През последните години пазарът на автомобили се промени и хечбеците сякаш загубиха от популярността си за сметка на компактните кросоувъри, които предлагат всичко от вече споменатите и добавят по-висока позиция на седене и малко по-голям клиренс, подходящ за градските и извънградски пътища в България. Производителите на автомобили бързо усетиха и се приспособиха към тази тенденция и Volkswagen например, предлага пет кросоувъра в своята гама, които да задоволят нуждите на всеки един клиент. Днес ще ви разкажем за последното поколение T-Roc, който бе представен на пазара в края на миналата година и може да се похвали с голяма популярност, както в цяла Европа, така и в България.
T-Roc е сравнително нов модел в гамата на германците, чието първо поколение бе представено през 2016 година. Колата е базирана на платформата MQB и на практика може да бъде представен като повдигнат Golf с по-различен дизайн. Фейслифтът за който ще ви разкажем днес също продължава тази тенденция, но с още по-модерни технологии, избор от различни варианти за задвижване и по-добро качество на материалите. Версията, която ние тествахме бе оборудвана с 2.0-литров бензинов двигател със 190 конски сили, задвижване на четирите колела, автоматична трансмисия и опционален R-Line пакет.
Екстериор
Обновяването на T-Roc е донесло нови светлини в предната част, които стандартно се предлагат с LED технология и рефлектор, а опционално и при по-високите нива на оборудване могат да бъдат заменени от матрични IQ.Light светлини. Обновена е и бронята, която също има различни вариации в зависимост от нивата на оборудване, като подобно нещо се случва и в задната част. Там също откриваме светлини с нови графики, които също предлагат LED технология и различни графики в зависимост от оборудването. При тестовата версия с R-Line оборудване, броните са с по-агресивен дизайн, а в задната част можем да открием и накрайници на ауспусите, които за съжаление са само пластмасова декорация. Добавени са и няколко нови цвята, както и различен дизайн на джантите, които варират в диаметър от 16 цола до 19 цола.
Интериор
В интериора промените са още по-големи и малкият T-Roc значително е подобрил качеството на материалите си, за да се съревновава с основните си конкуренти от други марки. Таблото е изцяло ново с преместен в горната част екран на мултимедийната система, който се предлага с диагонал от 6 или 8 инча. Серийно колата пристига и с дигитален километраж пред водача с размер от 8 инча, но по желание то може да бъде и с размер от 10.25 инча и повече функции. Воланът също е нов със сензорни бутони от двете страни, както и специфична форма заради R-Line оборудването. Седалките също са с по-добре обособени странични опори и механично регулиране. Климатроникът вече е зарязал традиционните „врътки“ и е преминал към сензорни контроли, подобни на тези при другите модели от VW Group. Лостът за превключване на скоростите също е обновен и е с нова форма.
Мястото в предната част е напълно достатъчно и шофьорът и пасажерът могат да се настанят комфортно и да регулират седалките си по всевъзможни начини, включително и воланът, който също предлага настройки по двете оси. Таванът е висок и не е проблем за хора с височина от 1.90 метра. Въпреки специфичната форма на тавана, задните седалки също предлагат добра позиция на седене и достатъчно място до тавана. Мястото за краката е една идея по-тясно при хора с по-висок ръст, ако тези на предните седалки са бутнали седалките си максимално назад. Багажникът е с обем от 445 литра, а при сгъване на седалките, които се делят в съотношение 60:40, този обем може да достигне 1290 литра. При тестовата ни версия със задвижване на четирите колела, тези данни са малко по-лоши и багажникът разполага с 392 литра обем при вдигнати седалки и 1237 литра при свалени седалки.
Двигатели и ходови характеристики
T-Roc се предлага с разнообразни варианти за задвижване и избор между механична трансмисия с 6 предавки, както и автоматична трансмисия със 7 предавки. Базовият модел пристига с 1.0-литров бензинов мотор със 110 конски сили, докато най-наточената R версия се предлага с 2.0-литров двигател с 300 конски сили и задвижване на четирите колела. Днес ще ви разкажем повече за модела, който тествахме ние, който също е оборудван с 2.0-литров двигател с мощност от 190 конски сили и задвижване на четирите колела.
Двигателят е идентичен с този от предходното поколение T-Roc и може да се похвали със завидна динамика и приличен разход за подобен двигател. В комбинация с автоматичната DSG трансмисия със 7 предавки, колата се усеща изключително приятна на дълъг път и позволява бързи изпреварвания, както и поддържане на по-висока скорост, когато това е нужно. Колата предлага четири режима на шофиране – икономичен, нормален, спортен и индивидуален в който може да избирате различни настройки за различните компоненти.
По-голямата част от теста ние прекарахме в нормалния режим, който според нас е и най-подходящ за колата. В него тя е достатъчно отзивчива за нормално шофиране, както в града, така и извън него, като предоставя цялата си мощност когато това е нужно и позволява плавно шофиране в останалите случаи. Клиренсът е напълно достатъчен, за да не се притеснявате за легналите полицаи и повечето дупки, но все пак изборът на гуми и джанти също е решаващ тук. Окачването работи изключително плавно, но с една идея по-твърда настройка, която не прави толкова голямо впечатление при нормално шофиране, но се усеща при взимане на по-бърз завой.
Спортният режим прави колата малко по-агресивна като подобрява отзивчивостта на различните компоненти и в комбинация с режим S на трансмисията изпълва дигиталния оборотомер почти до червената зона. Намерихме подходящо приложение за тази конфигурация при изпреварване на по-големи колони с камиони, където колата без замисляне отключваше пълния си потенциал. Напълно другата противоположност пък е режимът Eco, който е подходящ за лежерно шофиране и дори по-скоро возене в комбинация с асистентите за спазване на лентата и спазване на дистанция от предния автомобил. При него реакциите на колата са изключително притъпени и по-скоро не беше предпочитаният от нас.
Тук е важно да споменем и разхода, който би бил единствената причина да предпочетете 2.0-ка дизел с 200 конски сили. При нормално шофиране в извънградски условия, бензиновият двигател може да постигне разход от малко под 7 литра на 100 километра с умерено шофиране. Ако решите да раздавате газ, то може да се подготвите за поне 2 литра отгоре. В градски условия този разход също варира много, но двуцифрени стойности вероятно ще бъдат честа гледка, особено ако попаднете в софийските задръствания.
Цени
Цената също не е от предимствата на T-Roc. Базовият модел с бензинов двигател се предлага на цена от 46 935 лева преди добавянето на екстрите, докато 2.0-литрова версия като тази която тествахме ние започва от 61 977 лева. С добавянето на R-Line пакет, няколко екстри, цвят по избор различни джанти, тази сума лесно може да достигне близо 70 хиляди лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Счетоводител
14:18 19.08.2022
2 Гост
14:35 19.08.2022
3 Гост
Коментиран от #5
14:42 19.08.2022
4 авто фен
15:28 19.08.2022
5 Кози
До коментар #3 от "Гост":
Странна хвалба - за първите 4 години кола да не ти даде проблем.15:45 19.08.2022
6 Притежаващ нов VW T-ROC 1.5 TSI OPF ACT
15:56 19.08.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Така е
22:39 19.08.2022
9 Ало
12:54 24.08.2022