За никого не е тайна, че качеството при някои от автомобилите Tesla не е точно на нивото което се очаква, поглеждайки цената. Много от клиентите на марката показват различни производствени дефекти в социалните мрежи, като например разминаване в панелите, влизане на вода в купето, скърцащи пластмаси и други. Дори самият Илон Мъск не отрича очевидните проблеми, като заяви кога е най-добре да си купим Tesla, ако не искаме някой от гореописаните проблеми да ни съпътства след покупката.
В интервю пред Санди Мънро, шефът на Tesla заяви, че е най-добре да си поръчаме Tesla или в самото начало на производството, когато все още няма голямо търсене или когато вече търсенето е спаднало и нещата във фабриките са се нормализирали. Мъск обвинява именно голямото търсене на моделите на марката, като фактор който поставя фабриките на техните лимити и от там качеството спада.
Мъск споделя още, че „Серийното производство на автомобил, не е същото като това при прототипите, те са забавни и сравнително лесни за направа, докато при серийните автомобили се изискват части които освен надеждни, трябва да са и сравнително евтини, което само по себе си е пълен ужас.“ Въпреки тежките задачи пред които американската компания е изправена, явно тя успява да се справи някак, тъй като целта от 500 хиляди произведени автомобила през изминалата година, почти бе достигната - 499 550.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 какво общо
Коментиран от #4, #40
10:33 05.02.2021
2 буда
10:33 05.02.2021
3 Гост
10:35 05.02.2021
4 Гост
До коментар #1 от "какво общо":
Но в днешна Америка можеш да купиш едно добро име, да ти продава боклуците. Нищо, че ще го очерниш. Нали падат кинти.10:36 05.02.2021
5 мислещ
10:42 05.02.2021
6 Гост
10:47 05.02.2021
7 DrivingPleasure
Коментиран от #10, #41
10:59 05.02.2021
8 Страхотни журналисти сте
11:05 05.02.2021
9 Ето и оригинала
11:06 05.02.2021
10 Да да
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Разликата е, че тук ти я казва, а другите ти продават по-големи боклуци с уговорката, че ти дават супер качество! Справка - Мерцедес, БМВ, ФВ, Форд и т. н.11:10 05.02.2021
11 Тъпак
11:21 05.02.2021
12 Същото интервю, открийте разликите
Той обаче става невероятно популярен с видеата си, в които критикува електромобилите Tesla, като ги сравнява с "Kia от 90-те години" и се чуди "как въобще тази кола може да бъде пусната на пазара?!".
Оказва се, че Илон Мъск няма нищо против му отговори лично на последния въпрос, както и на редица други неудобни питания около производството на колите му. Инженерът от своя страна не се притеснява да заяви на висок глас както недостатъците, така и уникалните предимства на автомобилите Tesla.
Така Мънро и Мъск се срещат очи в очи за един епичен и крайно откровен разговор, в който нито един от двамата не спестява истината.
11:35 05.02.2021
13 Същото интервю, открийте разликите
Предприемачът споделя още, че е отнело доста време на екипите му, за да изгладят недостатъците в довършителните дейности по колите на Tesla. Въпреки това е категоричен, че луфтовете, които Мънро посочи като огромен проблем на Model 3, вече са напълно изчистени и в произведените в края на 2020 г. автомобили не се среща нито една неприятна пролука.
"В края на миналата година ние наистина подобрихме сериозно боята и останалото", заявява Мъск. Той е и уверен, че в момента разполага с "най-добрия научен екип в света" и дава пример с това, че при въпрос от какъв материал да бъде изработен даден детайл, получава около 50 различни отговора и предложения.
11:45 05.02.2021
14 Хайл
Коментиран от #17
11:52 05.02.2021
15 Буха ха
12:09 05.02.2021
16 пффф
Та и в този случай, повечето автопроизводители правят коли от дълго време, дори най-евтината е с по-добро качество от теслите.
