Last news in Fakti

2 Октомври, 2012 11:31 18 477 32

Азербайджан забрани вноса на Lada Samara

  • lada-
  • samara-
  • ваз-21144-
  • ваз-21145-
  • автоваз

От 1 октомври 2012 година каспийската държава забрани вноса на автомобили с марка ВАЗ. Това съобщи лично председателя на държавния комитет на републиката Айдън Алиев. "Интерфакс-Азербайджан" уточнява, че всъщност става въпрос за два от моделите с марка Lada - ВАЗ-21144 и ВАЗ-21154.

Основната причина според азербайджанските власти е, че руските автомобили не са достатъчно безопасни. Въпросните два модела не са снабдени нито с ABS, нито с въздушна възглавница. Заради тези изисквания през май в страната беше забранен вносът и на други руски возила.

Интересно е обаче едно изключение, което азербайджанските власти правят за два конкретни автомобила. Става дума за Lada 4x4, позната у нас като Нива, и високопроходимия УАЗ. Въпреки че и двата всъдехода нямат ABS и еърбегове, техният внос в Азербайджан ще продължи и занапред.
 
По сведения на Lenta.ru още преди тези изменения да бъдат гласувани един от говорителите на парламента е охарактеризирал автомобилите Lada с определението "Убийци, ползвани са от хора с нисък социален статус и непознаващи правилата за движение".
 
От страна на клиенти обаче няма искания и жалби за монтаж като базово или допълнително оборудване на споменатите системи. Това заявява представител на "Хазар-Лада" - основен вносител на руските автомобили в Азербайджан.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рон

    18 2 Отговор
    "Убийци, ползващи се от хора с нисък социален статус и непознаващи правилата за движение"... у нас това са тези с бмв-тата и голфовете
  • 2 Име:

    5 3 Отговор
    Каква е тая кола от снимката. Самара 2012г ??? Тия са изостанали с 30 години.
  • 3 Бмв

    9 2 Отговор
    Рон, не мога да си обясня защо не казваш, че голяма част от населението в България са "убийци с нисък социален статус и непознаващи правилата за движение", а веднага споменаш Бмв и Голф. Ами чети всеки ден какви катастрофи стават и ми кажи колко от тях са с БМВ. Можеш ли? Ама не бе... то Бмв-то виновно...или голфа...а простака зад волана никой не го споменава. Аман от такива изказвания, кой каква кола кара. На мен често са ме засичали Мерцедеси? Аз съм с предимство той спира по средата на пътя и ми прави знак да се върна. И то мерцедес за 7000 лв. Ама никой по форумите не казва простаците карат мерцедес,ами казва ей тия с бмв-тата не стават.
  • 4 тоя с БМВ-то

    7 3 Отговор
    Ей ... не намесвай тея с БМВ-та и голфовете, че ми е писнало от тъпи коментари... марката не е от никакво значение, когато зад волана се намират такива дървени философи като теб, без грам координация и прочели правилника за движение по пътищата няма и един път!!!
  • 5 Лада

    5 0 Отговор
    За кога забраняват вноса на Самара 2 като поризводстовото и спря отдавна в Толияти, а до нова година и в другите фабрики....
    Има други модели, Гранта например която е същата цена и си има тия системи, има Приора и Калина... скоро и с esp. От чист сантимент на тоя фон човек би си купил Самара или 2107 в днешно време.
    Ама за всеки влак си има пътници, все пак трябва да се разчистват някак складовете...
  • 6 Станислав Генчев

    3 0 Отговор
    "Убийци, ползвани се от хора с нисък социален статус и непознаващи правилата за движение" - останах без думи...
  • 7 Ts@r

    2 3 Отговор
    Крайно, но ефективно решение. Тази кола е опасна както за хората в нея, така и за хората около нея.
  • 8 Светослав Стоянов

    3 0 Отговор
    Нивата е с ABS от началото на тая година
  • 9 1111

    4 0 Отговор
    edin aerbek li 6tevi spasi ili pak edin aibies gluposti kato nqmame akal ni6to nqma dani spasi za6toto 96% ot nas karat bes otgovorno
  • 10 кик

    4 4 Отговор
    да бутнат хангара дето дялкат тези тенекий......тва не са коли тва е наказание..4удя се с кой акъл има хора дето си дават парите за тез боклуци ..те дори не са експеримент
  • 11 Румен Ангелов

