29 Септември, 2022 16:02 16 730 70

Индийски електромобил за 20 хиляди лева, бихте ли го купили?

  • tata-
  • tata motors-
  • tiago.ev-
  • електромобил

Tata Tiago.ev може да измине до 315 километра с едно зареждане

Индийски електромобил за 20 хиляди лева, бихте ли го купили? - 1

Индийската компания Tata представи електромобила Tiago.ev, който е създаден специално за местния пазар и може да се похвали с една от най-ниските цени на пазара в момента. Колата се продава за еквивалент на 10 370 долара или около 20 хиляди лева.

Индийски електромобил за 20 хиляди лева, бихте ли го купили?

За тази сума клиентът получава компактен хечбек с 19.2кВч батерия, която е достатъчна за пробег от 255 километра според индийския стандарт на измерване. За хората, които искат по-голяма батерия, хечбекът приличащ на Mitsubishi Colt се предлага и с 24кВч батерия и възможност за зареждане с до 7.2кВ. При версията с по-голяма батерия, пробегът нараства до 315 километра, а едно зареждане за 30 минути добавя 110 километра пробег към батерията.

Индийски електромобил за 20 хиляди лева, бихте ли го купили?

Задвижването се осигурява от мотор разположен в предната част, който е достатъчен за мощност от 74 конски сили и 114 нютон метра. От Tata не споменават нищо за ускорението до 100км/ч, но казват, че това до 60км/ч отнема само 5.7 секунди. Колата пристига и с гаранция от 160 хиляди километра или 8 години.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 68 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 драйвър

    53 31 Отговор
    за тия пари все още може да се купи прилична бензинова колица, евро 6, втора ръка. ще изкара повече от въпросната, със сигурност.

    Коментиран от #4, #32, #34

  • 2 дивака

    34 9 Отговор
    Много добре щом има гаранция
  • 3 Иво

    28 58 Отговор
    Не не бих си купил нещо произведено в Индия или Китай дори да струва 1000 лева. Това си е за местния пазар.

    Коментиран от #17, #63

  • 4 Груйо

    26 18 Отговор

    До коментар #1 от "драйвър":

    Да ама ще имаш всекидневни разходи за гориво

    Коментиран от #5, #11

  • 5 Тонката

    24 19 Отговор

    До коментар #4 от "Груйо":

    Както и ремонти. Тая е нова и с гаранция
  • 6 Смех

    18 11 Отговор
    Кой е луд да го купи една зарядна станция фаст чарджер за гаража е 50-60 бона

    Коментиран от #25, #52

  • 7 Карам бричка

    28 5 Отговор
    Добре е електричките да ги предлагат с ремарке за допълнителни батерии.
  • 8 ГС1200

    33 8 Отговор
    докато не сложат на всеки апартамент зарядна станция, няма да пипна електрокар пък дори да е без пари
  • 9 свидетел

    31 9 Отговор
    бил съм в Индия. автомобил от там - мерси.......
  • 10 Веднага

    24 7 Отговор
    Ако ми дадат 20 000 лв. и я карам докато се скапят батериите. После я връщам безплатно.

    Коментиран от #16

  • 11 Стоян Александров

    11 24 Отговор

    До коментар #4 от "Груйо":

    И не само гориво. За 8 години ще изхарчи по нея още 30 или 40 000 лева, поне. Стара кола и стара жена имат скъпа подръжка за да се докарат като почти нова или млада. По- добре е кола за 2 000 лева и за 8 години ще го докараш до 20 000. С по-малко каране и на газ поне...

    Коментиран от #57, #59, #65

  • 12 Унуфри

    23 7 Отговор
    Тези локуми за евтите Тата са от време оно.Като им сложат въздушните възглавници, АБС и стават на цените на европейките
  • 13 По принцип

    16 12 Отговор
    Електричките са си зле! Но с тази вече нещата излизат от контрол! Само вижте къде е произведена !
  • 14 Ауди

    15 20 Отговор
    За тия пари по добре Ауди s па и на 20 години да е
  • 15 Петьо

    15 14 Отговор
    Не бих си купил. Като ги гледам как правят тесчотки и болтове, не.
  • 16 Текумзе

    9 7 Отговор

    До коментар #10 от "Веднага":

    Ти 20,000лв само на картинка ще видиш

    Коментиран от #26

  • 17 Явно

    35 3 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    Явно не знаеш колко неща са изнесени да производство в Китай и "лепят" само бранда отгоре. :))
    Моята Тойота е турска сглобка, като по голямата част от компонентте и двигателя са произведени извън Турция в трети страни. Честно казано незнам дали има и една трета от компонентите в нея да са произведени и доставени от Япония. Това обаче не я прави по малко качествен автомобил. Па ти си мисли, че колата която я караш изцяло е произведена в страната която е регистрирана фирмата производител. :))
    Не си ли чувал - "Бог създаде Света за 6 дни и след това китайците създадоха всичко останло." ?

