Last news in Fakti

29 Септември, 2001 00:00 1 165 0

Моторни блянове на брега на Майн II

  • bugatti eb 16-4 veyron-
  • mazda rx-8-
  • mg x80-
  • cadillac cts-
  • ford fusion-
  • mercedes m-klasse-
  • nissan primera

През тази седмица завърши 59-то поред автоизложение във Франкфурт на Майн. За пореден път посетителите имаха възможността да се срещнат с “горещите” разработки на любимите си компании, а специалистите получиха богат материал за анализ и коментари.

При високите скорости в безспорен фаворит се превърна Bugatti EB 16-4 Veyron

Возилото с мощност 1001 к.с. най-сетне материализира заканите на Фердинанд Пиех, а от компанията-производител доказаха, че всички теоретични решения вече са намерили място в практиката. Благодарение на това “стрелата” сега достига максимална скорост от 406 км/ч, като ускорението от 0 до 300 км/ч отнема по-малко от 14 секунди. Звярът с шестнадесетцилиндров W-образен двигател ще се предлага на платежоспособните си почитатели от началото на 2003 година.

Иначе самото возило представлява истинска техническа лаборатория на четири колела, като при него отражение намират последните достижения в автомобилната индустрия. Така например суперспортистът разполага, по подобие на болидите от Формула 1, със самоносеща каросерия, изработена от въглеродни нишки. Основните системи на автомобила се контролират от прецизна електроника. В оборудването е използвана и седемстепенна секвенциална скоростна кутия. Доста голямо внимание, при това заслужено, създателите отделят на гумите на развиващото 406 км/ч возило. Системата там е заслуга изцяло на Michelin. Контролът за налягането в гумите не само предоставя информация на водача, но при загуба на въздух включва компенсиращи механизми, които осигуряват безопасен пробег от 200 км. В сравнение със студията, показана на автоизложението в Женева, сегашният Veyron е нараснал и като големина. Междуосието е увеличено до 2.70 м, а общата дължина достига 4.46 м.

Другата изненада за почитателите на бързите автомобили дойде от Mazda

Mazda RX-8
За повечето посетители, пък дори и за производителите, автомобилът си остана доста различен в сравнение с останалите си събратя. Една от особеностите му например е това, че той е задвижван от Ванкелов двигател, което в наши дни е запазен периметър само за Mazda. В сравнение с актуалния сега модел RX-7 обаче този при новака ще бъде с около 30 процента по-лек. Агрегатът осигурява мощност от 280 к.с. и освен това покрива изцяло еконормите, наложени в страните от Европейския съюз. Ярка идентичност предлага и начина на отваряне на вратите, който е изцяло в ретро-вариант. Това, както и отсъствието на странични колонки значително улеснява достъпа до вътрешността на автомобила. Гарантирано е добро пътуване и на пасажерите отзад, дори и в случай, че са пораснали малко повече от нормално приетото.

За пръв път на официалната сцена се появи и новото MG X80


MG X80
Rover и този път умело подбраха момента за дебют на шикозен автомобил с емблемата на известната марка. Coupe-то 2+2 трябва да гарантира успешното реализиране на амбициите на компанията за трайното є настаняване в горния клас при спортните автомобили. Като оборудване за возилото ще се предлага богата гама от двигатели, като мощността при тях варира от 260 до 385 к.с. За добрата динамика на спортистта допринася и самата конструкция, изградена предимно от леки алуминиеви сплави. “Обзавеждането” на британеца освен това включва доста глезотии. До полезните придобвки като антиблокираща система (ABS) и тракшън-контрол, се нареждат още климатик, впечатляващ мултимедиен пакет и скъпи материали в интериора. Феновете на X80 могат да очакват появата му още през следващата година на цена от около 158 000 германски марки.
Въпреки трагедията от терористичните нападения в Ню Йорк и Вашингтон, американските производители също си направиха труда да запознаят почитателите си със своите най-нови концепции и разработки.