    2 0 Отговор
    А само преди десетина години се мятахме на старите западни автомобили без възглавници , дюшеци и чаршафи .
  • 12 Румен Ангелов

    4 0 Отговор
    В България - най-бедната държава в ЕС трябва да се внесат или правят и бюджетни автомобили - малки , хечбек със заводски газови у-би и покриващи изискванията за безопастност , субсидирани от държавата . Защо не ? Цена на дребно не повече от двугодишни минимални заплати !!! Това не е мечта !
  • 13 Богомил Спасов

    2 1 Отговор
    lada e nai velikata marka shtom 7ca ot 1980 i ot 2012 sa absolutno ednakvi i horata gi kopuvat ... xD kraino vreme e da spre proizvodstvoto na tiq draglaci
  • 14 Рон

    3 0 Отговор
    Да си призная никога не съм се качвал в BMW , дори нямам пари и за стар Golf. Не ми обръщайте внимание на простотиите , аз така си дрънкам и оплювам недостижимото за мен.
  • 15 Зия Молла

    3 0 Отговор
    Открий правописните грешки - ползвани се от хора с нисък социален статус.
    Хубав сайт, но ако бяха грамотни и редакторите...
  • 16 Мдам

    4 2 Отговор
    Разбира се, че марката на автомобила има значение. В общия случай марката отговаря на характера ,манталитета и социалния статус на човека.
    Когато видя някой с БМВ 5-ца от 1991 да сипва газ за 10лв на бензиностанцията мога да си направя някакви изводи.
    Спокойните шофьори рядко си купуват коли с много конски сили и спойлер като самолетно крило на задния капак. Преди време и в този сайт имаше статия, в която се споменаваше статистика, че най-агресивни са водачите на черни БМВ-та. Аз много пъти съм виждал из кварталните улички да се пънат и да форсират келеши с 3-ка приблизително '94-та и никога не съм видял някой да напъва Волво примерно

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Евгений Чавдаров

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Мдам":

    Айде пак тази стара история "газ за 10 лв" типична българска злоба и какви са изводите направени от теб "Кара старо БМВ, сипва газ за 10 лв значи е някакъв беден простак" това ли е извода.Типичен бг комплекс и злоба.
  • 19 Додо

    3 3 Отговор
    Аз като пишех, че руските коли са боклуци - комунистите тук ми слагаха минуси.
    Браво на Азербайджан, чи ги разкриха ... публично!
    Така след време ще се случи и с другите Лади - калинките .. и т.н. :)
  • 20 Пирамид Хлътков

    3 0 Отговор
    Идиоти всякакви по пътя, но най-смазаните са най-нагли.
  • 21 на Додо дядо му

    6 1 Отговор
    абе вчера станахте циганини,кога ви почерня г.за,до вчера ги карахте тези лади сега се пъчете
  • 22 Де Сото

    0 1 Отговор
    Те от Азербайджан са имали много висок стандарт.А аз си мислех че още ходят с камилите.Те това е голям напредък.Сигурно доходите им са няколко пъти по- високи от нашите.Язък че сме в Европа.
  • 23 hienata

    3 1 Отговор
    До коментар #16 от " Евгений Чавдаров"

    Колега, има процент истина в коментара на "Мдам" признай си. До сега в дългогодишния ми опит единствено водачи на стари BMW и Голф са излизали да ми обясняват как техния правилник за движение е по-верен от този на останалия свят(придружени с каруцарски псувни). Добре , че не се трогвам лесно:)))
    Относно темата, това е някаква политика, има настъпени интереси и това е ответна реакция.
  • 24 Евгений Чавдаров

    3 1 Отговор
    Послание до инженерите на ВАЗ:

    Моля Ви съвземете и се стегнете вече събудете стария звяр.Направете едно свястно купе или суперкар турете му 500-600 коня измислете един хубав дизайн не може да няма поне един човек в цяла Русия дето да прави хубав дизайн на коли но никога вече не произвеждайте коли като тази самара.
  • 25 Живял малко повечко