    Коментиран от #23, #37, #69

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Павел пенев

    21 10 Отговор
    Когато се касае за електро автомобил,дори немски- не бих го купил и за 2 лева. Ежедневното зареждане при тази цена на тока и малкия пробег е аргумента за това.

    Коментиран от #21

  • 20 Васил

    12 13 Отговор
    Всичко Китайско е нетрайно няма части за след гаранционно обслужване.

    Коментиран от #27, #67

  • 21 Железни аргументи изкара

    20 3 Отговор

    До коментар #19 от "Павел пенев":

    Ежедневно зареждане за по 500 км на ден, означава 180 000 км годишно. Сигурен ли си че точно това искаше да кажеш?

    Средния европеец изминава 13000 км годишно, което означава три пъти зареждане в месеца.

    И на сегашните цени на тока ли се оплакваш? 14 стотинки нощна и 25 стотинки дневна?

    Ако наистина зареждаш всяка нощ по 500 км месечната ти сметка за ток ще се увеличи с 336 лв с които ще изминеш 15 000 км за месеца. С тези пари можеш да заредиш два резервоара по 50 литра. Колко километра ще минеш с тях? Дори ако колата ти харчи само 5 на 100, ще минеш само 2000 км.

    Ако трябва да минеш 15 хиляди километра, вместо 336 лв за ток, ще трябва да дадеш 2500 лева за гориво и една смяна на масло колкото там ти струва.
    Само до тук имаш 25 000 лв разлика на година между ток и гориво.


    За човека който кара наистина по толкова само от спестеното за пет-шест години ще си купи и електромобил и гараж и ще му прекара ток със зарядна станция.

    Само че никой нормален човек не кара по толкова. За средно 13 000 км годишно не си заслужава, защото разликата вече не е 2000 лв на месец, а под 2000 лв на година и само 10 000 лв разлика за пет шест години. Дори разликата в цената не се изплаща.

    Коментиран от #30

  • 22 Така е

    13 8 Отговор
    Този размер електромобили може да има бъдеще.Като втора кола за хора с гараж.Не са много такива.Ама от друг производител.Избягвам произведено в Китай, Индия,Турция.Те хапят ръката, която ги е хранила-Европа и Америка.
  • 23 Куку

    9 4 Отговор

    До коментар #17 от "Явно":

    Оффф голямо умуване, статията е за тата не за Тойота!!
  • 24 уайтнойз

    3 4 Отговор
    добавям още 15к и си взимам mv agusta dragster за трети малък мотор.
    тия индийци даже малкия ктм дюк май правят. който е кенеф също де
  • 25 Дрън-дрън

    16 4 Отговор

    До коментар #6 от "Смех":

    "Кой е луд да го купи една зарядна станция фаст чарджер за гаража е 50-60 бона"


    Колко трябва да бързаш да зареждаш в къщи, за да дадеш 50-60 бона за зарядна станция?

    Една 22 kw стенна зарядна станция на тесла струва 500 долара - около 1 000 лв и зарежда най-голямата батерия на тесла модел 3 за 4 часа. Ти за по-малко от четири часа на денонощие ли се прибираш в къщи, за да ти трябва по-бързо зареждане?

    За 60 000 лв ще се инсталират зарядни станции за цял квартал.

    Коментиран от #42

  • 26 Веднага

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Текумзе":

    Как позна? Боб ли хвърля, или звездите ти го казаха. Тръгваш от София за Бургас, или Варна. След 300 километра какво правиш???
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 К.К.

    11 3 Отговор

    До коментар #21 от "Железни аргументи изкара":

    8Kwh/ 100km, нощна 0.14лв, лев и 12ст на 100км и една индийка бонус с колата ако има няма да му мисля.
  • 31 Така е

    9 0 Отговор
    Той борецът за електрокари пак разхубавява нещата двойно в полза на елкарите. Но така да бъде.
    Друго се питам.Казват(други автоновини) че ще зареждат батерия за 3 минути.Сега правили тестове.Какви ампери ще текат 5-10пъти повече, сравнено със сегашните бързи зарядни.Ненормална работа.