В един от галениците на изложението се превърна новият Cadillac CTS

Cadillac CTS
Всъщност при него окачването и шасито са дело на специластите от дъщерната фирма на General Motors в Германия - Opel. Това на практика е и ярък израз на новите тенденции на американския пазар, където европейските традиции при направата на возила все повече си пробиват път. Свидетелство за това е самият CTS, при когото параметрите и външният дизайн са съобразени изцяло с повелите, познати от Стария свят. Иначе задвижващи при американеца са задните колела, а агрегатът е с работен обем 3.2 литра и осигурява мощност от 218 конски сили. Ускорението също е впечатляващо - от 0 до 100 км/ч то трае точно седем секунди.

Друга атракция във Франкфурт предложи Ford Fusion

Ford Fusion
За специалистите до края на изложението Fusion си остана Fiesta, само че в уголемен формат и с много по-силна доза очарование. Очаква се новият семеен автомобил да се появи в търговската мрежа до есента на следващата година. В областта на дизайна новакът е използвал доста от концепциите при останалите модели от голямото семейство. Така например предната част и най-вече фаровете и радиаторната решетка са добре познати от могъщите американски всъдеходи на компанията. Не липсват и компоненти, откриващи се при модели като Fiesta и Focus. Автомобилът е оборудван и с петстепенна механична скоростна кутия. Гамата от предлагани двигатели ще бъде изключително разнообразна, като ще се предлагат удачни варианти, както за онези, които предпочитат икономични и не толкова мощни агрегати, така и за любителите на повече конски сили. Практично е и “обзавеждането” на интериора, който търпи почти всякави вариации, с цел да се постигне максимално удобство и функционалност. Новакът освен това е снабден с Интернет-достъп, DVD-Player, както и динамична навигационна система, която може да помогне дори при запазването на място за паркиране.

При всъдеходите и на това автомобилно изложение Мercedes показа характер

Mercedes M-Klasse
Като цяло от четири години насам М-Klasse непрестанно трупа успехи в класа на изисканите гиганти. До момента от луксозното возило за всякакъв терен са продадени около 300 000 екземпляра. При обновената М-Klasse пък, която трябва да се появи през есента на следващата година, са променени около 1100 компонента. Разликите във външния дизайн обаче са едва забележими. По-значителните от тях са новите брони, модерните напоследък фарове с гладко стъкло, аеродинамичните странични огледала с интегриран мигач в тях.
Вътрешността на немския динозавър също е претърпяла значителни промени. Арматурното табло на новата M-Klasse вече е допълнително гарнирано с орнаменти от скъпо дърво в серийното оборудване. Пепелниците са осветени, а освен това пасажерите разполагат и с дванадесетволтов контакт. Климатикът е с променен принцип на управление и вече позволява избора на точна температура и за возещите се отзад. За да затвърди имиджа си на сигурен автомобил, новата M-Klasse ще получи в серийното си оборудване и уиндоубегс.
Както при предишните модели и сега се запазва широката възможност за избор на предпочитан двигател. В каталозите вече ще се предлага и познатият от S-Klasse четирилитров V-8 Turbodiesel, който осигурява 250 к.с. Ускорението при него от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди, а максималната скорост, която може да бъде достигната, е 213 км/ч.

На изложението във Франкфурт беше показано и четвъртото поколение Nissan Primera

Nissan Primera
След фейслифта от 1999 година дойде ред надеждата на самураите от Nissan в средния клас да бъде обновена отново.
Както при повечето возила днес японецът, който също няма намерение да изостава от световните тенденции, е понараснал като габарити. Общата дължина вече достига 4.57 метра (увеличение от 5 см), а междуосието е 2.68 метра (увеличение от 7 см). Изцяло ново е предното окачване, като отзад отново се залага на патентования вече от Nissan вариант, като разбира се място намират и някои подобрения. За допълнителната устойчивост на возилото се грижи и използваната в оборудването електронно-стабилизираща система ESP. В областта на дизайна японците до голяма степен са се придържали към концепциите, познати от студията Primera Concept, показана през септември миналата година. Не липсват и високотехнологични решения като електронната система за спазване на дистанция например. Радарен сензор отчита перманентно разстоянието до автомобила движещ се отпред и регулкирайки газта и спирачката не позволява на водача да се приближи на опасно разстояние до колегата отпред. Почитателите на Primera ще могат да се сдобият с нея срещу 40 000 ДМ.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА