Last news in Fakti

30 Май, 2011 13:21 4 893 11

Ако FIAT Dino имаше наследник

  • fiat-
  • dino-
  • coupe-
  • pininfarina-
  • джорджето джуджаро-
  • bertone-
  • ferrari-
  • питър норис-
  • дизайн

След като спря производството на Coupe през 2000 г., FIAT остана без спортен модел в гамата си. Точно тази ниша запълва британският дизайнер Питър Норис с проекта си за ново купе на италианската марка. Той обаче си представя автомобила по-скоро като луксозен модел, отколкото като следващо поколение на достъпното Coupe.

Концептът на Норис представлява класическа спортна кола с разположен отпред двигател и задно задвижване в традициите на италианското автомобилостроене от най-добрите му години. Силовата архитектура подсказва, че прототипът би продължил родовата линия на FIAT Dino от 60-те и няма амбициите да замести Coupe-то на Крис Бенгъл.

Dino се произвежда от 1966 до 1973 г. Моделът е създаден малко преди Ferrari-то със същото име и позволява на Скудерията да хомологизира 6-цилиндровия V-образен двигател, проектиран от сина на Енцо Ферари Алфредо. Дизайнът на откритата версия Spider е поверен на Pininfarina, а купето е дело на Джорджето Джуджаро от Bertone.

Най-силно впечатление във външността на концепта прави мускулестият профил и изключително ниската линия на покрива, заради които колелата изглеждат гигантски. Масивните арки също дават своето за атлетичната стойка на колата, а муцуната напомня донякъде на съвременните модели на Aston Martin заради специфичната форма на фаровете.

Бившият собственик на FIAT Coupe Норис признава, че в началото на проекта си представя наследник някогашния си автомобил, но постепенно идеята се променя в полза на луксозен модел с емблемата на Pininfarina.

"Навремето имах Coupe 16V Turbo. Непрекъснато се трошеше и ми струваше цяло състояние да го поддържам, но сърце не ми даваше да се отърва от него. И досега се заплесвам, когато мина покрай някое", споделя Норис.

"Дизайнът на Pininfarina - както отвън, така и отвътре - просто носи италианския вкус в себе си. Coupe беше и си остава автомобил, различен от всичко останало по пътищата", завършва британският дизайнер.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 diwanel

    20 32 Отговор
    Масивните арки също дават своето за атлетичната стойка на колата - къде колеги виждате арки? пък били те и масивни??? АРКА е архитектурен детаил. В разговорния език този наречен от вас детаил се нарича вежда. Много моля да не използвате думи които не са ви ясни!!!

    Коментиран от #5, #6

  • 2 Дошо

    9 23 Отговор
    Няма наследник на Фиат Дино, защото няма шанс срещу Нисан ГТР 0-100 за 3сек. 0-300 за 7

    Коментиран от #3

  • 3 Дошо

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Млъквай вече олигофрен
  • 4 Дошо

    11 2 Отговор
    Лелееее това страхотен ЗВЯР.Прилича на някакво назобено говедо.Излъчва голяма агресия.Дано някога го видим на живо.
  • 5 Константинов

    17 6 Отговор

    До коментар #1 от "diwanel":

    Точната дума е надкалникова арка, но дори и да не я знаеш е много по-ясно да оприличиш въпросния детайл с такъв от архитектурата, отколкото с косместо образувание над кожата.

    Коментиран от #7

  • 6 4ipi

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "diwanel":

    ми арките отзад ако не са масивни, незнам кои са.
  • 7 diwanel

    0 4 Отговор

    До коментар #5 от "Константинов":

    моите уважения но потърси в търсачката израза "надкалникова арка" и потърси вежда - калник да видим какво ще ти излезе! :)
  • 8 lubomir

    6 0 Отговор
    abe ti o6te li si tuka be do6o li si kav si vzemi legni nqkade da aman ot tebe da ti gledam komentarite stoq nissan ne e lo6a kola ama zemi mlukni ve4e
  • 9 lokki

    5 0 Отговор
    абе ти май наистина си някакъв дразнещ. Как може автомобили . който развива 100 км. за 3 секунди , да вдига 300 за 7 ? Дори в аеродинамиката да важаха аритметичните прогресии , това пак трябваше да е за 9 .
  • 10 Daniel

    2 1 Отговор
    Няма такова ускорение. Nissan Gtr 0 - 300 km/h за 19 сек >>> http://vbox7.com/play:bbcdba70 кви 7 сек - 300 км , ти го направи совалка тоз нисан , че е хубав хубав е ама чак па толкоз , свали си розовите очила с рамики на нисан и виж нещата реално !
  • 11 mm

    2 0 Отговор
    Изключително красива концепция. Имайки предвид че са намесени и двете най-сериозни имена в автомобилния дизайн няма как да не радва окото. Винаги съм бил огромен почитател на Фиат купе, не съм притежавал, но тази кола винаги ме е карала да се усмихна като я видя. Дано наследника да влезне в серийно производство и да радвам автомобилните фенове.