    Коментиран от #36

  • 32 Порно

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "драйвър":

    Правиш съпоставка между нова кола и "нов внос"? Ако не само прилича , но е и с размери на Мицубиши Колт , вземам я за градско , и с малката батерия ще изкарам седмицата.Но си мисля , че е по малка . Ии ще ми е трудно да се събера вътре. А и създадена за Индия най вероятно означава , че не отговаря на евростандартите за безопасност.
  • 33 ман галите правят коли

    14 0 Отговор
    А ние тука се джавкаме с фатки
  • 34 СЗО

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "драйвър":

    Ти за тея пари няма да можеш да я купиш в България. Това е цена в Индия. Докато дойде в БГ.....
  • 35 Дрън-дрън

    4 3 Отговор
    Научете я тази физика накрая, а тогава спорете!

    Защо реши, че ако в момента тесла зарежда батериите на своите автомобили с 670 ампера, ще трябва да увеличат токът на 3350 до 6700 ампера, за да заредят батерия за три минути?

    Ако едно време бързо зарядно за телефон означаваше 2 ампера, които при 5 волта е 10 ватово зареждане, то новите технологии със същите 2 ампера и същото сечение на кабела позволяват 40 ватово зареждане за 4 пъти по-кратко време.

    Към момента телефона ми се зарежда с 60 вата на 3 ампера - 6 пъти по-бързо, като тока е вдигнат само 1,5пъти. Елементарно просто е за постигане!
  • 36 Предишното мнение беше до тебе

    6 5 Отговор

    До коментар #31 от "Така е":

    А междувременно, най-голямото предимство на бързото зареждане е че електромобилите ще олекнат и поевтинеят.

    Ако знаеш, че за 3 или дори 5 минути можеш да заредиш батерията напълно за 250-300 км пробег, за какво ти е автомобил с батерия за 500 км, след като ще ти се наложи да минеш повече от 250-300 км на ден само няколко пъти в годината?

    Просто ще си вземеш по-лек и евтин автомобил с по-малка батерия и ще прежалиш едно 5 минутно спиране до морето за зареждане, което така или иначе няма да ти стигне да идеш до тоалетна и автомобила ще те чака зареден, а не то да го чакаш да се дозареди.

    Коментиран от #40, #43, #44

  • 37 касапина

    9 2 Отговор

    До коментар #17 от "Явно":

    турска стока само боза баклава и килими и нищо друго

    Коментиран от #39

  • 38 Па съм я бе

    8 1 Отговор
    От догодина ще подкарвате магарето,какви коли,бе.Свърши хубавото време.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Алоо

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Предишното мнение беше до тебе":

    Ел техника-сапри се бе Ампер!!!
    Ще ще ще-защо тогава не СА вече така смехотворните ти ел. измислици!??
    То бива бива ама това твоето е болестно състояние….
    Пак те питам-кажи защо все още не си взел ел. табуретка??? Не ми излизай със смешния си довод-нисък пробег…
    Нали караш за стотинки??? Просто не ти стиска и сам знаеш какъв смях е….
    Гледах го 1 ентусиаст
    със зелен Е-Спарк ли е какво е….покара го градско 1-2 месеца и преди седмица хайде репатрака….и сега подсмърча и пак на дизеловия си Голф…..

    Коментиран от #41, #48, #49

  • 41 Ако ало

    4 4 Отговор

    До коментар #40 от "Алоо":

    Приказвай си! Продажбите на електромобили се удвояват всяка година, въпреки мненията ви. Миналата година в Европа бяха 5% сега са 10%.

    В китай продажбите на електромобили и плъгин хибриди са вече 25%.

    А вие продължавате да си вярвате, че модата на електромобилите ще отмине всеки момент.

    До миналата година питахте къде ще заредите до морето и обратно, а вече на десетина места има по няколко колонки всяка с поне 150 kw мощност и продължават да изграждат нови.

    Засега единствения ограничаващ фактор е производственият капацитет и дори високите цени не са проблем.
  • 42 Факт

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Дрън-дрън":

    Глупости.Влез в сайт на производител на зарядни станции като Шнайдер електрик АББ Итън и тн и виж цените за фастчарджерите.Ако рязчиташ на обииновен 10ч до пълно зареждане.

    Коментиран от #45

  • 43 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Предишното мнение беше до тебе":

    Какво чакаш още Тичай бързо за електрокар.

    Коментиран от #46

  • 44 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "Предишното мнение беше до тебе":

    Като гледам цените на Тесла,вече няколко повишения за година Ти си чакай да поевтинеят.Другите марки и те не остават назад.