Коментиран от #18
12:10 05.02.2021
17 Научи се да четеш
До коментар #14 от "Хайл":
Вече ти дадох:"Въпреки това е категоричен, че луфтовете, които Мънро посочи като огромен проблем на Model 3, ВЕЧЕ СА НАПЪЛНО ИЗЧИСТЕНИ и в произведените в края на 2020 г. автомобили не се среща НИТО ЕДНА НЕПРИЯТНА ПРОЛУКА. "В края на миналата година ние наистина ПОДОБРИХМЕ СЕРИОЗНО БОЯТА И ОСТАНАЛОТО", заявява Мъск. Той е и уверен, че в момента разполага с "най-добрия научен екип в света" и дава пример с това, че при въпрос от какъв материал да бъде изработен даден детайл, получава около 50 различни отговора и предложения."
Както виждаш, проблемите и в САЩ и вече знаят откъде идват, за да ги предотвратят.
Вероятно ще има подобни или други проблеми при стартирането на производството на пикапа, но и те ще бъдат изчистени за две-три години или по-бързо. Нещо което отнема на останалите производители десетилетия, защото проправят проблемите чак при обновяването на модела, за разлика от Тесла която оправя всичко в движение.
Коментиран от #19
12:20 05.02.2021
18 Тесла смени цвета на райграса
До коментар #16 от "пффф":
Хубава аналогия, но те са направи нещо различно, а всички останали тръгват след нея. Колкото и да не ви се вярва, Tesla променя автомобилната промишленост като цяло, а не само към електричество.Кой от останалите отлива от алуминий цялата задна част на купето? Нещо, на което е отделена голяма част от интервюто, защото е прецедент в цялата автомобилна история и буквално ще я пренапише, защото всички ще го последват. Когато не заваряваш 200 различни части, всеки със своя допуск, е възможно да има разлики, които след това трябва да излъжеш с панелите, където се образуват различни фуги. Ако целия детайл е отлят, всичко е с точност до десета от милиметъра и всичко си пасва идеално. Така се пести и време и средства и производствена площ, и се повишава качеството
Но тук решиха да напишат само за проблемите в миналото, като "забравиха" да споменат че тези проблеми вече са решени.
Не трябваше ли да научим нещо ново и полезно от тази статия и от това интервю?
Коментиран от #27
12:29 05.02.2021
19 Хайл
До коментар #17 от "Научи се да четеш":
Пикапа нали преди 2 години щеше да избие рибата,сега още 2,после още 2,то стана бетер вноска за жигули,москвича излизаше по-бързо..."камиона тесла" кога ЩЕ е готов???? Всичките са макети без мокети...сега кажи че дето счупиха "бронираното" стъкло на недоразумението е било "част от плана" клипове в ютуб няма ли🤣🤣🤣Коментиран от #20
12:47 05.02.2021
20 Хич те няма с цифрите!
До коментар #19 от "Хайл":
Коя година беше представен пикапа на Тесла? Колко пъти по две години минаха оттогава? Абе ти май наистина живееш в някаква паралелна реалност!Земята на която ще се строи фабриката за производство на пикапа беше купена преди 7 месеца, а вече пристигат роботите за производството на пикапа, а гига пресата вече е там от няколко дни. На това ли му казваш забавяне? я покажи друг производител който да строи заводи толкова бързо? Volkswagen за колко време построи завода, който щяха да строят в България, но преместиха в Турция? За него се говореше много преди Илон Мъск да каже че ще строи завод в Китай, а онзи завод работи вече трета година, нови два ще заработят в тази година, а от Volkswagen продължават само с обещанията и нищо насреща. Защо не се подиграваш на тях, а си тръгнал да се подиграваш на Тесла?