    6 2 Отговор
    Ми прочетете за Азербайджан в интернета за какво става въпрос? За няколко години са инвестирани 130!!! милиарда!!! долара! Това е пара. Там в Каспийско море е бъкано с петрол!!! Може би и газ. А иначе са абсолютно прави - тези колици са сандъци. Лагерни колички. Съжалявам, ако обиждам някого, който си е закупил навремето, особено пък нова. ВАЗ бяха на върха, когато произвеждаха Жигули и производните й, но фактически/не де юре/ това си беше фиат 124 с руското подобрение, вместо да лагерува на три гърбици, понеже чупеха валове фиатите и първите Жигули/първите внесени в началото на 70-те бяха такива/ и след първите фалове при Жигули руснаците промениха коляновия вал, и лагеруваше на петте гърбици. Но след като се намесиха и при купетата и при двигателите в началото на 80-те настъпи скръбта. Пък и 30 години за произвадството на една кола е прекалено. На практика е модела е 1987 година, но това, което малко хора знаят е, че модела се разработва от 1975 година и носи всичките признаци на модел от средата на 70-те години. Руснаците тогава са го сравнявали с първите Форд Ескорт, ония правоъгълните. Но докато руснака вкара в производство Самарата, Форд пък смени поколението, като следващия Ескорт се продаваше също успешно на запад, но беше белязан от ниското качество на изработка и ръждата. Чак модела Фокус в края на 90-те върна този клас на Форд в играта. Та така със Самарите. От тогава до сега не са мръднали ни на йота, като се изключат козметичните промени - виждат се нови фарове, маска, брони, пластмасови предпазители-лайсни по вратите, прагове и прочие, но на практика техниката е същата. Всичко това го казвам, за да се разберат някои особености на стария строй, в който живеехме и тридесет години се произвеждаше и продаваше един модел на Москвич. Затова и загубихме състезанието - заради липсата на конкуренция. Няма да споменаваме Вартбург, Трабант и Шкода. Та в крайна сметка може да изглежда изненадващо решението на азерите, но света се развива. Няма сега пък да отваряме темата за българското такова. Обрахме трошките на запада, ама нейсе - казахме, че няма да коментираме.
  • 26 дженев

    4 4 Отговор
    Че то в тая беджанска република имали пътища,та им се прищяло
    ABS и възглавнички.Сигурен съм ,че на тоя баща му още кара Уазка от 72 г. , ама някяк си се намърдал в някоя парламента
    рна комисийка, и вече забранява./що ли ми прилича много на една друга балканска държавица дето кара вадачите да светят
    незнайно защо цяла година,да плащат глоби по три средни заплати и ред други"европейски"щуротии.....дали бъркам.?......
    дали,дали ,ама надали.....кажете вие колеги.

    Коментиран от #28

  • 27 JOE

    3 0 Отговор
    Не знам защо повечето хора си мислят тия държави за бедни всъщност имат доста петрол и може би имат по голям БВП от нас. А колкото за самарата все пак това е кола като модел на повече от 20г. Спомням си, че някога бяха доста модерни. Просто вече са изостанали като визия и технология и с право властите искат да въведат някакви по нови стандарти за новите автомобили дето се продават.
  • 28 kalashnik

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "дженев":

    Вярно е,ако просто забравиш да си пуснеш фаровете -50 лв.,абе тези психопати знаят ли как се изкарват 50 лв. с нашите мизерни български заплатки???!!???Искрено им желая на тези огромна загуба на изборите!!!!!
  • 29 0987

    1 2 Отговор
    Азербайджан е в федерацията там е Байконур на парада в Москва до Медведев стои Нурсултан Назърбаев. Намали АБС колко колко коли в БГ имат АБС.
  • 30 ссср

    0 3 Отговор
    как може на една лада да се увеличи цената двойно ? .......кото се напълни резорвара с бензин
  • 31 дженев

    1 0 Отговор
    до kalashnik.......не само на тия ,ами и на ония....
    проглушиха ни ушите, как ще спасим сума ти и живот, като караме на фарове цяла година....нищо подобно.Народа пак се
    трепе,оборота за крушки и акомулатори нарастна,глобите си вървят даже и надпланово.....абе на всички е ясно,че катастрофите не са
    заради фарове,и не е топлофикация ощетената,и не е ВиК виновно,че има безброй течове,ииии....т.н Просто лакомията и наглостта на някои люде стана непоносима.Карайте си ладите,те и без ABS си спират.
  • 32 Да-да

    0 0 Отговор
    Географски и политически си супер неориентиран човече.
    Байконур от край време си е бил и си остава в Казахстан, а Азербайджан ат 1991 е независима държава и не е в никаква федерация.
    Нурсултан Назърбаев е несменяемия президент на Казахстан и съответно няма нищо общо с тази статия. Ама то стана ясно че ги бъркаш двата щата - все на стан завършват и ти е простено.