Last news in Fakti

7 Октомври, 2009 11:49 3 871 2

Реална фантазия

  • chrysler-
  • прототип-
  • братя-
  • детройт-
  • дизайнер

Едва ли има дете, което да не си е представяло колекцията си от моделчета в реални размери. Нищо, че още от 60-те години производителите на миниатюрни автомобилчета пускат умалени копия на возила, които съществуват само във въображението на дизайнерите. Дори и сред най-фантасмагоричните “железни” колички обаче има копия на реално съществували прототипи, които се помнят от малцина. В края на този месец някой непораснал хлапак ще си тръгне от поредния търг на реномираната RM Auctions с точно такъв уникат. Dodge Deora II е прототип на едно от първите 16 моделчета, които Hot Wheel пуска през 1968 г. Официална статистика от онова време сочи, че всяко дете в Америка е имало средно по 1.3 бройки от тези миниатюри. Нищожна част от тях са предполагали, че отровно жълтият пикап от бъдещето съществува наистина.

Прототипът на бъдещия детски блян няма почти нищо общо с Chrysler. Детройтският гигант се съгласява само да достави шаси от тогавашния си актуален фургон А100 на прочутите хот род майстори Майк и Лари Алигзандър, които имат проект за футуристичен пикап. “Братята А”, както са известни, са се презастраховали и договарят евентуална сделка за продажбата на концепта на Ford, ако от Chrysler се отметнат. Всъщност за изработката на Deora са използвани доста части от тогавашната гама на “Синия овал”. Скритите под дървената лайстна отзад стопове, например, са от Thunderbird. Светлината им се отразява в полираната броня. Страничните вентилационни отвори пък са хромираните пръстени на стопове от Mustang, а кабината представлява отрязана и обърната на 180 градуса задница от Ford комби.

“Братята А” модифицират Dodge A100 из основи. От оригиналния фургон с разположен в пода шестцилиндров двигател с мощност 117 к.с. остава само платформата. Кабината няма врати. Достъпът до купето се осъществява през предницата, чието ветроупорно стъкло се вдига като капака на комби, а муцуната се отваря настрани. В онези години понятието “краш тест” е непознато и пред фантазията на дизайнерите не съществуват ограничения. За да може да влезе водачът, кормилото с форма на самолетен щурвал се отмества настрани заедно с колонката. Арматура липсва и показателните уреди са монтирани в кората на несъществуващата врата на шофьора. Шасито и каросерията са снижени с общо 45 см в сравнение с донора и Deora изглежда като кацнала от друга планета.

През 1967 г. пикапът от бъдещето печели голямата награда на Autorama в Детройт и още купища призове. От Chrysler наемат прототипа и го излагат на щандовете си по изложенията като собствена разработка. След дълги странства из различни колекции през 2002-ра Deora е реставрирана в оригиналния си вид и скоро ще се сдобие с нов собственик. От RM Auctions се надяват да є вземат между $350 и 550 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ooooooooooooooooooooooooooooooo

    0 1 Отговор
    ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
  • 2 aha

    0 0 Отговор
    siniqt oval e no1