13:06 05.02.2021
21 Шекел
13:20 05.02.2021
22 321
Коментиран от #23, #24, #25
13:28 05.02.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Напълно си прав
До коментар #22 от "321":
Но не забравяй, че инвеститорите на четата гледната точка на пишещите тук , а са изгледали интервюто в оригинал, където Санди Мънро е възхитен колко бързо Тесла са се вслушали в съветите му и са поправи ли почти всички грешки, за които им е казал.А също така е възхитен от удобните седалки, които са проектирани и произведени от Тесла, а не от външни доставчици. Казва че са най-удобните седалки на които е шофирал някога, на които не е почувствал умора дори след 1000 километра шофиране за да стигне до интервюто, при положение, че седалките на други производители но докарвали проблеми дори след 200 км шофиране и трябвало да ходи на хиропрактик за да му оправя кръста и гърба.
И това си е човек, чиято професия е да тества новите модели на всички топ производители, включително Mercedes BMW и audi, а казва че най-удобни са седалките на Тесла.
И този същия човек твърди, че Тесла в технологично отношение са с години пред останалите производители, но въпреки това продължават да се развиват с страшно темпо, докато останалите още робуват на предразсъдъци.
След това интервю е по-вероятно да паднат акциите на останалите производители, дори тези на Тесла да не се вдигнат.
Коментиран от #30
14:08 05.02.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Turbo
До коментар #18 от "Тесла смени цвета на райграса":
Браво,точно с леене ще постигнеш точност десета от милиметъра.То затова летите бутала,цилиндрови глави и блокове се дообработват преди сглобявяне.Ти да не си завършил спортното училище или ТОХ?Коментиран от #28, #29
14:28 05.02.2021
28 Asdf
До коментар #27 от "Turbo":
Майсторът на турбоСметките се изказа отново. Няма ли да ни светнеш пак с някакви изчисления14:33 05.02.2021
29 Техникум съм завършил
До коментар #27 от "Turbo":
Оттам да знам разликата между стотни и десети, но на тебе май ти се губят тези знания! Само за информация, 9 десети допуск е почти цял милиметър, което е недопустимо дори за отвор за болт на неотговорен детайл, а ти си тръгнал да говориш за допуск за бутало измерван в десети?Това дори за готвач е ясно, но очевидно не е за тебе.
Коментиран от #31
14:40 05.02.2021
30 123
До коментар #25 от "Напълно си прав":
Е и ти си прав. Ама ако е казал, че след 200 км се е схванал на седалка на друг производител, докато на тесла след 1000 км принудителна стойка е бил в перфекна форма, това вече прилича на продуктово позициониране. Защото, всички сме карали няколко стотин километра и едва ли сме ходили на лекар след това. За технологичното отношение - вероятно са по-напреднали с батериите и управляващите електронни блокове, ама за останалото силно се съмнявам. За нещастие на тесла, най-накрая миналата година няколко производителя обърнаха сериозно внимание на този сегмент и вече в Европа например, ФВ продава повече от Тесла. И ще им става все по-тежко, при положение, че базово ИД3 е 75 000 лева, а модел 3 базов е 110 000 лева.Коментиран от #33, #35
14:51 05.02.2021
31 Turbo
До коментар #29 от "Техникум съм завършил":
Завършил си грънци!Ако беше учил студена и гореща обработка на металите щеше да знаеш,че с леене не можеш да докараш една десета точност на буталото.Какви сметки,кви 5 лева?
Коментиран от #34
15:01 05.02.2021
32 Дизела
15:41 05.02.2021
33 Така е!
До коментар #30 от "123":
Тесла вижда огромни проблеми, вече произвежда само три пъти повече, от следващия смислен електромобил в класацията за световните продажби.365 240 продажби за Тесла модел 3 спрямо 100 431 продажби за Рено zoe и 56 937 продажби за Volkswagen id3. От какво да се притесняват, като дори преди увеличаване на производството на Тесла модел У, за 2021 година са продадени 79 734 броя, а от тази година започват продажбите на производството от китайския завод, а в средата на годината и заводите в Тексас и Берлин започват производство на модел У, който се продава много по-добре от модел 3.
