fire
15:15 03.09.2012
15 Nejniq
Става въпрос за нашата държава(БГ), иначе в Европа - ДА
СКЪПА поддръжка
СКЪПА цена на горивото
СКЪПА кола(както стара така и чистак нова от магазину)
Разликата като разход м/у бензин-дизел е 1-2 литра, но колата на бензин е нормална поддръжка горе долу и по евтина цена на закупуване. Много лесна сметка за аритметика, но трябва да имаш поне начално образование за да се усетиш.
Или както казва бай Петко карай си на ГАЗ и забравяш...
Коментиран от #22, #26
15:52 03.09.2012
16 Оха
До коментар #8 от "Шофьор":
Шофере, само си мислиш че най скъпия комплект съединител с демпферен маховик е 1800лв за Авенсис.Я вземи потърси за Мазда 6 такъв комплект. Само оригиналдъ директно от Хирошима за скромните 4300. Честито на печелившите. Да не говорим и какъв кекав боклук е . На 140х.км. чупи клапанно легло и попилява глава и турбо. На 200 000 км - спукано бутало. Шок и ужас.
16:14 03.09.2012
17 MaKsITyYy
16:25 03.09.2012
18 kiril
16:31 03.09.2012
19 JIJOMAMA
Коментиран от #21
16:33 03.09.2012
20 аз
16:38 03.09.2012
21 Кас
До коментар #19 от "JIJOMAMA":
JIJOMAMA , абе колега, нали се сещаш, че гаранцията ти е две години?! Аз също за две години направих 35 хил. км и малко след това смених турбо , на 50 хил. смених маховик и съединител! И това на чисто нова коа, която само аз съм си карал отначалото. Така, че не се прави на много умен. Новите коли са пълни боклуци!17:14 03.09.2012
22 тинтири минтири
До коментар #15 от "Nejniq":
Купуваш японски дизел и нямаш ядове. И мен ме плашеха преди години със скъпа поддръжка и незнам си какво. Аз моята мазда я скъсвам от каране и не ми се смята колко съм спестил от дизелово гориво. Дизеловите автомобили са мощни и ако не са произведени от vw , са надеждни.Коментиран от #32
18:38 03.09.2012
23 _FMC_
18:46 03.09.2012
24 _FMC_
Коментиран от #31, #35
18:52 03.09.2012
25 comment
До коментар #2 от "ивелин иванов":
Идентичен, ама друг път.20:39 03.09.2012
26 comment
До коментар #15 от "Nejniq":
Поддръжката на бензините е нормална, докато в лук-а не ти налеят кал и не се наложи да смениш инжекторите и помпата и тогава идва на ред ревът. На мен ми се е случвало. НИКОГА ПОВЕЧЕ ОТ ЛУКОЙЛ!!!Коментиран от #33
20:46 03.09.2012
27 qqqqqq
До коментар #1 от "ддд":
1.5 моно 7/100 газ пропан бутан, бензина го ползвам само за палене, нито турбо, нито подгревни свещи, нито катализатор. Нямам ядове никакви. Тенденцията върви към купуване на автомобили преди 2000 г. Те са най здрави и дизела и бензина. Всичко ново е боклук. Каквито са ни заплатите, такива са ни колите. Стари, евтини и сигурни.20:52 03.09.2012
28 ВИП АМГ
21:44 03.09.2012
29 _FMC_
Коментиран от #30
22:01 03.09.2012
30 натурален българин
До коментар #29 от "_FMC_":
аз пък не виждам какъв проблем може да създаде една газова уредба сменям на 2/3 години само един изпарител за 40 лева и това е останалото си е като на обикновен бензин кабели и сещи филтри масла и така а равносметката ти е 50 % ИКОНОМИЯКоментиран от #51, #52
22:10 03.09.2012
31 kiril
До коментар #24 от "_FMC_":
Много точно казано - и аз съм на същото мнение с тази ГАЗ. Навремето имах ауди А6 на газ - колко ядове имах и колко разправии - отделно, че така ми разкибичкаха и оригиналните настройки по колата и само тичах по майстори и газаджии... отделно проклетото ауди градско харчеше 18 л./100 км газ. Фабрично си го даваха да харчи на бензин около 11 л./100 км. Та относно икономичността на газ аз лично съм си я забранил на себе си. Явно не съм попаднал на точната кола за газова уредба но определено се радвах че се оттървах от нея.22:50 03.09.2012
32 Nejniq
До коментар #22 от "тинтири минтири":
Да когато говориш за дизел на 20 години, карай дизел на под 10 години и тогава може да си поговорим. Доста хора по надолу коментираха само цената на съединителя която варира над 1500 лв, турбо - отново 1500, дюзи -2000 лв. Това са само 3 части и вече надхвърлят една 10 годишна бензинова кола като цена.Коментиран от #44
23:20 03.09.2012
33 Nejniq
До коментар #26 от "comment":
За лукойл съм съгласен. Но това също така може да се случи и на дизел.btw На повечето бензинови двигатели дюзите се почистват в рамките на 30-50 лв в зависимост от сервиза.