    Коментиран от #47

  • 45 Пак ли таково животно нема

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Факт":

    Аз ти говоря за конкретна марка и конкретен модел зарядна станция на най-големия производител на електромобили, че струва 1000 лв и е с мощност 22 kw, която зарежда батерията на повечето електромобили на пазара за три часа, а ти ме пращаш да гледам 150 kw зарядни, защото три часа би ли прекалено бавно за зареждане нощно време вкъщи в гаража?

    Ти сериозен ли си че се прибираш само за 30 минути вкъщи и бързаш да заредиш за да отиваш пак да работиш и не се задържаш поне три часа за да ти стигнат да заредиш?

    Дори да имаш автопарк от 15 автомобила, които всеки ден въртят по 300 км, ще са ти необходими 15 такива зарядни станции за 15 000 лв плюс партида 150 киловата за още 5 000 лв и ще изградиш зарядна инфраструктура за 1/3 от тези 60 000 лв които казваш че са необходими за едно домашно зарядно в гараж за което дори партида за тока не си включил.

    Ако през нощта на тези 15 зарядни станции се зареждат служебните автомобили, през деня могат да зареждат още 15 лични автомобила.
  • 46 Ти не беше ли за АЕЦ

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Както и всички антиелектрици, които не разбирате от ток?

    Колко атомни централи притежавате и кога ще си купите нова?

    От левски ли си или от цска? Кой отбор притежаваш и кога ще го купиш?

    Харесваш ли анджелина джоли? Кога спа с нея?

    Ferrari хубава марка ли е? Колко модела от тази марка си притежавал?

    Защо въобще трябва да си купя електромобил за да ти кажа за колко време се зарежда?

    Защо трябва да си купя ферари за да ти кажа че е хубав автомобил?

    Фотоволтаици си купих 10 години по-късно, след като ги "рекламирах". Просто тогава им дойде времето за моите нужди. Точно както трите киловата, монтирани преди три години, ще станат 12, колкото се събират на покрива, точно в момента в който изляза на либерализирания пазар и трябва да плащам тока по пазарни цени. Тогава и ще го продавам по пазарни, но към момента не си заслужава. Всяко нещо с времето си.

    А ти АЕЦ кога?
  • 47 Пак ли Тесла ще фалира?

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Кога го очакваш? Тази или следващата седмица или в най-лошия случай до края на годината?

    Между другото все още не си ми отговорил, не кога ще намалеят продажбите, а кога поне ще спрат да растат с 50% на година? През коя година или на кой милион, че още от 2019 когато продадоха 380 000 броя за годината, обяснявахте че това е максимума и повече няма да могат да продават и край с 50% ръст, ама само три години по-късно на три месеца че е продават по толкова колкото през 2019 и продължават да си увеличават продажбите въпреки че имат 35% брутен марж на печалбата и само миналата година 10 пъти увеличиха цените и към момента са с около 15 хиляди долара по скъпи, въпреки че направиха оптимизации и производството им излиза по-евтино.

    Сещаш ли се колко могат да свалят цените, когато производството застигне търсенето и вече не се чака с месеци и години за определен модел?
  • 48 Гледаш, ама не виждаш

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "Алоо":

    "Гледах го 1 ентусиаст
    със зелен Е-Спарк ли е какво е….покара го градско 1-2 месеца и преди седмица хайде репатрака….и сега подсмърча и пак на дизеловия си Голф….."


    В такъв случай винаги цитирам една сентенция :

    "Всички гледат, но вижда само този който знае"


    Та и ти така гледаш, но не виждаш. Дори когато обясняваш, не разбираш какво точно казваш, защото не знаеш.


    А не знаеш че този зеленият Спарк всъщност не е бил негов, а е автомобил под наем, който можеш да наемеш дори за няколко минути за да си свършиш работа. Така наречените споделени автомобили.

    Най-вероятната причина да кара автомобил под наем е защото точно дизеловият golf е бил на ремонт! Като закъса с някой Спарк, просто ще го зареже на сред улицата, където е закъсал и ще се качи на следващия най-близък Спарк. Компанията spark да се оправя с проблема.
  • 49 По-добре късно отколкото никога

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Алоо":

    Ето ти едно видео на три години, за да си помислиш, че това е някаква нова услуга и затова не знаеш какво е spark.

    Просто си от хората, които не искат да чуят и видят нищо ново и бягат с 200 от него.