Volkswagen продаде всичко което успя да произведе за цялата 2020 година от id3, което бяха предварителните заявки за две години, а нови заявки няма. Това ще проличи още през второто тримесечие, защото през първото ще доизпълнят предварителните заявки.
16:02 05.02.2021
34 Всъщност можеш!
До коментар #31 от "Turbo":
Една десета е груба обработка, но даже когато говорим за десети, това е диапазона от една, до девет десети. За такава точност дори не ти е необходимо кокилно леене.При кокилно леене на алуминий, допуските за отклонения в размерите се измерват в стотни от милиметъра, така че отново си в грешка. Формата е метална и полирана отвътре, а материала изстива вътре във формата плътно залепен за стените и. Няма как да имаш милиметър разлика. От къде ще дойде?
Коментиран от #36
16:16 05.02.2021
35 Ухуху
До коментар #30 от "123":
ФВ ИД3, почти не се продава, даже и в Норвегия! А да, даже и не се препоръчва от властите, заради многото проблеми в електрониката, като най-сериозния е отказване на спирачките в движение!16:42 05.02.2021
36 Turbo
До коментар #34 от "Всъщност можеш!":
Абе ти в Текстила ли си учил?Виж при каква температура се лее алуминий,после виж колко ще се свие буталото при охлаждане в кокилата.Ти да не мислиш,че буталата от кокилата се монтират директно в двигателя,тесльо ?хахахахахаКоментиран от #37
18:33 05.02.2021
37 Идиотска му работа
До коментар #36 от "Turbo":
Правиш ли разлика между десети и стотни? Толеранса на буталата се мери в ХИЛЯДНИ!Това е третият знак след запетайката. Там освен размер се гони и форма. Не се напъвай да го разбереш!
Коментиран от #38
20:24 05.02.2021
38 Turbo
До коментар #37 от "Идиотска му работа":
Буталата се обработват допълнително,тесльо точност хилядна от милиметъра с леене не се получава.Отделно имаш 1,5% свиване на отливката при охлаждане.За бутало с диаметър 100 мм. дава 1,5 мм. разлика от размера, умнико!Ако буталото е плътно по стените на колата,как ще го извадиш,тухльо?Коментиран от #39, #42
21:14 05.02.2021
39 Turbo
До коментар #38 от "Turbo":
Колата да се чете кокилата.21:15 05.02.2021
40 TSLA
До коментар #1 от "какво общо":
Некомпетентен си и по двете теми. Бобината на Тесла не пренася нищо. Не знаеш защо Тесла се казва така и откъде точно й идва емблемата. В това е романтиката на Нета - хора разтягат локуми по дадена тема, без да имат хал хабер.22:32 05.02.2021
41 TSLA
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Бачи, изпростяваш и ни отегчаваш. Опъвай цирка по темите за удоволствие от гърнета с кафяво. Или тайничко любиш колите на ток и затова си първа писта под всяка тема?01:11 06.02.2021
42 Пак ли функционална неграмотност?
До коментар #38 от "Turbo":
Ти въобще разбираш ли какво ти говоря?Кокилата осигурява точност до десети от милиметъра, а буталата се обработват след това, защото при тях се гони точност от хилядни, която кокила да не може да осигури.
Иначе процент и половина свиване не е никакъв проблем, защото просто ще направиш процент и половина по-широка форма отколкото ти трябва, получиш правилния размер след сливането.
Ако въобще знаеш какво е кокила, нямаше да задаваш глупавия въпрос с ваденето. Кокилата се разглобява на части и именно тук е проблемът за леене на големи и сложни части. Тогава кокилата трябва да се състои от стотици части, които за секунди да могат да се разглобяват и сглобяват автоматично, като осигурят водоплътност, която да издържи ударно налягане от разтопения метал избутван от няколко преси. Всяка една от тези части трябва да бъде почистена, охладена и смазана на всеки цикъл. Затова машината е голяма колкото огромна къща, въпреки че прави сравнително малка отливка.
