45 31918

Още два кросоувъра на старо с много надеждни автоматици

  • автомобилът на старо-
  • автоматик

За съжаление времето на четиристепенните автоматични трансмисии, които изкарваха по половин милион километра безвъзвратно си отива

Още два кросоувъра на старо с много надеждни автоматици - 1

Автоматичната скоростна кутия е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Ето защо, когато избирате автомобил, трябва да обърнете внимание на неговия двигателен ресурс. Ремонтът на автоматична скоростна кутия също не е евтин и се извършва само в сервизите. И точно поради тази причина трябва да знаете коя трансмисия е надеждна и коя не е. Сега ви показваме два кросоувъра, които са популярни на родния пазар за употребявани автомобили и които се характеризират с надеждни и дълговечни автоматични скоростни кутии.

Nissan X-Trail

Още два кросоувъра на старо с много надеждни автоматици


Шестстепенната автоматична трансмисия Jatco JF613E е разработена през 2006 г. Агрегатът се инсталира на Nissan X-Trail и на Renault Koleos, оборудвани с дизелови двигатели с работен обем от два литра. Автоматичната трансмисия Jatco се отличава с много висока надеждност.

Самите детайли на тази трансмисия са изключително качествено направени, но агресивният стил на шофиране и дългото стоене в задръствания през лятото водят до факта, че маслото губи свойствата си. След това може да настъпи бързо износване на трансмисията. При работа в натоварен режим се препоръчва смяна на маслото и филтъра на всеки две години. Такъв сервизен интервал е с около 60 000 км по-малък от фабричните препоръки, но това дава шанс на уреда да издържи пробег от над 300 000 километра. След това ще са необходими планирани ремонти и смяна на някои части.

Volkswagen Tiguan

Още два кросоувъра на старо с много надеждни автоматици


След финализиране на автоматичната 09G трансмисия, Volkswagen получи и подобрена шестстепенна автоматична скоростна кутия 09M. Новата трансмисия се оказа много надеждна. Тя се инсталира на автомобили със задвижване на всички колела с двигатели до 3.5 литра. Въпреки многото модификации с различни маркировки, този агрегат е произведен от японската компания Aisin по поръчка на концерна Volkswagen и е с вътрешнозаводски индекс TF-62SN.

Теоретичният ресурс за 09M е над 250 000 километра. В мрежата ще срещнете и недоволни клиенти от тази трансмисия, но пробег от над 200 000 е обичаен за тази трансмисия, като дори (в повечето случаи) не се срещат и незначителни повреди. Изглежда, че кутията е в състояние да измине 300-400 хиляди км. Уредът наистина е в състояние да издържи такова движение, но не и в натоварена градска работа.

Слабото място на трансмисията 09M е топлообменникът. Тъй като износващите се компоненти на частите на кутията пускат различни отлагания в маслото, клетките му се запушват. В случай на ремонт се препоръчва смяна на топлообменника. Освен това не бива да пестите от висококачествено масло.

За съжаление времето на четиристепенните автоматични трансмисии, които изкарваха по половин милион километра безвъзвратно си отива. За съвременните автоматични трансмисии се счита за приемлив пробег от 180 – 200 000 км, а след това следва основен основен ремонт на агрегата. Както е добре известно, интересни екземпляри можете да откриете ТУК


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 32 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    13 8 Отговор
    тигана е чук - проблема му са фаровете и като цяло електрониката около алтернатора
  • 2 Qwerty

    23 15 Отговор
    Предпоследното ми ФВ с DSG го продадох на 245 000 направени за 6,5 години! Не ми се вярва да не може да изкара минимум още 100 000! До последно, никакви признаци за каквото и да било! Ооообаче, на всеки 60 000, х 1200 левчета в Порше! Това е цената…

    Коментиран от #12

  • 3 qwerty

    22 1 Отговор
    направете класация и за най-добрите климатици в автомобилите
  • 4 jap

    51 1 Отговор
    Трансмисията на Тигуан описана в статията се предлага в моделите за САЩ,Азия и Австралия.На европейския пазар модела се предлага единствено с DSG които често дефектират преди да е станало време за смяната на маслото им.

    Коментиран от #13


  • 5 Перник

    49 3 Отговор
    Никога повече VAG и DSG, отровиха ми живота.
  • 6 бай онзи

    39 6 Отговор
    ахахаахах DSG и умрелия автомат на x-trail-a... дъно.... 250-300к километра в някой друг живот
  • 7 Asd

    22 1 Отговор
    Кутиите описани в статията са конвенционални АСК и нямат нищо общо с DSG-та и т.н. Както е написано и от някой друг, тези екстри не са по нашите ширини...
  • 8 Someone

    25 1 Отговор
    Разбирам за трансмисията на Aisin да кажете че е здрава. Тойота е все пак, не съм карал тигана, мислих че е с ДСГ, но за Jatco да кажете че имат дори една здрава трансмисия...Рено/Нисан т.е. JATCO правят най, най, най-нескопосаните трансмисии в света.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Знайко

    24 1 Отговор
    Едно време двигателите и скоростните кутии изкараха пробег по 500 000 км., защото двигателите бяха по-слаби. Едно време 2,0 литров двигател беше 100-150 к.с., а 3,0 метровите 180 к.с.. А скоростните кутии бяха масивни преизчислени 3-4 пъти и доста тежки заради това. Днес има 2,0 литрови турбодвигатели, които са над 400 к.с. и 3,0 литрови над 500 к.с., на сериен автомобил. Тази мащност преминава през олекотена скоростна кутия, съединител ..., които са преизчислени едва 1,5 пъти.
  • 11 E70

    3 8 Отговор
    Моята скоростна има изкарани 350к на 520Nm, след това още 80к+ на 620Nm. Ремонт не е видяла, само масла. Какво точно в цифрите в статията трябва да ме впечатли?
  • 12 мнение

    17 0 Отговор

    До коментар #2 от "Qwerty":

    при това обслужване все едно си платил основен ремонт на скоростите + цялото загубено време и риска все пак да се строшат междувременно. Отделно да наливаш пари в такава посредствена кола за мен е безумие. Хубаво правят италианците - карат до счупване и после хвърлят на битака, където все някой мургавел ще им купи сдухания скрап....
  • 13 запознат

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    не е вярно, първите тигуани са с тази кутия, след това влиза DSG-то, от което всички реват. Осблужване за 3-4000К и други благинки на прехваленото DSG, но пък що не като има рибки да му се радват, хем и сервизите да не остават без работа...

    Коментиран от #16

  • 14 Х5 E70

    12 0 Отговор
    Колега, ZF кутиите са по-добри от японските автоматици. Особено тези с 5 и 6 скорости (5 НР и 6 НР). Но виж колко струва едно ново БМВ и го сравни с Нисан. Няма безплатен обяд !

    Коментиран от #18


  • 15 Не знам

    10 1 Отговор
    Точно такъв X-trail ходих преди време да гледам и на тест драйва се оказа,че има проблем със скоростната кутия.
  • 16 Перник

    11 1 Отговор

    До коментар #13 от "запознат":

    В София има сервиз за DSG джемини се казват, станаха милионери, единия ми се похвали че бил съсед на Слави Трифонов и къщата му била по голяма, благодарение на made in Germany DSG. TOTAL SHIT
  • 17 Japbest

    8 1 Отговор
    Имах Субару аутбек 10г, 3 пъти правих двигателя за 300000км и нито един път автомата Aisin 4 скоростен
  • 18 Hellish

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "Х5 E70":

    Абсолютно си прав ZF кутиите и мерцедесовата 5G tronic са най-коравите кутии. Айсините не стават