  • 50 За протокола

    6 2 Отговор
    Бих си купил и индийска и китайска, но не се продават тук. :(
  • 51 Гришата

    3 0 Отговор
    защо няма внос на Индийски рикши ?на ток и на бензин те са най икономични ,не правят задръстване и са идеални за градски условия
  • 52 Съдията Дред

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "Смех":

    Каква фаст чарджър станция те гони, не прочете ли , че зарежда с 7,4 квт ? Това става и от контакта, с кабелите, които са комплект с колата, ако ги няма са около 300-400 лева.

    Коментиран от #56

  • 53 Ветър и Мъгла

    5 0 Отговор
    в първия момент плащате за возилото, а след това за гориво или ток ... но от геополитиката дето я пренареждат в момента, зависи кое ще ви излезе по-ефтинджос ... внимавайте да не се ококорите!
  • 54 ШИВА

    6 1 Отговор
    Индийците дялат баклуци почти като рашките,гаранцията на тая барака е 9 месеца,после можеш да гледаш вътре зайци примерно,за друго не става !!!
  • 55 Шердан Българов

    6 2 Отговор
    ВСЕ ОЩЕ НЕ СЪМ СИ НАМРАЗИЛ ПАРИТЕ ЗА ДА ДАМ 12000ЕВРО ЗА ТОЯ ТАРАЛЯСНИК!
  • 56 Гого шипара

    6 1 Отговор

    До коментар #52 от "Съдията Дред":

    За съжаление си много далече от истината! Това не е телефон да го забодеш в контакта и да решиш проблема зарядните станций за автомобили отчитат киловатчаса като промишлена енергия без дотация от държавата и за пълното зареждане на батерията са нужни около 45квтч. на което инсталацията в панелката ти няма да издържи ако си въобразяваш че ще пуснеш кабела от 4-тия етаж примерно и ще го заредиш на нощна енергия!
  • 57 Ал Тъпоне

    8 0 Отговор

    До коментар #11 от "Стоян Александров":

    То пък щото за това време токът ще стане съвсем без пари нали? Ако си нямаш гараж, свързан с мрежата и или да си е към твоя електромер или поне да е с отделен ще трябва да зареждаш на зарядните станции , а те след промоционалното безплатно за зарибяване вече искат по левче за киловат час. И като изфъшти и батерята не след дълго. Една технология за а замени преходната трябва да отговаря на няколко елементарни критерия - достъпност т.е. да не е много по-скъпа, устойчивост т.е. да може да се използва поне като старата. Поне засега електриеските коли нито са толкова достъпни т.е. скъпи са , нито са толкова устойчиви и функционални, като технология. Съвсем накратко все още са таралеж - повече проблеми, отколкото ползи. .

    Коментиран от #60

  • 58 Българин

    6 1 Отговор
    Съвременен дизелов втомобил с резервоар 45л. изминава над 1000км. с едно зареждане.Когато електрокарите стигнат този пробег, се обадете.
  • 59 Загрижен

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Стоян Александров":

    Абе, колега, ти каква каруца имаш, извинявай??? 40000 лева за 8 години за ремонти ако даваш си най-голямото зле, което има на света. Това са по 5000 хиляди лева на година. Дори 20000 са по 2500. Няколко коли съм имал и НИКОГА, ама никога не съм се и доближавал до подобна сума камо ли всяка година по толкова!!!
  • 60 Веднага

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Ал Тъпоне":

    Браво, обясни го конкретно и точно и всякакви други коментари са излишни, пък кой каквото разбрал. Е затова няма да тръсна 20 бона за такова нещо.
  • 61 Индийски електромобил за 20 хиляди лева,

    2 0 Отговор
    бихте ли го купили ,
    може да измине до 315 километра с едно зареждане - СЛЕД КАТО ГО НЯМА И НЯМА ДА ГО ИМА ?
  • 62 Индийски електромобил за 20 хиляди лева,

    3 0 Отговор
    бихте ли го купили ,
    може да измине до 315 километра с едно зареждане - СЛЕД КАТО ГО НЯМА И НЯМА ДА ГО ИМА ?
  • 63 Българина

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    телевизора ти от сащ ли е?
  • 64 Българина

    2 0 Отговор
    аз бих
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Съдията Дред

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Васил":

    В Щатите казват - ако не пише Made in China , значи е менте
  • 68 Тарикат

    1 0 Отговор
    Само български не бих. Защото го няма.
  • 69 Иво

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Явно":

    Карам американски джип в който и една гайка не е китайска.
  • 70 Ивайло

    0 0 Отговор
    Ако го има наличен,веднага/