МАШИНАТА е голяма, НЕ ОТЛИВКАТА.
Коментиран от #43
09:05 06.02.2021
43 Turbo
До коментар #42 от "Пак ли функционална неграмотност?":
Дааааа,разбирам.Знанията ти са от нета.Не си виждал такава машина.Голяма машина лее малки отливки хахахахаха развесели ме тесларче днес ще съм в настроение през целия ден хахахаха голямата машина се прави с цел да може да отлее голямо количество метал за голяма отливка тухльооо прочети малко информация излагаш се само и хората тук искрено се забавляват с коментарите ти.Давай следващият бисер да се посмеем още!Коментиран от #44
10:29 06.02.2021
44 Ти да видиш!
До коментар #43 от "Turbo":
А твоите знания откъде са? Да не си оператор на такава машина?Хайде и тук да питам за колко време става пълненето на формата с разтопен метал?
Коментиран от #45
11:43 06.02.2021
45 Turbo
До коментар #44 от "Ти да видиш!":
Учил съм в техникума леене на металите,на практика съм ходил.Виждал съм кокилна машина на живо за разлика от тебе.Пълненето на кокилата става за секунди за малки детаили и минута за по-големи.Процеса не е само пълнене, тесльо.Нагряването ,охлаждането и почистването на кокилата къде ги забрави?Коментиран от #46
12:49 06.02.2021
46 Грешен отговор
До коментар #45 от "Turbo":
Пробвай пак!Как точно ставаше пълненето за минута, като разтопения метал се втвърдява за секунди? Какво точно сте отливали? Тежести за въдица от олово?
Хайде намали малко дозите и се върни в реалността! Ако наистина това си учил, не е за хвалене, а се излагаш в момента.
Ще ти подскажа че пълненето става с преса под огромно налягане. За колко време мислиш че се пълни формата?
Коментиран от #47
13:37 06.02.2021
47 Turbo
До коментар #46 от "Грешен отговор":
Как ще се втвърди метала като кокилата се нагрява предварително тесльо?Метала се втвърдява след напълването на кокилата и охлаждането и.Теорията на леене не си учил.Не ти се отдава мисленето нещо, не се мъчи.Айде у лево....Коментиран от #48
13:45 06.02.2021
48 За колко време се пълни кокилата
До коментар #47 от "Turbo":
Чакам отговор с конкретни цифри. Какво пише в учебниците по теория? Там пише ли за гига пресата на Тесла? За колко секунди се пълни цялата тази форма с десетки килограми разтопен алуминий?Коментиран от #49
14:48 06.02.2021
49 Turbo
До коментар #48 от "За колко време се пълни кокилата":
Зависи от количеството на метала тесльо!Каквито и цифри да ти дам ще са за точно определен детайл.Ако детайла е 100 пъти по голям времето ще е друго.Вдяна ли тесльо.Коментиран от #50, #51
16:05 06.02.2021
50 Отливката тежи около 80 кг
До коментар #49 от "Turbo":
Давай цифрите?16:09 06.02.2021
51 Освен това
До коментар #49 от "Turbo":
Освен това, времето за пълнене не зависи от големината на отливката, а от времето за изстиване/втвърдяване на материала. То пък зависи от дебелината, а не от големината на детайла.Ако отливаш детайл с площ един квадратен метър и дебелина 5 мм, количеството материал ще е 5 литра. Абсолютно същото количество разтопен метал, като за паралелепипед с размери 10 на 10 на 50 см. Процесите едни и същи ли ще са, след като количеството метал е едно и също?
Виждаш ли колко си далече от истината?
Коментиран от #53
16:21 06.02.2021
52 Turbo
Коментиран от #56
16:28 06.02.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Поне избери отговор?
