Last news in Fakti

9 Юли, 2020 16:45 5 881 20

Suzuki спира продажбите на Jimny в Европа

  • suzuki-
  • jimny-
  • продажби-
  • екология

Британските дилъри на Suzuki са преустановили приема на поръчки за Jimny, а през следващите четири-пет месеца моделът ще изчезне и от континентална Европа, съобщава Autocar. Причината за спирането на продажбите са екологичните норми, които японското всъдеходче не покрива.

От догодина в ЕС влизат в сила нови още по-строги ограничения на емисиите от въглероден двуокис, според които средният показател на моделната гама на всеки производител не може да превишава 95 г/км. Неспазването на нормата ще се санкционира с огромни глоби.

Jimny се оборудва с безалтернативен 1.5-литров атмосферен двигател Suzuki K15B, който изхвърля в атмосферата 154 или 177 грама въглероден двуокис на километър в зависимост от това дали трансмисията е ръчна или автоматична. За да покрие новия екостандарт, японската компания може да преквалифицира модела в товарен, но тогава ще трябва да го продава без задна седалка. Другият вариант - смяна на двигателя с 1.4 Boosterjet от Vitara или с хибридна силова установка - изисква неоправдано големи инвестиции.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 vukadin

    119 7 Отговор
    Заради скапаните еврогейски псевдонорми и безмислени екоталибанщини, изчезнаха почти всички истински машини. Останаха само скапани електронни курници и гейски коптори, от които чеп за зеле не става.

    Коментиран от #15

  • 2 Един

    74 0 Отговор
    А кога ще задължат производителите, на етикета с цената да пишат и до коя година ще може да се ползва колата? Че сега си купуваш кола и след 4-5 години вече е незаконно да я караш! Нека примерно на една S-класа до цената от 150000 евро да пише: "Годна за употреба до 2025 година"! Да видим кой ще я купи тогава!
    Защо купувача трябва да е виновен, че постоянно се въвеждат нови изисквания?!

    Коментиран от #5, #16, #20

  • 3 Джуган

    60 1 Отговор
    Добро джипче, жалко, малко е скъпо и не става за теглене на лодка, но за сметка на това се катери като коза, идеално е за тесните високопланински пътища и пътеки
  • 4 Driving pleasure

    47 1 Отговор
    Еврогейтаците (и да ме извиняват тоя път истнските гейове за сравнението) са абсолютни идиоти!!! Правят и невъзможното да убият автомобилния бранш.
    Пълна кретения на фона на отказа на целия останал свят да въвежда още по-строги мерки с което да си застрелва индустрията!!! Колите не са панацеята за решаване на проблем, те са едва на 3то или 4то място като замърсител! Ама на еко-идиот можеш ли да вкараш нещо в празната глава?! Кажи му еко и не го обиждай повече, те природата го е обидила достатъчно!
  • 5 Кофти

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Един":

    Много добро предложение! Подкрепям и за втора употреба, нов внос !
  • 6 Ввв

    23 1 Отговор
    Джендъри сър!!!
  • 7 ядосан

    18 1 Отговор
    Решението е тези норми да важат само за населени места с над еди си колко души население. Според държавите и тяхната гъстота на заселване! Големите градове и мегаполиси наистина се нуждаят от еко норми заради смога и наистина голямото замърсяване, но за всички останали места са безсмислени защото истинското замърсяване идва от къде къде по-вредни производства и селското стопанство!

    Коментиран от #8

  • 8 Driving pleasure

    20 0 Отговор

    До коментар #7 от "ядосан":

    То тогава и електричките не могат да се впишат в картинката. Новите "норми" на брюкселските зелки касаят основно СО2. В градовете пробелма е във финните частици, а вече има проучвания, че и електричките замърсяват с ФПЧ, като основния замърсител в градовете се оказват финни частичи от гума и поради значително по-високото тего на електричките те отделят повече.
    Имаше и изследване за Лондон, в което се казваше, че дори електрическите коли не могат да помогнат, има съмнение, че даже само градски транспорт да пуснат може а не е достатъчо...

    Коментиран от #9, #11

  • 9 ядосан

    13 2 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Съгласен съм напълно с теб! Като цяло ситуацията е неспасяема и по тази причина разни избраници се лутат и гласуват все по-неразумни и не работещи закони, ограничения и еко норми. Проблема е че човешката популация се увеличава и тотал щетата за планетата е неизбежна!

    Коментиран от #10

  • 10 Driving pleasure

    11 1 Отговор

    До коментар #9 от "ядосан":

    Ти го каза - популацията! За последните 50 години попълацията се е удвоила от 3.7 милярда на 7.5. В същото време зме унищожили 50% от горите. Е когато така наречените еколози го разберат това - тогава може да почнем и нещо за природата да правим...
  • 11 A stiga

    1 10 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Аман от измислици. Тесла 3 тежи колкото бмв трета серия. Ама ти винаги си говорил без да мислиш.

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Driving pleasure

    14 4 Отговор

    До коментар #11 от "A stiga":

    Лъжеш кат дрът циганин Модел 3 тежи с минимум 250 кила повече от 3та серия на баварците и това е с най-малката батерия, която никой не купува така или иначе - около 20% е по-тежка.
    Да не говорим, че поради големия въртящ момент който се стоварва мигновено върху колелата гумите са много по-натоварени отколкото при ДВГ с неговото плавно надграждане на мощността.
    Аман от електроглупостите ви!
  • 13 🙂🙂🙂🙂

    16 3 Отговор
    От догодина немските автомобилни производители ще пишат софтуер за да им се покривт измислените джендърски норми. А ония зад океана ще си карат 7.3 суперчардж карбуратор и ще казват на всичко под 5.0 литра че е малолитражка. 🙂🙂🙂
  • 14 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "A stiga":

    Никой не те е канил на разговор-марш от тук досадник
  • 15 Куку руку ку

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "vukadin":

    Останаха фалшификаторите на данни.
  • 16 можеш

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Един":

    Защото изискванията са за нови коли произведение след като закона е одобрен.
    Ако си купил нещо преди това може да си го караш.
  • 17 НормиБезМисъл

    9 0 Отговор
    Значи, не-европейски 1.5 двигател замърсява. а 5-6 литров немски не замърсява.... всичко е бюрокрация в ЕС
  • 18 ттт

    1 5 Отговор
    Един кенеф по малко на пазара.
  • 19 Пич

    7 2 Отговор
    Защо грозната G klasse е на пазара? Да не би да е по-екологична? Аз ще ви кажа - понеже е много надценена, този ,който си я купува плаща и глобите на мерцедес да продава неефективна табуретка. Да не мислите,че мерцедес си плащат от джоба тия пари и ощетяват акционерите, няма такива филми в бизнеса.Глобите за да продават G class се плащат от клиентите им. Никак не е честно да ти продават джип за тройна цена от реалната.
  • 20 един друг

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Един":

    То кой ли нормален западняр, ще си купи s-класа. Те ги произвеждат за ,,източните" комплексари!