23:23 03.09.2012
34 Някой там
23:32 03.09.2012
35 спортидж
До коментар #24 от "_FMC_":
Пълни глупости пишеш!Купих си чисто нов джип и на втория ден му сложих газов инжекцион в лицензиран сервиз и заводската му гаранция си важи без значение че газовата уредба не е фабрична!трябва само газаджийте да имат лиценз, няма друго изискване и цената си е на нормална газова уредба 1200лв.не можеш да поставиш фабрична газова уредба, защото "фабрична" значи колата да е произведена от фабриката или завода с газова уредба!23:35 03.09.2012
36 zdrasti
01:26 04.09.2012
37 Slav78
Вярно е за скъпия съединител, но времето за смяна зависи от това колко си агресивен към него и колко е натоварен дадения автомобил'
Друго нещо е, че се ползва ДДС на горивото, автомобила, частите, начислява се амортизация и др. Та картината става съвсем друга накрая, има хора и танк да им дадеш ще ти върнат само уръдието.
06:44 04.09.2012
38 Адаша
07:21 04.09.2012
39 Боби
Коментиран от #45
08:10 04.09.2012
40 oiju
08:37 04.09.2012
41 ivan
09:05 04.09.2012
42 петко
09:45 04.09.2012
43 Joro
10:14 04.09.2012
44 тинтири минтири
До коментар #32 от "Nejniq":
Моята кола е под 10 години, и поне досега не съм имал проблеми с частите които си изброил. Не съм срещал и във форума на марката подобни проблеми.10:38 04.09.2012
45 Иванов
До коментар #39 от "Боби":
Боби, не разбрах само какво общо има между(Vorkammerzuendung) "Предкамерното разпалване" (а не впръскване!) на Пасата от 92ра год 64к.с. със новите бензинови двигатели с пиезо дюзи? Кой филм започва?Тука всички сме сервизни работници завършили Двигатели с вътрешно горене в TUM Germany.
10:40 04.09.2012
46 Иванов
10:50 04.09.2012
47 Торпедо
11:43 04.09.2012
48 Адаша
14:26 04.09.2012
49 comment
Коментиран от #50
14:27 04.09.2012
50 Адаша
До коментар #49 от "comment":
@49 Абсолютно точно! Живи и здрави.14:30 04.09.2012
51 _FMC_
До коментар #30 от "натурален българин":
Обикновено до газ прибягват хора с ниски доходи или такива, които карат много. Айде да видим какво правят тия с ниските доходи. Ами карат 5-10 000 км годишно, Слагат една газова за хиляда и кусур лева и после искат да избият от икономии с тоя годишен пробег. Е как да стане? Като се вземе предвид, че постоянно ходят по майстори за щяло и нещяло, цялата икономия от гориво отива по дяволите. Ами ти като дадеш 20 лева на тоя, 30 на оня и като ти оправят така газовата, че колата да гасне или да гори с 5 литра отгоре, да видим как ще хванеш дявола за рогата. Пой скоро теб да те хване за кръста отзад.14:56 04.09.2012
52 _FMC_
До коментар #30 от "натурален българин":
Да не говорим за другите недостатъци на газовата уредба - липсата на място в багажника или липса на резервна гума. Като прибавим и това, че често мирише на газ, аз никога не бих сложил газова само заради това. Още повече, че багажника ми е достатъчно малък, че да става още по-малък.14:58 04.09.2012
53 Боби
15:04 04.09.2012
54 taksi
15:53 04.09.2012
55 бен тен
Вие с такситата сте толко грамотни да си ги връзвате сами затова гърмите под път и над път
19:03 04.09.2012
56 Шофьор
20:44 04.09.2012
57 badraga
20:48 04.09.2012
58 Шофьор
21:03 04.09.2012
59 Шофьор
21:10 04.09.2012
60 до разбирачите 55 и 56
Коментиран от #63
00:23 05.09.2012
61 тaкси
00:48 05.09.2012
62 tyanko
13:32 05.09.2012
63 _FMC_
До коментар #60 от "до разбирачите 55 и 56":
Така е, но май се забравя, че и бензиновите автомобили имат подобни защити . При катастрофа автоматично се прекратява горивото към двигателя. Напоследък за експлоадирал бензинов автомобил не съм чувал, но всички чухме по новините какво става с газовите инсталации в катастрофирали автомобили наскоро. Да не смесваме нещата. Инциденти с неизправни автомобили винаги ще има, било то с бензинови или газови инсталации. Тук проблемът е по-скоро технически. Самоделки по нашите пътища много. Когато си напълним портомнетата и почнем всички да караме изправни технически автомобили, тогава няма да има проблем да караме и на водород.17:04 05.09.2012
64 Техник Тупам
23:21 05.09.2012
65 Техник Тупам
23:27 05.09.2012
66 Топчо Боров
Дай тука два Вебера и газ,газ!!!
18:54 06.09.2012