А. По-малко от секунда
Б. Между 1 и 5 секунди
В. Между 5 и 20 секунди
Г. Повече от 20 секунди
Коментиран от #57
18:28 06.02.2021
56 teslaras dreams
До коментар #52 от "Turbo":
Колега какво му се обесняваш на тоя?Щом е Тесла значи завод се строи за седмица,отливките стават за милисекунда,пробега е над 1000 км с едно зареждане,батериите имат живот над милион километра,2020 г. са произвели 10 милиона Тесли.18:47 06.02.2021
57 Turbo
До коментар #55 от "Поне избери отговор?":
В пост 45 съм отговорил.Ако ти нищо не си разбрал,аз каква вина имам?Коментиран от #58, #61
19:03 06.02.2021
58 Дадох ти време и възможност
До коментар #57 от "Turbo":
Да провериш и да се поправиш грешния отговор от пост 45. Виж правилния отговор в 34-та минута. Очаквам коментара как Санди Мънро и Илон Мъск разбират по-малко от тебе и не знаят какви ги говорят. Нали знаеш какво работи Санди? Всички 100-годишни му плащат, за консултации относно проектирането на автомобилите им.Коментиран от #59
21:03 06.02.2021
59 Asdf
До коментар #58 от "Дадох ти време и възможност":
Ти хубаво му даваш клипчето ама умника дали знае английскиКоментиран от #60, #65
22:14 06.02.2021
60 Те нали всичко знаят
До коментар #59 от "Asdf":
Един английски ли ще му се опре? Те са металурзи, проектират автомобилни двигатели, космически ракети, дори са и електроинженери, които не знаят закона на Ом, но той не бил важен.22:23 06.02.2021
61 Буха ха
До коментар #57 от "Turbo":
От клипчето се разбра че това което си учил, недоучил, няма нищо общо с това което се случва в завода на Тесла, скрий се някъде и не се излагай повече.Коментиран от #62, #63
04:37 07.02.2021
62 Хайл
До коментар #61 от "Буха ха":
Писането с четири различни ника не те прави по умен.Сам си задаваш въпросите и сам си отговаряш,остана да се скараш сам със себе си.Човек завършил университет знае повече от тесльо гледащ клипове и превеждащ с гугъл.Коментиран от #64
09:06 07.02.2021
63 Тези винаги са ми били ясни
До коментар #61 от "Буха ха":
Те се опитват да си обяснят съвременния свят със знанията, които са получили през 1973 година.Не отричам че основните ми знания които поставят основите на всяко разсъждение, като физичните закони например, са от тогава, защото те са непроменими. Забелязвам обаче, че опонентите ми не са запомнили физичните закони и не ги разбират, но за сметка на това са запомнили следствията от тези закони, но тези които са били възможни преди десетки години. Все още си спомням едно джобно радио за средни вълни оттогава, на кутията на което пишеше колко броя транзистори съдържа. Беше голяма гордост че има десетина транзистора. Знанията и опита им са заседнали някъде в онези времена! Сега само в телефона има милиони транзистори, а в същото време той е по-лек, харчи по малко ток и може да работи с едно зареждане на батерията повече време, отколкото радиото от едно време, като "хваща" радиостанции от цял свят през интернет.
А тези умници сравняват тогавашната и сегашната техника, като на всичкото отгоре им слагат знак за равенство.
09:17 07.02.2021
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Мълчанието на агнетата
До коментар #59 от "Asdf":
Ако се съди по оглушителната тишина, която настана, със сигурност поне дотолкова, са разбрали за колко време става пълненето.46 милисекунди.
Коментиран от #66
16:10 07.02.2021
66 Дизела
До коментар #65 от "Мълчанието на агнетата":
Няма желаещи да спорят с ЕДЕОТ!09:43 08.02.2021
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Дежавю
Правя скрийншот и ще го поствам, докато не остане или ми обясните с какво нарушава правилата!
"Скрий се някъде! Или просто пиши и с Ник дизела, да направиш калабалък с обидни коментари АД хоминем."
11:29 08.02.2021